Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی
سلام خانم دکتر عزیز.خسته نباشید .من چندین سال بیمار شما بودم.و پیش شما سزارین شدم.اما الان شهرستان هستم و نمیتونم پیش شما بیام.در سونو گرافی در پستان چندین توده در پستان دارم (کیست.فیبرو آدنوم.هیپواکو)اما مشکل اصلی زیر بغلم است که ۸ ماه یک توده احساس میکنم .و در سونو گرافی آمده است در هر دو اگزیلاری چند لنف نود با کورتکس مختصر ضخیم حفظ هلیوم رویت شد..پزشک جراحم گفتن چیز مهمی نیست و برو ۶ ماه دیگه برای چکاپ بیا..اما من خیلی نگرانم چون یکی از توده های زیر بغل را کاملا احساس میکنم..و در ۸ ماه خوب نشده...و سوال مهمم اینه که مگه کورتکس مختصر ضخیم بد نیست؟؟؟آیا به غیر از سونو گرافی کار دیگری باید انجام دهم؟؟خواهش میکنم کامل جوابم را بدهید در ضمن ۲۹ ساله هستم..مرسی خانم دکتر مهربان
- فوری
سلام خانم دکتر من ۲۹ سالمه پریود منظمی داشتم ولی الان حدودا دو ماهه ک پریود هستم و قطع نمیشه گاهی لخته های سیاه همراه خون هست دکتر رفتم قرص ترسید و قرص مفنامیک اسید هم مصرف کردم اصلا تاثیری نداره،میخواستم برم آزمایش برای ازدواجم بدم ولی ب خاطر خونریزی شدید نمیتونم چکار کنم
- سقط مکرر
سلام من 4سقطمکررداشتم دوتای اول دوماهه ضربان قلب نداشتن سومی آزمایشم نشون دادمشکل انعقادی دارم آمپول زدم ولی چهارماهه سقط شدکیسه آب پاره شدچهارمی هم سرکلاژکردم هم آمپول هم داروبرای کم کاری تیروئید استفاده کروم استراحت مطلق هم داشتم ولی 18هفته دردشدیدی داشتم بااینکه هرشب شیاف پروژسترون میذاشتم ک گفتن کیسه آب اومده توی واژن اونم سقط شدبرای حاملگی بعدی امیدی هست راه دیگه ایهست ک ایندفعه حاملگی جوفق داشته باشم یانه ممنون توروخداجوابموبدید
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر خانم دکتر دختر من متأسفانه یه زمانی به بیماری خودارضایی مبتلا بود ولی الان توبه کرده دخترم میگه یه روز وقتی خودارضایی میکرده فقط با مالش زیاد کلیتوریس این کار رو انجام داده و هیچ چیزی وارد واژن اش نکرده وقتی داشته کلیتوریس رو مالش میداده از قسمت کلیتوریس بدنش خون مشاهده کرده و خون اومده ولی از واژن به هیچ عنوان خون نیومده خواستم ببینم خون ریزی از کلیتوریس ربطی به پرده بکارت داره ؟؟ آیا به پرده بکارتش آسیب زده در حالی که هیچ چیزی رو وارد واژن اش نکرده . خیلی ممنون خاتم دکتر آیا پرده بکارت دختر من سالم هست ؟؟
- عقب انداختن پریودی
من ۱۳سالمه و خواستم ببینم پرده دارم یا ن انگشت کردم خودمو دیدم ن و اینکه من الان ۲۰روزه پرسود نشدم دلیلش چیه؟؟
- زگیل تناسلی
سلام خانوم دکتر من ۱ساله ازدواج کردم چند روز پیش که رابطه جنسی داشتم خونریزی خفیفی داشتم که رفتم دکتر گفتن که عفونت قارچی دارم و دهانه رحمم زخم هست که بهم پماد میکوزین دادن بعد از چند روز به دلیل سوزش شدید پماد عوض کردم و میکونازول گرفتم الان بین واژن و مقعدم متوجه یک دونه برجسته شدم که سرش سفیده و دست میزنم درد میگیره..احتمال زگیل هست؟؟
- بارداری و عفونت
با سلام بنده در هفته ۱۱ بارداری هستم و سه روزه که در هنگام دفع ترشحات واژنم زیاد میشه و روی دستمال توالت رنگی هست ( رنگش مشخص نیست .چرکی رنگ هست ) و بو دارد . داروهایی که من استفاده میکنم بخاطر سابقه سقط که داشته ام . شیاف پروژسترون روزی دوبار _ دوفامد_ آ اس آ _ آمپول انوکسپارین _ فموبرا در هفته ۸ هم سنو رفتم و قلب جنین تشکیل شده بود و الان تا سنو ان تی امکان رفتن به دکتر رو ندارم . خواستم بپرسم این ترشحات خطرناکه ؟؟ میتونه نشانه ای از سقط باشه؟؟
- چسبندگی لوله های رحم
- سلام خانم دکتر میخواستم بدونم بعداز درمان چسبندگی لوله های رحم با لاپاراسکوپی دوباره امکان بازگشت چسبندگی وجود دا رد.باتشکر.
- آزمایش کاریوتایپ
با سلام آیا انجام آزمایش کاریوتایپ در دوران پریود مانعی ندارد ؟؟
- زایمان
میخوام خود دکتری که میرم زایمانم رو انجام بدن نه دکتر دیگه ای آیا شما زایمان رو خودتون انجام میدید؟
- پریود
سلام خانوگ دکتر اول روز پریودم هست کمی شکم درد و کمر درد شدیدی دارم طوری که نمیتونم رو کمرم بشینم راهش چیه ایا باید به پزشک مراجعه کنم چیکار کنم ؟
- پارگی سرویکس
سلام من در سال ۹۶زایمان طبیعی داشتم که بعداز امدن جفت خونریزی شدید پیدا کردم وپارگی سرویکس تشخیص وعمل شدم اکنون میخواهم زایمان کنم میتونم زایمان طبیعی داشته باشم یا خطرناک است
- سزارین پنجمم
سلام چهار بار سزارین شدم و الان هفت ماهه هستم درد شدید دارم شهرستان منو نمیپذیرن تحت درمان شیرازم آیا در صورت اتفاق زایمان یهویی جنینم زنده میماند؟ممنونم جواب بدید
- غربالگری سه ماهه اول
سلام خانم دکتر من امروز سونوی ntوnb دادم :جهت خلفی گرید0 سن بارداری۱۱هفته۵روز طول کانال سرویکس زده۳۳ وint.osمیباشد ضربان قلب ۱۶۸ Nt1.7 Nb:present. اگه ممکنه بگید خوبه جوابش یانه؟ جواب آزمایش۹ حاضر میشه که براتون میارم
- تفسیر جواب پاتولوژی
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من دو هفته پیش هیستروسکوپی داشتم جواب پاتولوژی رو گرفتم امکان داره تفسیرش رو بفرمائید Specimen
Endometrial curettage
Clinical data
R/O endometrial hyperplasia
Macroscopic
Specimen received in formalin container consists of multiple irregular pieces of tan brown soft tissue admixed
with mucus and blood clots totally measuring 2.5x2.5x0.7cm. T.S in one block
Microscopic
Endometrial tissue composed of turtuous and variable sized glands lined by benign-appearing epithelial cells
with orderly row of nuclei and homogenous sub & supranuclear vacuolation embedded in edematous stroma.
No hyperplasia, polyp or endometritis.
Diagnosis
Endometrial curettage:
- Secretory phase endometrium (16-17th day).
- No evidence of hyperplasia, polyp or endometritis.
- Fragments of chronically inflamed polypoid endocervical tissue are identified. - تست بارداری
سلام. ببخشید من در حال اقدامم برای بارداری. دو بار سقط داشتم تحت نظر دکتر متخصص زنان هستم، دکتر بهم گفته هر وقت باردار شدم خیلی زود باید برم تا دارو بهم بده که سقط نکنم. خواستم بدونم بعد اقدام کی برم برای تست خون؟ دوره هام 30 روزه ست و روز تخمک گذاریم 15 یا 16 سیکلم هستش. میخوام فقط روزای تخمک گذاریم اقدام کنم. چند روز بعد برم برا تست؟ ممنون از جوابتون.
- سوال از دکتر زنان
سلام ببخشید میخواستم بپرسم ماه قبل پریودم خیلی کم بود 3روز پریود شدم قرص ال دی مصرف میکنم چند ساله بعد الان این ماه نزدیک پریود هستم 4تا قرص مونده تموم کنم بعد از اون 3تا 4روز دیگه پریود بشم حالت تهوع دارم چرا میشه بهم بگین
- کیست دارای سپتا
سلام من بچم یه ماهه شه وکیست دارای سپتا با ابعاد13.5*18مشهود است . آیا خطرناک است
- حلقوی
سلام خانم دکتر ما بکارت حلقوی ضخیم هم داریم؟یا تمام حلقوی ها با یک بار رابطه از بین میرن
- تخمدان&
سلام. من ۳۴ سالمه. دو بار سقط داشتم. و تحت نظر دکترم. دکتر سونو و آزمایش دادن کاملا سالم هستم. فقط تیروئید کم کار دارم اونم دارو مصرف میکنم. الان ۷ ماهه اقدامم و باردارنشدم. خانم دکتر چند ماهی هست که وقتی میخوام پریود شم تخمدان چپم تیر میکشه و شما گفتین از علایم پریودی و مشکلی نیست. خانم دکتر در بعضی از دوره هام در بعضی روزها،بعد پریودی تیر کشیدن خفیف و درحد۳۰ ثانیه یا یک دقیقه دارم. امروز که ۱۸ سیکلم بود بازم تیر کشیدن و داشتم.خواستم بپرسم آیا مشکلی هست که تخمدان چپم تیر میکشه؟ سونوی رحم و تخمدان همه چی سالم بود. ممنون از جوابتون


