Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درمان تخمدان پلی کلیستیک
سلام دختر من 18سال داره و پریودش نامنظمه سونو داده تخمدان پلی کلیستیک داره قبلا یک بار بامصرف قرص ال دی پریودش منظم شد .دوباره همون مشکل را پیدا کرده و دو ماه است پریود نشده .میخواستم بدونم قرص ال دی برای تنبلی و کیست بهتره یا سیپروترون کامپاند
- هایمن
سلام پوشیدن لگ های ورزشی که وسطشون کش داره فرم باسن قشنگ میکنه یا پوشیدن شرت لامبادا فشاری ک میاره باعث پارگی هایمن میشه یا اسیب بزنه اخه میپوشم خیلی وقتا احساس میکنم به واژنم فشار میاره ممکن اسیب بزنه یا فقط با دخول اسیب میبینه؟
- مصرف قرص سیبل و توقف پریودی
سلام وقت بخیر، دکتر به من تجویز کردن که از اولین روز شروع پریودیم تا ۲۱ روز قرص سیبل رو مصرف کنم و بعدش باید پریود بشم. تا دوره قاعدگیم تنظیم بشه. من چند روزی است شروع کردم از اولین روزی که فهمیدم پریود شدم اما خون ریزی ندارم حتی لکه بینی هم ندارم و متوقف شده. طبیعیه؟ من مصرف را تا روز ۲۱ ام ادامه بدم، این اتفاقی که الان افتاده طبیعیه؟ متشکرم
- درد پریودی
سلام خسته نباشید من 16سالمه وقتی پریود بشم خیلی درد زیر شکم دارم به شدت مقعدم تیر میکشد تا بالای تا کمرم واژن هم تیر میکشد خون پریودی صورتی قرمز نیست و سینه هام نزدیک به پریودی تا روز پریود درد میکنن و آزرده میشن لطفاً کمکم کنید ممنون میشم
- مصرف طولانی قرص سیپروترون کامپاند
سلام
من ۳۵ ساله هستم. ۷ ساله ازدواج کردم و در تمام این سالها با قرص سیپروترون کامپاند جلوگیری داشتم. خواستم بدونم آیا مصرف طولانی این قرص تاثیر مضر روی بدن نخواهد گذاشت؟ - امپول لوپیرومر۷۵
سلام من خونریزی داشتم و امپول تزریق کردم و خونریزیم قطع شد بعد از یکماه پریود شدم الان تقزیبا پنجاه روزه پریود نشدم.ممکنه از عوارض امپول باشه؟؟؟
- پریود
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من متاسفانه یه مدت به بیماری خودارضایی ناآگاه مبتلا بودم ولی الان توبه کردم ولی زمانی که خودارضایی میکردم در دوره پریودی روز سوم پریودم دو بار عمل خودارضایی رو انجام دادم و هر بار احساس کردم بعدش خون ریزی بیشتر شد و موقع خودارضایی انقباضاتی در واژن داشتم خانم دکتر خودارضایی من فقط فقط بصورت فشار دادن پاها به هم بود و به هیچ عنوان هیچ چیزی رو وارد واژن نکردم سوالم اینه آیا اگر کسی در روز سوم پریودی دوبار عمل خودارضایی رو فقط فقط به صورت فشار پاها بهم انجام بده و بهد از هر بار خون پریودی بیشتر بشه آیا به پرده بکارت آسیب میخره؟؟؟ خانم من تو روز سوم پریودم دوبار خودارضایی کردم و هربار خون ریزی بیشتر شد و به هیچ عنوان هیچ چیزی رو وارد واژن نکردم فقط فشار پاها بهم بود آیا به پرده بکارت آسیب زده این عمل من ؟؟؟ ببخشید که زیاد نوشتم یه دنیا ممنون 💗
- پولیپ رحم
Received specimen consists of two pieces of polypoid shape lesion measuring 1.5cmand 0.5 cm ingreatest diameter. Diagnosis Entitled endocervical polypectomy biopsy: Inflamed benign endocervical polyps.
- پریود
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من شیش ماه بود که قرص سیبل مصرف میکردم برای تنبلی تخمدان بعد قطع کردم و رفتم سونوگرافی دکتر بهم وفت که تنبلی رفع شده و دیگه ندارم یک هفته قبل عفونت ادرار و کلیه داشتم بهم قرص فنازوپیریدین دادم مصرف کزدم و بعد از اون من لکه های قهوه ایی میدیدم اما خون نبود دکتر رفتم گف هیچی نیس الان من پریود شدم ولی امروز سومین روزم باید باشه ولی به جای خون خون قهوه ایی میاد که نه روشنه نه تیره ولی تمام علائم پریود شدن دارم میشه کمکم کنید ممنون🙏
- سلام وققتون بخیر من از روز ۵ قاعدگی قرص سبیل رو شروع کردم ولی پریودم روز دهمش هست قطع نشده
- علت پریود
سلام من یه دختر ۱۵ ساله هستم که مدت ۴ ماه قرص سیپروترون کامپاند برای کیست و منظم شدن پریودم میخورم این ماه ۹ تاشو خوردم باز پریود شدم علتش چیه؟
- خارش واژن بچه
دختری 5 ساله دارم که درگیر خارش واژن و مدتهاست در ناحیه مثانه درد دارد . به چه پزشکی مراجعه کنم ؟ متخصص اطفال یا متخصص زنان و زایمان ؟
- سلام من قرص ترنسید با قرص ال دی رو باهم مصرف کردم و الان ده روزه قطع کردم و پریود نشدم باید چیکار کنم؟؟
- بوی واژن
با سلام من ۳۸ ساله و مجرد هستم و به لحاظ جنسی فعال نیستم. مدتی هست که بوی بدی از واژنم حس میکنم و علائم دیگری مثل سوزش یا خارش ندارم و تنها گاهی ترشحات واژینالی بیرنگ اما بیشتر از حد معمول دارم. خارج از ایران زندگی می کنم در نتیجه دسترسی محدود به دارو دارم. بی نهایت ممنون خواهم شد اگر برای بهبود اوضاع راهنماییم کنید.
- لکه بینى
با سلام و احترام سوال من در مورد لكه هاى قهوه اي و گاه سياه رنگ چند روز قبل از شروع پريود است. متاهل و ٣٦ ساله هستم . اخيرا تست اسمير نرمال داشتم . درد و ترشحات غير معمول ندارم . پريود نامنظم و معمولا هر دوره با يك هفته تاخير دارم . آيا نياز به پيگيرى دارم ؟ با تشكر فراوان
- عفونت واژینال
سلام من چند ماهی هست که دچار زخم و عفونت وقارچ شدم ، کلی داره استفاده کردم که ناچارا شهریور ماه فریز کردم، یک ماه خوب بودم که دوباره به دکتر مراجعه کردم و گفت بازخم و عفونت و قارچ دارم، دو دوره دارو استفاده کردم ولی خوب نشدم و الان شدیدا خارش و ترشح پنیری دارم، تا وقتی که دارو استفاده میکنم خوبم ولی به محض تموم شدن دارو مشکلم شروع ميشه، تو رو خدا کمکم کنید 🙏 ممنون
- درد شدید پستان
گزارش سونوگرافی سال91 Breasts هردو پستان در مقاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. نسج فیبروگلاندولارهر دو پستان در مجموعfibrocysticمیباشند. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکنواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است ادنوپاتی دیده نشد. گزارش سونوگرافی سال93 هردو پستان در مفاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. تغییراتfibrocysticبطور نسبتاًمنتشر در پستانها وجود دارد. درامتداد ساعت 5پستان راست تصویر یک مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید. درامتداد ساعت 12پستان چپ مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید که می توانند بدلیل تغییرات التهابی وduct ectasiaباشند. نسج فیبروگلاندولارهردوپستان نرمال است. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است .
دردبسیار شدید دارم .جه کار کنم؟ - عادت ماهانه
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من که دختر هستم برای معاینه یا آزمایش تیرویید به دلیل قطع عادت ماهانه و تاخیر در عادت ماهانه هر سه یا چهارماه یکبار از طریق پرده ی بکارت معاینه میشود یا خیر؟
- سلام من ۷۵ میلی در رحمم بقایا مونده نیازی هست به کورتاژ
- درباره عوارض قرص استروژن وپروژسترون ک باهم میخورم


