Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوزش بخیه سزارین
سلام من برا بار دوم سزارین شدم الان یک ساله میگذره از عملم الان چند روزه بخیه داخل داره میسوزه درد میکنه از قسمتی که بخیه زدن شروع میکنن سمت راد بعد دست میزار یه چیزی مثل نخ تیزی میاد زیر دستم الان خیلی ترسیدم از عمل دوباره میشه لطفا جوابمو بدین خانم دکتر امکانش هست بعد یکسال بخیه داخلی پاره شده باشه خواهش میکنم جواب بدین
- لکه بینی بعد از بارداری
باسلام. سه ماه پیش زایمان سزارین داشتم تا دو ماه خونریزی و لکه بینی مدام داشتم و بعد از آن یکهفته تا ۱۰ روز پاک دوباره چند روز لکه بینی دارم سونوگرافی انجام دادم به این شرح ابعاد رحم ۳۷×۷۷. ضخامت آندومتر ۳mm. مختصر مایع به قطر ۴mm بین دو لایه آندومتر دیده شد. تصویر یه کانون اکوژن به قطر ۶mm در حفره رحم رویت شد که میتواند مطرح کننده پولیپ آندومتر باشد. میوم سابسروز به قطر ۲۴mm در خلف بادی رحم دیده شد. اندازه تخمدان راست ۱۹*۳۸و چپ ۲۱*۴۰. لطف میکنید راهنمایی کنید علت لکه بینی چیه و تا کی ادامه داره و راه درمانش را بفرمایید . با سپاس .
- دارو غیر مضربرای سرماخوردگی بعد از ivf
با سلام من ۵ روز ivfکردم امروز روز ۵ متاسفانه سرماخوردگی شدید گرفتم که عطسه زیاد میکنم.میتونم آنتی هیستامین و سرما خوردگی و استامینوفن استفاده کنم بدتر از این نشم
- سونوگرافی بارداری هفته۲۳
سلام خانم دکتر خسته نباشید، من هفته ۲۳بارداری هستم حدود ۱ماه پیش سونوآنومالی رفتم ک دکترگفت خوبه همه چی، اما چندروز پیش دوباره برام سونو برای ۲۳هفته جهت بررسی وضعیت رشد جنین نوشتن نگفتن به چه دلیلی، نگران شدم بنظرتون عادیه ایتقدسونورفتن؟
- لابیاپلاستی
سلام خانم دکترمن ۲۱سالمه خس میکنم کاژنم چروک داره وافتادست وهم چنین تیره. شما لابیاپلاستی جهت زیبایی واژن انجام میدید وهمچنین برطرف کردن تیرگی واژن
- اندومتر
اندومتر دو لایه تریپل لاین یعنی چی و آیا خوبه یا نه؟
- لکه بینی
سلام روزتون بخیر. من روز یکشنبه انتقال انجام دادم امروز صبح جمعه یعنی 6روزه که گذشته لکه قهوه ایی دیدم. لطفا راهنماییم کنید. نشانه چی هست.
- یبوست بعد زایمان
سلام خواهرم تازه زایمان طبیعی کرده وبخیه داره کم خونی هم داره الان یبوست خیلی اذیتش می کنه شما بگید چیکار کنه
- معاینه پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر من یک دوستی دارم که در روستا زندگی میکنه و خودش امکان ارسال سؤالش را نداره و من سوال ایشان را از شما میپرسم دوست من وقتی ۱۸ سالش میشه تازه میفهمه که پرده بکارتی هم وجود داره به خاطر همین خیلی استرس میگیره و خودش خودش رو معاینه میکنه به این صورت که محل خروج خون قاعدگی یا همان واژن را باز میکنه البته آرام و حین این عمل درد و گرفتگی هایی هم احساس میکنه مثلا زیر شکمش درد میگیره یا همان محلی رو که باز میکنه درد میکنه حدود ۵ بار این عمل را تکرار میکنه تا این که بلاخره پرده را مشاهده میکنه و حین این عمل به هیچ عنوان چیزی وارد واژن نمیکنه حدود یه روز بعد معاینه خودش پریود میشه که ۳ یا ۴ روز طول میکشه و پریودش حدود یه هفته جلو میفته بعد از پریود که میخاد دوباره خودش رو معاینه کنه اون قسمت از بدنش ینی واژن اش به شدت منقبض شده و اصلا باز نمیشه خانم دکتر ایشان از شما چند سوال دارن ۱- آیا معاینه و باز کردن که با درد و گرفتگی همراه بود به پردش آسیب زده؟ ۲-ایا این خون ریزی به خاطره پریود بوده یا به خاطره آسیب به پردهبوده ؟ یا به خاطر باز کردن بدنش بوده ؟ ۳- علت این گرفتگی در واژن استرس است یا علت آسیب به پرده است ؟ اصلا طی این کارها که هیچ چیزی وارد بدنش نکرده احتمال آسیب به پرده وجود داره ؟ ابن را هم بگم بعد این ماجرا بیچاره آنقدر استرس گرفت که حتی حدود دو ماه از این ماجرا اصلا پریود نمیشد ممنون خانم دکتر با پاسخ به سوال ایشان یک روستایی را نجات دادین ایشان خیلی بابت این ماجرا نگران هستن سپاس فراوان
- سرکلاژ
سلام من حاملگی قبلیم باسرکلاژ زودرس شدم ممکنه از استراحت نکردن باشه این دفعه باسرکلاژواستراحت امتحان کنم یاشکمی بهتره چون سنم کمه۲۰هستم
- پاپ اسمیر
سلام خسته نباشید در جواب پاپ اسمیر من فقط گزینه routine follow up _recommendation تیک خورده آیا مشکلی هست؟
- کاردیولیپین
سلام خانم دکتر خسته نباشید، عدد کاردیولیپینIgm در آزمایش 18.5 باشه یعنی چی؟
- شک بارداری
سلام بنده اوایل این ماه رابطه جنسی داشتم که شک دارم به حاملگی بااینکه ۲۰پریود شدم ولی ۴روزطول کشید فقط و الان که بی بی چک استفاده کردم مشکوک بود یکم دل درد دارم بیشتر استرس دارم ب اینکه حامله نباشم چون نمیخوام الان باید چیکار کنم که مطمعن بشم اگر بود چ قرصی بخورم تا از بین بره ممنونم..
- سلام اگه قرص اورژانسی بخوری بعد چند ساعت میتونی سیتریزن بخوری
سلام اگه قرص اورژانسی بخوری بعد چند ساعت میتونی سیتریزن بخوری
- واکسن کرونا و اقدام برا بارداری
سلام چندروز بعد از تزریق واکسن سینوفارم کرونا . اقدام کنم برا بارداری
- بارداری با قرص لتروفم و دوفاستون
با سلام من 29 سالمه و یک پسر سه سال و نیمه دارم. قاعدگیم از اول که شروع شد نامنظم بوده و شده که حتی تا 3 ماه هم پریود نشدم. سابقه کیست خونی تخمدان هم دارم که یکبار عمل کردم و دوبار با دارو رفع شد. با همه این شرایط بارداری اولم خیلی زود حامله شدم ولی برای بارداری دوم 6 ماهه اقدام کردم و نتیجه ای نگرفتم. به دکتر زنان مراجعه کردم.نتیجه سونو همه چی نرمال بود. دکتر برام قرص دوفاستون و لتروفم برای سه دوره نوشته. اگه این قرص ها رو مصرف کنم صددرصد حامله میشم؟در ضمن ما نزدیکی خیلی کم داریم شاید ماهی 3 یا 4 بار نزدیکی داشته باشیم. بعد از مصرف این قرص ها روز چندم قاعدگی تخمک گذاری انجام میشه؟چه روزی نزدیکی داشته باشیم حتما حامله میشم؟
- مربوط به مشکلات زنان
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من ۱سال خرده ای ازدواج کردم قبلا همش دچار عفونت بودم قرص و پماد مصرف میکردم خوب میشد دوباره بعد مدتی سوزش وخارش ترشح داشتم که گاهی این مشکل برام پیش میاد ...چندی با همسرم رابطه داشتم لکه بینی یا همون خونابه دیدم به رنگ صورتی و موقع رابطه درد وسوزش هم دارم چه کنم
- بارداری
به طور کلی اگه دوتا رابطه بادو شخص مختلف وجود داشته باشه اگه تا چن روز بین این دو رابطه فاصله باشه نیازی به دی آن ای نیست و از روی سونوگرافی آنتی مشخص میشه
- مونس پوبیس مونس پلاستی
سلام روزتون بخیر خانوم دکتر ،شما جراحی زیبایی مونس پوبیس یا همون مونس پلاستی برای برداشتن چربی وپوست بالای دستگاه تناسلی انجام میدین،من بدلیل اصافه وزن خیلی قسمت مونس پلاستی چربی وشل میخواستم عمل زیبایی انجام بدم بردارم ،واینکه اگه انجام میدید ایا کاملا اون قسمت صاف میشه ،ممنون میشم پاسخ بدید
- درد شدید بخیه بعد 6ماه
س خسته نباشید من 6ماهه زایمان کردم سزارین بودم الان 3روز رد بخیه هام خیلی درد میکنه درحدی که نمیتونم از جام بلند شم کمر و پهلوهامم درد میکنه دکتر زنان رفتم گفتن که باید برم پیش دکتر جراح نظر شما چیه


