Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- واکسنگارداسیل
سلام وقتتون بخیر من میخوام دوز دوم واکسن گارداسیل رو تزریق کنم و پریودم مشکلی پیش نمیاد درزمان پریودی تزریق بشه؟ من دختر هستم .
- کیست
سلام خانم دکتر توروخدا جوابمو بدین.من از وقتی ازدواج کردم همیشه جلوگیری میکنم چون سنم کمه نمیخام بچه دار شم.ولی وقتی جلوگیری نمیکنیم بعدش شکمم درد میکنه سوزش ادار میگیرم بعد قرص.میترونیدازول میخورم یکم خوب میشم.الانم زیر شکمم درد میکنه انگار ی چیز بزرگی هست دست میزنم درد میکنه خواهش میکنم بگین دلیلشو
- بارداری
سلام خانم دکتر قرص زینک هلث برآی بار دار شدن حوبه
- سونوگرافی رحم و تخمدان
متن سونو: تخمدان چب به حجم 12 سی سی رویت شد.تخمدان چپ دارای ابعاد و حجم بزرگ تر از نرمال بوده . دارای ارایش پریفرال فولیکول های ریز همراه با استرومای اکوژن و بدون فولیکول غالب بود که این یافته ها مطرح کننده نمای سونوگرافیک pco میباشد و تطابق با یافته های بالینی و آزمایشگاهی ضروری است .
- ای یو ای
سلام ۲۹ سالمه همسرم ازواسپرم هستن از طریق اسپرم اهدایی اقدام میکنم تاحالا ۱۳ بار انجام دادم یکبار حامله شدم در ۴ هفته سقط شدچکاپ کامل انجام دادم فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم هربار در سونو باخوردن داروهای تحریک تخمک گذاری دوتا چهارتا فولیکول به اندازه های ۱۶تا۲۵ دارم اندومترمم ۶گاهی ۷ هست تیروید کم کار دارم دارو میخورم لطفا بهم بگین من چی کار کنم ایا لازمه ازمایش انعقاد ایمنی رو انجام بدم؟
- جواب سونو – بطن چپ قلب جنین
سلام
جواب سونو ۱۸ هفتم اومده تصویر فلان به سایز ۲/۶ ام در بطن چپ قلب جنینی دیده میشود. آیا نگران کننده است؟
با تشکر - جهان آرا
سلام من هفته ۲۶ بارداری هستم عفونت دارم قرص قلدکونازول ۴ تا هر سه روز یه بار باید بخورم به نظرتون مصرف کنم یا حساس نباشم
- زایمان
سلام دکتر ممنونم که جواب میدید ۲۸ روزه سزارین کردم .. خونریزیم در ۵ روز اول شدید ولی بعد کم کم شد در حد لکه بینی نارنجی یا قرمز روشن و قهوه ای روشن ولی امروز خونریزیم یکم شدید تر و قرمز شد .. این نشونه پریود شدن هست ؟ مگه قبل ۴۰ روز میشه پریود شد؟
- اولین پریود بعد از زایمان زودرس
سلام خانم دکترببخشید من 32 روز بعد از زایمان زودرس پریود شدمولی خیلی پریودم کمه ،به صورت لکه هست دلیلش چیهو اینکه مشکلی نداره؟
- مقاربتخونریزی مکرروزیادوطولانی بعداز
باسلام خدمت شماپزشک محترم .من ب تازگی ازدواج کرده ام .دررابطه جنسی دچارمشکل جدی شده ام.متاسفانه من ازاولین رابطه جنسیم تا حالا ک چندماهی گذشته مکررابعدازهردخول دردشدید همراه باخونریزی شدید طولانی مدت و سنگین دارم .ب متخصص مراجعه کردم.معاینه شدم ونه هیچگونه عفونت داخلی وخارجی نداشتم و سونوگرافی هم هیچگونه مشکلی نشان نداد.اکلافه شده ام وخسته.میترسم این مشکل مانع بارداری ام شود.درتمام روابط جنسی هم بدلیل دردبسیارزیاد وخونریزی از روان کننده ها وبی حس کننده ها استفاده کرده ام.نه در کاهش درد ونه در خونریزی ام تاثیری نداشته اند.نمیدانم چکاربایدبکنم.سن خودم وشوهرم حدود سی وسه سال است تقریبا
- قاعدگی نامنظم
سلام خانوم دکتروقت بخیر من در روز اول عادت ماهانه درد زیادی در کمرم دارم برای همین ناچار به استفاده از مسکن میشم آیا اینکه در زمان پریودی مسکن میخورم موردی داره و در بارداری من برای اینده خطری ایجاد میکنه یا میتونم از مسکن استفاده کنم؟؟؟
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر من یک کیست دارای یک پستای ظریف به ابعاد 56x46mmدر تخمدان سمت چپ دارم آیا با قرص ال دی یک دوره امکان از بین رفتکی هست چون برای بار دار شدن عجله دارم
- بارداری
میشه یه دکتر خوب تو کرج معرفی کنین بره مراقبت بارداری؟
- بارداری
سلام استفاده از پودر مو بر دپی برای دست و صورت در سه ماهه آخر بارداری مجاز است استفاده کنیم ؟
- در حین مصرف قرص عادت شدم
سلام خانم دکتر من برای جلو گیری از بارداری قر ص لوونورژسترل خوردم متوجه شدم تاریخ انقضا ش گذشته آیا احتمال بارداری هست
- خونریزی شدید
سلام دستگاه ایپدی گذاشتم یکسال ولی خونریزی شدیدداشتم درزمان عادت ماهیانه مجبورشدم درش بیارم قرص تری فازیک خوردم ولی حالم بدمیشد اونم کنارگذاشتم ولی بازم پریودیام خیلی خونریزی شدید و لخته های خونی زیاذی دارم که سردردوتهوع میگیرم چکارکنم کمکم کنید
- کیست تخمدان
سلام مادرم ۴۶ سالش است و نتیجه سونوگرافی تصویر کیستی مولتی لکوله سپتاسیون ضخیم و داخلی در تخمدان راست به ابعاد ۷۵ در ۴۹ میلیمتر نشان داده است و همچنین نوشته در بررسی با کالر داپلر وسکولاریته داخل سپتا رویت گردید نظر شما چیست؟ چه تشخیصی داده میشود؟
- بارداری
سلام آیا در هفته ۳۰ بارداری میشود موها را رنگ کرد ؟
- سینه
باسلام من یه چیز کوچیک نرم تو سینه ام هست که نزدیک پریودی کوچیکتر میشه با فسار دادنشم درد داره یه پرستار منو معاینه کرد گفت چیزی نیست مثل رگه حالا نوبت سونو گرفتم برای هفته بعد ولی نگرانم توده ای نرم اندازه نخود که زیر دست حرکت میکنه چیزی ست؟که نزدیک پریودی کوچکتر میشه
- اقدام به بارداری بعد از عکس رنگی رحم
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر سوالم این هست که بلافاصله بعد از عکس رنگی رحم میشه اقدام به بارداری کرد؟ برای جنین مشکلی پیش نمیاد؟ یا اینکه باید یک ماه صبر کنیم و بعدش اقدام کنیم؟ ممنونم از شما


