Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام سونوگرافق پستانجوابش اینه لطفا برام توضیح می دهیدبافت فیبروگلادولر اکوژنوmottledباتمرکز بیشتردرنواحی سنترالوفوقانی خارجیپستان ها رویت شد
وتعادایpatchcystبعضا حاوی مختصر اینترنال اکوبه حداکثر دیامتر 4-5mmبصورت پراکنده درهم دوپستان رویت گردید لطفا هر چه زودتر جواب بدهید خیلی نگرانم
- تصویر massهتروژن به ابعاد 141*137mmدر کبد آیا مشکلی ندارد
- آسپرین قبل آمینیوسنتز
سلام ببخشید میخواستم بدونم مصرف آسپرین قبل آمینیوسنتز در جواب آزمایش آمینیوسنتز تاثیر دارد؟ چون من آسپرین مصرف کرده بودم رفتم دکتر ازم نمونه برداشت برای آمینیوسنتز و دکترم نگفت آسپرین خوردی یا نه منم اطلاعی نداشتم و اصلا یادم نبود که بپرسم،بعد واسم سوال شد میخواستم بدونم مصرف آسپرین قبل آمینیوسنتز ممکنه تو جواب آمینیوسنتز اختلالی ایجاد کنه؟ ممنون میشم سوالمو جواب بدین باتشکر.
- بلرداری
سلام من ۱۰ هفته باردارم . نوبت سوم واکسن سینوفارمم هست . در چه هفته ای تزریق واکسن بلامانع است
- سرکلاژ شکمی
سلام دوبارزایمان زودرس داشتم دفعه دوم سرکلاز واژینال هم بودم ولی۲۲ هفته مجبور به زایمان شدم سرکلاژ شکمی چقدر موثر میباشد؟ امکان داره این دفعه شانس موندن بچه با سرکلاژ شکمی بیشتر بشه؟
- ترمیم واژن
باسلام و عرض ادب.دختری ۱۶ماهه دارم که به روش طبیعی بدنیا اومده و الان ۳۸هفته باردار هستم و منتظر درد زایمان هستم..بعد از زایمان اول دچار شل شدگی واژن شدم که درحال بهتر شدن بودم ولی متوجه شدم دوباره باردارم.ایا این امکان وجود دارد که بلافاصله بعدخروج نوزاد عمل ترمیم واژن انجام دهم و اگر از بی حسی اپیدورال استفاده کنم برای عمل واژن نیازی به بیهوشی هست؟دوره نقاهت چند روز است؟ممنون از پاسخگویی شما
- آمپول دکاپپتیل
سلام من ۵۱ سال دارم از سال گذشته تقریبا اواخر مهر پریودم قطع نمیشه فقط کم میشه در حد لکه بینی و دوباره شروع میشه. اسفند کورتاژ دادم مشکل بد خیمی نداشتم کلی ضخامت رحمم ۱۸ شده و مرتب پریود هستم. به علت اینکه سال ۹۲ عمل سینه انجام دادم و پنج سال رالوکسیفن مصرف کردم پزشکان از دادن دارو امتناع میکردند ولی بعد از مشورت با پزشک جراحم اجازه داد که به مدت ۶ ماه میتونم هورمون مصرف کنم. الان یک دوره مجسترول خوردم ولی تاثیری نداشته و خونربزیم شدید شده. میخواستم بدونم با شرایط من امکان استفاده از آمپول دکاپپتایل وجود داره که بزنم و یائسه بش؟
- بارداری
با سلام خانم دکتر دخترخاله من در سن چهل سالگی در سال پنجم ازدواجش هشت ماه پیش پریود نشدند فکر کردن یائسه شدن هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند تا اینکه یک ماه پیش شکمشون کمی بزرگ شد و رفت دکتر پزشک سونوگرافی نوشتند و در عین ناباروری نشان داد ایشون باردارند حالا دخترخاله ام خیلی نگران جنین درون شکمش هست اولا شکمش زیاد بزرگ نیست. دوما هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند فقط گاها احساس سرگیجه و سردرد میکرد یا ترش کردن غذا که براش جدی به نظر نمی آمد اصلا فکر بارداری رو نمیکرد فکر میکرد قسمتش نبوده مادر بشه اما ایشون ماه هشتم بارداری هستند حالا بشدت نگران جنینشون هستند دلهره و اضطراب اینکه شاید جنینش مشکل داشته باشه روزهای بارداری رو براش غیر قابل تحمل کرده خانم دکترعزیز راه حلی برای اینکه دخترخاله ام بتونه متوجه بشه جنینش سالمه یا نه وجود داره وزن جنینشون یک و هشتصد ماه هشتم بارداری هست
- قرص ال دی
سلام خسته نباشید.ببخشید من به خاطر جلوگیری قرص ال دی مصرف میکنم.و حالا متوجه شدم تیروئید کم کار دارم و دکتر قرص لووتیروکسین سدیم ۵۰ داده روزی ۱عدد.میخواستم بدونم این قرص تداخلی با قرص ال دی نداره و اثر قرص ال دی رو از بین نمیبره.
- واکسن گارداسیل
آیا در مطب شما تزریق انجام میشود
- لک ببینی قبل از پریود
سلام من نزدیک ی ماه فریز انجام دادم باید سی ام پریود میشدم نشد و فقط لک دیدم و رابطه ای هم تو این یک ماه نداشتم علت نشدن پریودم و این لک چی هست
- خونریزی حین مصرف سیپروترون کامپاند
سلام وقت بخیر دو دورس قرص سیپروترون کمپاند مصرف میکنم الان حدود ۸تا از قرص مونده امروز خونریزی داشتم خواستم ببینم باید مصرف قرصو قط کنم یا ادامه بدم؟
- رحم سپتوم دار
با سلام. رحم خواهر من سپتوم دار است. و الان ماه ششم باردای اوست. می خواستم بدانم اگر هر زمان که رحم فضای کافی برای بچه نداشته باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ایا منجر به زایمان زودهنگام می شود؟ متشکرم
- در صورت مصرف قرص سیبل احتمال بارداری با پیشاب وجود دارد؟
سلام،من از یک سال پیش بخاطر کیست و تنبلی تخمدان قرص سیبل برام تجویز کردن پزشک و هر شب مصرف میکردم که دو روز قبل عروسیم دکتر بهم گفتن کیست نداری فعلا و مشکل خاصی دیگه نیست،یک ماه پیش که ازدواج کردم یه روز بعد ازدواجم پریود شدم و روز پنجم مجدد شروع کردم به مصرف قرص سیبل از شب ششم که پریودم خوب شد نزدیکی داشتم تا شب چهاردهم ولی مایع منی داخل واژن تخلیه نمیشد آیا احتمال بارداری با پیشاب ممکن است؟؟ چون میگن باید ۷روز اول مصرف قرص جلوگیری از روشهای دیگه مثل کاندوم استفاده کنی تا باردار نشی
- تاخیردر پریودباقرص مارولین
باسلام.کیست فانکشنال دارم.دکترقرص مارولین نوشته.میخوام کل ماه رمضان روزه بگیرم.چطورمیتونم باخوردن21قرص هم روزه رو بگیرم هم عوارض نداشته باشه.لازم به ذکره 20فروردین پریودشدم.ازچه روزی شروع کنم?
- خراش پرده بکارت
سلام من چندروز پیش پیش یه متخصص رفتم تا برگه سلامت بگیرم دکتر گفت ک پردت خراشیده شده نمیتونم بهت برگه بدم من نامزدم دکتر ینی نمیتونم برگه بگیرم
- چیکار کنم پریودم قطشه
سلام وقت بخیر.ازمایش و سونو هردو خوب بودن ولی پریودی من قطع نمیشه.گفتین ب خاطر سرترالین منکنه اینجور شده باشه.من چه دارویی مصرف کنم برای قطع شدن پریودی.ایا باید سرترالین رو قطع کنم؟
- ترشحات واژن
ترشحات واژن از علائم بارداریه اقدام به بارداری کردم و هنوز ازموعدم نگذشته اما ترشح واژن دارم طوری که هر لحظه حس میکنم پریودم خودمو با دستمال پاک که میکنم فقط ترشح مشاهده میکنم
- سلام من هفته ۱۳ بارداری استم از این پماد تریامسینولون اِن اِن استفاده کنم ضرر دارد
- کیست
سلام خانوم دکتر.. شما برای دوماه دیگه برام سونو وازینال نوشتین.. به علت داشتن کیست اندومتریوز ... میخواستم بیام مطب انجام بدم.. ایا برام انجام میدین یا نه...


