Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فیبروم
سلام.من خانمی ۳۴ ساله از شیراز هستم.که حدود سه عدد فیبروم داشتم . یکی داخل رحمم داشتم و دوتا در شکمم اندازه هرکدام ۱۲ و ۸ و ۶ سانت بود که با عمل حراحی سنگینی ک داشتم خوشبختانه فیبرومها رو بدونبرداستنرحمم بیرون اوردم الان بعد از دوماه هر از گاهی جای بخیه ام ک روی خط سزارین هست بشدت سوزش دارم حتا اطراف نافم سوزش و درد دارم خواستم ببینم دلیلش چی هست. هیچ عفونتی از بیرون شکمم که بخیه بوده نداشتم حتا کلا خط بخیه ام مشخص نیست.دلیل این سوزش ناگهانی چیست.
- تزریق یا جراحی
سلام من ۴۹ سالمه دررحم و دیواره های خارجی بسمت لگن خیلی فیبرون دارنم چند دکتر به در آوردن رحم تجویز کردن اما دکتر خودم۳ تا امپول واریو پپتیلداد که یکی رو زدم افتادم رو خونریزی شدید با توجه به عوارض آمپول شما چی تجویز می فرمائید ضمنا من توده خوش خیم پستان هم دارم و مامانم در سن ۴۸ سالگی در اثر سرطان تخمدان فوت کردن
- رشد سینه
با سلام و وقت بخیر ممنون میشم در مورد راهکارهای رشد سینه بدون عمل جراحی توضیح بدین.به عنوان مثال مصرف قرص های حاوی پرولاکتین یا ال دی و عوارض آنها
- عفونت واژن
سلام خانمی هستم ۴۳ ساله .مدتی است که ازعفونت قارچی همراه باسوزش واقعاعذاب میکشم به دکترمراجعه کردم یه سری قرص تینیدازول وفلوکونازول با لاکتوفم و لاکتوواژ برام تجویز کرد ولی متاسفانه بامصرف اوناهم خوب نشدم حال ازشما خواهش میکنم راهنماییم کن تا واسه درمان چکارکنم دیگه خسته شدم ازاین وضع به طورکلی زودبه زود عفونت میکنم باتشکرازراهنمایی َشما
- سلام receivd specimen in formalin labeled as Ovary consisted of an ovry measuring 5×4×4cm
- ضربه به بارتولین
سلام من به قسمت بارتولین سمت راستم حدود یکسال پیش هنگام دخول ضربه وارد شد و با اب بدنم خون زیادی اومد اما بعد از چند دقیقه متوقف شد و قسمت ضربه دیده و زیر شکمم درد داشتم و موقه ای که سر پا میموندم دردم بیشتر میشد. در قسمت ضربه دیده و زیر شکمم و تخدان سمت راستم احساس خیسی میکردم انگار یه اب سرد حرکت میکرد و هنوزم همین احساس رو دارم و حس سردی دارم. اولین پریودیم بعد از این اتفاق همرا با درد شدید در همون قسمت ها بود زیر شکمم در حد پارگی درد میکرد و نمیتونستم سرپا بمونم. دکتر نرفتم و میترسیدم. اموکسیلین مترونیدازول ازیترومایسین استفاده کردم اما الان بارتولین سمت راستم نسبت به چپم ورم کرده و درد زیر شکمی و تخمدان دارم حتی رگ های زیر شکمم درد میکنه و زیر شکمم ورم دارم و این احساس خیسی تا مقعد هم حس میکنم حتی داخل پام خیلی نگرانم و میترسم توروخدا پاسخ بدید و من رو راهنمایی کنید
- لابیاپلاستی
سلام خانم دکتر روزتون بخیر. من میخواستم واسه عمل لابیا پلاستی بهتون مراجعه کنم میخواستم ببینم آبا شما این جراحی رو تو مطبتون انجام میدین؟ الان تو این ایام کرونا هم مطب باز هست ؟ آیا غیر لیزر جراحی این عمل رو هم تو مطب انجام میدین ؟خانم دکتر من حتما باید این عملو به همین زودیا انجام بدم.
- بقایای بعدکورتاژ
من یک ماه ازکورتاژهم گذشته سونودادم چون هنوزخونریزی دارم ناحیه بااکوی هتروژن به ابعاد۱۲در۲۰م م درناحیه اندوسرویکس رحم که گفته میتواندهماتوم و باقی مانده نسج بارداری باشه فرداسونودوتیکه شبیه جیگرسیاه دیدم یعنی این همونه
- آمپول واریوپپتیل
سلام دوهفته پیش این آمپول را برای قطع پریود تزریق کردم قطع نشد هیچ بلکه الان دوباره خونریزی دارم دوتا کیست تقریبا بزرگ دارم دکتردوتا ازاین آمپول تجویز کرده برای قطع پریود قبل از جراحی حالا اگه ممکنه بگید چکار کنم ممنونم
- سلام من نه ماهه زایمان طبیعی کردم چهار ماهه خونریزی شدید دارم هرچی قرص ال دی با ترنسید با قرص مفنامیک اسید میخورم خوب نمیشم بعد دکتر پماد واژینال استرومارین داده
- سونوگرافی
سلام۱۸سالمعمجردمسعروزمیشعخیليکلیهدردمامروزرفتمسونوبهمگفتنبایدبرمپیشجراحبمگفتن«تصویرمایعازادخفیفدرفضايسابهپاتیکموریسونپرياسپلنیکاینترلوپشکمیولگنیکلدوساکخلفیوقدامیپريوزیکالرویتمیشه بنظرتونچیکارکنم
- تومور رحمی
سلام آقای دکتر مادرم ۷۴ ساله هستند دوبار سکته مغزی داشتند سونو گرافی شدن درمحل آنکس سمت چپ تصویر یک ضایعه کیستک با محتوای lowleuel وناحیه اکوژن درقاعده آن به ابعاد۵۲و۴۷ mmدیده شداحتمال کیست درمءیدویااندومتریما ولیکن با توجه به سن بیما رچک تومورمارکرها وانجام mri جهت برسی دقیق تروردضایعات malignant توصیه میگردد
- بعدازعمل سینه برگشت کیست سینه خطرناکه
من36سال سن دارم چندماه پیش سینه هاموعمل کردم ولی بم گفتن تودههای خوش خیم داشتم بعدازاون هم رحمم رودراوردن بااین شرایطی که دارم وجودکیست های متعددواجداینترنال اکودرسینهوچندغده لنفاوی بانمای خوش خیم باحداکثر، 7،5میلیمترshortaxisدرناحیه ی اوزیلاریچپ خطری نداره وراه درمانم چی هست
- بیماریهای زنان
با سلام خانوم دکتر ۲۲ سالمه دیروز رفتم سونو دادم نوشته رحم با سایز نرمال واکوی میومتریال غیر هموژن دارد. هر دو تخمدان حاوی فولیکول های ریز و متعدد با نمای pcom میباشد. خیلی نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید.
- دیلاتاسیون غیر عادی مجاری شیری خطر ناکاست
- راجب رابطه مقعدی
سلام .من راجب رابطه مقعدی سوال داشتم ک آیا این رابطه ضرر داره؟؟هر چند وقت یکبار میشه این رابطرو داشت؟
- فیبروم رحم
سلام من دو تا فیبروم رحم یکی ۵در ۴ سانتی متر دردیواره قدامی فوندوس ویکی۳در۳ سانتی متر دردیواره قدامی بادی که هر دو ساب سروزال میباشند دارم الان چند ماهه زیر شکم وکمرم درد میکنه چند تا دکتر رفتم فقط بهم مسکن دادند،کارهای خونه رو نمیتونم انجام بدم باید مدام دراز بکشم کلاسبک زندگیم بهم ریخته اگه فیبروم را عمل کنم خوب میشم
- ؟
سلام ایا ورم داخل ناف و گاهی خارش پوست و در اوردن دونه ی قرمز و گاهی بدون خارش و در اوردن دونه های قرمز کنار هم و لرزش از داخل بدن علایم هپاتیت است؟
- درباره مصرف قرص دوفامد
سلام وقت بخیر من برای اینکه پریود نمیشدم پزشک برام قرص دوفامد ۱۰ نوشتن از روز ۱۴ قاعدگی به مدت دوهفته گفتن مصرف کن بعدش ک تموم شد دیگه نباید بسته ی دیگه ای مصرف کنم؟چون چیزی نگفتن
- آری
سلام من خونریزیهای وحشتناکی و طی دوماه در دوره گذروندم.بعد از سونو گفتن که چند تا فیبروم هفت میلی و یک کیست ده میلی دارم وچون در مشهد عمل لیزر نیومده باید رحم بردارم. بنظر شما درمان دیگه ای برای من نیست


