Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- غربالگری
سلام خانم دکتر، می خواستم بدونم برای انجام سونوگرافی ناهنجاری مرحله دوم ۲۳ هفته و ۳ روز دیره ؟
- باروری
سلام خسته نباشید ۱۰ ماه که اقدام کردم
دکترم بهم گفته بودن روز ۳ تا ۷ پریود لتروزول مصرف کنم
ولی متاسفانه من پریود نشدم الان ۳۸ روزه که پریود نشدم
آزمایش بتا دادم ۳.۲۶ بود ولی همیشه ۱ بود آیا من باردارم یا خیر - تاخیر پریودی
با سلام خدمت خانم دکتر من یک و نیم ساله که ازدواج کردم و تقریبا کل این مدت روش پیشگیریم قرص ال دی بود ولی این ماه روش پیشگیری طبیعی رو استفاده کردم. دوره ی پریودی من هر ماه دو روز زودتر از زمان ماه قبلش میشد یعنی ماه قبل که 26 پریود شدم باید 24 پریود میشدم ولی اینطوری نشده و من هنوز پریود نشدم. و اینکه من بعد تمام شدن پریود ماه قبلم یکی دو روز لکه ی خونی داشتم.میخواستم بدونم این عدم تاخیر در زمان پریود بخاطر عدم مصرف قرصه یا ااحتمال حاملگی هستش؟ ممنون.
- پولیپ رحم
در سونوگرافی نوشته ساختار اکوژن با حدود مشخص دارای واسکولاریته به ابعاد ۵*۱۱ م م در سگمان میکنی کاویته اندومتر دیده میشود که به بیانگر پولیپ می باشد. ممنون میشم راهنمایی کنید که برای درمان پولیپ چکار انجام دهم؟
- موی بدن
سلام خانم دکتر ۱۹ سالمه هستم و موهای زاعد زیادی دارم در ناحیه ی گردن و بناگوش و دور سینه بین سینه قفسه ی سینه و شکم بلند و سیاه و زبر پریودام کاملا منظم هستش و آزمایش تیروئید هم دادم نرمالم اضافه وزنم ندارم این موهارو مادرمم داره ممکنه این موها ارثی باشه و ربطی به مشکلات هورمونی نداشته باشه؟ خیلی نگرانم که هورمونی باشه
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من از ۱۴ سالگی عادت ماهانه شدم و از همان اول عادتم منظم نبود خیلی دارو مصرف کردم از قرص ال دی پرژسترون متفرمین و...وتا الان ک ۲۶ ساله هستم درمان نشده واگر قرص نخورم تا ۲ یا۳ ماه عادت نمیشم تازگی رفتم دکتر زنان و قرص دوفاستون خارجی بهم دادن وگفتن ک باید همیشه این قرص را مصرف کنم و تنبلی تخمدان درمانی ندارد آیا درسته ؟ و آیا قرص متفرمین ب تنهایی استفاده کنم بهتره یا همین دوفاستون. ممنون
- ای وی اف
سلام من روز ۱۴ از دادم جواب ۱/۴۴شد جواب آزمایشم منفی
- سوال مهم و حیاتی
سلام من مجرد هستم و تازه رفتم تو سن٢١ و ی مدت خیلی نیاز جنسی دارم لطفا راهنمایی کنید ممممن
- بارداری
بنده ۳۸ سال دارم قصد بارداری دوم رو دارم سیکل ماهیانه ام ۲۵ روز و گاهی ۷ و گاهی ۸ روز دوره پریودم هست میخواستم زمان تخمکگذاریمو بدونم
- بارداری طول سرویکس
سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید من در 12 هفته سرویکسم بود 33-34 .اما الان در 15 هفته شده 31-32 . کمی کمردرد دارم . ایا خطر دارد . و نیاز ب سرکلاز دارم ؟ ممنون
- مونس پوبیس مونس پلاستی
سلام روزتون بخیر خانوم دکتر ،شما جراحی زیبایی مونس پوبیس یا همون مونس پلاستی برای برداشتن چربی وپوست بالای دستگاه تناسلی انجام میدین،من بدلیل اصافه وزن خیلی قسمت مونس پلاستی چربی وشل میخواستم عمل زیبایی انجام بدم بردارم ،واینکه اگه انجام میدید ایا کاملا اون قسمت صاف میشه ،ممنون میشم پاسخ بدید
- بارداری ومسافرت
سلام خانوم دکتر خسته نباشیدمن ازبیماراتون هستم خانوم دکترآزمایش دادم باردارهستم وهنزسونوندادم سوالم اینه اگه جواب سونوخوب بود میتونم باوی آی پی که صندلی هاش تخت شوهست برم خونه مادرم؟ خونه مادرم همدانه تااینجا ۷ساعت راهه واتوبوس بین راه فقط یکبارنهایت دوبارنگه میدارم ومن نمیتونم مایعات زیادبخورم وبیشترازدوباردستشویی برم اما راحت میتونم دراز بکشم ونهایت یکباریادوبارپیاده شم قدم بزنم بااین شرایط مساله ای نیست برم؟؟؟ توروخدا ازنگرانی منوخارج کنید
- مصرف قرص استرادیول
سلام. من ای وی اف کردم. الان هفته سیزدهم بارداری ام. قرص استرادیول روزی سه بار. دوفاستون دوتا. و دو تا شیاف پروژسترون مصرف میکنم میخواستم بدونم تا کی باید قرص استرادیول بخورم؟ و دوفاستون ؟
- زگیل تناسلی
عرض سلام وخسته نباشید.زگیل تناسلی نوع 73دارم .شما چه درمانی برای زگیل داخل واژن پیشنهاد دارید?میتونم واکسن بزنم عوارض نداره ?خیلی میترسم از واکسن خانم دکتر.واینکه واکسن چندگانه خوبه چون شهر ما فقط 3گانه پیدا ميشه ومن میخواستم برم تهران برای تهیه واکسن.با تشکر
- طریقه استفاده قرص سیبل
لطفابگیدک چطور استفاده کنم قرصوازرنگ سفیدشروع کنم یارنگی!دکترم گفته ازروز۳قاعدگی شروع کنم اماهیچ توضیح دیگه ای ندادن بعدازاتمام بسته ایابلافاصله بلیدبسته بعدی راشروع کنم؟
- ترمیم واژن
باسلام و عرض ادب.دختری ۱۶ماهه دارم که به روش طبیعی بدنیا اومده و الان ۳۸هفته باردار هستم و منتظر درد زایمان هستم..بعد از زایمان اول دچار شل شدگی واژن شدم که درحال بهتر شدن بودم ولی متوجه شدم دوباره باردارم.ایا این امکان وجود دارد که بلافاصله بعدخروج نوزاد عمل ترمیم واژن انجام دهم و اگر از بی حسی اپیدورال استفاده کنم برای عمل واژن نیازی به بیهوشی هست؟دوره نقاهت چند روز است؟ممنون از پاسخگویی شما
- عواض بعد سزارین
سلام خسته نباشین من یک نیم سال سزارین شدم دوروز واسایل سنگین بلند کردم الان هم سمت چپ جراحیم میسوزه هم اینکه بلند شم بخواب تکون بخورم درد میکنه ایا عفونته مشکل خاصی نیست؟؟
- سونوی دفرمه بارداری
من ۷ هفته ۶ روز هستم الان دکتر گفت ساک هست مایع هم تشکیل شده ولی ساک دفرمس قلب هم هنوز تشکیل نشده هفته دیگه سونو نوشتن ممکنه قلب تشکیل بشه
- کیست و فیبروم داشتم ودر ضمن نازایی دارم
سلام دکتر من کورتاژ کردم یکماه پیش و جواب پاتولوژی chronic active polypiod cervicitis هستش يعني چی ......بیماری من طبق این پاتولوژی چی هستش وایا خطرناک هست؟
- سونوگرافی جنین
سلام من تو سونوگراعی ۱۸هفتگی ام نوشته در مغز جنین یک کوروئید پلاکسوس کیست دو طرفه۵/۱و۶/۲میلیمتری مشاهده شده از چند متخصص پرسیم میگن تا یک ماه دیگه تحلیل میرود نظر شما چیسن


