Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مشکلات زنانه
سلام من ۳۳سالمه ۳تا فرزند دارم.کوچیکه یک سالشه...چندروزه زیردلم خیلی دردمیکنه ترشح زرد رنگ دارم..زمان نزدیکی هم درد دارم...لطفاا راهنماییم کنید
- رفتم دکتر گفت باید بری سونوگرافی ….. الان تو جواب سونوگرافی اینو نوشته بود یعنی چی
رحم دارای ابعاد 95*52وبزرگتراز نرمال میباشد اکوی می متر هتروژن و حد فاصل آندومتر و می متر ناواضح است که مطرح کننده تغییرات منتشر و متوسط ادنومیوز یس است ضخامت آندومتر 12mmومنظم میباشد Nicheد محل اسکار سزارین با درگیری 20درصد از ضخامت می متر مشهود است و ضخامت می متر باقیمانده 8میلیمتر میباشد چسبندگی خفیف تخمدان چپ به رحم مشهود است. در مانور Sliding حرکت سرویکس محدود و چسبندگی خفیف کلدوساک دیده شد. ضخیم شدگی یوتروساکرال لیگمان دوطرف با ندول 9میلیمتر در چپ مشاهده میشود. نتیجه : ندول آندومتریوز یوتروساکرال لیگمان چپ با چسبندگی خفیف لگن رحم بزرگ با تغییرات منتشر و متوسط ادنومیوزیس و Niche
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من دو روز پیش سرکلاژ شکمی شدم امروز از بیمارستان مرخص شدم مقداری لکه بینی دارم. به نظر شما طبیعی هست یا باید کاری انجام بدم؟
- قرص دوفاستون
با سلام من دو ماه پیش قرص دوفاستون را برای تنظیم قاعدگی ک باید 30عدد را در سه ماه هر ماه از روز 14قاعدگی ب مدت 10روز بخورم ب اشتباه هر 30عدد را پشت سر هم خوردم.الان این ماه پریودم 5روز جلو افتاده ک معمولا هیچ وقت جلو نمی افتاد..ایا قرص تاثیر خود را گذاشته و پریودم منظم شده و دیگر از روز 14این پریودم نباید ب روش صحیح بخورم؟یا 30عدد بگیرم سه ماه هرماه 10عدد مصرف کنم؟
- مشکل واژنسیم
با سلام من حدود ۸سال هست ازدواج کردم مشکل واژنیسیم دارم به متخصص زیادی مراجعه کردم ایا شما در این زمینه کار میکنید و سوال دیگه برای باردار شدن بدلیل مشکلم میتونمiuiانجام بدم.با تشکر
- جفت گرید ۳
سلام وقت بخیر،در سونوی ۳۶ هفته بارداری جفت من رو ضخامت و اکوی طبیعی و گرید ۳ گفتن،این گرید برای ۳۶ هفته بالاست؟و مشکلی برای جنین بوجود می آورد؟
- ناباروری
سلام با تعداد کم اسپرم ۲۶ میلیون در هر انزال و تحرک کم ۱۳ درصد حرکت پیشرونده میشه طبیعی باردار شد
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید چند روزه یه تیکه های سفید مثل عفونت تو مدفوع امه،خیلی وقتا هم یبوست میگیرم، به نظرتون خطرناکه چیکار کنم؟؟؟
- قرص اوسیز۷۵٪
سلام وقت بخیر حین رابطه با کاندوم ،متاسفانه کاندوم تو واژنم پوند و موقع خارج کردن کمی از منی ریخت.بلافاصله دو عدد قرص اوسیز ۷۵٪خوردم.ولی قرص مال دوسال پیش هستند.تاریخ هم درج نشده بود روی بسته ش.الان مجدد از داروخانه تهیه کنم؟یا اثر دارن؟
- پریود نشدن
سلام وقتتون بخیر
ممنون بابت اطلاعات خوبتون.
پارتنر بندە ۲۴ سالشە و حدود ۷ ماهه که پریودش عقب افتاده.
تغییرات هورمونیش تغییرات شدیدی تو میزان اشتها، استرس، درد بدن، حالت تحوع و سرگیجە بوجود آورده.
داروهایی که تحت نظر پزشک مصرف میکنە اینا هستن.
استئوکینون، ویتامینD3 1000iu و پونیکا.
سونوگرافی رحم بدون مشکل بودە
کارکرد تیروئید کاملا نرمال
میزان ویتامین D3 مقدارش ۲۰ نانو گرم بر میلیلیتر بودە.
لطفا ما رو راهنمایی بفرمایید.
بعد ۴۰ روز مصرف دارو هنوز خوب نشدە
لطفا بفرمایید چە اقدام باید انجام بدیم؟
توصیتون چی هست؟
بسیار ممنونیم - تعیین جنسیت
سلام من داراي يك فرزند دختر هستم و حتما ميخوام در بارداري دوم خودم پسر باشد راهنمايي كنيد؟
- قرص ارژانسی
سلام خسته نباشید پریود من منظمنیست این ماه بعد پریودی دوروز بعد پاک شدنم اب منی روی لباس زیرم ریخته شده بود نمی دونم فقط روی لباس زیرم ریخته یاداخلم ریخته بعد ۸ ساعت قرص ارژانسی خوردم و بعد ۸.۹ روز خونریزی کردم وزیادم بود ۴.۵ روز خونریزی داشتم امکان بارداری هست یانه ؟ الانم موقع پریودمه ولی هنوز نشدم
- پرده بکارت
با سلام خدمت خانم دکتر من دخترم وقتی ۲ سالش بوده انگشتش رو داخل واژنش میکرده این کار رو چند بار انجام داده و ازش پرسیدم گفت خونی نیومده یادم هست اون موقع پرده حلقوی بود الان دخترم ۷ سالشه دختر عمه ش به جلوش دست زده بود دکتر بردم گفتن پرده سالم و هلا لی هست باز شک کردم به دکتر دیگه ای مراجعه کردم گفت سالم هست امکانش هست پرده به علت دستکاری تغییر شکل دا ده باشه به این شکله یک سوراخ که زیرش یک پره هست در کودکان امکان ترمیم پرده هست ممنون میشم راهنمایی کنید
- نوجوانان
با سلام خسته نباشید شرمنده من یه سوال داشتمم من دخترم 18 سالشه . پریودای دردناکی داره و خیلیا میگن ت این سن معاینه لگن یا.. انججاممیدن برا چکاپ در کل میخوام بدونمم به چه شکله و ایا انججاممیدن یاانه ممنونم
- درد تخمکگذاری
سلام، 15 ماهه تو اقدام براي بچه هستم، 34 سالمه، حدود 6 ماه بعد از اولين اقدام، موقع تخمك گذاري درداي شديد دارم، و كاملا متوجه ميشم تخمك از كدوم طرف داره مياد،كه قبلش اينجوري نبودم، و اينكه سيكلم از 28 روز شده 25 روز، سونو دادم مشكل خاصي نداشتم ايا اين دردا عادي هستن؟
- سلام خانم دکتر من درهفته ۱۲بارداری هستم گوش درد گرفتم رفتم دکترسفکسین بهم دادایابخورم یان
سلام خانم دکتر من توهفته ۱۱بارداری هستم گوش درد گرفتم دکتربهم سفکسین ۴۰۰داده ایااین قرص خطری برای جنین نداره
- سونوگرافی رحم و تخمدان ها
با سلام در سونو انجام شده مشخص شد رحمم خیلی عقبه .پریودی های فوقوالعاده دردناکی دارم .کمردردهای زیاد.وکیست تخمدان .چه اقدامات درمانی میتونم انجام بدم
- پریود
سلام و خسته نباشيد
من ٢١ ساله هستم و ٢٥ روز پيش رابطه با دخول داشتم البته با محافظت !!
اين سري پريودم ٢ روز جلو افتاد و مقدار و درد پريودم خيلي كم شده نسبت به دوره هاي قبل ٣،٢ روز اول پريود نسبتا خونريزي معمولي و نسبت به سابق خيلي كم و روز ٥،٤ خونريزي بسيار كم و در حد لكه بيني ايا مشكلي هست و امكان اين وجود دارد كه خونريزي لانه گزيني باشد؟
البته اين ماه يه مقداري استرس داشتم ممكنه تاثير گذار باشه؟
ممنون از وقتي كه ميزاريد🌹 - سقط
سلام خانم دکتر عزیز من یکماه سقط انحام دادم هنوز خونریزی دارم الان سونو انجام دادم گفت از بقایا ی سقط رحم مونده حالا با این قرصامیفته گفته که یه کیستم سمت راستم دارم
- نازایی
سلام خانم دکتر،میخام بعد عمل سپتوم رحم که انجام دادم عکس رنگی بگیرم،خاستم بدونم شرایط و انجامش مثل عکس رنگی قبل عمله؟؟؟


