Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام وقتتون بخیر منکیست در هر دو تخمدان دارم ایزواکو و ۳۰× 23 میل هست ۳ ماه پریود نشدم دردهای شدید دارم قرص پروژسترون هر ۱۲ ساعت مصرف میکنم میشه راهنمایی کنین
- پریودی طولانی مدت
سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه و متاهلم و یه بچه دارم ۵ الی ۶ ماهی میشه ک پریودیم نا منظمه دیگ حتی تاریخشم یادم نمیمونه ولی این ماه بیشتر از ۲۰ روزه پریودم ۱۰ روز اول کلا پریود بودم بعدش دو روز پاکم بازم دو روز پریودم رفتم دکتر بهم قرص فمیکا دادن ولی الان میخوام پریودیم قطع بش چیکار کنم چ قرصی یا آمپولی مصرف کنم خیلی آزارم میده اینجوری لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم
- ضخامت رحم*
سلام،من سه ماهه پریود نشدم آزمایش بارداری دادم منفی بود و در داخل سونو بهم گفتن ضخامت رحم 17 هست و زیاده آیا احتمال سرطان وجود داره؟
- بارداری
سلام خانم دکتر.خسته نباشید..من چهار روز بعد طلاقم ازدواج کردم. و الآن رفتم آزمایش دادم معلوم شد باردارم.. حالا وقتی تاریخ های رابطه خودم را به یاد میارم شک کردم که بچه از شوهر اولم هست یا دوم. از طرفی نمیتونم اعلام کنم تو بحث آبرو در میان هست. من میتونم برم سونوگرافی و از روی نتیجه سونوگرافی که مثلاً بگه چندوقته باردارم متوجه بشم که بچه میتونه مال کی باشه؟
- قرص
سلام چرا با وجود خوردن قرص اورژانسی به موقع وخون ریزی نداشتن 14روز بعد بی بی چک استفاده کنم یعنی قرص بی اثر است 9ماهه زایمان کرد مه پریودهام هنوز شروع نشده
- قرص اوژانسی برای بار چندم ضرر دارد
- عوارض واریوپپتیا و دیفرلین
سلام .45ساله هستم و به دلیل فیبرو و آندومتریوز یک واریوپپتیل و دو تا دیفرلین ماهانه زدم . بعد از واریوپپتیل مفاصل زانو و دست ها درد گرفت و دچار خشکی مفاصل شذدم به طوری که صدا میده.آیا عوارض داروهای تزریقی هست؟البته خونریزی زیادی داشتم و مجبور به زدن آمپول ها بودم.
- یائسگی موقت
سلام وقت به خیر؛ ۵۲سالمه با پریودی منظم. برای رفتن به حج ۳تا آمپول دیفرلبن زدم با فاصله ۲۸روز الان ۴ماه از اولین آمپول میگذره و هنوز پریود نشدم . گر گرفتگی دارم ودر شدید کمر .برای رفع گرگرفتگی داروی به خصوصی باید مصرف کنم. زعفران دم کرده غلیظ و یا زیره بخورم که پریود بشم؟لطفا راهنمایی بفرمایید.
- سلام من بعداز اینکه پماد واژینال استفاده کردم احساس میکنم رحمم باددتره نمی توانم بشینم راحت
- خونریزی بعد از دوران قاعدگی
سلام خانم دکتر. من 27 سالمه و مجردم. حدود یکسال پیش به دلیل اینکه بعد از اتمام پریودم هر دو ماه در میون خون تیره همراه باترشحاتم از من خارج میشد به پزشک مراجعه کردم ٍ بعد از آزمایش و سونوگرافی چیزی مشخص نشد و پزشکم گفتن که در این جور مواقع تست واژینال تجویز میشه که برای من قابل اجرا نیست تا زمانیکه ازدواج کنم. بعد از ان هر چند ماه یکبار این اتفاق خیلی کوتاه تکرار میشد. تا اینکه بعد از آخرین دوره پریودم دوباره این اتفاق واسم تکرار شده. البته به همراه کمی خارش در ناحیه مهبل که با مصرف پماد تریا مسینولون ان. ان تا حد زیادی خارشم بر طرف شده. ولی موضوع اصلی واقعا نگرانم کرده. به نظرتون مشکل چی میتونه باشه؟؟؟ در ضمن هنگام سونو گرافی پزشک بهم گفت که رحم من به صورت برعکس قرار گرفته و گفتن که مشکلی ایجاد نمیکنه. آیا نظر شما هم چنین است؟؟؟؟؟
خیلی ممنون میشم که به سوالاتم پاسخ بدهید
تشکر از زمانی که برایم میگذارید. - عادت ماهانه
سلام عرض شد خدمتتون من دقیقا یک هفته پیش روز جمعه دمنوش سیب و دارچین و لیمو عمانی درست کردم و دو لیوان خوردم اول زیر شکمم کمی درد گرفت و از شنبه هفته قبل تا الان عادت ماهانه هستم یعنی 8 روز این برای من نگران کننده شده و اینکه من کیست دارم و کم خونی هم دارم و تا حالا انقدر زیاد ازم خون نرفته. البته رفته 5 روز نه 8 روز
- سلام ببخشید باید از ماده ای واسه شست و شو استفاده کرد اگر از صابون های طبیعی استفاده کرد مشکل نداره
۰۰۰
- درمان عفونت دائم چیست
- با سلام. احتمال پولیپ های ریز یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر
با سلام در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۴ سونوگرافی احتمال پولیپ های ریز و یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر ولی در داپلر هیپوواسکولار است نشان داد. و در تخمدان چپ اندومتریا ۱۵*۱۹م م دیده شد که در داپلر هیپوواسکولار است. با ۳ دوره خوردن قرص دوفامد در ناریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۴ دوباره سونو دادم باز هم همونطور نشون داد فقط تخمدان چپ اندومتریا ۱۱*۱۵ م م دیده شد. باید چکار کنم. قاعدگی منظم هم دارم. و ۴۲ سال دارم
- با سلام من خانم ۲۱سال شیرده که در سینه سمت چپ توده هیپواکو وهتروژن به ابعاد۳۲*۲۱دارم ایا خطرناک است
س
- روز سوم پریودی
سلام من چهارشنبه حدودای ساعت ۵ عصر پریود شدم برای آزمایش باید روز سوم مراجعه کنم روز سوم شنبه به حساب میاد یا جمعه؟!
- قرص دروسبلا
سلام ، تنبلی تخمدان داشتم دوره دوم برام قرص دروسبلا تجویز کردن من فراموش کرده بودم ک طبق گفته پزشک باید از روز اول پریود مصرف کنم و الان چهار تا از قرص هام رو بدون اینکه پریود باشم مصرف کردم، ادامه بدم یا اینکه بسته دیگه ای رو هنگام شروع پریود مصرف کنم
- درون رحمم یک نوده کوچک می باشد که روی آن زبر می باشد گاهی وقت کوچک می شود وگاهی وقت بررگ می شود گاهی وقت عفونت دارد این توده چیست در ضمن رحمم خیلی خشک می باشد
- کلسیفکاسیون دهانه رحم درمان دارد
- سلام خانم دکتر من یه ماهه پریودم عقب افتاده تست میزنم منفی میشه راهنماییم کنین


