Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عوارض امپول دکاپتیل دردختران
سلام دخترم ده سال و ده ماه داره ودکترغدد واسش امپولدکاپتیل11،25تجویز کرده دخترم اولین سیکل ماهانه تجربه کرده ایاعوا ض داره این امپول
- جراحی سینه
سلام دکتر شرف الدین جراحی کاهش سایز سینه انجام میدن؟
- ترشحات
سلام ترشحات سفید رنگ معمولی دارم .حول و حوش تخمک گذاری هستم..این ترشحات قبل از ازاد شدن تخمک هستن؟یا مشخص نیست درحین یابعدش هست؟
- سلام خانم دکتر برای تعیین جنسیت بچه ایا درمان خاصی هست؟ با دارو یا چیز دیگه ای؟ من میخوام بچم دخترشه و هنوز برای بارداری اقدام نکردم، آیا راهی هست که بتونم بچم حتما دخترشه؟؟؟؟
- سوال
سلام خانم دکترمن۲۱ساله و مجرد هستم ببخشیدخانم دکتر من ازتون پرسیدم که خوردن قرص پروفن مقدار خونریزی پریود رو کم میکنه یا نه که شما گفتین موجب کم شدن حجم خونریزی میشه میشه یه قرصی معرفی کنین که بجای پروفن بخورم که ضرری نداشته باشه و خونریزیمم کم نکنه؟ ممنون
- سوال در مورد ضربه به رحم
سلام خوب هستید ببخشید دوستم سهوا آرنجش خورد به سمت چپ رحمم البته نزدیک به رحم مایل به کشاله ران اما درد قطع شد اما امروز صبح باز هم درد میکند... آیا خطری دارد؟
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر قرص استرومارین داده که از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم ومدروکسی پروژسترون داده که از ۱۴قاعدگی شبی ۲تا بخورم اگه بعد قرص استرومارین ۱۰تا که خوردم پریود شدم باید چی کار کنم بعد قرص مدروکسی پروژسترون از کیه بخورم میشه راهنمایی کنید
- پریودی
سلام من قرص گین اپ خوردم خونریزیم خیلی کم شده میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟
- با قرص اوژانسی میشه بچه سخت کرد
سلام من باردارم ۴ هفتس و در عین بارداری ۲ عدد قرص اوژانسی خوردم آیا باعث سقط جنین میشه ؟
- کمبود تخمک
سلام،وقت بخیر ۳۷ ساله هستم وسال آینده میخواستم باردار بشم متوجه شدم کمبود تخمک دارم خواستم بپرسم با وجود مشکل کم بودن تخمک یکسال جلوگیری خطرناک هستش؟!
- درد شدید لگن
مدت ۳ ساله که درد پریودی خیلی شدید شده همراه بادرد مقعد یعنی بعداز ازدواجم موقع امیزش هم دردشدید دارم اوایل فقط دوران پریودی درد مقعد داشتم الان دائمی شده و خونریزی لخته ای دارم لخته های گوشتی دکتررفتم سنودادم تشخیصشون سندرم بودولی دردهام جوری شده که نمیتونم هیچ کاری کنم حتی ازکارم استفا دادم وخونه نشین شدم توردخدابگید درمانش چیه اصلا مریضیم چیه
- بارداری
سلام خسته نباشید. من در دوران بارداری یبوست شدید دارم و همورویید هم دارم،خواستم بدونم آیا شربتی وجود داره که بشه تا ۹ ماه بارداری خورد؟
- قرص سی لاکس در زایمان سزارین
سلام زایمانم سزارین انجام شده والان دو روز گذشته ولی مدفوع ندارم می تونم از قرص سی لاکس استفاده کنم؟
- عموم
با سلام و خسته نباشید خدمت شما...من در ۱۸ هفتگی سقط جنین به صورت طبیعی داشتم و ۷ روز در بیمارستان بستری بودم ۵ روز هر ۸ساعت نصف قرص زیر زبونی میدادند تا بچه دفع بشه اما نشد روز هفتم سرم اینداکشن بهم زدن و هر سری دو سی سی دارو بیشتر میریختن داخلش و میگفتن بخاطر شرایطت باید حوصله داشته باشی و کم کم جنین دفه بشه بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی ...و میگفتند اگر اول جفت بیاد بچه میره داخل شکم و مجبوریم رحمت و برداریم..بالاخره با اینداکشن بچه و جفت دفع شدند و همون موقع سونو کردند و گفتند بقایا داری و فردایی کورتاژ هم کردند ..سوال من این است بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی واژینال رفتم که اون موقع خونریزی هم نداشتم در حد لکه بینی و ترشحات کشدار صورتی یا قهوه ای روشن و این را نوشتند در سونو ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد اکوی میومتر رحم هتروژن است ...ضخامت آندومتر ۲/۵ میباشد توده فضاگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلیمتر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲ و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد هر دوتخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلیمتر هستند ...در آدنکسها توده فضا گیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود...با توجه به اینکه ۱۸ روز از کورتاژ میگذرد اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است یعنی بخاطر زایمان اینگونه شده چون در سونوگرافی سال قبل و سالهای قبل تر اکوی میومتر رحم همیشه هموژن بود اما این دفعه هتروژن شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- چرا بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون می آید؟
من رحمم را در آوردم و از کرم های مرطوب کننده واژینال استفاده می کنم بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون کمی می اید دلیل ان چیست؟
- نیش زنبورعسل
سلام من باردار هستم توماه هفتمم زنبورعسل گودیه کمرمونیش زده خیلی دردداره ونمیتونم درس راه برن یابشینم آیا خطری داره؟
- تاثیر قرص لتروزول بر تعیین جنسیت
سلام وقت بخیر ببخشید من یه خانمه ۳۹ ساله هستم ومیخوام برای بارداری اقدام کنم ودوست دارم بچه ام پسر باشه وسه ماهه با همسرم رژیم میگیریم وماه قبل نزدیکی داشتم حامله نشدم واین ماه لتروزول خوردم از روز ۳ پریودی تا ۷ پریودی میخوام بدونم لتروزول میتونه بر تعیین جنسیت تاثیر بزازه؟ یه جا خوندم که محیط رحم واسیدی میکنه واقعا صحت داره؟
- نازایی
سلام،تنبلی تخمدان دارم و با مصرف دارو هر ماه فولیکول غالب دارم ولی باردار نمیشم ،۳ سال قبل عمل سپتوم رحم هم انجام دادم گفتن رحمم الان نرماله،شوهرم هم سالمه،پس چرا باردار نمیشم؟؟؟ممکنه به خاطر عمل سپتوم باشه؟؟
- سلام من خانمی ۴۶ ساله هستم یه چیز سفت بالای نوک سینه ام هست خیلی هم درد میکنه ماموگرافی رفتم به دکتر نشون دادم گفته مشکلی نیست هورمون هات به هم خورده ضمنا هر سه چهار ماههپریود میشم
- ناباروری
باسلام و احترام ما برای مشکل ناباروری به متخصص ناباروری مراجعه کردیم وبا انجام آزمایش اسپرم متوجه دی آف ای بالا ۲۸درصد شدیم ودکتر ای یوای رو پیشنهاد کردن آیا باوجود این مشکل میتوان باردار شد باتشکر ؟


