Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- احتمال بارداری
با سلام.خانم دکتر من پریود منظمی دارم و هر ماه ۶ ام برج پریود میشم این ماه با لکه بینی شروع شد و من ۸ ام برج بی بی چک گذاشتم و مثبت بود و بعدش سریع رفتم آزمایش دادم و آزمایش بتا هم ۳۱۹ بود. با دکتری که قبل بارداری میرفتم به من گفتن که نیا فعلا زوده که من بعد دو روز چون درد شدید مثل درد پریودی داشتم مراجعه کردم به مطب ازم سونو گرفتن گفتن ساک حاملگی تشکیل شده ولی برای تشخیص زوده هنوز و گفتن یه بتا دیگه بده اگر بالای ۱۵۰۰ بود بارداری که من بعد آزمایش دیدم بتای من شده ۲۷۵ .دکتر بعد دیدن بتا به من گفتن باردار نیستی و منتظر پریود باش میخواستم نظر شما رو بدونم و اینکه من هنوز دل درددارمو نمیدونم چی کار کنم.درد لگن هم بهش اضافه شده. خانم دکتر برای من ۲۵ ام وقت سونو داخلی نوشته بودن به نظرتون سونو انجام بدم یا نظر شمام اینه که بچه ای در کار نیست. آیااین پایین آمده بتانشانه عدم بارداریه
- استفاده از پماد دالاواگ سی
سلام خسته نباشید من آزمایش کولپوسکپی انجام دادم در همون روز دکتر قرص مترونیدازول اوفلوکساسین و زینک رو داد که تا آخر مصرف کردم به همراه اونها یک پماد دالاواگ cداد که بعد از گذشت 13 روز از آزمایش شروع به مصرف کردم و الان روز 6 هست احساس میکنم یکم درد دارم مال عوارض این داروست؟!!
- خون ریزی بعد از دوره پریودی
با سلام و خسته نباشید روز 11 پریودم دچار لکه بینی قهوه ای رنگ شدم البته این دومین ماهه این طور میشم
- ناحیه هتروژن هایپراکو دارایوسکولاریته مساوی با میومترمجاور به ابعاد۱۹*۳۸میلیمتردر کاویته آندومتررویت میشودکه مطرح کننده بقایای بارداری می باشد2=stage
- غدد
سلام بارتولنم گاهی خارش داره و وقتی یه حالاتی میشینم یا میخوابم احساس میکنم یه چیز سرد ازش میاد اما ترشح یا چیزی خارج نمیشه. موقه ی نشستن اذیتم میکنه. کیست و ابسه ندارم. معاینه شدم گفتن مشکلی نداری. مترونیدازول و اموکسیلین خوردم بی فایده بود. شما چه دارویی پیشنهاد میکنید؟ برای درمان قطعی عفونت بالای واژن چه چیزی باید مصرف کنم؟ امپول برای درمان قطعی هست یا خیر
- لگن درد
سلام توروخدا جواب بدید من ۱۴ سالمه و ۷ ماه قبل سونوگرافی دادم و سالم بودم الان یه مدته که لگن درد دارم و یکم نفخ دارم چند روزه بطور خفیف فقط بعضی روزها قبلاً دکتر رفتم گفتن طبیعیه تو این سن الان نزدیک عیده دکتر نمیتونم برم میشه کمک کنید آیا خطرناکه؟
- بارداری ناخواسته
من در ماه پیش چهارم ماه پریود شدم یک رابطه حفاظت نشده داشتم ولی سریعا قرص اورژانسی خوردم و۲۱ماه قبل پریود شدم دوباره ودرابتدا لکه بینی داشتم ولی بعدش خونریزی طبیعی ولی دراین دوره جلوگیری کردیم ولی امروز که ۲۳ است هنوز پریود نشدم وفقط حالت تهوع ودرد کمر دارم لطفا کمکم کنید آیا باردارم ضمنا دو فرزند پسر دارم واصلا بچه دوست ندارم
- سلام خانم دکترعزیزمن میتونم باوجودفتق زایمان طبیعی داشته باشم؟؟بعدزایمانم بایدنافم راحتما جراحی کنم؟؟خیلی ازتون ممنونم ک جواب سوالهامون رامیدید
- Pco
سلام وقت بخیر،من pco دارم و از روز ۵ پریود شروع کردم ب سیبل خوردن ۳ روز خوردم بعد یادم رفت با امروز ۴ روزع ک نخوردم الان میتونم از بقیش بخورم؟
- بقابای سقط
با سلام حدود ا23 روز هست ک سقط 5 هفنگی داشتم بعد 15 روز رفتم سونوگرافی بقایای بارداری به اندازه 3 سی سی مونده گفتن باید کورتاژ بشم بنظرتون نیاز هست یا خودش دفع میشه لکه بینی هم دارما
- آرایش کردن در بارداری
باسلا وخسته نباشید حضور خانم دکتر,خانم دکتر محترم آیا رژ لب زدن وارایش کردن در دوران بارداری یرای جنین مضر است؟ممنون از راهنماییتون
- قرص
سلام لطفا نحوه مصرف قرص سایتوتک رو بفرمایید
- سلام عمل جرایی کورتاج برای چی میشه و اگه انجام بده بعد ها دوباره باردار میشه یا نه
- دفع بقایای سقط
با سلام ۴۰ ساله هستم، سابقه دوبارسزارین دارم، ۷تیرماه با ۳قرص میزوپروستول بارادری ۶هفته را سقط کردم سونو ۲روز بعدازسقط،۱۹ میلیمتربقایا نشان داد ۲۰عددمترژن خوردم، سونو۱۴ میلی بقایا نشان داد برای دفع بقایای باقیمانده ۳قرص میزوپروستول استفاده کردم، دچارخونریزی شدید با دفع لخته های بسیار بزرگ شدم حدود ۱۲ ساعت طول کشید ۱۰ روز بعدش سونو ۱۲ میلیمتر بقایا نشان داد. الان که ۲۲ مرداده، از دو روز قبل لک بینی خفیف و درد شکم بسیار جزئی دارم، الان مترونیدازول و سفکسیم مصرف میکنم چه کارکنم بقایا دفع بشه؟
- سونوگرافی واژینال و درد تخمدانهت موقع پریود
سونوگرافی روز ۶ سیکل انجام شد.رحم دارای ابعاد ۹۱ در ۵۳ در ۵۹ میلیمتر میباشد اکوی رحم هتروژن شده که به نفع رحم آدنومیوز میباشد بزرگترین میوم رویت شده به صورت اینتر امورال در میوتتر خلفی به قطر ۱۲ میایمتر میباشد .آندومتر نمای عادی داشته و به ضخامت ۵ میلیمتر طبیعی دیده شد تخمدان راست دارای ابعاد ۲۳ در ۱۴ و تخمدان چپ ۲۰در ۱۹ میاشد در تخمدان چپ تصویر کیست ساده به قطر ۱۵ میلیمتر ( فولیکول ؟) و در کنار تخمدان راست تصویر پارااورین کیست به ابعاد ۱۲ در ۱۴ رویت شد مایع آزاد در کلدوساک خلفی رویت نشد.
- سقط جنین
سلام من به طور ما خواسته بار دار شدم شرایط مالی خوبی ندارم تصمیم دارم سقط جنین انجام بدهم شما انجام می دهید و هزینه اش چقدر است
- سلام ببخشید من ۱۰ روز انتقال جنین دادم الان سرما خوردم چیکار کنم لطفا جواب بدید
- تداخل دارویی لووتیرکسین با قرص ال دی
سلام من برای عقب افتادن پریودم میخوام قرص ال دی بخورم در حالی که کم کاری تیروئید دارم قرص لووتیروکسین میخورم میخواستم ببینم این دارو ها باهم تداخل ندارن واینکه پریودم عقب میفته یا نه ؟این قرص روی تیروئید اثر میزاره یا نه ؟ممنون میشم جواب بدین
- نازای
خواهرم دوپسر به دنیا اورد هیچ پیشگری هرچی اقدام به بارداری میکنه که یه دختر بباره باردار نمیشه الان چهارده سال که هرچی اقدامه به باردری سوم میکنه نمیشه کلیه شم سنگ سازه میتونه از اون باشه باید چه اقادمی کنه راهنمایی کنید چه درمانی چه متخصص مراجعه کنه سنو زیاد رفته دکتر زنانم رفته فایدی نداشته
- بارداری
۲هفته مونده بود ب پریودمی ربطه ایی داشتم ولی سریعاقرص اورژانسی خوردم بعد از یکی دوهفته پریود شدمولی بار استرس اینو دارم کباردار باشم سوال کلی مناینکه کممکنه کسی پریود بشه و باردارمباشه؟


