Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش غربال گری
سلام خسته نباشید من ۴۲سالمه بارداری دوممه به طور طبیعی/ غربالگری مرحله اول انجام دادم ان تی۱/۱وریسک داون هم ۱/۱۷۰۰ بود که دکترم گفت نیاز به غربالگری مرحله دوم نیست وسلفری هم نمیخوادانجامدبدیدالان آنومالی هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی ذهنم درگیره که نکنه مشکلی پیش بیاد به نظرشمابایدسلفری انجام میدادم؟
- پولیپ رخم
سلام من سونوگرافی انجام دادم ضخامت آندومترم ۱۶ و اکوژن ۲۸میلس متری مشاهده شده من اچ پی ویدازم ممکنه سرطان باشه درد شدید و مداوم دارم
- دینوژست
سلام وقتتون بخیرمن درسمت راست تخمدانم کیست دارم ودکترک رفتم بهم قرص دینوژست دادالان نزدیک دوماهه مصرف میکنم و۲۰روزه کپریودیم عقب افتادهوپریودنشدم دوبارمبیبی چک زدم منفی بودطبیعیه یان؟
- جواب سنوگرافی..؟
من دیروز نهم پریودم بود لکه بینی داشتم خیلی کم رفتم سنو دادم نوشته مایه یا هماتوم در قسمت کاویته اندومتر مشهوداست یعنی چی یعنی باردارم,؟؟
- پریودی و درد مقعد
سلام.من از قرص وارفارین استفاده میکنم و پریودی سنگین دارم.مدتی ابسه پری انال داشتم که با پریودی بیشتر میشد و نمود پیدا میکرد الان دوماهه جراحی کردم ولی امروز که روز دومه پریودیم هس باز حس میکنم ناحیه عمل ورم کرده.ایا ابسه برگشته اصلا ربطی به پریودی داره؟
- لکه بینی و درد
سلام خانم دکتر من دختر مجرد ۲۰ ساله ای هستم که همیشه پریودی هام منظم و بدون هیچگونه لکه بینی قبل یا بعدش بود ولی این ماه سه چهار روزه درد دارم (درد هایی مثل پریودی ولی خفیف تر) و امروز باید پریود میشدم ولی لکه های به رنگ صورتی کدر مشاهده کردم ولی پریود نشدم خیلی نگرانم بنظرتون مشکلی دارم؟
- بارداری با قرص دوفامد ولتروزول ودگزا
باسلام دکترهم برای تنبلی تخمدان هم برای بارداری لتروزول بهم دادن وروز ۱۳سونوشدم وگفتن فولیکول های خوب دارم و دوفامدودگزا واسترادیول بهم دادن اما باردار نشدم چندماه طول مکشه؟امکانش هست باردار نشم؟ممنون
- غدد
سلام بارتولنم گاهی خارش داره و وقتی یه حالاتی میشینم یا میخوابم احساس میکنم یه چیز سرد ازش میاد اما ترشح یا چیزی خارج نمیشه. موقه ی نشستن اذیتم میکنه. کیست و ابسه ندارم. معاینه شدم گفتن مشکلی نداری. مترونیدازول و اموکسیلین خوردم بی فایده بود. شما چه دارویی پیشنهاد میکنید؟ برای درمان قطعی عفونت بالای واژن چه چیزی باید مصرف کنم؟ امپول برای درمان قطعی هست یا خیر
- پولیپ و ادنومیوز
سلام خانم۳۶ساله باسابقه ادنومیوز...درسونوگرافی انجام شده تشخیص دادن که؛ضایعه سولیداکوژن به ابعاد۲۸*۱۴م.مدرون کاویته اندومتریال همراه با مایع لوکوله رویت شد که بیشترباپولیپ مطابقت دارد .و تصویرضایعه هایپواکومحوبه قطر۶۳م.م در دیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتربافوکال ادنومیوزیس مطابقت دارد..باتوجه به افزایش بالک قدامی_خلفی احتمال فوکال ادنومیوزیس مطرح میباشد..ضخامت اندومتر۳ م م میباشد..درضمن ۶ساله که قرص سیبل مصرف میکنم..ممنون میشم که نظرتونو بدونم تشکر
- عفونت واژن
سلام .من قارچ واژن گرفتم دوبار از پماد کلورتیمازول استفاده کردم خوب نشدم برای سومین بار که رفتم دکتر برام میکونازول تجویز کردن از شب اول که استفاده کردم به لکه بینی افتادم شب سوم استفاده کردم بیشتر شد لکه بینیم.
- تخمک کشی
خانم دکتربرای آی وی اف تخمک گیری به صورت نیمه بیهوشی امکان پذیره
- درمان قطعی زخم دهانه رحم چیست؟
یه ماه پیش رفتم دکتر گفت زخم دهانه رحم داری یه پماد دالاواگ با چن برگ سفیکسیم نوشت استفاده کردم یه کوچولو بهتر شد ولی احساس میکنم هنوز خوب نشدم میخوام راهنماییم کنید چی مصرف کنم بهتر بشه
- کیست ۷سانتیمتری فاقد سپتا دارای دیواره ضخیم حاوی ذرات اکوژن
با سلام من حدود ۷ماه قبل کیست داشتم با لاپاراسکوپی درمان شدم الان بعد از گذشت ۷ماه مجددا با درد پهلو مراجعه کردم که دوباره تشخیص کیست دادند منتهی این بار سمت راست برخلاف دفعه قبل هیچ علائمی هم ندارم نه لکه بینی نه نامرتبط پریود فقط درد پهلو خواستم بدونم درمان دارویی جواب میده یا اینکه انجام لاپاراسکوپی به فاصله هفت ماه عوارض نداره
- اینترنال اکو در مثانه چیه
دخترم ۶ سالشه امروز سونو شکم داشته البته هیچ دردی و شکایتی نداشته
- سونوگرافی
سلام من طبق آزمایش اولیه بارداری باید هفته ۳۴_۳۵ باشم
طبق سونو قبلی که بخاطر دفع لخته رفتم باید ۳۶هفته باشم امروز سونو رفتم
اما دوتا مشکل هست
در اندازه گیری های بارداری
Ac_ ۳۳هفته و ۳روز
FL_ ۳۴هفته و۱روز
BPD_۳۵هفته و۴روز
hc_۳۷هفته و۳روز
را نشون میده که سونولوژیست گفتن ۳۳هفته و۳روز مشکل دوم بریچ بودن بچه است الان نمیدونم تکلیف من چیه و چند هفته ام - مقاربتخونریزی مکرروزیادوطولانی بعداز
باسلام خدمت شماپزشک محترم .من ب تازگی ازدواج کرده ام .دررابطه جنسی دچارمشکل جدی شده ام.متاسفانه من ازاولین رابطه جنسیم تا حالا ک چندماهی گذشته مکررابعدازهردخول دردشدید همراه باخونریزی شدید طولانی مدت و سنگین دارم .ب متخصص مراجعه کردم.معاینه شدم ونه هیچگونه عفونت داخلی وخارجی نداشتم و سونوگرافی هم هیچگونه مشکلی نشان نداد.اکلافه شده ام وخسته.میترسم این مشکل مانع بارداری ام شود.درتمام روابط جنسی هم بدلیل دردبسیارزیاد وخونریزی از روان کننده ها وبی حس کننده ها استفاده کرده ام.نه در کاهش درد ونه در خونریزی ام تاثیری نداشته اند.نمیدانم چکاربایدبکنم.سن خودم وشوهرم حدود سی وسه سال است تقریبا
- نازایی
سلام من 27سالمه شش ساله ازدواج کردم باردارنمیشدم تا اینکه بعداز شش سال بدون دارو باردار شدم ولی متاسفانه چون همیشه پریودهام نامنظم بود داروی گیاهی مصرف کردم بچم دوهفته نهم سقط شد.ازبعد سقط هردو ماه ونیم یکبار پریود میشم اون با خونریزی کم میخواستم اگه لطف کنید راهنمایی کنید نمیدونم باید چیکار کنم.همه آزمایشات بعد سقط هم انجام دادم گفتن مشکلی نداری
- ایدز
سلام حقیقت داره میگن در رابطه دهانی بزاق ویروس موجود در پیشاب از بین میبره؟یعنی بزاق مانع ورود ویروس میشه؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیزم من در هفته ۱۹ بارداری هستم ماه پیش به خاطر داشتن ترشح پنیری سبز رنگ پماد واژینال دالاواگ به مدت سه روز تجویز ش بعد از مصرف دچار خارش شدم و تکرار این پماد بهم تجویز شد که انجام دادم بعد از اون فقط یک بار دیگه خارش داشتم که وقتی به اطلاع دکتر رسوندم بهم پماد تریامسینولون و سرتاکونازول هرکدام روزی دوبار تجویز شد ایا مصرفش برای جنین مشکلی نداره و اینکه مصرف هرکدام از پماد ها با چه فاصله ای از هم باشه و تاچه زمانی ادامه بدم و اگه فعلا خارش نداشتم بازم پمادو مصرف کنم یا نه؟
- ناباروری


