Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی بعداز کرم واژینال
سلام من ی ماه درگیر عفونت قارچی شدم بااستفاده از ژل و سرکه و اینا خارش تقریبا رفع شد.ولی باز خارشم برگشت و ب پزشک مراجعه کردم.کرم واژینا و پماد موضعی و چتتا قرص برام تجویز کردن بعد از سه روز استفاده به خونریزی افتادم در صورتی دو روز قبل مراجعه به پزشک ددره پریودیم تموم شده بود میخام بدونم برا داروهاس؟اصلامصرف دارو هارو باز ادامه بدم؟یا قطع بشه؟
- درد پهلو و زیر شکم
با عرض سلام من چند وقتی که پهلوهام درد میکنه. به خاطر سابقه کلیه درد گفتم شاید کلیه هام باشن. این بار پریود که شدم درد پهلو و زیر شکم و پشتم اذیت میکنه و برای دفع و ادرار هم اذیت میشم. یه کم عفونت هم داشتم. ممنون میشم راهنمایی کنید
- ارگاسم
سلام خسته نباشید خانم دکتر شوهر من تو رابطه جنسی ارضا نمیشه نزدیک۵ یا ۶ بار که ارضا نمیشه به چه دلیل میتونه باشه؟
- بارداری و زنان
سلام ۱۸ ساله هستم باردارم از کرم واژینال پوویدون آیداین استفاده کردم یک بار آیا مضر است برای جنین باعث سقط جنین میشه؟ لطفتان جواب بدید خیلی نگرانم
- آزمایش اسپرم
سلام. من شش ماه ازدواج کردم. من و شوهرم تصمیم داریم که بچه داشته باشیم. ولی تا الآن هرچی تلاش کردیم نشده.. رفتیم آزمایش اسپرم. دکتر به شوهرم گفتم اسپرم های سالم هستند ولی میزان اسپرم در حجم کل مایع منی تو کم هست. و باید تقویت و درمان بشه. حالا سوال من اینه مگه نمیگن بارداری با یک اسپرم هم امکان پذیره و میتونه با یک قطره منی هم بارداری اتفاق بیفته.. پس چرا الآن بحث تعداد اسپرم مطرح شده
- سوال عمومی
سلام وقت بخیر من یک دختر هستم ۲۴ سالمه یک مدتی هست ک وقتی از حمام میام یا گاها ک عرق میکنم برای خشک و مرطوب کردن قسمت تناسلی از دستمال مرطوب کودک استفاده میکنم ک هم بوی خوبی داره هم مرطوب میکنه میخواستم ببینم این کارم من خطرناک یا بد نیس؟
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید امپولhcg چقد بیرون یخچال خراب نمیشه؟؟؟وقتی خریدم ۲ ساعت طول کشید تا تزریق کنم به نظرتون خاصیتش رو از دست نداده؟؟؟؟
- بیماری زنانه
سلام خانم دکتره عزیزم همدم هستم راستش مامانم الان مدته ۴ روزه لکه خون تو دستمالش وقتی دستشویی میره نیبینه با این شرایطه قرنطینه لطفا منو راهنمایی کنید چیکار کنم یا کجا بیارمش که شما ببینین
- بعد از زدن آمپول جلو گیری چند ساعت بد میتوانیم نزدیکی کنیم
سلام من میخواهم آمپول جلو گیری بزنم. بد میخام بدونم بعد از زدن آمپول چند ساعت بعد میتوانم نزدیکی کنم ممنون میشم کمکم کنید
- سلام خانم دکتر
سلام خانم دکتر.بنده 22 سالمه.2ساله نامزد کردم و فقط 4بار رابطه داشتیم و هیچ مورد ی هم مثل حاملگی سقط و .. نداشتم.قبل از هرچیز عذرخواهی میکنم که مجبورم زیاد بنویسم چون دلم میخواد در جریان همه چیز باشید.پریودهای نامنظمی دارم.یعنی هیچوقت هیچ روند خاصی نداشته.بطور مثال در 4 دوره ی قبل در تاریخ های 30آذر-25دی-28 بهمن-25 اسفند پریود شدم.حتی نمیدونم الان که فروردینه کی میشم و همیشه طبق دردایی که از یه هفته قبل دارم مثل گهاهی درد شکم یا کمر همیشه به طور حدسی میگم تا 5.6 روز دیگه پریود میشم.روز اول خیلی درد دارم و تا یکی دوروز خونریزی طبیعیه خیلی زیاد نیست اما شب ها از دو تا نوار استفاده میکنم و روزهای بعد تا روز چهارم پنجم به حدیه که ر.زها یدونه نوار نهایتا دوتا کفایت میکنه.حتی خیلی وقتا شب سوم چهارمم میخوابم صبح نوار بهداشتیم کاملا تمیز و سفیده و چون کم کم میاد واقعا اعصابمو بهم میریزه .سال 91 یادمه تو یک ماه دوبار پریود شدم ترسیدم به دکتر مراجعه کردم از همون روز سوم بهم قرص سیپرو ترون کامپاند دادن و سونو که قرصو تا 21 روز مصرف کردم ولی سونو ندادم چون ایام امتحاناتم بود و به دوسه تا مرکز مراجعه کردم یا دکترشون نبود یا تا 3.4 روز نوبت نمیدادن یکیشونم چون آقا بود اصلا نرفتم به هر حال نتیجه ای که گرفتم اینبود که تا سه چهار دوره پریودم نظم داشت یعنی هربار 4روز کم میشد مثلا 24ام.20ام 16ام..ولی بعد باز نامنظم شد.احساس میکنم بدنم زیاد مو داره یعنی از حد طبیعی که یه خانم باید داشته باشه بیشتر.البته تو صورت یا چونم اصلا زیاد نیست و خیلی عادی برخلاف بعضیا که در اصطلاح میگن ریش دارن.دست و ساق پاهامم معمولی مثل بقیه ولی ران و کشاله ی ران قابل توجه طوری که اعتماد به نفسمو خیلی پایین اورده و همیشه درگیر اصلاحش هستم گاهی ژیلت و اکثرا موم.بقیه جاهام مثل شکم و بالاتر هم به نظرم باز غیرطبیعیه.ساکن رامسر هستم.دکتر خوب زنان فقط یکی میشناسم که چون فامیلمه واقعا خجالت میکشم برم پیشش.تنکابنم که میگن پزشک زنان حاذق نداره.فقط رشت واسم میمونه که نسبت به شهرای دیگه بهم نزدیک تره.هیچ پزشکیو نمیشناسم که مراجعه کنم چون دلم میخواد نتیجه ی قطعی بگیرم با شما هم از طریق اینترنت اشنا شدم.اگه راهنماییم کنین واقعا ممنونتون میشم و اینکه بفرمایید با توجه به این شرح حال به هر پزشکی(پزشک خوب)مراجعه کنم چه چیزهایی تجویز میکنن از قبیل سونو ازمایش دارو.آیا این موهای زاید ممکنه به مشکلات زنان اگه داشته باشم مربوط باشه>؟امیدی هست که با داروهایی که برای مهار هرمون های مردانه میدن کمتر بشه که دیگه سمت لیزر نرم؟خانم دکتر من تا چندوقت دیه حتما باید به یه پزشک معتمد مراجعه کنم خواهشا راهنماایین کنید.خیلی اعصابم داغونه.بعضی وقتا از خودم واقعا بدم میاد... (بیشتر…)
- آمپول ترکسومازدم وبعدازیک ساعت به خونریزی افتادم . دکترزنان قرص مدروکسی پروژسترون دادوبعداز روز ۵ پریودی شبی یک عددمصرف کردم وخونریزیم قطع شدالان ۷ دونه استفاده کردم ولی دوباره به خونریزی افتادم. چه توصیه ای دارید؟ ممنون ازشما
باسلام آمپول ترکسومازدم بعدازیک ساعت ونیم به خونریزی افتادم طبق دستورپزشک زنان قرص مدروکسی روازروز۵پریودی هرشب یک عددشروع کردم وخونریزی قطع شدالان ۷ شب دارم میخورم (شبی یک عدد) ولی دوباره به خونریزی افتادم ممنون میشم راهنمایی کنید
- تنبلی تخمدان
سلام من قرص سيبل و از روز سوم پريوديه دوره قبلم شروع كردم الان سه تا مونده كه تموم بشه پريود شدم بايد چيكار كن قرصو ادامه بدم يا قطع كنم؟
- عفونت واژن
سلام من این ماه کلومیفن و آمپول آزاد سازی زدم اقدام هم دارم.مشکلی ک هست اینه ک من عفونت گرفتم و دکتر بهم آزیترومایسین و مترونیدازول داده منم امروز خودم پماد کلوتریمازول خریدم تا استفاده کنم.سوالم اینه ک مصرف اینا مشکلی تو لانه گزینی یا تخمک نداره؟؟؟
- سلام من اکوژن 15 در 7 هستش باید عمل کنم خطرناکه
- توده مجاری ادراری
پدرم رفتند ازمایش همه چی خوب بوده فقط زده توده اکوژن ۳۰ میلی متری دیده شده در مثانه و براش سیستوسکوپی نوشتند.خیلی نگرانشونم یعنی سرطان دارند؟ خون درادرار داشتند انا هیچ درد یاسوزش یا تکرر ادرارنه .یکمم لاغرترشدند خیلی حالم بده.ممکنه بد خیم باشه؟ خیلی خوبن از هرلحاظ الان
- ماموگرافی پستان
سلام خسته نباشید من ۶ماه پیش سونوی پستان دادم خانم دکتر علیزاده صفت گفتن که قرص Eهفته ای ۳باربخورم الان ۶ماه شده باید برم سونو بدم ایا به دلیل بیماری کرونا میتونم سونورو بندازم عقب دیرتر برم؟؟ممنون ازشما
- مصرف قرص استرادیول
سلام من بخاطر نازک بودن ضخامت اندومتریوز دکتر بهم قرص استرادیول تحویز کرد من بعداز یک ماه مصرف خونریزی پریودم فقط یک روز اونم در حد لکه بینی شد میخاستم بپرسم چقدر طول میکشه که پریودم به حالت عادی برگرده خیلی ممنون
- تنبلی تخمدان
من ۱۹ سالمه ۲ ساله پریودی نامنظم دارم و چنبار دکتر رفتم حتی سونو دادم گفت چیزی نیست برا وزنته دوهفته پیش باز سونو دادم گفتن تنبلی تخمدان داری و تخمدان هات کمی بزرگ شدن دکتر برام متفورمین و سیبل تجویز کردن آیا درمان میشم؟باید برای باردار شدن نگران باشم؟ هنوز مجردم ولی خب خیلی میترسم
- جواب آزمایش کورتاژ
سلام جواب كورتاژ من Endocervix:no significant pathologic changes endometrial:proliferative phase endometrium endometrial polyp is suggested
- سونو تخمدان
سلام 44سالمه در سونو من نوشته شده : در تخمدانهاآتروفیک -- ادنکسها ضایعه مشاهده نشده . یعنی چه؟


