Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من دوماهپیش ب دلیل بارداری مول ک داشتم ینی یه جنین و یکیش مول بود کورتاژکردم ودکترم گفته حتما باید قرص ال دی بخورم ینی این قرص مضر نیست
- سن جنین
سن جنین همیشه دو هفته کمتر از سنی هست که آنتی میگه مثلا سن لقاح مال چهار هفته پیشه سونو آنتی شش هفته پیش را نشون میده یا دوهفته پیش به طور کلی میشه گفت هر سنی که آنتی برای سن حاملگی مشخص میکنه بیشتر است از زمان لقاح یا نه
- رژیم غذایی در اندومتریوز
آیا در بیماری اندومتریوز رژیم غذایی خاصی لازم است؟
- عفونت
سلام خانمی۵۰ ساله هستم چند وقتی هست درد پهلو راست دارم که به پشتم هم کشیده میشه ازمایش ادرار دادم مشکلی نبود.سونو کلیه دادم کیست۲۸میلی داشتم که متخصص گفت مشکلی نیست.خارش و درد زیر دل ندارم ولی خیلی کم سوزش دارم و لباس زیرم هم زرد رنگ میشه علت این درد چی میتونه باشه؟ داروی قلب و قند هم استفاده میکنم.یبوست هم دارم میتونم از شربت لاکسی ژل استفاده کنم؟تداخل دارویی نداره؟
- دارو ضد بارداری
سلام من نزدیک دو ساله که با همسرم رابطه ای رو نداشتم ولی همسرم از این داروها استفاده میکنه میخاستم بپرسم علاوه بر اینکه این دارو ضد بارداری دلیل دیگه هم میتونه داشته باشه که استفاده کنه
- مونس پوبیس مونس پلاستی
سلام روزتون بخیر خانوم دکتر ،شما جراحی زیبایی مونس پوبیس یا همون مونس پلاستی برای برداشتن چربی وپوست بالای دستگاه تناسلی انجام میدین،من بدلیل اصافه وزن خیلی قسمت مونس پلاستی چربی وشل میخواستم عمل زیبایی انجام بدم بردارم ،واینکه اگه انجام میدید ایا کاملا اون قسمت صاف میشه ،ممنون میشم پاسخ بدید
- امپول پروژسترون
سلام خسته نباشید.نه روز پیش دوتا سوزن پروژسترون زدم و روز بعد یکی که جمعا یه تا سوزن زدم الان هشت روز که پریود نشدم بایدچکارکنم ممنون
- مشکلات زنانه
سلام روی واژن من زخم هایی به شکل دایره بوجود اومدن که خیلی هم درد دارن لطفا دلیل و درمان اون رو بگید.ممنون
- پریود
سلام ببخشد من یکسال امپول 3 ماهه پیشگیری زدم بعداز تمام شدن وقت امپول 3 روز بعدش امپول یک ماهه زدم 20 روز گذشته پریود نشدم امکان بارداری هست تست زدم منفی بود قبل از 3 ماهه یکماهه ک دو بار زدم پریود میشدم حالت تهوع دل درد استرس بیخوابی دارم
- تنبلی تخمدان
عین خوردن قرص سیبل لکه های زیاد قهوه ای یا مشکی رنگ دارم،مدام باید از نوار بهداشتی استفاده کنم.این لکه ها طبیعی هستن
- بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید من متأسفانه یه زمانی که آگاهی نداشتم از خودارضایی، در دوران پریودی با فشار دادن شدید و محکم پاها بهم خودارضایی میکردم و هیچ چیزی رو وارد واژن نمیکردم به هیچ عنوان سوال من از شما اینه که فشار محکم و شدید پاها بهم بدون وارد کردن چیزی به واژن ،به پرده بکارت آسیب میزنه یا نه ؟؟؟ ممنون خانم دکتر لطفا به من جواب بدین سپاس ازشما ، خدا به شما سلامتی بده .
- کیست تخمدان
سلام مادرم ۴۶ سالش است و نتیجه سونوگرافی تصویر کیستی مولتی لکوله سپتاسیون ضخیم و داخلی در تخمدان راست به ابعاد ۷۵ در ۴۹ میلیمتر نشان داده است و همچنین نوشته در بررسی با کالر داپلر وسکولاریته داخل سپتا رویت گردید نظر شما چیست؟ چه تشخیصی داده میشود؟
- پریودی
سلام خانم دکتر من مجردم 30 سالمه زمان پریودی تا سه روز لکه بینی دارم بعد زیاد میشه روچانه موی سیاه رشد میکنه ولی این مشکل رو مادرم وخاله من هم دارن الان من هورمون مردانم بالاست یا نه به نظرتون
- سرکلاژ شکمی
سلام روز خوش شش ماه پیش زایمان طبیعی زودرس داشتم که سرکلاژ شکمی انجام دادم بعد از زایمانم همزمان با خروج باد از روده از واژنم هم باد خارج میشد الان درهفته پنجم بارداری هستم وباز هم این حالت را دارم اگر این حالت از شلی عضلات کف لگن باشد امکان دارد شل بودن لگن مجدد باعث زایمان زودرس شود؟
- پریودشدن با قرص دروسبلا
سلام من از ۹ سیکل پریود ماه گذشته دروسبلا رو مرتب خوردم تا پریود نشم که بتونم برم زیارت ولی دقیقا شب ۲۸ پری شدم ، بدون قطع کردن قرص ، چرا ؟مگه تا زمان قطع دارو از پریود جلوگیری نمیکنه ؟؟؟حالا راهی هست زودتر تموم بشه ؟؟؟
- سندروم راکی تانسکی
سلام خسته نباشید ببخشید من میخوام عمل انجام بدم چون واژنم مادرزادی کامل نشده میترسم خیلی سخت باشه گفتن سندروم راکی تانسکیه رحم دارم ولی خیلی کوچیکه میگن ایامیشه رحم بزرگ بشه؟
- سفید کردن ناحیه تناسلی با لیزر
سلام.میخواستم نوع دستگاه لیزرتون برای روشن کردن رو بدونم؟
- کیست اندومتریوما
با سلام و احترام خانم دکتر من 6 ماه است که برای بارداری اقدام کرده ام.پريودهاي منظم و بدون درد دارم. آزمایش اسپرم همسرم و آزمایش هورمون و تیروئید خودم نرمال است. نتیجه سونوگرافی واژینال اندومتریومای 28 م م با چسبندگی خفیف تخمدان راست به رحم, درگیری یوتروساکرال لیگمان راست به همراه ندول 6 م م در مسیر آن و ضخیم شدگی سروز خلف سرویکس با چسبندگی خفیف کلدوساک است. اين ماه قرص کلوميفن و آمپول hcg تزريق کردم و با وجود 3 فوليکول خوب باردار نشدم.میخواستم بدونم برای بارداری مشکلی به وجود می آید و دارویی در این زمینه برای بارداری مفید است و آيا نيازي به عمل هست؟
- استفاده از قرص مدروکسی پروژسترون
سلام خسته نباشید. من پریودی نامنظمی دارم به دکتر مراجع کردم بهم قرص مدروکسی پروژسترون داده من اقدام به بارداری هم کردم مشکلی نیست با خوردن این قرص باردار بشم مشکلی برای بچه پیش نمیاد؟ ممنون میشم پاسخگو باشید
- بارداری
سلام ۲۶ هفته باردارم. بارداری دومم هست.بارداری قبلیم مرداد ۹۹ سزارین بود. ۲۶ هفته ام .۲۰ هفته سرکلاژ شدم با طول سرویکس ۲۲.استراحت مطلق ام. امشب حس کردم لبه های داخلی واژنم رنگش بنفش سورمه ای تیره شده و متورم شده و سفت شده .خواستم بدونم طبیعیه ؟ باید چیکار کنم ؟ پ


