Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست بارتولن
سلام خسته نباشید خانوم دکتر
من دختری ۲۰ ساله و مجرد هستم. حدود یک ماه پیش متوجه شدم که کنار مهبل برآمدگی ایجاد شده که هیچ درد و سوزشی نداشت. الان که تو اینترنت جستجو کردم، زده بود که ممکنه کیست بارتولن باشه، ولی امروز متوجه شدم که طرف دیگه مهبل هم یه مقدار باد کرده(؟) میخواستم نظر شما رو بدونم. - آزمایش تحمل گلوکز
سلام خانم دکتر وقت بخیر، میخواستم بدونم در بارداری چند هفتگی آزمایش تحمل گلوکز انجام میشه؟و چند بار برای آزمایش نمونه میگیرن و به فاصله چند ساعت؟
- برجستگی روی واژن
سلام من ۲۰ سالمه و هیچگونه رابطه ای نداشتم
چند سالی هست متوجه چند دانه در قسمت زیرین ورودی واژن شده ام که مانند گوشت اضافه هستند و کمی حالت اویزان و کوچک و در هر دو طرف هستند بزرگ نشده اند درد ندارند و ترشحی هم ندارند و مثل جوش نیستند یا حالت کلم مانند ندارند، پریودهای خیلی نا مرتبی دارم از همان ابتدا، و هرسال ازمایش هورمونی انجام داده ام و هورمون هایم مشکلی ندارند
ممکنه خطرناک باشه؟ و تشخیص شما چیست؟ با تشکر - دردونامنظم بودن پریود
سلام خانم دکتر خسته نباشید، من ازبرج یک وقتی سقط پوچی داشتم عادتام بهم خوردن دهروززمان میبرن تاپاک بشم،دردسینه هامو دردپاسوزش کف پاهام موقعی عادت میشم خیلی اذیتم میکنه قبلانااینطوری نبودم لطف بفرمایدمشکل منودرمان کنید
- کیست ساده تخمدان
با سلام و وقت بخیر خانم دکتر من کیست ساده تخمدان به ابعاد 23*14میلیمتر دارم دکترم برام آمپول واریوپپتیل تجویز کردند که در روز دوم پریودی بزنم امپل را زدم و خونریزیم خیلی کم شد ود و روز دیگر قطع شد الان 19 روز از زمان پریودیم گذشته و دلدردهای شکمی و کمر درد دارم حالت گرگرفتگی شدید هم هفته های قبل داشتم این هفته کمتر شده سوالم اینه که کی پریود میشم و آیا ممکنه باردار شده باشم؟
- خارش بالای واژن
سلام وقت بخیر من مدتیه بیرون واژنم یعنی روی پوست خارش میگیره یه کوچولوهم مثل خط که پوست میخوادازهم جدابشه زخم بدون خونریزی شده خط قرمز افتاده دقیقا قسمتی که اگ بیکینی روعدد پنج فارسی حساب کنیم (۵)بالای نوک پنچ میخواره و خط افتاده. توی لب های واژنم هم باناخون میخارونم حالت جمع شدن چرک زیرناخون جمع میشه و از دستمال توالت استفاده میکنم از دستمال حالت پرز پرزی میمونه ،چکارکنم اصلا عفونت و خارش داخلی ندارم،ممنون از راهنمایتون
- لکه بینی
سلام و قتتون بخیر بنده 34 سال سن دارم دارای دو فرزند وسیله جلوگیریم کاندومه ..چند ماهی میشه که پریودام به صورت لکه بینی هستش بین سیکلام لکه بینی ندارم تقریبا به یک هفته تاخیر پریود مییشم اونم به صورت لکه بینی .... نمیدونم چکار کنم ممنون میشم کمکم کنید
- شستن لباس زیر با صابون
سلام ۲۴سالمه و مجردم من لباس ریزم (شورت)رو با صابون حمام گلنار میشورم و همیشه ام تو فضای اتاق میذارم تا خشک بشه یه مدته دچار خارش واژن شدم بدون ترشح یا بو ممکنه بخاطر صابون باشه؟
- قطع پریود
سلام یک سال ودوماهه زایمان طبیعی کردمه شیر خودم را به کودک میدم مدام سینه ام را میمکه اما هنوز پریودهام بر نگشتنه در صورتی که قبل بارداری سر موقع اتفاق میافتاد وبعضی وقتها درد پریودی دارم اگر میشه راهنماییم بفرمایید
- توده اکوژن به ابعاد8*14 mmدر ضخامت اندومتربه معنی چیست
سلام ،این توده درسونوگرافی اندوواژینال دیده شده ،باعلامت درد شدید در ناحیه زیر شکم ونفخ معده ..زمانه پریود میباشد اما خونریزی قاعدگی خیلی کم ،درحد لکه دارم ،لطفا راهنمایی بفرمایید..تشکر
- عقب افتادن پریودی
سلام من خانم ۴۵ساله هستم من پریودیم همش بین ۱۸تا۲۰روز میکشید پریود بشم وروز پنجم هم پاک میشدم ولی این دفعه ۲۷روز پریود نشدم علایم شودا رم دل درد وکمردرد وحالت گرگرفتگی پیدامیکنم چکار کنم یعنی ممکن اویل یاسگی باشم
- بعدازسقط یک ماه گذشته پریودنشدم
سلام من سقط داشتم ساک حاملگیم پوچ بودالان یک ماهه پریودنشدم امکان بارداری وجودداره خطری نداره
- زمان آزمایش هرمون
سلام میخواستم بدونم آزمایش هرمون برای تخمدان باید حتمن روز سوم پریودی اتجام بشه اکر نتونسم روز سوم انجام بدم باید تا پریود بعدی صبرکنم یا نه بعد پریودی میتونم انجام بدم
- سلام من امروز روز نهم انتقال هستم انتقال جنین سه روزه ولی تست زدم منفی بود احتمال داره باردار نباشم؟
- پاپیلوماتوز
سلامخانم دکتر میشه درمورد وستیبولار پاپیلوماتوز و فرقش با زگیل تناسلی یه توضیحی بدید؟ چه جوری میشه اینهارو از همتشخیص داد؟
- آمپول جهت پیشگیری از بلوغ زودرس
آیا آمپولهای جلوگیری از بلوغ زودرس برای کودکان در آینده خطرناک میباشد بیماریهای از قبیل یاءسگی زود و یا سرطان تخمدان
- عادت ماهانه
سلام خسته نباشید برای اول بار هست پریودم عقب افتاده حدود ۲۵ روز هست هیچ کمر درد و دلدرد هم ندارم
- هموژن
سلام در سنو گرافی برام نوشته اندومتر نمای اکوژن ، هموژن دارد آیا مریضی خاصی دارم؟
- پریود
سلام خانم دکتر من ۱۷ سالمه و ازدواج نکردم و من کیست تخمدان داشتم که با قرص در عرض یک ماه رفع شد من قبل از کیست تخمدان قاعدگی منظم داشتم و ۷ روز طول میکشید ولی خب دو روز آخر فقط لکه بینی داشتم و همچین بعد از درمان کیست مجدد قاعدگیم منظم شد و فقط یک یا دو روز با ماه قبل شاید تفاوت داشته باشه ولی خب الان من بعد از ۳ روز قبل از اتمام پریودی لکه بینی دارم و این طبیعی هست یا نه و روز های آخر دیگه من حتی اگه بینی هم ندارم
- سلام امروز ۱۱ پریودم هست سونوگرافی واژینال دیروز انجام دادم یدونه فولیکول سایز ۲۰ سمت چپ داشتم ایا امکان بارداری هست یا نه
سلام امروز ۱۱ پریود هستم سونوگرافی کردم یدونه فولیکول سایز ۲۰ سمت چپ دارم آیا امکان بارداری هست یا نه


