Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت
آیا لکه بینی میتواند از عوارض کرم دالاواگ باشد
- پریود
سلام.منکیستتخمداندارمبهپزشکمراجعهکردموایشانروکینتجویزکردندولی خونریزیمنتمامنشددوبارهمراجعهکردمازرویجوابسونوگرافیگفتندکیستکوچکشده وروکینو10عدداسترومارینتجویزکرد 7شباسترومارینهمراهباروکیناستفادهکردممشکلخونریزیمنحلنشد.منتاچهزمانی قرصمصرفبکنمتامشکلخونریزیمنبرطرف بشود
- حد متوسط خطر غربالگری دوم و آزمایش سل فری
سلام خانوم دکتر عزیز.خسته نباشید.خیلی نگرانم،ممنون میشم جوابم رو بدید.الان(96/11/30 )17 هفته و4 روزم. 36 ساله هستم.بارداری اول.همسرم سال 91 لنفوم غیر هوچکین داشت که درمان شد.خواهرشوهرم بیماری قلبی مادرزادی داره. جواب سونوی 12 هفته کاملا نرمال بود. Nt=1.3mm جواب آزمایش خون غربالگری اول: papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 ds age1:232 final risk 1:2680 t18/13 prior 1:1800 final risk 1:99000 جواب سونوی 17 هفته و 3 روز کاملا نرمال بود. جواب آزمایش خون غربالگری دوم : papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 afp=37.90 iu/ml mom 1.49 ue3=0.20ng/ml mom 0.40 hcg=91163.0 iu/l mom 2.53 inhibin-a=246.0pg/ml mom 1.18 ds ) age1:232 final risk~1:293 ) ntd prior 1:1000 final risk 1:2720 t18/13 prior 1:1800 final risk~1:99000 slos prior 1:20000 final risk~1:835 دکترم خیلی منو ترسوند.حتی تا مرحله سقط جنین توسط پزشکی قانونی رو هم واسم توضیح دادن!فقط بخاطر اینکه در مرحله خطر متوسط هستم!
من اصلا دوست ندارم آمنیوسنتز انجام بدم.بخاطر همین آزمایش سل فری رو امروز انجام دادم.دکترم گفت دیره واسه این آزمایش،اگر بد بود پزشکی قانونی اجازه سقط نمیده.جواب آزمایشم دوشنبه دیگه آماده میشه که اون روز میشه ۱۸هفته و ۴ روز.
در خونواده من وهمسرم اصلا ناهنجاری کروموزومی نداریم.سن همسر38 سال
بنظرتون با توجه به جواب آزمایشات همین آزمایش سل فری کفایت میکنه؟یعنی اگر جوابش خوب در اومد دیگه خیالم راحت باشه؟مسلما همه دوست دارن اصلا بچه نداشته باشند تا آخر عمر، تا اینکه بچه ناسالم داشته باشند.نمیتونم این حجم از استرس رو تحمل کنم.ممنون میشم نظر و تشخیص شما رو بدونم.خیلی ممنونم از وقتی که میگذارید. - عوارض دارویی
سلام خانم دکتر من بخاطر بالا بودن هورمون 17هیدرکسی پروژسترون و پرولاکتین به متخصص زنان مراجعه کردم بدنم موهای زائدی در زیر چانه و وسط سینه ها و.. داره. دکتر برام انواع اقسام قرص هارو نوشت: اسپیرنولاکتون، فیناستراید، آگونگل، گابرکولین و سیپروترون کامپاند . سوالم اینه که مصرف دارویی مثل فیناستراید ضروریه آخه شنیدم خیلی خیلی عوارض داره و بنظرتون با مصرف اینهمه قرص اصلا جواب میگیرم یا نه و فایدش به ضررش می ارزه یا نه آخه خیلی نگرانم چون مجردم و نگرانم روی بقیه هورمون هام و باروریم در آینده تاثیر بزاره .
- سلام سونوگرافی گرفتم 10/25بودایاباردارهستم
سلام آزمایش خون دادم توی آزمایش 10/25بودایااین نشانه چیه
- بلرداری
سلام من ۱۰ هفته باردارم . نوبت سوم واکسن سینوفارمم هست . در چه هفته ای تزریق واکسن بلامانع است
- سوال مهم
سلام خانم دکتر من ۲۱سالمه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف می کنم عادتم سروقت شده ولی ایندفعه ازهفت روز فقط دوروز عادت شدم باخونریزی کم درصورتی که قبلا هفت روز می شدبنظرشمابخاطرقرص اینطوری شده ؟یانیازبه پیگیری داره واینکه چهارده روزبعدازعادت بایداین قرصوبخورم والان نمیدونم چیکارکنم آیا همین دوروزروعادت حساب کنم وطبق اون قرص بخورم پیشاپیش ممنون ازراهنماییتون واینکه وقت باارزشتونو برای پاسخگویی می گزارین🌹🌹🌷🌷
- شیاف پروژسترون ۴۰۰ در بارداری
با سلام من هرموقع به حالت درازکش شیاف واژینال میذارم و تقریبا یک ساعت دراز کش میمونم ولی خیلی از شیاف بیرون میریزه . خانم دکتر خواستم بپرسم بعد از گذاشتن شیاف بجای حالت درازکش میتونم رو پهلو بخوابم تا جذب بشه؟چون احساس میکنم رو پهلو کمتر نشت میکنه باتشکر
- تست غربالگری
سلام سن 34 ازدواج فامیلی نیست هفته 21 باردار هستم در هفته ای 13 سونو Nt و آزمایش خون دادم آزمایش با ریسک پرخطر و Nt بالا با 5.7شد 16 هفته آمینوستنز و کاریوتاپپ دادم نرمال بود ولی میگن باید Array انجام میدادی آنومالی هم چیزیش نرمال بود ولی من خیلی میترسم بچه مشکل داشته باشه شب و روز ندارم میگن بچه ممکنه عقب ماندگی سندرم نانون داشته باشه هر کسی یه چیزی میگه دیگه تحمل ندارم بعضی وقتا به این فک میکنم خودم دارو تهیه کنم سقط کنم خواهش میکنم من راهنمایی کنید
- نحوه خوابیدن دربارداری
باعرض ارادت خانم دکترمن توهفته ۱۳ هستم درست ترین نحوه خوابیدن دربارداری چگونه بهتراست من همیشه عادت ب صاف خوابیدن داشتم اصلا نمیتونم ب چپ یاراست پهلوبخوابم راهنماییم کنیدممنونم
- بی نظمی پریود
سلام خانم وقتتون بخیر ممنون که وقت میزارین و سوال من رو میخونین 🌸🌸 یک سوال داشتم درباره اینکه من تقریبا ۱ سال و نیم از اولین باری که پریود شدم میگذره و هنوز پریود هام خیلی نامرتبه میخواستم بدونم عادیه یا جای نگرانی داره؟
- یکتاسوری
سلام من روز پانزدهم انتقال جنین ازمایش دادم منفی بود خونریزی ولکه بینی ندارم فقط سمت چپم درد دارد چرا
- ازمایش انومالی
سلام ازمایش غربالگری اول را دادم کروموزوم t21 با خطر بالا ذکر شده ۱/۵۳
- مشکلات زنانه
سلام من ۳۳سالمه ۳تا فرزند دارم.کوچیکه یک سالشه...چندروزه زیردلم خیلی دردمیکنه ترشح زرد رنگ دارم..زمان نزدیکی هم درد دارم...لطفاا راهنماییم کنید
- سلام من 22 هفته باردارم چن سونوگرافی انجام دادم گفتن روده جنین سفیده. میخوام بدونم بچم ب دنیا بیاد چه عوارضی دارد. و درمان وجود دارد چیکارکنم
- تشخیص نوع غده
سلام ببخشید در ناحیه کشاله ران سمت راست یک غده دارم که ۶ ماهه از بین نرفته در سونوگرافی انجام شده نوشته شد : تصویر ادنوپاتی دارای هیل اکوژن به : ۱۰.۵ میلی متر sad در اینگوینال سمت راست مشاهده میشود . میشه لطفاً بگید این چیه و خطر آفرینه یا نه؟! خیلی ممنون
- ۲ ماه پریود
سلام
مادر من ۲ ماهه پریوده. بعضی روزا کمتر خون میاد بعضی موقه ها زیاد. ۴۵ سالشه. علتش چیه؟
- دردواژینال
سلام من ۵۰ساله هستم زمانی که نزدیکی می کنم دردشدیدی درناحیه واژینال دارم طوری که ماه ها دوست ندارم نزدیکی کنم علتش چیست؟
- Sepideh
سلام ببخشید من درحال مصرف قرص استرادیول هستم ک رابطه داشتم میتونم قرص ال دی مصرف کنم مشکلی پیش نمیاره؟
- سلام من به موقع سرویس نمیرفتم و مثانم رو پر نگه میداشتم و یبار در شدیدی گرفت مثانم و یبار هم حس کردم داخل مثانم محکم کوبیده شد و بعد از کار موند حس عجیبی بود که واقعا نمیتونم توضیحش بدم. ازمایش دادم گفتن یکم شن ریزی داری.


