Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمل روده
آیا کسانیکه عمل انسداد روده انجام داده اند میتوانند باردار شوند مشکلی برای خود و جنین پیش نمی آید
- پریود با سیبل
من الان چند حدود ۱۵ روزکه قرص سیبل میخورم چون لک بینی قبل پریود دارم ولی باخوردن قرص باز امروز لک شدم ادامه بدم قرص رو یا نه
- قرص تنسی
سلام خسته نباشید خانم دکتر من اشتباها دوبار 1.5 میلیگیرم قرص تنسی خوردم مجموعا 3 میلیگرم در 2 روز میخواستم بپرسم خطری داره امروز هم پریود شدم ولی مثل ماه قبل خونریزی ندارم
- زنان ونازایی
باسلام ببخشید خانم بنده قبلا بچه دارشدن وبعداتصمیم به بستن لوله رحم گرفتن والان بتازگی که بااینجانب ازدواج کردن تصمیم به بچه دارشدن گرفتیم اما سؤال. آیا خانم بنده میتواندبعد ازبستن لوله رحم دوباره بچه دا بشن ایا راه حلی هست که بشه عمل کرد؟ ودوباره بچدارشد؟ باتشکر
- پرسش از متخصص زنان
سلام من چندوقت قرص گین اپ مصرف کردم و قطعشون کردم و الان این ماه پریودم ۹روزه ک عقب افتاده،علیتش قرص ها هستن؟
- بکارت
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۰ سالمه وحدود ۸ سال پیش وقتی برای اولین بار عادت ماهیانه شدم و بعد از تموم شدن دور ۷ روزم از سر کنجکاوی به اندازع یک بند انگشت اشاره که فک کنم یک یا دوسانت هست یک بند انگشت اشارم داخل واژم کردم و حدود نیم تا یک ساعت بعدش دقیق یادم نیست از من خون اومد خون تیره نبود ولی دردی قسمت واژنم احساس نمیکردم میخواستم بدونم بکارتم آسیب دیده نمیدونم بکارتم از چ نوعیه خانم دکتر لطفا جواب بدید من به خاطر حساسیت خانوادم رو این موضوع نمیتونم برم دکتر و شرایطشو ندارم
- کورتاژ با سرکلاژ شکمی
سلام خانم دكتر با سركلاژ شكمي در ١٢ هفته به خاطر ايست قلب جنين كورتاژ شدم ، خيلي نگرانم بخيه هاي سركلاژم آسيبي نديده؟
- دل دردهنگام پریودی
سلام خسته نباشید ببخشیدمن حدود۲۰روزقرق جستیران مصرف کردم بعداز۲۰روزنخوردم الان دوروزپریودشدم زیردلم دردشدیدداره صبح هم یک لخته مثل کیست ازم خارج شدحالاهم خیلی درددارم علتش چیه چکارکنم
- قاعدگی
سلام من ۱۵ سالمه و این ماهم مثل ماه های گذشته پریود شدم اما این ماه مثل همیشه نبود من همیشه پریودیم ۷ روز طول میکشید اما این ماه ۱۲ روز طول کشیده و هنوزم قطع نشده ۵ روز اول پریودیم خونریزیم خیلی کم بود مثل همیشه نبود ولی بعد از ۵ روز خونریزیم عادی شد ولی قطع نمیشه. لطفا دلیل و اینکه باید چکار کنم و بگید اخه اولین بارمه و خیلی ترسیدم
- سونوگرافی رحم
سلام خانم دکتر من یک بار سونوگرافی انجام دادم درسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند و یک بار هم ام آر آی انجام دادم که نوشته شده که رحم long.septate. راستش من گیج شده ام وماندم بالاخره الان رحم من دوشاخ هست یا رحم سپتوم دار وسوال من الان ازشما این هستش که رحم من دو شاخ هستش یا رحم سپتوم دار ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید در شهرستان زندگی میکنم به دکترم دسترسی ندارم. یک دنیا ممنون
- خیلییییی مهم
سلام خسته نباشید خانم دکتر من توسیکل ای یوای هستم ضخامت اندومترم پایین میشه لطف کنید بگید چه چیزایی مصرف کنم ضخامتم بالا بره،چون مراکز دولتی میرم خیلی سرسری ازکنارش رد میشن ممنون میشم راهنمایی کنید
- سونو sis
سلام دکترم برام sis سونو نوشتن آیا شما انجام میدید؟ پزشکم تهران هستند
- بارداری
سلام خانم دکتر محترم. از اینکه وقت شریفتون رو در اختیار ما میگذارید صمیمانه متشکر و قدردان هستم. من سی و پنج سالم هست و دو سال برای بارداری اقدام کردم اما ناموفق بود . دوبار هم ای یو ای انجام دادم. البته با داروهای تحریک تخمک گذاری، چون amh من ۱/۹ بود. در عکس رنگی لوله های فالوپ و رحم از ماده حاجب پر شده اما تجمع موضعی ماده حاجب در ناحیه ی پری تیوبال دو طرف احتمال درجاتی از peritubal adhesion را مطرح میکند، خانم دکتر پزشک برای من دو پیشنهاد دادن برای باردارشدن، یا لاپاراسکوپی کنم و یا ای وی اف. من ترجیح میدهم ای وی اف کنم، فقط این سوال رو دارم که آیا این چسبندگی در اطراف لوله ها برای جنین و یا لانه گزینی جنین مشکلی ممکن است ایجاد کند؟؟ متشکرم
- خونریزی
من برای خونریزی فیبرم دکتر بهم مدروکسی پروژسترون وپروجیوم با هم داده بود خونریزی قطع شد و باید 20روز قرص رو مصرف میکردم 13روز مصرف کردم خونریزی افتادم اما دو روز بود مه خونریزی قطع شد فقط یه شب قرص مدروکسی رو مصرف نکردم حالا باید ادامه بدم یا نه چکار کنم
- بارداری
سلام من بعداز چهارسال میخوام باردار بشم والان چندماه جلوگیری نکردم ولی باردار نشدم
- آزمایش های هورمونی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من روز سوم پریودی آزمایش های LH , FSH .PRL و تستوسترون و 17 هیدروکسی پروژسترون رو انجام دادم که بین اینها یکم پرولاکتینم بالا بود و 17 هیدروکسی پروژسترونم که خیلی بالاتر بود ، من شدیدا هیرسوتیسم دارم ولی مشکلی در نظم قائدگی هام ندارم سونوگرافی هم قبلا دادم گفتن مشکوک به PCO هستی ولی الان دوباره سونو دادم ولی گفتن PCO رویت نشده ، بنظرتون بخاطر چیه آیا این به هم خوردگی هورمونی و هیرسوتیسم من درمان داره؟ باید به کدوم تخصص مراجعه کنم تا بهتر جواب بگیرم؟
- خونریزی بعد از دوران قاعدگی
سلام خانم دکتر. من 27 سالمه و مجردم. حدود یکسال پیش به دلیل اینکه بعد از اتمام پریودم هر دو ماه در میون خون تیره همراه باترشحاتم از من خارج میشد به پزشک مراجعه کردم ٍ بعد از آزمایش و سونوگرافی چیزی مشخص نشد و پزشکم گفتن که در این جور مواقع تست واژینال تجویز میشه که برای من قابل اجرا نیست تا زمانیکه ازدواج کنم. بعد از ان هر چند ماه یکبار این اتفاق خیلی کوتاه تکرار میشد. تا اینکه بعد از آخرین دوره پریودم دوباره این اتفاق واسم تکرار شده. البته به همراه کمی خارش در ناحیه مهبل که با مصرف پماد تریا مسینولون ان. ان تا حد زیادی خارشم بر طرف شده. ولی موضوع اصلی واقعا نگرانم کرده. به نظرتون مشکل چی میتونه باشه؟؟؟ در ضمن هنگام سونو گرافی پزشک بهم گفت که رحم من به صورت برعکس قرار گرفته و گفتن که مشکلی ایجاد نمیکنه. آیا نظر شما هم چنین است؟؟؟؟؟
خیلی ممنون میشم که به سوالاتم پاسخ بدهید
تشکر از زمانی که برایم میگذارید. - سلام من چند روز پریود های طولانی دارم علت چیست
- سلام من دوماهپیش ب دلیل بارداری مول ک داشتم ینی یه جنین و یکیش مول بود کورتاژکردم ودکترم گفته حتما باید قرص ال دی بخورم ینی این قرص مضر نیست
- نحوه ی خوابیدن در بارداری
سلام به خانم دکتر عزیزم روی شکم خوابیدن یا به پشت خوابیدن در ماه های اول بارداری مشکلی برای جنین ایجاد نمی کند؟


