Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مربوط به مشکلات زنان
سلام عذر میخوام من در سنو واژینال بخاطر خونریزی شدید و نامرتبی عادت ماهانه که چهار ماهه دجار شدم یک میوم ساب موکوزال اینترامورال فوندوانتریور سایز ۱۳ در ۱۴ mmومیون یا ادنومیوما فوندو پوستریور اینترامورال ۲۸در ۲۷ mmداشتم و صخامت اندومتر ۶ mmبوده ودر ازمایش هورمونی tsh 6/7و fsh40 و lh17/5 و prolactin 8/3 برام قرص دزوسپتیو برای این ماه و دوفاستون برای ماه بعد و لووکسین ۵۰ برای تیروئید که گفتن کم کاره دادن چیکار کنم ایا قرصها رو مصرف کنم با تشکر ۴۳ سالم هست
- غده سالید هیپواکو
سلام همسرم 36سال داره الان دو ماه غده سالید هیپواکو حدود شش سانتی داره به نظر شما خطر داره
- زنان
سلام آیا رحم رو میشه پیوند زد.
- خ ریزی زیاد ولخته
سلام از فروردین امسال خونریزی های طولانی همراه لخته های بزرگ همراه خونریزی زیاد وبعد تمام شدن دوران پریودم لکه بینی مداوم تا پریودی بعدی پارسال اسفند یه سقط ۸ هفته داشتم که باید کورتاژ میشدم ولی انجام ندادم تا خودش باقی بقایا دفع شه سه تا دکر زنان در طول این مدت رفتم اولی آزمایش پاپ اسمیر نوشت دادم مشکلی نبود جز یه عفونت خیلی کم که گفتن طبیعیه بعد دکتر دوم سونو نوشت تو سونو گفتن مشکلی نیست دکتر سوم برام مفنامیک اسید ویتامین کا واهن نوشت گفت اگه باز خوب نشوی بیا برای معاینه واونو ترانس واژینال میخواستم بدونم مشکل چیه آزمایش خون هم دفعه اول پیش دکتر رفتم دادم برای بارداری فکر کردم باردارم منفی بود ولی همش لکه بینی دارم در طول ماه در پریودم هم خونریزی شدید ولخته که از کار زندگی میفتم دوتا بچه دارم یکی ۳ یکی ۱۰ ۳۲ سال سن دارم خونریزی غیر طبیعی تو خانوادمون مادرم مثل من بوده
- پرده بکارت
سلام ببخشید پارگی یا اسیب دیدگی کم روی ساعت ۳ یعنی چی ؟ یعنی روی گواهی بکارت اینو مینویسن ؟ یعنی اینکه بر اثر رابطه بوده یا سانحه ؟
- رحم
من دختر مجردم که گاهی یه چیزای سفید رنگ داخل شلوارم میبینم
- رحمبزرگ
۴۸ ساله .سونو دادم ( اندومتر با نمای اکوژن وهتروژن ۱۲ mms حاوی تغییرات کیستیک داخلی دیده شد
- کانون اکوژن در رحم بل ضخامت 6م
کانون اکوژن خطی در رحم (کلسیمفیکاسیون و با اکوهای مربوط به گاز) درمانش چیه؟ درد زیادی رو سه ماه داره تحمل میکنه و 60سالشه
- ترمیم پرده بکارت
۳۰ساله.۲۲سالگی اولین رابطه داشتم.با دردکم و خونریزی بعد wc در حد چند قطره.۳ساله به هیچ وجه نزدیکی ندارم.آیا بکارتم ترمیم شده؟
- بدخیمی اندومتر
سلام خانوم دکتر ممنونم که پاسخگو هستید والا من باسابقه سرطان اندومتر البته بعد مجسترول کورتاژم جوابش خوب بود ایا بنظرشما من هنوز من سلول آتی پی دربدنم وجود دارد؟ یا چون با مدروکسی مرتب پریود شدم مشکلم رفع شد؟ جواب پاپ اسمیرم خوب هست من قبلش پنج دوره باگونال اف و قرص استرادیول جواب نگرفته بودم که لاپارا و هیسترو شدم و پولیپ اندومتر با سلول اتی پی و کمپلکس دیده شد علت ایجاد این سرطان استرادیول نبوده؟
- خونریزی بااینکه امپول لوپرومرزدم
خواهشا جواب بدید بنده مجسترول میخوردم ولی دچارخونریزی شدم بعد دکترامپول لوپرومر۷ونیم داد برام اشتباهی عضلانی تزریق کردن ولی بجای که خونریزی قطع بشه زیاد شده چکار کنم میخوام مسافرتم برم
- کیست
تصویر کیست فاقد اکو وجدادداخلی به دیامتر ۴۲*۴۴در تخمدان چپ مشاهده گردید
- درد مقعدی
سلام من هنگام پریودی چند روز اول به شدت درد مقعد دارم حتی به شکلی که اصلا نمی تونم خوب بشینم حتی نزدیکا یکسال هست که یبوست شدید داشتم یکم بهتر شدن ولی این درد اصلا خب نمیشه
- هایپرپلازی اندومتر
با سلام. به علت خونریزیهای خارج از پریود، در ایام پریود سونوی ترانس واژینال داده ام.
در سونو متن زیر آمده که بنده را خیلی نگران کرده و به سرطان رحم مشکوک شده ام. نوبت پزشک بنده بعد از تعطیلات میباشد به علت نگرانی خواستم نظر شما را هم بدانم.
" ضخامت دو لایه جداگانه اندومتر 3 میلیمتر است.
نواحی اکوژن و هتروژن همراه با مایع درون کاویته اندومتر در درجه اول مطرح کننده هایپرپلازی اندومتر است، معهذا با احتمال کمتر تغییرات ناشی از منس میباشد.
تخمدان راست به سایز 20*27 میلیمتر و تخمدان چپ به سایز 14*32 میلیمتر میباشد.
مایع در کولدوساک دیده نشد."
آیا این جواب نگران کننده است؟ - کیست
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من سونو انجام دادم نتیجش اینه.تصویر کیست پار ااورین به ابعاد۶۷میلی حاوی سپتای و اسکولاربه ضخامت۳.۳میلی قابل روئیت میباشد.نظر شما چیه میشه راهنماییم کنید ممنون میشم
- میوکتومی
سلام مجردم ۳۵ ساله میوکتومی انجام دادم ضخامت اندومتر قبل عمل۱۰ هست دکتر دکاپپتیل بهم هر ۲۸ روز داده فعلا دوتا با وجود تزریق بازم پریود میشم میگن این امپول یائسگی ایجاد میکنه پس چرا من عادت شدم؟و سوالم اینه فیبرومم خارج رحم بود ۱۴ سانت دراورده چرا باز آمپول تزریق میشه به خاطر ضخامته ؟ونگرانم که ضاخمتم درمان نشه و مشکلی برا رحمم ایجاد شه که دربیارنش؟
- جراحی زیبایی واژن
سلام خانم دکتر..میخواستم راحی زیبای واژن انجام بدم منشی تون گفت تو بیمارستان گلسار انجام میدید...ولی من نمیخوام کسی بفهمه از جراحیم حتی همسرم ایا امکانش هست
- سزارین
باسلام من فرزنداولم رو در ۴۱هفتگی ازدست دادم روز عمل که رفتم گفتن صدای قلبی نمیشنویم و عملم کردن الان ۲ماه ونیم گذشته آیا بعداز ۳ماه از سزارین اولم اگه اقدام کنم مشکلی برای رحمم و جنینم پیش نمیاد
- کیست یونی لوکولار در درجه اول به نفع سیست ادنوما
در سونو من کیست یونی لوکولارکه نفع سیست ادنوما گزارش شده که بدون سپتا و ندول و اندازه ی سه و نیم سانته که چندین سونو انجام دادم ولی هنوز هست دو بار هم تومور مارکر انجام دادم منفی بوده سنم هم ۴۷ سالمه که هورمون های یایسکی هم بالا بوده تقریبا این کیست یک ساله که موندگاره ولی بزرگ هم نشده همون سه سانت مونده نمیدونم این کیست بعد از یایسگی بر طرف میشه یا نه باید حتما جراحی بشه ؟ و اکه جراحی نشه ممکنه بدخیم بشه ممنون میشم راهنمایی کنید
- عفونت سزارین
بخیه های سزارینم سوراخ شدن عفونت میزنه بیرون


