Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- گشادی واژن
من بعدزایمان سزارین واژنم گشادترشده وهنگام نزدیکی اصلاچیزی حس نمیکنم
- لابیاپلاستی
- سلام خسته نباشید . در رابطه با عمل لابیا سوالی داشتم . خواستم بدونم کدوم بیمازستان این عمل انجام میدین؟ من بیمه سلامت دارم . تعلق میگیره؟ من همراه ندارم . میتونم عمل و انجام بدم؟
- عفونت واژن
سلام تشکرفراوان از وقتی که میگذارید، من یکبار از شما در مورد عفونت سوال کردم که چند وقتی ست با عفونت و قارچ درگیرم وشما گفتید که از پزشکم درمان یکساله بخوام، من از دکتر درخواست کردم و ايشون قرص واژینال کلوتریمازول رو تجویز کردن که هر ماه یک عدد استفاده کنم تا شش ماه، نظر شما در مورد این درمان و داروچیست؟ سپاس
- بکارت
باسلام آیاحفره بکارت حلقوی حتمابایدبه صورت دایره بسته باشه؟بکارت من بیضی شکل است ولی یک لبه ی آن به داخل رفته ولبه دیگربیرون است.هنگام زور زدن بیضی کامل میشه.آیابکارت آسیب دیده یاطبیعی است؟دخول انجام نشده
- آیا قرص روکین بر آزمایش هورمون تاثیر دارد؟
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید بنده ۵ ماه هست پریودام طولانی مدت شده از ۵ روزه تبدیل شده به ده روزه دکتر فقط دوتا ازمایش Fsh و Lh و تیروئید نوشتن قبلا دادم خوب بوده سونوگرافیمم خوب بوده بعد برای دوماه قرص روکین نوشتن ولی چون خوب نشدم حس میکنم پرولاکتینم بالاست الان دوره دوم قرص روکینم هست که از روز سوم پریود دارم میخورم بعد از ۵ روز قطع قرص روکین میتونم ازمایش هورمونی بدم یا چون قرص روکین خوردم باید یکماه دیگه صبر کنم بعد ازمایش بدم ؟ فاصله قطع قرص روکینم تا روز سوم پریودم میشه ۵ روز که باید ازمایش بدم
- بکارت
سلام وقت بخیر چند روز پیش هنگام شست و شو چون ناخنم بلند بود یکهو در حد ثانیه ب واژنم خورد(داخل نرفت) و شروع به خون ریزی کرد و در حد ۴ ۵ دقیقه خون اومد و بعد بند اومد درد و سوزشی هم نداشتم اصلا نمیدونم این خون در اثر اسیب به پرده بوده یا ب لایه های بیرونی برخورد کرده خون ریزی کرد میشه لطفا راهنمایی کنید.
- بکارت
سلام خانم دکتر عزیز می خواستم بدونم آیا دیدن چند قطره خون قبل از شروع اولین قاعدگی در سن ۱۲ سالگی طبیعی؟؟؟ من الان ۱۸ سالمه وقتی ۱۲ سالم بود یک یا چند قطره خون روشن تو لباس زیرم دیدم و چند روز بعدم احساس کردم بدنم داغ شد و متاسفانه انگشتمو داخل واژنم کردم و دوباره یک یا دوقطره خون شفاف دیدم و از ماه بعد قاعدگیم برای اولین بار شروع شد خواستم ببینم این خونا مربوط به قاعدگی بود یا ربطی به بکارت داشت خیلی استرس دارم ممنون از شما
- جوش در لبه واژن.
سلام من 14سالمه ، در لبه ی واژنم یه قسمت هست که باد کرده نمیدونم جوشه یا نه ، چرک هم نداره فقط باد کرده و درد داره .علتش چیه?
- پریود نامنظم
سلام من ۲۸ساله ومجردم اکثرا پریودم عقب می افته ماه قبل ۱۰ام بود ولی این ماه تا الان که۲۲ام هست پریود نشدم ویکبارهم آزمایش تیروئید دادم۶ بود یه مدت قرص لووتیروکسین خوردم ولی بازم پریودم نامنظمه اصلا تیروئید و پریود به هم ربط دارن؟
- مصرف بی وقفه سیپروترون برای جلوگیری از پریود
سلام. من بخاطر پلی کیستیک بودن، یه سال و خورده ای هست که سیپروترون کامپاند مصرف می کنم(گاهی دیان، گاهی اتیسترون،گاهی سیبل،بستگی داره داروخانه چی بده) و الان حدود ۶ ماهه بی وقفه مصرف می کنم که پریود نشم و نمیشم. خواستم ببینم میتونم تا یکسال هم این مصرف بی وقفه رو ادامه بدم؟
- امپول سینال آف
سلام اگه امپول سینال رو با دوساعت تاخیر بزنیم مشکلی پیش میاد؟
- پریود نشدن
سلام من ۴۰سالم هستش الان سه ماه بود که عادت ماهانه نشدم و دکتر برام آمپول پروژسترون داد زدم درست شدم الان به من قرص نیزوپرد ۵داده دکتر بهم گفته تبلی تخمدان و یائسگی زودرس پیدا کردم،دو بچه دارم ،مادرم هم ۴۰ سالگی یائسه شدن
- زایمان
سلام من ۴۰روزه زایمان کردم وهنوز ترشحات ابکی وزرد رنگ دارم که بوی شدیدماهی گندیده داره ک خیلی اذیتم میکنه سوزش وخارش هم ندارم میخواستم ببینم طبیعیه ؟و برای رابطه با این شرایط مشکلی پیش نمیاد؟
- تفسیر سونوگرافی لطفاً
رحم با ابعاد۱۰۵در۶۸میلیمتر
یک میوم اینترامورال، سابسروزال۴۶mmدر دیواره قدامی و همینطور ۳۲mmدر دیواره خلفی راست رحم، یک میوم اینترامورال ۲۹mmدر دیواره خلفی رحم و یک میوم ساب سروزال۲۱mmدر دیواره خلفی راست، ضخامت در روزیازدهم۸mm. کانون هیپراکوی۱۲mmدرون کاویته رحم(شاید پولیپ، هیپرپلازی فوکال). تخمدانها سایز حداکثر نرمال و نمای مولتی فولیکولار، ضایعه فضاگیر در آدونکسها نیست،مختصر مایع در حفره لگن. - دوفامد و یبوست
سلام من علائمی از ibs دارم و یک ساله تحت نظر پزشک پیدرولاکس و گاهی لاکسی ژل مصرف میکنم و دیگه تقریبا یبوست نمیشدم. بخاطر پلی کیستیک و بی نظمی قاعدگی سه ماهه دوفامد مصرف میکنم. چند هفته است که دوباره دچار یبوست میشم ممکنه بخاطر دوفامد باشه؟ یکی صبح و یکی عصر مصرف میکنم. وزنم هم همینطوری داره کم میشه.
- مصرف قرص ال دی بعد از تزریق دیفرلین
سلام ایا میشه بعد از طزریق دیفرلین از قرص جلوکیری (ال دی ) استفاده کرد
- کیست
سلام خانم دکتر وقت بخیر یه سنوگرافی گرفتیم درتخمدان سمت چپ یه کیست با septationظریف به اندازه 74×98مم مشخص شده آیا نگران کننده س؟با دارو حل میشه؟
- پریودی روز کنکور
سلام خسته نباشید من یه دختر 19 ساله هستم و فردا کنکور دارم و امروز پریود شدم تو دوران پریودی درد خیلی شدید و غیرقابل تحملی دارم قبلا دیکلوفناک مصرف میکردم ولی خوابم میگیره بعد از استفاده و برای فردا نمیتونم استفاده کنم میشه کمکم کنید چی استفاده کنم تا دردمو از بین ببره و گیج نشم سر جلسه شیافت دیکلوفناک تاثیری داره؟ اگه الان استفاده کنم فردا دردم تموم میشه؟
- ترشح سفید
سلام، من مجرد هستم ، سورش و خارش شدید داشتم که با مصرف فلوکونازول رفع شد اما همچنان ترشحات سفید دارم برای رفع این علامت چکار میتونم انجام بدم؟
- اکوژن در کیست تخمدان چپ
سلام.من سه روز پیش سونو دادم.جوابش ب این صورت بود ک ضخامت اندومتر ۷mm. کیست ب ابعاد ۴۸×۳۱ و داخل ان ضایعه اکوژن ۳۱×۲۱ رویت شد. میخوام بدونم این اکوژن چیه؟عایا خطرناکه؟ عایا دلیل بر سرطانه؟ در برگه سونوم نوشته ۴ هفته بعد از لحاظ solid بودن صایعه بررسی شود. ممنون میشم کمکم کنید راهنمایی کنید


