Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام مدتی هست که دچار کیست تخمدان میشم قرص سیپروترون کامپاند دوماه مصرف میکنم وبرطرف میشه،الان هم دچار کیست شدم(کیست 5سانتی و ساده)مجرد هستم و36 ساله باتوجه به اینکه عوارض جانبی این قرص زیاد هست و مخصوصا درافراد 35 سال به بالا،امکانش هست به جای این قرص، ال دی مصرف کنم.
- عقب افتادگی پریود
سلام من چن ماهه که قاعدگی نامنظم دارم وباآمپول قاعده میشم دکتربهم گفت تنبلی تخمدان داری وبیشترمواقع دردشدیدزیرشکم دارم این ماه آمپول زدم چهارروزپریودشدم دکترقرص مدروفم ۵داده ایابااین قرص تنبلی تخمدان برطرف میشه وقاعدگیم منظم میشه و اینکه در زیرشکمم براچیه ممنون میشم جواب بدین
- تست غربالگری
سلام سن 34 ازدواج فامیلی نیست هفته 21 باردار هستم در هفته ای 13 سونو Nt و آزمایش خون دادم آزمایش با ریسک پرخطر و Nt بالا با 5.7شد 16 هفته آمینوستنز و کاریوتاپپ دادم نرمال بود ولی میگن باید Array انجام میدادی آنومالی هم چیزیش نرمال بود ولی من خیلی میترسم بچه مشکل داشته باشه شب و روز ندارم میگن بچه ممکنه عقب ماندگی سندرم نانون داشته باشه هر کسی یه چیزی میگه دیگه تحمل ندارم بعضی وقتا به این فک میکنم خودم دارو تهیه کنم سقط کنم خواهش میکنم من راهنمایی کنید
- سیر
سلام خسته نباشید شنیده بودم سیر برای عفونت قارچی و باکتریایی خوبه بخاطر همین یه حبه سیر رو صبح پوست گرفتم و گذاشتم تو واژنم حالا گیر کرده و بیرون نمیاد چیکار کنم
- امکان بارداری
اگر با همسر خود رابطه داشته باشی و منی رو از روی لباس زیر روی واژن همسر خود بریزی ایا امکان حامله شدن وجود دارد
- سلام من پریود خیلی نامنظم زود به زود میشه ماهی دو بار میشه رفتم دکتر برای نامنظمی پریود قرص مدرکسی پروژسترون داده که برای سه دوره باید مصرف کنم باره اول از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد تا ۱۰شب خوردم یکیش مونده بود پریود حالا برای باره دوم باید مصرف کنم از روز ۱۶قاعدگی ۵روز بعد پاک شدنم دوباره خون ریزی دارم باید چی کار کنم بنظرتون دارو چه طوری مصرف کنم راهنمایی کنید
- رحم کمی بزرگتر از طبیعی و اکوی میومترهتروژن و حاوی فوکوس های اکوژن می باشد که می تواند در زمینه ادنومیوزیز باشد چکار کنم ؟
- بیماری قلبی
سلام خانم دکتر من مشکل دریچهو فشارریه قلب دارم دارو مصرف میکنم دکتر اجازه نداده باردارشم ایاکسی بوده بااین مشکل باردارشده باشه چه خطراتب داره ایامن به بارداری اقدام کنم یانه
- لکه بینی بعد از مصرف قرص دوفامد ۱۰
سلام وقتتون بخیر . من اقدام به بارداری داشتم و از ۱۷ چرخه به مدت ده روز قرص دوفامد رو خوردم فقط شب آخر تایمی که قرص باید میخوردم یه ذره جابه جا شد . از تقریبا دو روز بعدش لکه بینی پیدا کردم که ۲ روز به موعد پریودیمم بود . حالا میخواستم بپرسم آیا واقعا پریودی هست یا تا زمانی که خونریزی واقعی نداشته باشم احتمال بارداری وجود داره ؟؟؟ آخه دکترم گفتن اگه پریود شدم روز اول یا دوم برم پیششون الان نمیدونم چیکار کنم میشه راهنماییم کنید ممنون میشم .
- امپولHCG
سلام خسته نباشین من دکترم بهم آمپول HCGدادن دوتا آمپول هست عضلانی هست بعد گفتن بین ساعت 10تا 11شب باهم بزنم خواستم بدونم که باید مخلوط شن باهم یا جدا جدا باید بزنم
- ساام من ده تا قرص سایتوتک استفاده کردم بعداز ۵ ساعت هنوز خبری نشده چیکار کنم دو تا زیر زبون ۸ تا واژینال
- میوم اینترامورال به سایز22mm درخلف فندوس مشاهده شده
سلام دکتر ممنون میشم جواب بدین خسته نباشیدمن سونو دادم برج/ 9 /1402 میوم اینترامورال به سایز22mm درخلف فندوس مشاهده میشه رحمم باابعادmm 53×60×71 الان که برج1402/2/هستیم شکمم درد میکنه دوروزه لکه بینی دارم چیکار کنم ایاممکنه درآینده برای بارداری مشکلی پیش بیاد بقیه چیزا در سونو طبیعی نوشته شده
- مشکل زنانگی
سلام وقتتون بخیر من قرص دوفامد ۱۰ را باید از شب ۱۵ میخوردم اشتباهی از شب اول پریودی خوردم لطفآ راهنمایی کنید
- طول سرویکس
سلام.طول سرویکسم ۳۱هست آیا خطرناکه؟احتمال سرکلاژ وجود داره؟
- سوال مهم
سلام دو ماهه زایمان کردم سینه هام سفت شدن تیکه تیکه سفت شدن بعضیا درد میان شیر جم شده چیکار کنم از بین برع تورو خدا
- انتقال جنین
سلام من هغت روزه انتقال دادم علایمی شبیه پریودی دارم،تخمدانهام و استخوان شرمگاهی درد داره ،امروز دیدم یکمی حوشهای زیرپوستی تو صورتم دارم که معمولا پریود میشم اینطوری میشم دارم پریود میشم😔؟
- قرص ضد بارداری
سلام وقت بخیر آیا مصرف قرص ضد بارداری برای خانم ها باعث تنظیم هورمون های زنانه میشه ،به عبارتی باعث میشه قاعدگی منظم تری داشته باشیم ؟ متشکرم
- کلیتوریس
سلام خسته نباشید دکتر گاهی اوقات در نوک کلیتوریس یک چیزهای سفید رنگی بوجود میاد که در روزهای اول وقتی بهش دست میزنم بشدت درد میگیره اما بعد از چند روز خودبخود انگار خشک میشه و در میاد دلیل این چی هست و اصلا اون تکه ی سفید چی هست؟شبیه به ی تکه عفونت خشک شده اس دکتر جان در حالت عادی زمانی ک کلیتوریس رو لمس میکنم و از قسمت روبرو ب سمت داخل فشارش میدم احساس درد دارم انگار که یک چیزی داخلش هست علتش چی هست و درمانی وجود داره براش؟؟ چون بخاطر این مسئله زمان رابطه و پیش نوازش بشدت اذیت میشم بیشتر هم وقتی دقیقا خود کلیتوریس از روبرو لمس میشه لطفا علتش رو بهم بگین این مسئله بشدت نگرانم کرده و اینک درمانی داره اصلا؟
- سوال درمورد سقط
سلام خسته نباشیدمن ناخواسته باردارشدم الان دوماهه هستم آمپول سقط زدم دیروزدرد داشتم الان امروزهیچ دردی ندارم یعنی اثرنکرده
- سلام خانم دکتر
سلام خانم دکتر.بنده 22 سالمه.2ساله نامزد کردم و فقط 4بار رابطه داشتیم و هیچ مورد ی هم مثل حاملگی سقط و .. نداشتم.قبل از هرچیز عذرخواهی میکنم که مجبورم زیاد بنویسم چون دلم میخواد در جریان همه چیز باشید.پریودهای نامنظمی دارم.یعنی هیچوقت هیچ روند خاصی نداشته.بطور مثال در 4 دوره ی قبل در تاریخ های 30آذر-25دی-28 بهمن-25 اسفند پریود شدم.حتی نمیدونم الان که فروردینه کی میشم و همیشه طبق دردایی که از یه هفته قبل دارم مثل گهاهی درد شکم یا کمر همیشه به طور حدسی میگم تا 5.6 روز دیگه پریود میشم.روز اول خیلی درد دارم و تا یکی دوروز خونریزی طبیعیه خیلی زیاد نیست اما شب ها از دو تا نوار استفاده میکنم و روزهای بعد تا روز چهارم پنجم به حدیه که ر.زها یدونه نوار نهایتا دوتا کفایت میکنه.حتی خیلی وقتا شب سوم چهارمم میخوابم صبح نوار بهداشتیم کاملا تمیز و سفیده و چون کم کم میاد واقعا اعصابمو بهم میریزه .سال 91 یادمه تو یک ماه دوبار پریود شدم ترسیدم به دکتر مراجعه کردم از همون روز سوم بهم قرص سیپرو ترون کامپاند دادن و سونو که قرصو تا 21 روز مصرف کردم ولی سونو ندادم چون ایام امتحاناتم بود و به دوسه تا مرکز مراجعه کردم یا دکترشون نبود یا تا 3.4 روز نوبت نمیدادن یکیشونم چون آقا بود اصلا نرفتم به هر حال نتیجه ای که گرفتم اینبود که تا سه چهار دوره پریودم نظم داشت یعنی هربار 4روز کم میشد مثلا 24ام.20ام 16ام..ولی بعد باز نامنظم شد.احساس میکنم بدنم زیاد مو داره یعنی از حد طبیعی که یه خانم باید داشته باشه بیشتر.البته تو صورت یا چونم اصلا زیاد نیست و خیلی عادی برخلاف بعضیا که در اصطلاح میگن ریش دارن.دست و ساق پاهامم معمولی مثل بقیه ولی ران و کشاله ی ران قابل توجه طوری که اعتماد به نفسمو خیلی پایین اورده و همیشه درگیر اصلاحش هستم گاهی ژیلت و اکثرا موم.بقیه جاهام مثل شکم و بالاتر هم به نظرم باز غیرطبیعیه.ساکن رامسر هستم.دکتر خوب زنان فقط یکی میشناسم که چون فامیلمه واقعا خجالت میکشم برم پیشش.تنکابنم که میگن پزشک زنان حاذق نداره.فقط رشت واسم میمونه که نسبت به شهرای دیگه بهم نزدیک تره.هیچ پزشکیو نمیشناسم که مراجعه کنم چون دلم میخواد نتیجه ی قطعی بگیرم با شما هم از طریق اینترنت اشنا شدم.اگه راهنماییم کنین واقعا ممنونتون میشم و اینکه بفرمایید با توجه به این شرح حال به هر پزشکی(پزشک خوب)مراجعه کنم چه چیزهایی تجویز میکنن از قبیل سونو ازمایش دارو.آیا این موهای زاید ممکنه به مشکلات زنان اگه داشته باشم مربوط باشه>؟امیدی هست که با داروهایی که برای مهار هرمون های مردانه میدن کمتر بشه که دیگه سمت لیزر نرم؟خانم دکتر من تا چندوقت دیه حتما باید به یه پزشک معتمد مراجعه کنم خواهشا راهنماایین کنید.خیلی اعصابم داغونه.بعضی وقتا از خودم واقعا بدم میاد... (بیشتر…)


