Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی بعد اززایمان
سلام من 5ماهه پریود سزارین دم که سزا ین چهارم بود ولوله هام بستماما هنوز لکه بینی دارم ویک بار پریود شدم. دکتر یه بار هورمون بهم داد چون ضامت رحمم کم بود. بهد دوباره رفتم گفتن زیاد ده وجستیران دادن اما نخوردم حال چی کارکنم؟
- سلام من سال ۹۸ سزارین کردم اوایل یکم درد داشتم کشش داشتم ک رفتم دکتر گفت مشکلی نیس ب مرور خوب میشی الان دو روزه التهاب و خارش دارم یعنی از چی میتونه باشه؟
- با سلام و خسته نباشید . من ۴۲ سالمه و فیبروم به قطر ۵ سانتی متر و ۲ کیست اندومیتریوز در تخمدان چپ دارم آیا لازم است که رحم تخلیه شود یا اینکه میتوان با جراحی فقط فیبروم و کیست ها رو خارج کرد؟ با تشکر
مادر من دو سال پیش فیبروم رحم به ابعاد39×63mmداشتن این زمان قبل یائستگیشون بود و دکترشون گف بعد یائستگی اب میشه ولی مجددا ک سونو گدفتن ابعادش88×70mmشده ایا این فیبروم بدخیم هیت؟
- پریود بعد از تزریق دیفرالین
سلام من بعداز زایمان لخته خون دفع داشتم و یک ماه بعد زایمان خونریزی شدید داشتمچبه علت التهاب عروق رحم و پرخونی رحم آمپول دیفرلین سه ماهه تزریق کردم همراه با مصرف قرص ال دی بعدش دو دوره بعد از اتمام قرص ال دی پریود میشوم چه کنم
- اندازه واژن
سلام خانم دکتر ببخشید، طول واژن هر زنی یه محدودیتی داره ؟ ینی وقتی طول واژن تو اوج برانگیختگی به اندازه ای(از نظر طول) میرسه که دیگه ثابته ؟ و اینطور نیست که درصورت سکس مداوم با سایز بزرگتر ،واژن از نظر طول افزایش سایز داشته باشد؟
- ….
سلام. من راجب بیماری مقاربتی از مقعد پرسیده بودم و شما گفته بودید همه این امکانات تا حدی وجود دارد. من الان انقد بابت این موضوع ناراحت و نگرانم که نمیدونم باید چیکار کنم من نمیخوام اگه بیماری دارم به همسرم بدم. خیلی نگرانم توروخدا راهنماییم کنید
- تفسیر سونوگرافی
خانمی 38 ساله هستم در سونوگرافی نوشته رحم به ابعاد 78*42 میلیمتر بوده و میومتر دارای اکوژنیسیته هموژن میباشد یک فولیکول 15/5میلیمتری در تخمدان چپ دیده شد یعنی چی
- کانون اکوژن در رحم
سلام، در رحم کانون اکوژن باابعاد 12/6 وجود دارد، آیا نیاز به جراحی دارد؟
- تخلیه کیست بارتولن باسرنگ
باسلام خواهش میکنم جوابم روبدین. آیا میشه کیست بارتولن رو با سرنگ تخلیه کرد؟ چون فعلا نمیخوام جراحی شم. دراینصورت شما انجام میدین؟ ممنون میشم پاسخ بدین.
- یائسگی
سلام وقت بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم.از یکسال پیش دچار قطع پریود شدم آزمایش دادم fsh:20 و lh:11 ماما تشخیص یائسگی داد اما فقط برای دو ماه هورمون دادن فقط با اونا پریود میشم.هفته پیش آز دادم fsh:39 و lh:26 دکتر استروژن و پروژسترون دادن برای ۶ ماه اما نحوه مصرفش رو خوب متوجه نشدم دسترسی به دکترم ندارم .لطفا راهنمایی بفرمائید چطوری بایستی مصرف کنم ممنون و متشکرم از لطفتون
- سندروم راکی تانسکی
سلام خسته نباشید ببخشید من میخوام عمل انجام بدم چون واژنم مادرزادی کامل نشده میترسم خیلی سخت باشه گفتن سندروم راکی تانسکیه رحم دارم ولی خیلی کوچیکه میگن ایامیشه رحم بزرگ بشه؟
- میوم و کیست در رحم
با سلام خانمی 45 ساله هستم دارای دو فرزند که سه ماهه که پریود نامنظم دارم و دو روز پیش سونو اناجم دادم که نوشته رحم دارای ابعاد 46*86 میلی و اکوی میوماتوز است. میوم اینترامورال 4*6 میلی متری به همراه چند میوم در بافت رحم. آندومتر دارای ضخامت 6 میلی متری و اکوی هتروژن کیست نبوتین 6 میلی متری ناحیه سرویکال و ابعاد تخمدان ها طبیعیه ممنون میشم نظرتون رو بدونم
- سرکلاژ شکمی
سلام خداقوت بزرگ شدن شکم بعد از سرکلاژ شکمی امری طبیعی است یا مشکلی هست؟
- کیست بارتولن
سلام من ۴۰سالمه و مجردم دقیقا ۱۵ساله به کیست با توان مبتلا هستم که ۶بارعمل جراحی شده چندین بارفقط تخلیه سرپایی و همیشه هم همراه با آبسه همراه است همیشه هم همراه با دردشدید و تب ولرز وعفونت شدید هستش اکثرا هردوماه یکبار مبتلا میشم آیا خارج کردن رحم و تخم دان ها کمکی برای درمان قطعی این بیماری میشود واقعا من خیلی عذاب میکشم
- هایپرپلازی بدون آتی
من برای درمان هایپپلازی بدون آتی دو دوره مدروکسی و متفورمین خوردم اگه جواب پاتولوژیم همچنان هایپر پلازی باشه لازمه هیسترکتومی کنم یا باز فرصت دارم درمان بشم؟
- نتیجه سونوگرافی به علت تاخیر پریود- سونوگرافی کامل از رحم
با سلام
فقط امیدم بعد خدا به پاسخ دقیق شماست
تو رو خدا منو کمک کنید
۴۶ سالمه و حدود یک دو سالس است که پریود نمیشم. درصورتی که این امر ارثی نبوده و مادرم در سن ۵۵ سالگی یائسه شدند…
سونوگرافی که دیروز از رحم و ضمائم (ابدومینال + ترانس واژینال) داشتم نتایجش به شرح زیر است:
رحم با ابعاد Top normal 77*55*98 میلی متر و با اکوی میومتریال Coarse در بعضی نواحی مختصری هتروژن دیده شد.
آندومتر با ضخامت برابر با ۹.۵ میلی متر (در دو لایه) مشاهده شد.
تخمدان چپ با ابعاد ۱۸*۲۷ میلی متر و با اکوی پارانشیمال طبیعی مشاهده می شود.
تخمدان راست با ابعاد ۳۵*۲۶ میلی متر و با اکوی پارانشیمال مختصر هتروژن دیده شد. یک تودخ هترواکو به ابعاد ۱۵*۲۰ میلی متر در تخمدان راست دیده می شود.
در ضمن مقدار کمی مایع آزاد نیز در آدنکس راست مشاهده می شود.
پیگیری س.ن.گرافیک و بررسی تکمیلی از جمله کنترل تومور مارکرها توصیه می شود.
تورو خدا بگیید چه وضعیتی دارم. خیلی نگرانم. توضیح دهید کامل و دقیق چه اتفاقی برام افتاده است.
منتظر پاسخ کامل و سریع شما هستم.
باتشکر - جراحی زیبایی واژن
سلام خسته نباشین.میخواستم بدونم دکتر شرف الدین لیزر سفید سازی یا بیلچینگ واژن رو انجام میدند؟؟
- پستان
من سونو گرافی پستان دادم که تعدادی کیست ساده دارم که دکترا میگن مهم نیستن با پیگیری و ویتامین ای ..اما این خیلی نگرانم کرده توروخدا بگید باید چکار کنمsolidmassهپیواکو ابعاد ۲۹/۱۵..ایا این کیست فیبراندوم هست؟ التماس میکنم راهنمایی کنید؟
- سونو شکم و لگن
سلام در تخمدان چپ فولیکول ۲۲ میلی و تخمدان راست فولیکول ۱۶ میلی ودر تخمدان چپ کیست ۲۵ میلی اینا نشانه چیست ؟
- سلاممن پریودم نامرتب بود یک هفته پربود میشدم بعد پاک شدم یک هفته بعد دوباره مریود شدم دکتر رفتم تا دو ماه اول خوب لود ولی دوبارهدبرگستم بهدقبل سونو ازمابش دادم
زنان


