Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- طول بارداری و لقاح
سلام..روز بخیر.. و عرض ادب آیا امکان دارد بارداری بیشتر از 42 هفته طول بکشد؟ یا این که از لحاظ علمی وجود ندارد یا خطر ساز است؟واین که میگن از تاریخ لقاح باید 266 روز بگذره تا بچه بدنیا بیاد درسته؟ و میشود از تاریخ زایمان و تولد تاریخ لقاح را بدست آورد؟
- درد تخمدان ها
سلام، من دچار درد شدید در ناحیه تخمدان ها شدم که حتی برای نشستن هم درد شدید احساس میکردم که با پریود شدن از بین رفت و حالا که پریودم تمام شد دوباره این درد شروع شده ، یک ورق هم مترونیدازول خوردم ولی تاثیری نداشت
- سوزش واژن
سلام من ۲۲سالمه ومتاهلم نزدیک ۴سال سوزش واژن دارم کلی دکتر رفتم وقرص چرک خشک کن قوی مصرف کردم ازمایش دادم وهیچ تشخیصی ندادن اما اثری روی سوزشم نزاشته قرصا ،دلیلشو نمیدونم سوزشم به خدی زیاد و دردناکه که زندگیم مختل کرده یه تایم یکماه سوزش میگیرم ماه بعد خوب میشه ودوباره شروع میشه
- قرص
سلام وعرض ادب باردارم و ۴۰ روزم هست دکتربرام قرص دوفامد۱۰ دیدروژسترون تجویز کردند هر۱۲ ساعت ! آیا باتوجه به بروشور داخل که واسه تنظیم قاعدگی هست . ضرری واسه جنین نداره ؟ باعث سقط نمیشه؟
- my daughter
peace upon you doctor.I'm from karbala iraq my daughter hurt .her hymen when she was a child now she is 17 years old and we want to do a hymnoplasty in iran so could you do it please
- پریودی
با سلام ۲۷سالمه ۴سال پیش زایمان سزارین پیش خودتون داشتم که چند دقیقه بعد زایمان که به بخش اومدم دچار خونریزی زیاد شدم که گفتید رحمم شل شده بود. در حال حاضر قند و ترویید دارم. حدود یک سالی فقط تایم پریودی چنان دردی تو شکمم و جای بخیه هام میوفته منقبض میشه که حس میکنم الان میمیرم خییلی ببخشید ولی وقتی بتونم همون لحظه مدفوع کنم یا باد معده خارج کنم این درد آروم میشه. ولی تو اون لحظه این دوتا کار سخت ترین کار دنیا برام. خواستم بدونم باید چیکار کنم بابت این موضوع؟
- ایا ضربه به مثانه باعث اسیب و شن ریزی مثانه میشه
- تبلی تخمدان
سلام خدمت خانم دکتر خدا قوت سوالی داشتم میشه از قرص پژسترون در دوران قائدگی استفاده کرد یا نه . خیلی ممنون از شما پاسخی بدهید .
- میزان نرمال nt
با سلام من سیزده هفته ودوروز سونوگرافی انجام دادم crl70هس وعددntحدود 2/02است آیا این مقدار آن تی نرمال است ؟هیچ مشکل ژنتیکی هم ندارم وبهتر بود در این سن جنین مثلاً مقدار ntچقدر باشه ؟
- قندخون قبل بارداری
سلام من میخوام باردار بشم آزمایشات قبل بارداری دادم قندخونم ۹۵هستش ایا زیاده ؟
- احتمال بارداری
با سلام.خانم دکتر من پریود منظمی دارم و هر ماه ۶ ام برج پریود میشم این ماه با لکه بینی شروع شد و من ۸ ام برج بی بی چک گذاشتم و مثبت بود و بعدش سریع رفتم آزمایش دادم و آزمایش بتا هم ۳۱۹ بود. با دکتری که قبل بارداری میرفتم به من گفتن که نیا فعلا زوده که من بعد دو روز چون درد شدید مثل درد پریودی داشتم مراجعه کردم به مطب ازم سونو گرفتن گفتن ساک حاملگی تشکیل شده ولی برای تشخیص زوده هنوز و گفتن یه بتا دیگه بده اگر بالای ۱۵۰۰ بود بارداری که من بعد آزمایش دیدم بتای من شده ۲۷۵ .دکتر بعد دیدن بتا به من گفتن باردار نیستی و منتظر پریود باش میخواستم نظر شما رو بدونم و اینکه من هنوز دل درددارمو نمیدونم چی کار کنم.درد لگن هم بهش اضافه شده. خانم دکتر برای من ۲۵ ام وقت سونو داخلی نوشته بودن به نظرتون سونو انجام بدم یا نظر شمام اینه که بچه ای در کار نیست. آیااین پایین آمده بتانشانه عدم بارداریه
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
سلام من سونو انجام دادم نوشته اکوی میومتریال رحم نرمال است فولیکول به قطر ۵ میلی در تخمدان راست و به قطر ۲۵ میلی درتخمدان چپ یعنی چی
- طول بارداری
سلام. روز بخیر. من در یک مقالهای خوندم که طول بارداری از زمان لقاح یعنی لقاح اسپرم و تخمک٣٨هفته است ولی زمان لقاح قابل تشخیص نیست.. و طول بارداری ۴٠ هفته از از زمان اولین روزآخرین پریود است و نهایتاً ۴٢هفته است. آیا این مقاله درست است؟
- مصرف داروهای ناباروری
سلام. ممنون که جواب سوالامونو با حوصله میدین من ای وی اف کردم. الان هفته پانزدهمم. قرص استرادیول و دوفاستون روزی یکی میخورم. شیاف پروژسترون رو قطع کردم. میخوام قرصا رو هم قطع کنم. میخواستم بدونم مشکلی واسم پیش نمیاد واسه قطع داروها؟؟؟
- درد پریودی
تخمدان راست داری حجم بزرگ تر از نرمال فولیکولهای ریز متعدد بوده همچنین استرومای اکوژن در تخمدان راست مشاهده می شود ینی چی؟
- پریود نشدن بعداز ۱۰ ماه
سلام خانم دکتر من بعد از زایمان که ۴۰ روز پریود شدم تا الان که دخترم ۱۳ماهشه پریود نشدم و جایی هم نیستیم که دکتر زنان پر باشه تا الان دکتر هم نرفتم و کیت بارداری زدم منفی بود میدونم باردار نیستم لطفا اگه آزمایشی لازم هست بگید برم بعد برم پیش دکتر چون اینجا هفته ای یکبار دکتر هست لطفا کمک کنید
- دهانه رحم
سلام خانم دکتر آیا سوراخ دهانه رحم باید چند میلی باز باشه واسی عبور اسپرم من سرکلاژ شکمی انجام دادم الان میترسم دهانه رحمم زیاد تنگ شده باشه و اسپرم ندونه ازش عبور بکنن نوشته میله 6نیم میلی از دهانه رحم عبور نکرد الان میترسم تنگ شده باشه و دیگه باردار. نشم
- بارداری
سلام من سه هفته باردار هستم بعد نوزاد 8ماهه دارم سنمم کمه 20سالمه میخوام بچه رو سقط کنم چکار باید انجام بدم لطفاً راهنمایی کنید
- بارداری به همراه کیست
من هفته ۵ بارداری هستم و سونویی که انجام دادم نوشته شده کیست با جدار نازک فاقد سپتا به اندازه ۲۴در ۲۲ میلی متر در ادنکس راست رویت شد ایا خطر ناک؟؟ اندازه کیست بزرگ؟؟ممکن خونریزی کنه؟
- گذاشتن دستگاه آیودی و خویزری بعد شش ماه
سلام من ۳۱ سالمه و سال گذشته عمل افتادگی مثانه و رحم و کیست دمورید انجام دادم وبعد از گذشت ۸ ماه دستگاه ایودی گذاشتم و الان شش ماه از گذاشتن دستگاه می گذره هر وقت پرید میشم ۱۵تا ۱۸ روز خونریزی و لکه بینی دارم میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم آیا به عملی که انجام دادم مربوط هست یا نه


