Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد جای بخیه
سلام خسته نباشین ببخشین من ۴سال پیش سه زارین شدم الان از سمت چپ جای بخیه خیلی درد دارم
- عفونت وارن
سلام من مجرد هستم دو ماه عفونت پنیری داشتم و برفک اطراف دهانه واژن ولی توجهی نکردم امروز دیدم دهانه رحمم کمی زخم شده دلیلش چیه ؟میدونم باید ب دکتر مراجعه کنم لطفا یکم راهنماییم کنید ک چ دارویی مناسبه ؟
- هیپرپلازی آندومتریال
سلام وقت بخیر ،مادرم ۵۱سالشونه و در سن ۴۰سالگی دچار یائسگی زودرس شدن ،الان هیچ علائمی از جمله خونریزی ندارن و سونو هیپرپلازی آندومتریال تشخیص داده شده با ضخامت ۱۱/۵خود متخصص سونوگرافی گفتن مشکلی نیست احتمالا شستشو باید انجام بشه ،منتها دکتر که رفتن با لحن خیلی بدی صحبت کردن و گفتن دیر اومدی ما خیلی استرس گرفتیم ،الان قراره کورتاژ تشخیصی انجام بشه ،میخواستم بپرسم حواب کورتاژ تشخیصی در هرحالت ممکن چی میتونه باشه یعنی وضعیت خطرناکه ؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون
- کورتاژ
سلام خسته نباشید من چند روز پیش سوال ازتون پرسیدم جواب دادید باید برم دکتر امروز رفتم دکتر برای خونریزی بعد از سقط دکتر گفته بود ۴۰ روز تمام شه خونریزی قطع میشه وبقایا دفع میشه دکتر سونو اخرو دید گفت چون در قسمت فوندال باقی مانده داری دفع نمیشه در صورتیکه دکتر قبل گفته بود دفع میشه وگفت فکر میکنم احتیاج به بستری داشته باشی گفتم سونو مجدد نمینویسین گفت سه شنبه دوباره بیا تا با دکتر دیگه مشورت کنم ببینم چکار باید کرد ایشون دکتر ماما بودن دکتر زنان چون در این روز نبود گفت سه شنبه با دکتر دونفری مشورت کنیم نتیجه رو بگیم ولی به احتمال زیاد نظر من که بستری هست درسته چون ۴۰ روز خونریزی داشتم گفتم دارو ی تقویتی نمینویسین برام سفالکسین ۵۰۰ با فرفولیک اسید وفروس سولفات نوشت همین نظر شمارم میخوام جویا شم تو این مدت خیلی دکتر رفتم جواب درست هیچکس نمیده تو کرونا شرایط هم سخت هست ممنون میشم جواب بدید ببخشید طولانی شد میخواستم کانل در جریان باشید با تشکر
- خونریزی شدید و طولانی
با سلام و تبریک عید نوروز و عید نیمه شعبان خانم دکتر من تقریبا از ۱۸اسفند ماه پریود شدم تا به امروز ادامه داره که ۸فروردین هست رفتم دکتر سونو نوشت تو تخمدان چپم کیست ۲۸میلی متری نشان داد خانم دکتر قرص ترنسید و مفنامیک اسید و آمپول نوشت هیچ کدام اثر نکرده الان که سه روز استفاده میکنم خونریزی ام ادامه داره چیکار کنم به نظرتون ؟ممنون میشم جواب بدید
- درد زیر شکم و کمر
سلام.. وخسته نباشید . چرا بعد از استفاده از پماد کلوتریمازول واژینال دچار دل درد و کمر درد و درد زیر دل شدم..
- ورم کردن جای بخیه بعداززایمان دوم ودردکشیدن آن
سلام خانوم دکترخسته نباشی. بعداززایمان دومم چندماه بعد بخیه زایمان از داخل ورم کردودردشدیدی داشتم جوری که موقع نزدیکی دردوکمی سوزش دارم به پزشک مراجعه کردم سونوگرافی کردم ولی به نتیجه نرسید گفت باید ام آ رآی بشی خواستم بدونم به چه پزشکی بایدمراجعه کنم برای نوشتن ام آ رآی؟
- کیست و میوم
خانوم دکتر مادرم 51سالشه و یک کیست 8سانتی و 5میوم دارد. در صورت عمل نکردن چه خطراتی دارد؟ با توجه به اینکه نزدیکه یائسگی است و صبر کنیم،اگه عمل نکنه چه خطراتی داره؟؟ ممنونم
- سوال
سلام ایا خارش داخلی مقعد و درد سمت راست شکم و احساس وجود خار در مقعد و همینطور سمت راست شکم ورم سمت راست داخل ناف و در اوردن دونه ی قرمز و گاهی بدون خارش و در اوردن دونه های قرمز کنار هم و دراوردن چیزی مثل جای مگس که گاهی اطرافش خارش داره. نشانه سیلفیس یا بیماری مقاربتی است یا خیر؟
- کورتاژ
سلام ۷روزپیش کورتاژانجام دادم ۶هفتع سقط داشتم بقایاب ابعاد۷سی سی موندکورتاژانجام دادم بااینکه۷روزگذشته خونریزیم کم وزیاذمیشه وخون سیاه ازم میادکمی هم لخته داره لخته ریز دلیلش چیه ب دکترمراجعه کنم ؟امکان وجودبقایاهست آیا؟قرص مفنانیک اسیدوآهن هم مصرف میکنم
- آندومتریوز
سلام من دوسال پیش سمت راست شکمم درد بدی داشتم بعد از هر بار پریودم و بای دوره مصرف قرص ویزان دردم دفع شد والان سمت چپ شکم و لگنم درد شدید دارم سونو کردم و گفتم آندومتریوز دارم چکار لاید بکنم بازم میتونم ویران بوخورم
- سلام خسته نباشی،دخترمن باید دو روز پیش پریود میشد ولی نشده جمعه این هفته هم کنکور داره میترسیم همون روز پریود بشه چیکار کنیم زودتر پریود بشه و از بیحالی و کسلی دربیاد
سلام،دختر من کنکوری هستش،باید دوروزپیش پریود میشد ولی نشده خیلی بیحال و کسل هستش واینجوری نمیتونه به برنامه برسه کنکورش هم سه روز دیگر چیکار کنیم که زودتر پریود بشه ،لطفا راهنماییتون کنید
- توده پستان
توده هایپواکو به اندازه ۲سانت در پستان دارم خیلی میترسم سنمم ۲۶ حتما باید نمونه برداری شه؟
- توده اکوژن
سلام وقت بخیر. ببخشید تو سونوی مقعدی این موارد دیده شد،توده اکوژن۴*۵/۵ در داپلر هیپوواسکولار که ممکن است پولیپ باشد. واینکه thickening در لیگامان یوتروساکرال چپ بدلیل DIE دیده شد. یعنی چی؟ میشه راهنماییم کنید؟
- توده ایزواکوبااسترومای تخمدانبه ابعاد۲۰×22
سلام خونریزی ولکه بینی داشتم مراجعه کردم پزشک بعدازسونوواژینال گفتن توده ایزواکوبااسترومای تخمدان به ابعاد۲۰×۲۲درتخمدان راست مشاهده میگرددمیخواستم ببینم این خطرناکه یانه
- یائسگی
سلام من ۵۴ سال دارم و حدود ۶ سال که یائسه شدم و پنج ماه قبل به علت لکه بینی کورتاژ شدم که جواب پاتولوژی و پاپ اسمیر خوب بود و الان یه هفته است که درد دارم البته یک روز هم لکه بینی داشتم ود رفتم دکتر بهم ازیترومایسین و پماد واژینال داد و امروز دردم خیلی زباد بود نگرانم لطفا کمکم کنید
- راجب پریودی
سلام وقت بخیر خانم دکتر من یکسال پیوند کلیه ام تو این یکسال مشکلات عادت ماهانه زیاد داشتم دکتر سونو مشکلی ندارم قرص دوفاستون خوردم پریود میشد قطع کردم دیگه نشدم رفتم دکتر مجسترول داد قطع کردم اما ۲۰ روز گذشته پریود نمیشم میشه مرتب دوفاستون بخورم پریود بشم
- قاعدگی زود هنگام
سلام خسته نباشید من دوماه زود پریود میشم واینکه داخل رحمم یه چیزی مثل غده است میتونه به خاطر اون باشه اگه میشه راهنماییم کنین ممنونم
- ترشح.سوال
سلام عذر میخوام بابت این سوال هربار هنگام دفع مدفوع از واژن ترشح میاد. قبلا اینطور نبودم کم پیش میاد بعدش درد زیر شکمی داشته باشم بالای مثانه سمت راست انگار یه لولس که ورم داره و این گاهی بعد اون اتفاق که گفتم درد میگیره اما خیلی کم خطرناک است؟
- زایمان
سلام..من ده روزپیش زایمان طبیعی داشتم و حدودا ده پانزده روز دیگه میخام یه راه طولانی رو برم تا برسم به خونه...آیا امکانش هس که تواین شرایط و بانوزادبشینم تو ماشین ؟


