Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان و زایمان
سلام خسته نباشید من ۳۵ سالمه ده روز پیش سقط جنین داشتم ت ۱۶هفتهو۳روز بودجنین ولی خونریزیم باز تموم نشده طعبیعی زایمان کردم
- عقب افتادن پریودی
سلام من خانم ۴۵ساله هستم من پریودیم همش بین ۱۸تا۲۰روز میکشید پریود بشم وروز پنجم هم پاک میشدم ولی این دفعه ۲۷روز پریود نشدم علایم شودا رم دل درد وکمردرد وحالت گرگرفتگی پیدامیکنم چکار کنم یعنی ممکن اویل یاسگی باشم
- بارواری قرص
سلام پرونیزولون دربارداری ضرردارد الان من دارم مثرف میکنم دربارداری یجاخوندم برارشدجنین بد
- مصرف قرص اورژانسی
سلام ببخشیدتاریخ انقضای قرص لونژیل۰.۷۵بااعداد ۰۰۸۹۱۱۲۲ آیاتاریخش گذشته؟
- عمومی
سلام خسته نباشید من ۱۸سالمع و برای اولین بار نزدیکی از دخول داشتم و یه ماهی هست پریود نشدم و فقط لکه بینی ۷روز داشتم و اینو هم بگم ک هیچ مایع منی داخل ریخته نشد علتش چی میتونه باشه؟
- غربالگری مرحله دوم
سلام خانوم دکتر .ن امروز نتیجه سونوی مرحله دوم گرفتم همه چی خوب بود آزمایش غربالگری کواد مارکر دادم نوشته اسکرین مثبت. دارم دق می کنم هفته 19 بارداری هستمو 37 سال سن دارم نتایج براتون می فرستم لطفا راهنمایی کنید.jv, rvHk vhiklhddl ;kdn risk of down:1in3300(at term) risk of trisomy 18:1in1100(at term) risk of trisomy13:1 in11000(at term) risk of ntd:1 in 490 risk of pre-eclampsia: greater than1 in 5 comment: downs risk due to maternal age alone ia 1in 180
- سلام من بیست هشتم پریود شدم پنجم شدم زمان تخمک گذاری من
- جواب ازمایش
satisfactory for evaluation
- خارش و التهاب واژن
من اخرای پریودم رابطه داشتیم و از اون موقع بعضا یه خارشی در ورودی واژنم هست که موقع ادرار هم بیشتر میشه و زود به زود نیاز به دسشویی رفتن پیدا میکنم، هر از گاهی هم یه لکه خونی ازم میاد علتش چی میتونه باشه چجوری درمان کنم؟
- دردباسن
دردباسن
- گن بعداز زایمان
سلام بعداز زایمان چه طبیعی چه سزارین میشه گن بست؟ شما چه مارک و مدلیو پیشنهاد میکنید؟
- دارویی برای پریود شدن
سلام وقت بخیر قرص آس آ ۸۰ رقیق کننده ی خون برای برگشتن پریودی خوبه آخه خونریزی آخرین بارم ۲۲روز پیش همراه بالخته های زیادی بود و من سزارین شدم چهار ماه پیش واگه مصرفش کنم چقد زمان میبره تا پریودیم بیاد و منظم بشه چه دارویی برای تنظیم هورمون خوبه
- لکه بینی
سلام خانوم دکتر عزیز . من لکه بینی داشتم و با وجوده اینکه تمام آزمایشات و سونوها خوب بودند باز هم مشکل لکه بینی داشتم . جواب نمونه برداری از رحم هم sections show fragments of endometrial tissue . endometrial glands have proliferative changes & are surrounded by cellular stroma with focal edenmatous changes . there are no evidences of malignancy in this specimen بود که شما فرمودین باید به پزشک مراجعه کنم برای تجویز دارو . داروها به این ترتیب هستن : آزیترومایسین 12 عدد روزی یکی . سفیکسیم400 میلی روزی یکی هم من هم همسرم به مدت 7 روز . دوفاستون 30 عدد روزی یکی . که فراموش کردم از روز چندمه دوره م باید بخورم . دوره هام 26 تا 28 روزه ست . الان هم روز 11ام هستم .15 روز این ماه و 15 روز ماه بعد باید مصرف کنم. ولی شروعش رو فراموش کردم . ممکنه کمکم کنید . مرسی ازینکه هستید :)
- روز ۲۰ انتقالم هست بتا ۱۷ شده چیکار کنم داروهام رو قطع کنم
- سقط
با سلام وخسته نباشید من درهفته ۱۲ سقط داشتم والان یک تیکه خیلی کوچیک ازاون باقی مونده که دکتر گفت بعد مصرف دارو برطرف میشه علت سقط هم قند خون و تیروئید کم کار بود .الان که ۶روز از سقط گذشته پاهام ورم کرده می خواستم بدونم خطر ناکه
- نتیجه سونوگرافی
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر من سونوگرافی واژینال انجام دادم که سن حاملگی ۶هفته بود همچنین ساک حملگی همراه با یک yolk sac و یک fetal pole با ضربان قلب منظم می باشد و جفت هنوز تشکیل نشده ومیزان مایع کوریونیک آمینیوتیک در حد نرمال می باشد و طول سرویکس ۳۱ میلی متر طبیعی و int.osبسته وهموراژی ظریفی در دیواره قدامی ساک حاملگی مشهود است'آیا تشکیل نشدن جفت تا کنون مشکل ساز است؟ با تشکرفراوان از شما
- میشه لطفا بگین یعنی چی ؟خطرناکه؟
the specimen received in formalin in one container of two irregular small fragments of grayish-whitw tissue with soft consistency totally measuring 0.2x0.2x0.2cm
- سلام
مدتی است خون یزی شدید دارم تمتم نمیشود سن 50 سال چه کنم
- مشکلات زنانه
مایع اکوژن Retractile clot با حجم۱۹۰cc درحفره رحم دیده شده که به نفع هماتومتروکولپوس مباشد و میتواند از چسبندگی در سرویکس باشد.یعنی چی؟
- آیا جزافرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم یا خیر؟
سلام آیا برای واژن کوتاه در بیماران راکی تانسکی ،درمانی وجود دارد تا واژن ،به طول عادی برسد؟


