Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- AMH و بارداری
AMH من 2.10 هستش میتونم باردار باشم چه مدت طول میکشد؟
- پریود زودهنگام
سلام من ۴۲ سال سن دارم معمولا همیشه دوره پریودم ۳۰ روز منظم بود اما الان حدود یک سالی هست که گاهی ۴یا ۵ روز و این بار هم ۷ روز زودتر پریود شدم یعنی تقریبا این بار ۲۳ روز پاک بودم نمیدونم علتش چیه و آیا نیاز به بررسی داره و آیا ممکن هست علایم یائسگی زود هنگام باشه ممنون که پاسخگو هستید
- ویتامین ها در بارداری
با سلام خدمت خانوم دکتر . هفته بیست و پنج بارداری هستم. قرص اهن فروفورت دئودنال و پرگمام از هر کدوم روزی یه عدد ، قرص امگا ۳ دوبار در هفته ، قرص کلسیم که خالی کلسیم نیست کلسیم همراه با زینک و منیزیم هست روزی یک عدد.خواستم ببینم مقداری زینک و منیزیم که تو قرص کلسیم هست با قرص پرگمام که مولتی وینامین هست ،زیاد نمیشه مقدار دوز داروییش؟ قرص هایی که بالا نوشتم مصرفشون مشکلی نداره؟ در ضمن دیابت بارداری هم دارم و تحت رژیم هستم.
- شیاف پروژسترون
آیا شیاف پروژسترون رو از اول ماه بارداری تا ماه اخر استفاده کنم یا ماه های خاصی داره و اینکه کاربردش در بارداری چیه سپاس فراوان
- مصرف قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید من دو روز بعد از اتمام پریود با همسرم نزدیکی داشتیم ومنی کامل در بدنم خالی شد ومن بلافاصله همزمان دو قرص ۷۵ مصرف کردم آیا نیاز هست دوباره مصرف کنم؟چقدر از بابت باردار نشدن مطمعن باشم؟؟؟
- آزمایش تحمل گلوکز
سلام خانوم دکتر خسته نباشید اگه قند ناشتا در ازمایش تحمل گلوکز96،و قند دو ساعته 93باشه آیا دیابت بارداری محسوب میشه؟چکار باید کرد
- سینه درد و واکسن کرونا
سلام خانم دکترعزیز خسته نباشید بنده سی سالمه دکتر برام اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپاند تجویز کردن به مدت دوماه خوردم و قطع کردم حالا دو تا سینم درد داره با این درد میتونم برم واکسن کرونا بزنم ممنونم
- هیپرپلازی اندومتر
سلام خانوم دکتر
اندومتر هیپرپلاستیک در شرح عمل کورتاژ تشخیصی و اندومترم بود. به نظر شما سرطان رحمه؟ من بچه ندارم و دو بار میکرو ناموفق داشتم. یعنی به خاطر داروهایی که خوردم؟ - تنبلی تخمدان
عین خوردن قرص سیبل لکه های زیاد قهوه ای یا مشکی رنگ دارم،مدام باید از نوار بهداشتی استفاده کنم.این لکه ها طبیعی هستن
- بارداری و سقط
سلام دقیق ۳ماه قبل سونو دادم گفت بارداری هماتوم هم داشتم دارو داد استفاده کردم دوباره گفت ۱۰روز بعد سونو بده دادم گفت بچه قلبش از کار افتاده باید سقط کنی دوباره یک هفته بعد مجدد سونو انجام دادم گفت بچه ۶هفته هست باید سقط بشه قلبش از کار افتاده بستری شدم شیاف گذاشتن سقط نشد گفتن بیشتر از حد استفاده کردیم دارو خطرناک مرخص کردنم الان شده تقریبا ۳ماه رفتم امروز سونو تو سونو نوشته ک رحم با موقعیت Anteveted ب ابعاد80*میلیمتر با اکوی میومتر هموژن مشاهده شد تصویر ناحیه هترواکو به دیامتر 62*46*43 م م در بین دو لایه اندومتر در ناحیه فوندوس ک در بعضی از قسمتها دارای فلوی عروقی میباشد بی زحمت بگین باید چیکار کنم
- بارداری
سلام من 10 روزه پریودم عقب افتاده رابطه نداشتم و دخترم ولی نزدیکی داشتیم و میترسم حامله باشم لطفا جواب بدین
- سونوگرافی نسج نرم
ببخشید سونوگرافی انجام دادم اینجور نوشته : درمحل لمس توده درخلف گوش راست دو لنف نود با هیلوم اکوژن و نمای benign به سایز۳*۱۰میلیمتر و ۲*۶رویت گردیده .میخواستم ببینم ایا خطرناک و نگران کننده و نیاز به بررسی دارد!؟
- روکین
سلام خانم دکتر عزیز،درصورت امکان دستور مصرف قرص روکین را لطف میکنید؟قربان محبت شما زنده باشید
- پریود
سلام من ۲۰ سالمه و ۲ سال که ازداوج کردم پریودم نامنظم هستش هفت ماه اقدام به بارداری کردمولی باردار نشدم بعد سنو دادم گفتن کیست تخمدان دارم الان ۳ ماه پریود میشم فقط لکه های قهوی دارم ولی قبلان اینطوری نبودم میشه لطفان بگید دلیلشه چی می تونه باش
- من قرص گین اپ استفاده کر دم و الان ۳ ماهه پریود نشدم دلیلش بگید
قرص گین اپ مصرف کردم الان ۳ ماهه پریود نشدم دلیلش چیه
- سرکلاژ
سلام. بابت پاسخگویی به سوالات ممنونم. من سوال زیر رو چند روز پیش پرسیدم. میخوام بدونم که با شرایط زیر شما صلاح به استراحت میدونید یا سرکلاژ؟ من هفته۲۲ بارداری هستم و وزنم هم ۱۱۵ کیلو هست. هفته ی ۲۱ سونوگرافی انومالی انجام دادم و طول سرویکسم ۲۹-۳۰هست.
- سلام دختر۱۳ساله ام کیست ۶۴میلیمتری داره به چه پزشکی باید مراجعه کنم؟؟
- سلام خدا قوت من ۴۶سالمه و چندماهی است پریودیم به هم ریخته و ماهی دوبار با فاصله کوتاه پنج شش روزه از همدیگه دوباره پریود میشم به دکتر مراجعه کردم قرص دوفامد ده رو برام تجویز کرد به همراه مفنامیک اسید طریقه مصرفش هم گفت که اینقدر تو اتاقشون رفت و آمد بود که اصلا متوجه نشدم خودم فکر می کنم علت این به هم ریختگی قرص های اورژانسی هست که برای پیشگیری از بارداری با موافقت همسرم مصرف می کردم خواهش می کنم من رو راهنمایی کنید واقعا عصبی شدم از این وضعیت
- کیست سپتای تخمدان
سلام وقت بخیر من سونوگرافی داشتم تو جوابش گفته بود کیست سپتای ظریف فاقد flow عروقی با ابعاد ۱۵×۱۳ در سمت راست رویت شد. این خطرناکه؟
- بقایای بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من تقریبا ۳ ماه پیش به خاطر ایست قلبی جنین توی ۹هفته سقط کردم بعد ماه قبل سونو دادم گفت بقایای ۵در ۸ میلی باقی مونده که دارای وسکولاریته کمتر از میومتر مجاور بود بعد دکتر گفت قرص ال دی مصرف کن دوباره سونو بده الان ۵شبه قرص ال دی رو تموم کردم ولی پریود نمیشم ایا خطرناکه؟ ایا رشد کرده؟


