Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هیپرپلازی اندومتر
سلام وقت بخیر، ۲۸ سالم یک ماه پیش رفتم برای سونوی ۱۲ قاعدگیم فهمیدم پولیپ دارم و عمل هیستروسکپی انجام دادم بیوپسی که دکتر توی مطب گرفت جوابش اندومتر پرولیفترایو با هیپرپلازی کیستیک آیا خطرناکه پیش سرطانیه؟ باعث نازایی میشه؟
- سلام خانم دکتر 53سالم هست سه ماه خونریزی دارم هراز گاهی خوتریزی خیای شدید میشه رفتم دکتر گفت کیست چهارسانت روی تخمدان سمت چپ داری الان سه ماه هست خونریزی قطع نمیشود ودکار امپولواریوپیتیل 3/75مجوز کرد یعداز 24ساعت خونریزی شدید همراه با لخته ایا دلیل چیست
- هیستروسالپینگوگرافی
با عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر عزیز لطفا میشه آدرس مکانی که هیستروسالپینگو گرافی رو با بی حسی یا بی هوشی انجام میدهند در رشت لطف فرمایید🙏
- عدم پریودی بعد از سقط
سلام من ۴ خرداد سقط داشتم و ۱۲ خرداد پزشک مراجعه داشتم گفت بقایا داری .قرص متیل ۱۵ تا هر ۸ ساعت و چرک خشک کن داد الان ۶ تیر و من هنوز پریود نشدم چکار کنم؟
- تصویری به نفع فیبروم در نسج میومتر رحم مشهود نیست یعنی چی
سلام بعداز ۲۱روز از پریود دوباره پریود شدن طبیعی است؟یعنی از موعد پریود ۸روز جلوتر شدم،اولین باره اینطوری زود شدم.فیبروم هم دارم
- بارداری……
با سلام بنده هفته ۲۰ بارداری به دلیل کوتاه شدن طول دهانه رحم سرکلاژ شدم که بعد از آن آمپول پروژسترون ۲۵۰ به تعداد ۴ تا و شیاف که استفاده کردم . البته شیاف رو از اول بارداری استفادا میکردم . الان که در هفته ۲۴ هستم بهم گفتن یا شیاف استفاده کن یا آمپول گفتن که اثرش یکی هست و اگه با هم استفاده کنی روی جنسیت جنین اثر داره . خواستم از شما در این باره مشورت بگیرم که این حرف صحت داره ؟؟ و اینکه آمپول بهتره یا شیاف ؟؟
- سقط
سلام یک ماه پیش سقط داشتم الان رفتم سونگرافی نوشته یک کانون اکوژن وغیر یکنواخت با حجم حدود 1/2سی سی در حفره رحم و با احتمال بقایای حاملگی مشهود است ونوشته در نماز عرضی باقطر55میلیمتر وبا میومتر هموژن مشاهده شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- رحم
من رحمم ضخیم شده بود دارو مصرف کردم الان پریود شدم یه تکه گوش ازم خارج شد یعنی رحمم نازک شده
- لیزر سینه
سلام خانوم دکتر عزیزم روسینم موهای زائد داره همش تیغ زدمو زیاد شده ایا لیزر خطرناکه برای موهای زائد رو سینه؟
- تعیین جنسیت
با سلام ميخواستم بدونم تعيين جنسيت كه ميكنين چگونه هست آيا به شكل اي وي اف است يا تغذيه يا به شكل ديگه ممنون
- زخم دهانه رحم
سلام وقت بخیر ایا زخم دهانه رحم نشانه ابتلا به اچ پی وی هست گفتن حتما پاپ اسمیر برای بررسی اچ پی وی بده ولی فعلا نمیتونم خواستم ببینم خطرناکه
- سلام وقت بخیرخسته نباشیدمن 13روزهست iuiکردم روز11تست زدم اولش یک خط افتادولی بعد10دقیقه یه هاله خیلی کمرنگ ضمنادوروزهست که ازموعدپریودیم میگذره امانشدم امکان داره بخاطرقرص استرادیول باشه که پریودنشدم یاباردارم ?
- لکه بینی
سلام سونو گرافیم نرمال هست ازمایش هرمونیم هم نرمال هست ولی ترشحات ژله ای قهوه ای و قرمز که از روز های ۱۴ سیکل پریودی به بعد از بدنم خارج میشه علتش چی میتونه باشه؟چند ماهیی هست که این اتفاق میفته
- آیا باردار هستم یا نه
3روزه پریودم عقب افتاده بی بی چک منفی شده ولی لکه بینی داشتم یک روز زیر شکمم درد میکنه قبلاً هم سقط داشتم دقیقا همون علائمی که در هنگام بارداری قبلی داشتم الآنم دارم
- لویتود
سلام، وقت بخیر، من بیمار شما هستم، آندومتریوز دارم، قرص ال دی استفاده میکردم و تا کنون پریود با درد شدید و خونریزی بسیار زیادی داشتم. این دوره از لویتود استفاده کردم و خوشبختانه خونریزی و درد کمتری رو تجربه کردم و لکه های سیاه داشتم که اونم کمتر شد. فقط مشکلی که دارم اینه که در دوران مصرف سرم سنگین بود و خستگی شدید داشتم. میخواستم بدونم آیا بدنم عادت میکنه به این قرص یا خیر؟ ادامه بدم اشکال داره یا خیر؟ ممنونم
- قرص و آمپول پروژسترون
سلام میشه بعد از ivfبه جای آمپول پروژسترون از شیافش استفاده کرد
- تاخیر پریودی
ده روز پیش نزدیکی بدون دخول داشتم که بعد از رابطه ۸ عدد قرص ال دی مصرف کردم از زمان پریودیم گذشته درد شکم دارم ولی خونریزی نه،ممکنه حامله باشم
- سلام.من ۹ ماهه پریود نمی شم و ۴۷ سالمه . از ۳ روز قبل لک بینی پیدا کردم. تست بی بی چک مثبت بود. میشه مثبت کاذب باشه؟ طی این مدت که پدیود نشدم متخصص زنان با توجه به FSH ۶۸ در من بهم گفتند یاییسه شدی؟ لطفا راهنماییم کنید خیلی استرس دارم.
- اقدام کردیم برای بارداری
سلام خانم دکتر من برای بارداری زیر نظر دکتر بودم گفت تنبلی تخمدون دارم قرص دوفاستون برام نوشت گفت ک ۱۵ پریود بخور ب مدت ده شب ماه اول خوردم بعد از قطع قرص بالافاصله پریود شدم اما این ماه ده روز هس قرص قطع کردم اما پریود نشدم ۳ روز از وقت پریودم گذشت تست بی بی چک زدم منفی بود میشه راهنماییم کنید
- جفت پایین
سلام سونو انومالی دادم نوشته جفت خلفی و فاصله لبه تحتانی جفت از دهانه داخلی سرویکس ۳۳ mm آیا خطرناکه سونو هفته ۱۷ و۴ روز انجام دادم


