Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فیبروم اینترمورال
سلام من ۳۳ سالمه نامزد هستم هنوز واسه بارداری اقدام نکردم سونو دادمبه علت خونریزی بی نظم پریویدی جواب سونو بود فیبروم اینترمورال در جدار قدامی رحم به ابعاد ۲۵*۲۳م م رویت شد خیلی ترسیدم میشه بفرمایید چی هست و خطرناکه باید چکار کنم
- ضربه به شکم
سلام با خواهرم بحثم شد و ضربه یه شکمش زدم الان اندازه نصف کف دست خونریزی داشته ولی دیگه تموم شده آیا مشکلی هست؟ خیلی میترسم لطفا پاسخ بدید سپاسگزارم
- توده اکوژن.
سلام در سونو ی من اومده که:تصویرتوده اکوژن به دیامتر ۶.۵*۴میلیمتردرون کاویته رویت میشود که به نفع پولیپ آندومتر میباشد درضمن خانمی که سونو رو انجام دادن گفتن دهانه رحمم هم یک خال دارم. ایا این خال خطرناکه ؟ توده رو باید عمل کنم یا بادارو رفع میشه؟ اگه عمل نکنم چی میشه؟ اگه باید عمل کنم .سخته؟؟
- زخم رحم
سلام رحمم زخم شده من احساسش میکنم چون زیر شکمم از روی پوست میخاره و حس میکنم یه چیز سرد از اون قسمت که زخم میریزه ولی این موضوع نگرانم کرده که لوله هام و تخمدانمم همینطوره. امکانش هست عفونت زخم به لوله هام و تخمدانم راه پیدا کرده باشه؟ مثل آب سرده. مثل شکم که گاهی صدا میده زیر شکمم صدا میده و اب سرده برای بارداری مشکلی نیست؟
- زنان وزایمان
باسلام.یه بنده دوزایمان سزارین داشتم.زایمان دومم شش سال پیش بوده.حدود یکس سال هست که بافت بالای بخیه هام طرف راست موقع نشستن طولانی روی زمین دچارسوزش میشه.اخیرا دچارسرماخوردگی شدید وسرفه های زیادشدم.که این سرفه ها باعث سوزش بیشتری دراین ناحیه شده.میخواستم بدونم دلیلش چی هست ممنون ومچکر🙏🙏
- کیست تخمدان
در تخمدان چپ کیست ساده به ابعاد ۲۶*۳۰ م . م دیده شده که در داپلر هیپوواسکولار است و فاقد solid component است و شواهد بدخیمی دیده نشده در هر دو تخمدان تورشن دیده نشده در تخمدان چپ یک فولیکول ۱۴م.م و در تخمدان راست یک فولیکول ۱۳م.م دیده شده ۶۰_۵۰, سی سی مایع آزاد در حفره لگنی به چشم میخورد که میتواند ثانویه به rupture کیست فوق الذکر باشد . میخواستم بدونم کیستم با دارو از بین میره یا باید جراحی کنم چون ال دی و سیپروترون میخورم تهوع و تپش قلب شدید میگیرم . گاهی درد زیاد شکم میگیرم که از درد زیاد بالا میارم و سرگیجه میگیرم . چیکار باید کنم تا از این درد خلاص شم نفس کم میارم لطفا راهنماییم کنید
- فیبرومیوم
سلام ۲ماهه پریودم قرص مژسترول .و ی دوره ۳ماهه امپول دیفرلین مصرف کردم بخاطر فیبرومیوم .دکتر میگه آی یو دی بزار قبل از مصرف دارو پریودی هام خیلی منطم بود فقط درد داشتم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم
- بقایا ۳ سی سی
سلام تاالان دوبار سونو رفتم بعد سقط ۱۲ روز گذشته وجنین ۶ هفته وسه روز بوده اولی گفت ۱۳ م.م ضخامت اندومتر چیز دیگه ای نگفت گفت یک هفته بعد سونو تکرار شه که دومی رو دیروز ۲۴ اسفند رفتم گفت بقایا ۳ سی سی مونده دکتر گفت خودش دفع میشه وتا ۴۰ روز خونریزی طبیعی هست ودارو یی چیزی تجویز نکرد وازمایش خون نوشت انجام دادم یک مقدار کم خونی هم داشتم گفت موردی نیست الان باید چکار کنم ممنون میشم کلی جواب بدید با تشکر
- درد در ناحیه بخیه سزارین
سلام و عرض ادب ،بنده چند وقته درد در ناحیه بخیه سزارین سمت چپ دارم . دو فرزند دارم آخرین سزارین سال ۹۵ بود . سونو رفتم اعلام شده راپچر عضله سطحی خفیف و شدید اعلام نشده . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید قدم بعدی چیه
- پولیپ آندومتر
مادرم ۷۷ ساله و چاق است. در سونوگرافی واژینال ضخامت اکوی آندومتر ۷/۵ میلیمتر است و تصویر اکوژن ۴ * ۱۴ میلی متر در حفره آندومتر دیده شده .هیچ عوارضی مثل خونریزی و لکه بینی هم ندارد. اما چون هیستروسکوپی و استعمال شیاف جواب نداد (هیستروسکوپ نتوانست وارد آندومتر شود)دکتر نتوانست رویت و بیوپسی کند. آیا اقدام به خارج کردن رحم TAHبکند؟ البته گفتند ۸۰ درصد احتمالا خوش خیم است
- آندومتریوز
سلام من دوسال پیش سمت راست شکمم درد بدی داشتم بعد از هر بار پریودم و بای دوره مصرف قرص ویزان دردم دفع شد والان سمت چپ شکم و لگنم درد شدید دارم سونو کردم و گفتم آندومتریوز دارم چکار لاید بکنم بازم میتونم ویران بوخورم
- درد مقعد در دوران پریود
ببخشید من فقط در دوران قاعدگی دچار درد مقعد میشوم در حدی که دفع کردن برام سخت میشه
- درد زیر شکم سمت چپ وانتشار در کشاله ران وپا
سلام دوماه بود پریود نمی شدم ازامایش هورمون fsh :30وlh :60 بود و نمونه پاپ اسمیرم التهاب متوسط بود و سونو رحم وشکم هم اکوی میومتریال کوارس ومختصر هتروژن بود اندومتر ۱۱/۸و رحم به طول ۹۷م م بود .بعد از تزریق ۴ عدد امپول پروژسترون بعد از یک هفته پریود شدم .الان درد زیر شکم سمتچپ وانتشار در کشاله ران دارم لطفا بفرمایید چی کار کنم
- خونریزی
سلام من سیو دوروزه ک زایمان سزارین کردم خونریزیم همون هفته ای اول بعدش تا دوهفته ترشح زرد رنگ و سفید داشتم بعد بیستو هفت روز رابطه شدید داشتم.و چن بار بعدشم همینطور..الان دوروزه ک خونریزی دارم تقریبا یک ساعت دوساعت یه نوار بهداشتی خیس میشه و اصن رنگش مث خون پریودی نیست ب رنگ قرمز روشنن و پشتم عین پریودی درد میگیره میخاستم بدونم ممکنه بخیه هام پاره شده باشن؟؟یا ممکنه پریودی باشه چطور بفهمم؟؟بخیه هام بعضی وقتتا تیر میکشن از داخل اما بخیه بیرون هیچ قرمزی و مشکلی نداره
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام قرص سیبل را از روز اول پریودی شروع کنیم پریود قطع نمیشود؟
- راجب پریودی
سلام وقت بخیر خانم دکتر من یکسال پیوند کلیه ام تو این یکسال مشکلات عادت ماهانه زیاد داشتم دکتر سونو مشکلی ندارم قرص دوفاستون خوردم پریود میشد قطع کردم دیگه نشدم رفتم دکتر مجسترول داد قطع کردم اما ۲۰ روز گذشته پریود نمیشم میشه مرتب دوفاستون بخورم پریود بشم
- زیبایی
برای شلی وگشادی واژن شما جراحی یا لیزر کدوم رو پیشنهاد میکنید
- سوزش
من موقه ای که میخوام عادت ماهیانه بشم داخل واژن و بالای واژن سوزش دارم. علت عفونت است یا زخم؟
- جراحی زیبایی واژن
سلام خسته نباشین.میخواستم بدونم دکتر شرف الدین لیزر سفید سازی یا بیلچینگ واژن رو انجام میدند؟؟
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید خواستم بدونم هزینه جراحی پرده بکارت مسدود چقد هست و چه شرایطی داره


