Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خسته نباشید من کیست اندوما وهمروژیک دارم دکتر آمپول لوپرامر داده لکه بینی دارم چکارکنم
سلام خسته نباشید من کیست تخمدان اندوما وهمروژیک دارم که دکترامپول لوپرامر داده است لکه بینی دارم چکار کنم
- بارداری
سلام من همونم دوقلو همسان بارداربودم که یکی از دوقلو هامو از دست دادم خواستم بدونم ب نظر شما تا چند هفتگی سزارین کنم که این قل مشکلی براش پیش نیاد؟ وزنش ۱۹۰۰ هست در هفته ۳۲ وزن اون یکی ۱۲۰۰ بود
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید من ۸ ماهه سرکلاژ شکمی شدم همش استرس دارم که نخ سرکلاژ شل بشه امکانش هست اخه یه مدت ورزش سنگین هم داشتم و فشار رو ناحیه شکمم زیاد بوده؟
- پرره پکارت
سلام خسته نباشید من با دستمال واژن مسح کردم و خون دیدم ممکن که پرده آسیب دیده و بعد چند روز به از این حادثه بازم همینکارو کردم دستمال را می کردم و نمی دونم محکم مسج کردم که خون دیدم مال جسه ممکن پرده آسیب دیده باشه دو بار یعنی خون دیدم
- بقایای سقط
سلام وقت بخیر من هفته ی 6بارداری کورتاژ کردم بعد کورتاژ خونریزی نداشتم و فقط یه بار در روز لک. بعد 3روز رفتم سونو گف 4سانت بقایا مونده و باید دوباره کورتاژ بشم. همین 3روز قبل کورتاژ شدم و دیگ نمیخام کورتاژ بشم تورو خدا راهنماییم کنید
- کلیتوریس
سلام خسته نباشید دکتر گاهی اوقات در نوک کلیتوریس یک چیزهای سفید رنگی بوجود میاد که در روزهای اول وقتی بهش دست میزنم بشدت درد میگیره اما بعد از چند روز خودبخود انگار خشک میشه و در میاد دلیل این چی هست و اصلا اون تکه ی سفید چی هست؟شبیه به ی تکه عفونت خشک شده اس دکتر جان در حالت عادی زمانی ک کلیتوریس رو لمس میکنم و از قسمت روبرو ب سمت داخل فشارش میدم احساس درد دارم انگار که یک چیزی داخلش هست علتش چی هست و درمانی وجود داره براش؟؟ چون بخاطر این مسئله زمان رابطه و پیش نوازش بشدت اذیت میشم بیشتر هم وقتی دقیقا خود کلیتوریس از روبرو لمس میشه لطفا علتش رو بهم بگین این مسئله بشدت نگرانم کرده و اینک درمانی داره اصلا؟
- تکه گوشت در پریودی در دختران مجرد
من 13 سالمه و از اخرای کلاس شیشم نمیدونم یا پنجم پریود میشدم و هنگام پریودی تیکه گوشت میبینم نشونه چیه-مجردم-
- بکارت
سلام خانم دکتر اگر پرده بکارت دیوار دار باشه اسیب دیده باشه اون دیواره از بین میره
- درد در هنگام مدفوع
در زمان پریودی هنگام دفع مدفوع خیلی درد دارم دلیلش چیست؟
- بلوغ زودرس
دخترم هشت سالشه و سینه هاش داره بزرگ میشه خیلی اعصابم خورده چون نمیتونه خودشو جمع کنه چکارکنم حتما سال دیگه هم پریود میشخ صد درصد
- قرص آهن
سلام خانم دکتر خوب هستین؟ آیا قرص آهن رو بعد از زایمان باید مصرف کرد؟ شما فقط مولتی و کلسیم تجویز کردین. لازم هست آهن رو هم مصرف کنم خونریزیم هنوز تموم نشده و امروز 18 امین روز هست با سپاس فراوان
- سلام وقت بخیر خسته نباشین ببخشید خانم دکتر سقط انجام میدین
- بارداری ناخواسته
بیست ساله هستم و یک کودک سیزده ماهه دارم و متوجه شده ام ک یک ماه است باردارم و من خیییلی نگران جنینم هستم چون زایمان قبلی من سزارین بوده آیا باید استراحت مطلق باشم و ممکن است اتفاقی برای جنینم پیش بیاید؟؟؟
- سلام من قرص مدرفوم۵مصرف میکنم ۲مرداداخرین روزمصرفم بودالان۷روزه لکه بینی دارم پریودنشدم تنبلی تخمدان دارم وتحت نظرم امکان باداری هست آیااندازیه فولیکولم۹بودباتشکر
- کیست تخمدان
من قبلا یکبار کیست تخمدان خود را عمل کرده ام امروز به مطب خانم دکتر مراجعه کردم و در سونوگرافی یک کیست ۶سانتی متری در تخمدان مشاهده شده الان دارای علاءم حالت تهوع و درد بسیار زیاد در زیر شکم می باشم باید چه کاری انجام بدهم؟
- سقط جنین با قرص ۶ هفته سه روز
سلام خسته نباشید ۱۲ اسفند سونو رفتم گفت ۶ هفته وسه روز با قلب و ساک حاملگی و همه چی بود ۱۴ ام قرص مصرف کردم خونرزی داشتم روز اول زیاد با لخته بعد از دو سه روز تبدیل به لکه بینی شد بعد ۱۹ اسفند دوباره خونریزی زیاد شد همراه لخته که یه لخته خاکسترز رنگ حفره دار ازم افتاد چون خونریزی زیاد شد رفتم دکتر اورژانسی برام سونو نوشت قبل سونو معاینه کرد گفت دهانه رحمت باز نشده لخته و خون پشتش مثل اینکه زیاده بعد دکتر سونو رفتم گفت دفعه قبل بهت چی گفتن گفتم ۶ و ۳ روز بوده قلب داشته وساک حاملگی همه چی گفت من الان هیچی نمیبینم وحالت رگ خونی وریشه ای چیزی اینا ولی باتوجه به خونریزی هفته بعد بیا شاید داری چیزی دفع میکنی ولی ضخامت یکم انگار زیاده برو دکتر زنان نشون بده سونو تو نوشته شده بود ابعاد رحم میومتریال وپست پارتوم میباشد واندومتر هتروژن به حداکثرضخامت ۱۳ م.م میباشد خون ولخته های بدون وسکولاریته واضح مطرح کننده rpocتایپ 0باشد که تطابق با بتا وسونوگرافی فالواپ توصیه میشود در تخمدان ها soildوsysticو ضایعه فضاگیر دیده نشد ومایع ازاد در حفره لگن دیده نشد بردم دکتر زنان سرش شلوغ بود دوتا زایمان دیر وقت داشت چون من هم شب دیروقت رفته بودم گفت اگه خونریزی کم شد فردا باید بستری شی گفتم الان خونریزی دارم خوبه بده گفت اگه تا الان میخواستی دفع کنی حتما دفع میکردی در صورتیکه تو سونو گفت هیچی نیست فقط ضخامت یه مقدار بالاست بعد دکتر سونو گفت یه هفته دیگه بیا برای سونو من موقعی که اومدم منزل با سونو های سالهای قبلم که نه پریود بودم نه باردار مقایسه کردم ضخامت اندومتر اون موقع هم ۱۰ م.م.بود الان یعنی سه میلی بیشتره با توجه به اینکه میگن زیر دوسانت دفع میشه دکتر هم اصلا جواب درست نداد بقایا دارم یا ضخامت زیاده من متوجه نشدم باز دکتر دیگه نمیتونم تو این ایام برم دوتا بچه هم دارم یکیش کوچیکه ممنون میشم پاسخ کامل وکلی بهم بدید ۳۳ ساله هستم با دوفرزند با تشکر
- سونوگرافی رحم وتخمدان
رحم با سايز نرمال به ابعاد تقريبي 78*45*56 حاوي توده اي هتروژن در ناحيه ساب موكوزال تا ساب سروزال قدام و سمت چپ بادي به ابعاد 65*45 است با توجه به وجود ميوم و يا آدنوميوم اين ناحيه مطرح است با توجه به اكوي هتروژن آن سونويTV توصيه ميشود اندمتر با ضخامت حد.د 6mm در دو لايه در حد فاز پروليفراتيو مشاهده شد . در ناحيه مياني كاويته رحمي در مجاورت توده هتروژن ذكر شده يك كانون اكوژن تقريبا دوكي شكل با طول تقريبي 13mm و قطر 8mm قابل رويت است كه وجود پوليپ اندومتر همراه را مطرح مينمايد نماي سرويكس نرمال است هر دو تخمدان حجم و اكوي نرمال دارد و فاقد توده فضاگير solid و يا Cystic هستند متصل به پل خارجي تخمدان راست تقريبا خارج از آن يك كانون cystic با حدود نسبتا منظم به ابعاد تقريبي 31*21mm قابلرويت است كه وجود كيست ژارالوارين و يا ندول اندومتريوز اين ناحيه را مطرح مينمايد لگن فاقد مايع آزادا تست
- کیست سینه
باسلام وخسته نباشیدخانوم دکترمن ازبیماراتون هستم بخاطر درد وسنگینی دست راست برام سونوسینه نوشتین نتیجه سونوبه اینصورته تغییرات فیبروکیستیک منتشردر پستان هادیده می شود که حاوی چندکیست پراکنده به تعداد وسایزبیشتر در سوپرولترال پستان راست میباشد بزرگترین آنهادرساعت۱پستان چپ به ابعاد ۷در۴میلیمتر ودرساعت ۱۱پستان راست به ابعاد ۱۵در۴ و۱۱در۶میلیمتر است پستان ها فاقد solid massمیباسو وتوده یابزرگی غیرطبیعی غددلنفاوی وآبسه درنواحی آگزیلاری دوطرف مشاهده نمیشود خانوم دکترخیلی نگرانم توروخداراهنماییم کنید من یه ماهه واسه بارداری اقدام کروم چکارکنم آیااحتیاج به دارو یاجراحی داره وآیاخطرناکه؟؟ راهنماییم کنیدلطفانگرانم
- خونریزی پریود
سلام خانم دکتر دخترمن۱۴سالشه و تقریبا ۸یا۹ماهه که داره پریود میشه و چند ماه اول طبیعی بود یعنی ۷یا۸روز پریود میشد ولی ماه قبل که پریود شد تا الان پریودش قطع نشده و دوماهه که پریوده دکتر هم بردمش گفتن قرص مفنانیک اسید بخوره ولی این قرص هیچ فایده ای نداشت میشه شما راهنمایی کنین که مشکلش چیه؟ ممنون
- ززنان
سلام خسته نباشید رابطه مقعدی برای اولین بار چند روز قابل تشخیص است؟


