Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص سیبل
سلام خانم دکتر..من ۳ روز هستش قرص سیبل رو فراموش کردم مصرف کنم،یعنی از روز پنج شنبه یا شنبه..بعدش چجوری باید مصرف کنم؟چجوری بخورم برای بار اولمه اینجوری شده..۴ بسته رو منظم و ب ترتیب خوردم
- سونوگرافی.رحم.وتخمدانها
سونوانجام شده رحم درمیدلاین فلکسه دیامتر۳۳در۶۶درحد طبیعی است.اندرومتریال لاین به ضخامت۷/۵ م م قابل رویت مباشد.اکوی رحم یکنواخت وطبعیمیباشد. مایع مختصردر کولدوساک لگن مشاهده شد. تخمدان راست دیامتر۴۰×۱۷ م م مشاهده شد تخمدان چپ داری دیامتر۳۲×۱۶ م م مشاهده شد. تخمدانها بانمای PCO مشاهده شد ممنون میشم تفسیرکنید۳۳ساله اقدام به بارداری کردم ۶ماه جلوگیری نداریم
- جواب پاتولوژئ
RIF consists of multiple cream brown soft tissues with blood clot totally measuring 1*0.5*0.5cm
- قرص ال دی
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر من برای عقب انداختن پریود ۸ روز مانده به پریودم ال دی مصرف کردم و ۱۹ عدد خوردم میخواستم ببینم سیکلهای بعدی هم عقب میوفتن؟
- داروی دزوسپتیو
میگرن دارم ودکتر برای از بین بردن کیس تخمدان این دارو را به من داده چیکار کنم ممنون
- پریودی
من زمان پریودیم فقط دوروم لک قهوه ای خیلی کم دیدم دیگه تموم شد علت چیست
- پستان..
خانوم دکتر من مجدد سوالمو میپرسم شرمنده من الان تقریبا یک هفته هاله ی قهوه ای سینه ام دچار خشکی شده (البته من الان دارم قرص روکین و یک مکمل مصرف میکنم بخاطر اینکه کیست تخمدان دارم البته رفع شده الان برای اطمینان این دارو هارو مصرف میکنم ۱۸ سالمه ) علتش چیه و آیا خطرناکه؟
- ضخامت اندومتر
سلام وقت بخیر خانم دکتر دخترم ۱۲ سالشه و از ۳بهمن پریود هست تا به امروز که ۱۲ اسفند هست بردم دکتر و آزمایش خون و ادرار و سونوگرافی از رحم و تخمدان نوشتند..آزمایش خون و ادرار بردم انجام داد سونو هم انجام داد تا جواب آزمایشش بیاد خیلی استرس دارم میشه سونوگرافی و بفرمایید مشکل داره یا نه؟ رحم با ابعاد ۳۳*۴۴*۶۴حدود و شکل طبیعی رویت شد اکوژنیسته میومتر یکنواخت و فاقد ضایعه فضا گیر است.. ضخامت دولایه آندومتر 8 mm است ابعاد تخمدان راست ۲۳*۴۷و تخمدان چپ۲۴*۴۶میباشد ابعاد و اکوی هردوتخمدان نرمال میباشند هر دو تخمدان نمای pco دارند تطابق با یافته های بالینی و آزمایشگاهی توصیه میشود توده فضا گیر solidیاcysticمشاهده نشد خانم دکتر ضخامت رحم ۸ میلی متر خطرناک نیست برای دختر ۱۲ساله که البته یک ماه و نیم هم هست پریوده ؟؟؟
- قرص دوفاستون
سلام خسته نباشید من برای تنظیم قاعدگی دکتر بهم قرص دوفاستون داده از روز ۱۵ تا ۲۵ دوره و ماه اولی که این قرص رو خوردم ۲۸ روزه یعنی ۳ روز بعد از قطع قرص پریود شدم این ماه هم باید ۲۸ روزه باشه دوره ام چون درحال اقدام به بارداری هستم میخوام بدونم کی عقب میندازم که تست بدم
- درد شدید جای بخیه ی سزارین
سلام خسته نباشید من الان دو سالی میشه سزارین زایمان کرد اون موفق بعد از دو هفته متوجه شدم یه لکه گوشت اضافه اندازه ی یه نخود رو جای عمل م در اوردم الان که دو سال گذشته پریود افتادم اون جام یه قطره خون بود یعنی احتمال داره عفونت باشه عفونته پاره شده الانم اونجام خیلی درد میکنه ممنون میشم راهنمایمم کنید
- ادامه سوال قبل
در ضمن علائم های عادت ماهانه هم دارم
- برای تشخیص مطمئن پولیپ در افراد مجرد چه راه حلی وجود دارد و در صورت وجود پولیپ چگونه درمان می شوند؟
- سوزش بخیه
سلام دو هفته از زمان زایمان سزارین میگذره بخیه هام از داخل سوزش داره ... و اینکه بعد عمل من آنتی بیوتیک مصرف نکردم امکان عفونت هست یا نه ؟
- سونوگرافی رحم و تخمدان
سلام خسته نباشین این و توی سونوگرافیم نوشته بود رحم به ابعاد 33*70 م م با اکوی میومتریال مختصر هتروژن می باشد. این ینی چی؟؟ و اینکه من به این دلیل سونوگرافی انجام دادم چون تقریبا به مدت سه ماهه پریودیم نامنظم شده و تقریبا همش پریودم
- سلام وقتتون بخیر یه سوال دارم اونم اینه که اگر تست igg و igm بکنیو igg 33درصد باشد چه مشکلی داری
- پریودی
سلام،خسته نباشید ۴۱ساله هستم،مجرد بعد از زدن دوز سوم واکسن کرونا،سر موقع پریود شدم ولی ۱۳ روزه پاک شدم،ماه بعد سر وقت شدم ولی فقط لک بینی،خونریزی نداشتم،الان ماه سوم سر موقع پریود شدم اینبار هم لک بینی ولی از ماه پیش خیلی هم کمتر،روز ۵ هستم ولی خونریزی ندارم،درد هم اصلا ندارم قرص استروژن با پروژسترون لازمه مصرف کنم یا ماه دیگه هم صبر کنم؟ ممنون از وقتی که صرف پاسخگویی میکنید
- پولیپ رحم
با سلام و خسته نباشید من چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹ عمل هیستروسکوپی انجام دادم تو سونوگرافی واژینال یه پولیپ ۲ سانتی مشاهده شده بود اما بعد عمل گفتن تعدادش خیلی بیشتر بوده استرس خیلی زیادی دارم برا جواب پاتولوژی هنوز آماده نشده آیا تعداد زیاد می تونه دلیلی بر بدخیمی باشه؟
- جلوگیری
سلام دکتر خسته نباشید دیشب نزدیکی بدون جلوگیری داشتم حدودا ۱۹ ساعت پیش . الان نگران شدم که نکنه حامله شم .. اخه ۸ ماهِ پیش سزارین شدم و قصد بارداری ندارم ... الان باید چه قرصی مصرف کنم ؟؟؟ ۱۰ سیکل ام بود که نزدیکی داشتم
- قاعدگی
آیا روزه گرفتن باعث عقب افتادن قاعدگی میشود؟
- سوال
ایا این حرف درست است که قارچ درمان نشده یا عفونت درمان نشده باعث مرگ زنان میشود؟ اگه کسی عفونت داشته یا قارچ داشته باشه و درمان نکرده باشه ایا امکانش هست با دارو خوب نشه و براش مشکل جدی ایجاد کنه؟


