Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز برای اینکه شکم بعد زلیمان به حالت اولیه برگردد و جلو نیاید چه باید کرد ؟ اینکه میگویند با خودتون شکم بند ببرید داخل اتاق عمل و از همونجا بدبد پرستار براتون ببنده روش صحیحی است؟ بهترین کار چیه؟
- اکوژنpld
سلام در سونو گرافی من تشخیص دادن مایع آزادخفیف لگنی ذرات اکوژن مطرح کننده pldمشهود است .. و چند عددکیست نابوتین ب قطر ۱۰م دراطراف اندوسرویکس مشاهده شده است .. ممنونم راهنمای بفرمایید
- باردار نشدن
- عادت ماهانه
باسلام و عرض ادب من دختری ۴۰ساله هستم اخرین پریودم ۳اردیبهشت بوده است با اینکه درمانهای گیاهی چون دم کرده رازیانه و زعفران استفاده کردم ولی بازهمپریودم شروع نشده است ناگفته نماند که همیشه تاخیر رو داشتم و سالهای اخیر حدود ۳۵روز اتفاق میفتاد الان نگرانی من اینه که دچار یائسگی زود هنگامبشم میشه کمکم کنید چیکار بیاید انجام بدهم
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر من به متخصص زنان برای کیست تخمدانم که یک عدد ۴ سانتی در تخمدان چپم بود مراجعه کردم و به من قرص سیپروترون کامپاند دادند نوشتن روش طبق دستور. الان خودشون ایران نیستن. من از روز چند پریود باید بخورم؟ ممنون از شما
- ازمایش ذخیره تخمدان
با سلام و خسته نباشید ۴۶ ساله و مجرد هستم جراحی برداشت فیبروم انجام دادم و به دلیل تزریق امپول دیفرلین در حال حاضر قاعدگی نامنظم دارم روز پنجم قاعدگی ازمایش ذخیره تخمدان انجام دادم ایا قاعدگی نامنظم و مصرف قرص جهت سرماخوردگی در نتیجه ازمایش تاثیرگذار است؟ با وجود کاهش ذخیره تخمدان راه چاره چیست ایا بارداری امکان پذیر است؟ نتیجه ازمایش FSH 21.2 LH 7.8 و پرولاکتین 15.3 با تشکر
- فوکوس اکوژن دکتر تشخیص داده فقط دیده شده کیسه صفرا آیا خطرناک است درمانش را لطفا اما انداره نگفته ازمایش
در مورد بیماری فوکس اکوزن دیده شده در کیسه صفرا اما اندازه مشخص نیس لطفا ایا خوب میشم درمانش
- عفونت
سلام خسته نباشید من دکترم یک دوره بمن پماد عفونت واژینال داد که گفتن ۷روز استفاده کنمبعد یک مدت حدود دو ماه دوباره حس میکنم ترشح من زیاده و کمی کمر درد دارم میتونم دوباره همون پماد رو دوباره بگیرم و مصرف کنم برای یک دوره دیگه
- کیست
سلام من کیست نابوتین ۱۰ میلی وکیست اکوفری ۲۵ ×۳۹در تخمدان راست ویک فولیکول ۱۳ میلی در تخمدان چپ خطرنا کند
- زنان
با سلام میشه سونوگرافی را تفسیر کنید ابعاد رحم ۸۶*۴۰*۴۷و اکوی آن نرمال است ضخامت اندومتر ۸ م م در مرحله تری لاین است(یعنی چه) کیست های متعدد نابوتین به قطر ۷ م م در سرویکس دیده میشود ابعاد تخمدان راست ۲۳*۴۶ و تخمدان چپ ۳۴*۴۴ م م است هر دو تخمدان دارای فولیکولهای ریز متعدد میباشند نمای PCo کیستی )فولیکولی به ابعاد ۲۳*۳۲ م م در تخمدان چپ دیده میشود در آنکس راست توده یا ضایعه فضا گیر دیده نشد(ببخشید چرا فقط نوشته شده آنکس راست؟)
- سلام خستهنباشید من ۱ فروردین پریود شدم از اولش قرص دروسبلا مصرف کردم الان پریودم قطع نمیشه علتش چی هست
- زنان
چندماه پیش بخاطر نمونه برداری از دهانه رحم و برداشتن پولیپ جراحی شدم.ولی هنوز هم موقع نزدیکی خونریزی و لک بینی دارم.آیا ممکنه بخاطر زخم نمونه برداری باشه؟چرا با گذشت چندماه زخم خوب نشده
- طول سرویکس….
سلام در ۱۳ هفته در سنو ان تی طول سرویکسم ۳۹ بود و در هفته ۱۸ و سنو آنومالی ۳۶ شده بود . چون دلدرد زیاد داشتم دکتر برام سنو واژینال برا طول سرویکس نوشتن . من رحمم دوشاخ هست و سه سقط در هفته های شش و نه داشتم و منع نزدیکی هستم .آیا انجام این سنو با شرایط من مشکل ساز نمیشه ؟؟ الان از شیاف پروژسترون هم استفاده میکنم
- امپول پرولوتون
سلام باردارم هفته ۲۳ هستم هفته ای یه امپول پرولوتون میزنم جایی که تزریق میشه میخاره همون محدوده ازبس خاروندم زخم شده ایا من حساسیت دارم ؟ باید چیکار کنم البته بلافاصله بعدازتزریق خارش نمیگیره چندروزبعد خارش شروع میشه
- حاملگی سن بالا
سلام خانم دکتر ۴۳ سالمه آزمایش انجام دادم سطح اف اس اچ من پایین ۰۶۵ هست .تست حاملگی هم مثبت هست و بتا ۱۰۰۰ هست میخواستم ببینم وضعیتم چطوریه
- ivf
سلام خسته نباشید خواهرمن ۳۶سالشه ۲۳ساله ازدواج کرده ولی بچه دارنمیشن ۲۳روزپیش ای وی اف انجام دادن ۵تاجنین aانتقال دادن بعد۱۵ روزازمایش بتا شون مثبت شد و۴۸ساعت بعددوباره ازمایش دادن بتاشون اومده بودپایین دکترشون گفتن قرص استرادیول وشیاف وآمپول پروژسترون روقطع کن پریود شو دوباره بیا برای انتقال ولی پریود نشدن امکان داره بعدازقطع کردن شیاف وقرص وآمپول بتا بره بالالطفاجواب بدید
- کیست تخمدان
سلام و عرض ادب. در سونوگرافی انجام شده کیست دارای سالید اکوژن داخلی در تخمدان چپ به دیامتر ۳۱ میل دیده شده خطرناکه؟ سرطانی هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرکلاژ شکم
سلام خداقوت سرکلاژ شکمی چقدر در روند بارداری موثر هست ایا احتمال موندن بچه تا هفته های بالا بیشتر میشه؟ برای سرکلاژ واژینال هم میگن احتمال کاهش زایمان زودرس کم میشه ولی متاسفانه من جواب نگرفتم میخواستم بدونم با سرکلاژ شکمی جواب میگیرم امیدوار باشم؟ لطفا راهنماییم کنید
- بارداری درست
سلام خانوم دکتر من ازتون راهنمایی میخوام ۳۲ سالمه و یه زایمان زودرس تو هفته ۲۸ داشتم و از اول اطلاعی از سرکلاژ نداشتم بعد تو بیمارستان با سرکلاژ اشنا شدم که دو نوع داریم واژینال و شکمی. تو دوراهی بدی موندم ب نظر شما کدوم انجام بدم ؟
- امکان تعیین جنسیت در اقدام بارداری
سلام و عرض ادب بدوا از اینکه پاسخ سوال بنده رو میدید تشکر دارم و مراتب قدردانی را به جا می آورم . بنده سه ماه پیش زایمان سزارین داشتم و یک دختر دارم در سن 35 سالگی هستم و الان میخوام اقدام به بارداری دوم داشته باشم : سوال اولم اینه که آیا در این سن بارداری خیلی خطرناک و پر ریسک هست ؟ در حدی خطرناکه که موضوع رو منتفی کنیم؟ و سوال آخرم اینه که آیا امکان اینکه بشه تعیین جنسیت کرد تا فرزند بعدی پسر بشه وجود داره؟ تقدیم احترام و تشکر


