Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دلیل کیست
با سلام من دو ماه پیش قبل اینکه بدونم کیست دارم اردیبهشت ی ماه و قرص پیشگیری خوردم و پریؤد شدم بعدش ک میشع اؤل خرداد بعد از اون اقدام کردم دو روز مونده بود ب تخمک گزاریم ک کمر درد گرفتم اول تیر ک باید پریود میشدم نشدم بعد گفتم شاید واس اقدام بعد ده روز رفتم دکتر ازمایش بارداری دادم منفی شد بعدش پروژسترون زدم بعد ۱۳ روز ک پریود نشدم سنو مشخص کرد ک کیست دارم بعد تازه ی هفتس ک قرص پیشگیری و شروع کردم .من میگم خرداد ماه هفته ی دو تا قرص اهن خوردم ایا بنظرتؤن دلیل کیستم میتؤنه قرص اهنی ک خورده باشم باشه?ایا بنظرتون لخته خون و غلظت خون باعث کیستمه???اینم بگم امپول پروژسترون و ک زدم تا چار پنج روز تپش قلب شدید گرفتم و سبکی سر و خیلی حالم بد بود بعد ک پریود نشدم و قرص پیشگیری و شروع کردم پشت رون پام تقریبا ی وجب بالا تر از زانوم رگای سیاه نازک معلوم شده و دو تا سه تا جوش ریز اطرافش در اوردم اینا علایم غلظت خونه ?کیستم ۴۵ میلی متره دارای دو سپتوم نازک .خواهش میکنم لطفا جواب منو بدین??من پول ندارم دکتر مراجعه کنم سنم ۲۳ سال است و بچه هم ندارم میترسم کارم ب عمل جراحی برسه واس کیستم
- درددراستخوان لگن
باسلام.من 44ساله م هست حدود دوماهه درددائمی درناحیه ی لگن سمت چپ دارم باتوجه به اینکه دوسال قبل فیبروم دهانه ی رحم داشتم که بعلت افتادگی رحم ومثانه به قسمت واژن سقوط کرده بودوباجراحی ازناحیه واژن برداشته شدوجراحی مختصری هم بابت جمع کردن عضله ی واژن ولگن صورت گرفت بعدازاون مشکلی نداشتم تاالان که دردیکنواختی درناحیه ی مفصلی استخوان لگن دارم مث تیرکشیدن دوران بارداری م هس بااین تفاوت که دردش دائم شده.ممنون ازپاسخ شما.
- تب
سلام چرا بعد از نزدیکی شدیدا تب میکنم متولد ۵۵ و۲۲ سال ازدواج کرده بچه ندارم همسرم واریکوسل عمل کرده قاعدگی من منظمه
- پریودی طولانی مدت
سلام من ۸ماه پیش واکسن سینوفارم تزریق کردم از اون موقعه به بعد هر ۱۰روز یکبار پریود میشم وه لکه های شدید قهوه ای رنگ دارم سنوگرافی وه ازمایش هورمون تیروئد دادم جوابشون خوبه دکتر واسم قرص عفونت وه مدروفم نوشته به نظرتون تاثییر داره🥲
- واکسن گارااسیل
سلام وقت بخیر چه زمانی بعد از اولین تزریق واکسن گارداسیل ابمنی ایجاد میشود؟
- سلام هفته بیست سوم بارداری رفتم سونو سونو گفته جنین اکوژن روده داره الان من باید چیکار کنم
- کیست تخمدان
تصویر ضایعه هایپو اکو داخلی به ابعاد ۳۲در ۱۹ بدون وسکولاریته واضح در تخمدان راستم دیده شده این چه مشکلیه ایا خیلی خطریه؟ و فیبروم اینترامورال ساب سروزال قدامی ۳۳در ۱۸میلی متر در سمت چپ بادی رحم دیده شده این چه معنی میده؟
- سلام وقت بخیر من امروز ۲۷ روز پریود سوم خونریزم قطع نشده وقرص مفنامیک اسید وترانگزامیک اسید ودوفاستون خوردم ولی بازم قطع نشده
- سلام هفته ۱۸ بارداری هستم یعنی ۱۷ هفته و ۲ روز. جفت هم خلفی هست اصلا حرکت وتکونهای جنینو احساس نمیکنم دلیلش چیه؟
- جراحی بکارت
سلام چه جاها و مراکزی جراحی ترمیم بکارت انجام میدهند؟
- سفید شدن کنارهای کلیتروس و ترشح مایع سفید
سلام میخواستم بدونم اینکه کناره های کلیتروس کمی سفید بشه و هر از گاهی ترشحات سفید بیاد چه مشکلی میتونه باشه و آیا مشکل جدی ای هست؟ ۲۰ سالمه و تازه ازدواج کردم
- آغاز لقاح
آیا اگر روز بعد از نزدیکی مشکوک به انجام لقاح از شیاف ماریانا استفاده کنیم برای حامله شدن خطری ایجاد میشود ؟ ماریانا برای بهداشت و از بین بردن عفونت واژن
- تزریق آمپول واریوپپتیل و استپ شدن قاعدگی
باسلام بعلت خونریزی شدید درسیکل های ماهانه به پزشک زنان مراجعه نموده و آمپول واریوپپتیل را سه عدد برای استفاده هر ماه تجویز نمودند پس از تزریق آمپول دوم در ماه دوم قاعدگی و خونریزی موفق شده الآن ۱۲ روزه که عقب افتاده پرسشم این است آیا استفاده از این آمپول پریودی را متوقف میکند؟ اگر تآخیر ایجاد میکند چند روز یا چند هفته است ممنونم
- خونریزی بعد از دوران قاعدگی
سلام خانم دکتر. من 27 سالمه و مجردم. حدود یکسال پیش به دلیل اینکه بعد از اتمام پریودم هر دو ماه در میون خون تیره همراه باترشحاتم از من خارج میشد به پزشک مراجعه کردم ٍ بعد از آزمایش و سونوگرافی چیزی مشخص نشد و پزشکم گفتن که در این جور مواقع تست واژینال تجویز میشه که برای من قابل اجرا نیست تا زمانیکه ازدواج کنم. بعد از ان هر چند ماه یکبار این اتفاق خیلی کوتاه تکرار میشد. تا اینکه بعد از آخرین دوره پریودم دوباره این اتفاق واسم تکرار شده. البته به همراه کمی خارش در ناحیه مهبل که با مصرف پماد تریا مسینولون ان. ان تا حد زیادی خارشم بر طرف شده. ولی موضوع اصلی واقعا نگرانم کرده. به نظرتون مشکل چی میتونه باشه؟؟؟ در ضمن هنگام سونو گرافی پزشک بهم گفت که رحم من به صورت برعکس قرار گرفته و گفتن که مشکلی ایجاد نمیکنه. آیا نظر شما هم چنین است؟؟؟؟؟
خیلی ممنون میشم که به سوالاتم پاسخ بدهید
تشکر از زمانی که برایم میگذارید. - سلام خانم دکتر عزیز ایا ویتامین دی با ال دی مصرفشون باهم به ضد بارداری اسیب میرسونه
سلام خانم دکتر عزیز ایا ویتامین دی با ال دی مصرفشون باهم به ضد بارداری اسیب میرسونه . قرص ویتامین دی ساعت شش مصرف کردم و ساعت یازده قرص ال دی مصرف کردم ایا مشکلی پیش نمیاد در باب بارداری . استرس زیادی بهم دست داده . ممنونم خانم دکتر
- این جواب سونوگرافی منه ۴۹سالمه آیا خطرناکه؟
در دیواره های قدامی و خلفی رحم کانون های مدور هیپراکوی کوچک به طور پراکنده به نفع adenomyosis مشاهده می شود
- سون
آیا شلنگ سون به کیسه آب بخور پاره میشود و اسم اون شلنگ چیه که در طبیعی معاینه میکنن دربیمارستان کیسه آب پاره میشود
- کیست سینه راست
سلام من الان یه توده داخل سینم حس کردم اندازه عدس. درد ندارم بنظر شما نیازه برم دکتر
- نامنظم بودن عادت ماهیانه
سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۷ سالمه ۳-۴ ماهه پریود نشدم توی دوسال تقریبا ۲۲ کیلو وزن کم کردم به نظرتون ممکنه به خاطر لاغر شدنم باشه ؟
- تنبلی تخمدان
تنبلی تخمدان و پولیپ دارم میخوام باردار بشم میشه؟؟


