Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اکوکاردیوگرافی
باسلام. ایامیشه اکوکاردیوگرافی جنین راهفته23انجام داد؟
- مشکلهستخانمدکتر
یککانوناکوژنیکintracardiacدرونبطنچپمشاهدهمیشودیعنیچی
- پروژسترون بالا
وقت بخیر من ۳۹سالمه،یه پسر ۱۸ماهه دارم تا قبل از سزارین و بارداری،هیچ وقت مشکل نامرتبی پریود نداشتم اوایل بعد از سزارین ،پریود نمیشدم،گفتن بخاطر شیر دادنه،۱۴ماه دادم،الانم شیر خشک میخوره پسرم اما من چند ماهه که پریود نامرتب دارم و همش تاخیر در زمان شروع داره،حدود ۴-۵ذوز گاهی هم بیشتر سونو دادم،سالم و طبیعی ازمایش خون،یه مشکل تیرویید نشون داد که رفتم متخصص عدد و الان اوتیروکسین میخورم یه مشکل پروژسترون بالا چند روز پیش رفتم برای واکسنهای پسرم،خانه ی سلامت،اونجا بهم گفتن ممکنه این پروژسترون بالا بخاطر وزن زیاد باشه.قدم ۱۶۱ وزنم ۷۴کیلو قبل از بارداری۶۲کیلو بودم بارداری ۸۴شدم،الان با ورزش و دکتر تغذیه شدم ۷۴ خیلی ذهنم درگیره بنظرتون باید نگران باشم؟ قبلن دو تا سقط داشتم بارداری اخر هم دوقلو بوده که همون هفته ۸(هر دو مورد قبلی هم هفته ۸از بین میرفتن) از بین رفت
- درد مقعد بعد اززرابطه واژن
سلام ببخشید.... من 10ماهه زایمان کردم و کاملا بدنم بخیه خورده و بعد از چن روز بخیه هام پاره شدن..... وقتی رابطه از واژن دارم..... دزد مقعد میگیرم و درحین رابطه به قسمت مقعدم خیلی فشار میاد
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من سونو واژینال شدم نوشته پولیپ۱۸در ۹میلیمتر در فندوس و بادی کاویته رحم رؤیت شد. ضخامت آندومتر در محل پولیپ ۱۵/۳ میلیمتر است.مایع آزاد دیده نشد.ضایعه پاتولوژیک در آدنکس ها دیده نشد.حالا من نیاز به جراحی دارم.من هم ۴۲سالمه اقدام به بارداری کردم الان بعد ۴۳روز خونریزی خیلی کم دارم
- بارداری،،،
سلام من سی سالمه تقریبا پنج ماه هستش ازدواج کردم ،چند ماه هستش تحت نظر دکترم واسه بارداری بهم آمپول داد آخرین دو تا آمپول یکیش هفتم پریودی و دومی هشتم پریودی زدم بعد آمپول اصلی که واسه آزاد سازی تخمکا هستش رو دهم پریودی زدم الان نزدیک ده روز هستش میگذره دمای بدنم تقریبا بالاست یهو احساس خستگی دارم یکی دو روزم هستش حالت تهوع دارم چند درصد احتمال این هستش که باردارم ؟ آیا تقریبا تو ده روز امکان بارداری هستش ؟ …البته دکترمم گفت تخمک سمت راستت خیلی فعاله چپمم خوبه …بی بی چک گرفتم خانم دکتر امروز بیست و ششم که مثبت شد یکیش پررنگ یکیش کمرنگ آیا باردارم یا مثبت کاذب هستش چند روزی تعطیله همه جا ،دل تو دلم نیست که بدونم باردارم یا نه خوشحال باشم یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- پرولاکتین بالا و بارداری
سلام خانوم دكتر من پرولاكتين بالا به علت آدونوم هيپوفيز به اندازه چهار ميليمتر دارم يك سقط هم به همين دليل پرولاكتين بالا داشتم خواستم بدونم در بارداري براي جلوگيري از افزايش شديد پرولاكتين دارويي در دروان بارداري وجود داره ؟
- سلام خسته نباشی،دخترمن باید دو روز پیش پریود میشد ولی نشده جمعه این هفته هم کنکور داره میترسیم همون روز پریود بشه چیکار کنیم زودتر پریود بشه و از بیحالی و کسلی دربیاد
سلام،دختر من کنکوری هستش،باید دوروزپیش پریود میشد ولی نشده خیلی بیحال و کسل هستش واینجوری نمیتونه به برنامه برسه کنکورش هم سه روز دیگر چیکار کنیم که زودتر پریود بشه ،لطفا راهنماییتون کنید
- سلام خانم دکتر من شهریور بخاطر خونریزی شدید کورتاژ تشخیصی انجام دادم جوابش فقط به ریختی هورمون ..استروژن بالا و پروژسترون صفر ولی باز هم خونریزیم قطع نشده پزشک تجویز قرص پروژرا 5 دادند به اضافه امپول لوپرومر 3/75 ولی بازم خونریزی دادم و پزشک بار دوم همان امپول رو تجویز دارند میخواستم بپرسم من که از رحم مشکلی ندارم امکشنش هست بتتزریق این امپول یایسهبشم و چند نوبت طول میکشه یاییسه بشم
- بارداری
باسلام باردارهستم هفته ۹بارداری دوقلو صبح ازخواب بلندشدم ۴قطره خون بعدازادراردیدم رفتم سنو گفتن هموراژی ساب کوریونیک به ابعادم م۱۷*۴۰درمجاورت ساک حاملگی قل اول سمت راست مشهوداست امروزصبحم بعدادرارخوننه خیلی زیادونه کم بعدادراراومد مشکلی نداره توروخدا کمک کنین خیلی میترسم
- سلام خسته نباشید من برای جوش های صورتم ک هورمون مردانه ام بالا بود چند مدت اسپرولاکتون و ال دی خودردم العان برای اینکه باز هورمون عود نکنه میخام قرص شاری پروستات بخورم ایا خطرناکه؟من دخترم ۱۹ ساله مجرد ؟ شما بجز اسپیرولاکتون چه قرصی رو برای پیشگیری از هورمون مردانه پیشنهاد میکنید ؟
- ۳۸ سالمه.
سلام من ۳۸ سالمه.مدتی زیر دلم احساس نبض میکنم.وقت و بی وقت.الان هم در شرایط پریود هستم.و بگم ک ۵ سال پسش هم لوله هامو بستم سر زایمان آخرم.میشه راهنمایی کنید چرا زیر دلم نبض احساس میکنم؟ ممنون میشم.
- چندماه قبل بارداری تعیین جنسیت
- پریود نشدن
سلام 15 روزه از پریودم گذشته و هنوز نشدم بی بی چکم منفی شده چند ماه پیش سنو واژینال انجام دادم دکتر گفتن مشکلی نیس خیلی نگرانم به چه دلیل پریود نمیشم 25 ساله هستم وقتی هم پریود میشم خیلی کم میشم
- احتمال بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز و مهربان و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات .امیدوارم به برکت این روزهای عزیز هر چی از خدا میخواین خدا بهتون عنایت کنه.یه سوال دارم که امیدوارم مثل گذشته جواب بدید همونطور کا قبلا خدمتتون عرض کردم من در روز پنج سیکل خانومم با ایشون رابطه بدون دخول داشتم که فقط هنگام ارضا شدن مقداری منی روی واژن ریخت و مقداری هم وارد واژن شد و بعداز رابطه قرص لونوروژسترول مصرف کرد و 12 ساعت بعد هم یکی دیگه. و بعد از 5 روز از مصرف قرص دوچار لکه بینی مختصری شدند به طوری که در دو روز متوالی سه مرتبه و در هر مرتبه دو سه قطره خونریزی داشتند با این حال ما در حدود 23 روز بعد از رابطه یعنی روزی که قرار بودپریود بشن و نشدن آز بتا دادیم که مقدارش صفر بود.با این حال بعد از 6 روز تاخیر از موعد پریود بالاخره پریود شدند ولی نسبت به دوره های قبل تقریبا مقدار خونریزی کمتر بود و در روز پنجم پریودشون دیگه تقریبا پاک شدند (البته این نکته رو بگم که در سیکل قبل هم در روز پنجم که رابطه داشتیم دیگه تقریبا پاک بودن و خونریزی نداشتند و این نکته رو بگم که ایشون یه کم اضافه وزن دارن )سوالم اینه دیگه با این وصف احتمال بارداری وجود داره یا دیگه احتمال بارداری حتی یک درصد هم نیست؟ و یک سوال دیگه آیا امکان حاملگی خارج رحمی وجود نداره ؟ و آیا اون آز بتا بعد 23 روز از رابطه قابل اعتماد بوده؟ میدونم که وقتتون کمه و ارزشمند ولی لطفا جواب هر سه سوالمو بدید.متشکرم
- عقب افتادن عادت
سلام خسته نباشید. من تنبلی تخمدان دارم دو دوره دارو مصرف کردم.و دکترم گفتن ک احتمالا باردارمیشم یا عادت میشم الان دوماه گذشته تست انجام دادم منفی بود پریود هم نشدم.خیلی نگرانم.ب نظرشما دلیلش چیه.آمپول سینال اف .کلومیفن.لتروزل.همه رواستفاده کردم.
- کیست آندومتریوز
با سلام خانوم شرف الدین بنده 2 تا کیست آندومتریوز 7 و 8 سانتی دارم و به بنده گفتن باید جراحی بشم.میخواستم بدونم من باید جراحی انجام بدم یا لاپاروسکوبی؟و اینکه هزینه عمل ام در بیمارستان خصوصی گلسار و رسول اکرم رشت چقدر هست ؟و اینکه شما در بیمارستان رسول اکرم هم جراحی میکنید یا خیر؟
- خارش بالای واژن
سلام وقت بخیر من مدتیه بیرون واژنم یعنی روی پوست خارش میگیره یه کوچولوهم مثل خط که پوست میخوادازهم جدابشه زخم بدون خونریزی شده خط قرمز افتاده دقیقا قسمتی که اگ بیکینی روعدد پنج فارسی حساب کنیم (۵)بالای نوک پنچ میخواره و خط افتاده. توی لب های واژنم هم باناخون میخارونم حالت جمع شدن چرک زیرناخون جمع میشه و از دستمال توالت استفاده میکنم از دستمال حالت پرز پرزی میمونه ،چکارکنم اصلا عفونت و خارش داخلی ندارم،ممنون از راهنمایتون
- طول سرویکس در سونو واژینال
سلام طول سرویکس ینده در هفته ۲۱ با سونو واژینال ۳۳ است ..خوبه یا ن
- درد پهلو و زیر شکم
با عرض سلام من چند وقتی که پهلوهام درد میکنه. به خاطر سابقه کلیه درد گفتم شاید کلیه هام باشن. این بار پریود که شدم درد پهلو و زیر شکم و پشتم اذیت میکنه و برای دفع و ادرار هم اذیت میشم. یه کم عفونت هم داشتم. ممنون میشم راهنمایی کنید


