Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تفسیر جواب پاتولوژی
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من دو هفته پیش هیستروسکوپی داشتم جواب پاتولوژی رو گرفتم امکان داره تفسیرش رو بفرمائید Specimen
Endometrial curettage
Clinical data
R/O endometrial hyperplasia
Macroscopic
Specimen received in formalin container consists of multiple irregular pieces of tan brown soft tissue admixed
with mucus and blood clots totally measuring 2.5x2.5x0.7cm. T.S in one block
Microscopic
Endometrial tissue composed of turtuous and variable sized glands lined by benign-appearing epithelial cells
with orderly row of nuclei and homogenous sub & supranuclear vacuolation embedded in edematous stroma.
No hyperplasia, polyp or endometritis.
Diagnosis
Endometrial curettage:
- Secretory phase endometrium (16-17th day).
- No evidence of hyperplasia, polyp or endometritis.
- Fragments of chronically inflamed polypoid endocervical tissue are identified. - سوال
خانم دکتر میشه در مورد عمل هیستوروسکپی کنی توضیح بدید من خیلی میترسم
- پاتولوژی رحم
RIFconsst of agregate of grey,brown soft tissues blood clot m2.5. 2.5. 03cm. sos.m,1. E.T
- تفسیر پاتولوژی هیستروسکوپی پولیپ رحم
سلام وقت بخیر .پولیپ رحم داشتم هیپروسکوپی کردم میخواستم بدونم پولیپ رحم بدخیم هست این نتیجه پاتولوژی هستش .و نیاز به عمل دوباره یا دارو نداره Co multiple irregular fragments of creamy _brown tissue TM :1.4*1.0*1.0 sos:M/1 E:T Co multiple irreguler fragments of brownish tissue TM:2.8**2.0*1.5 sos:M/1 E:T Labeled as endometrial polyp co multiple irregular fragments of creamy_brown tissue TM/1.8*1.0*1.0 SOS:M/1 E:T
- سوال درباره پلیپ رحم
با سلام و احترام.خانم دکتر عزیز من پریودی های منظم دارم ولی متاسفانه 1 ماه کامل پریود نشدم یعنی 6 مرداد شدم و تا الان که 5 مهر است.سونوگرافی واژینال دادم در سونو همه چی نرمال بوده است ولی در قسمتی نوشته شده است در قسمتی از اندومتر افزایش اکو و ضخامت به سایز 4*7 میلیمتر مشکوک به پلیپ دیده میشود.22 سال دارم .2 سال است که ازدواج کردم و تا کنون به بارداری اقدام نکردم.حال چه کنم؟؟؟ آیا با دارو رفع میشود یا باید کورتاژ کنم؟؟؟ لطفا کمکم کنید.
- ناباروری
- میشه جواب منو بدید
سلام من ازتون سوال پرسیدم هنوز جوابمو ندادید و عکس سونومو فرستادم الان 12 روزه پریودم چندروزه اول لکه بینی و سه روز اخر لکه بینی. خونریزی زیاده . علایم دیگر ندادم نظر دکترم این بود هیستروکتومی کنم . میخواستم نظر شما رو هم بدونم . سونوم رو مجدد میفرستم براتون همون که گفتم من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- سرطان کیست
سلام وقت بخیر ، ۴۸ سالمه و سه ساله ازدواج کردم و بچه هم ندارم. من تازه با آزمایش خون تست CA125 36/5mm. فهمیدم کیست یونی لوکولار دیواره نازک ، تومور میباشد ، میخوام بدونم با عمل کاملا برداشته میشه یا که باید قرص و شیمی درمانی هم بشم. ممنونم از جوابتون البته من چند تا فیبروم ، که یکی شون بزرگ به ابعاد ۸۰×۹۰ mm هست هم دارم.
- هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر هیستروسکوپی پولیپ باعث چسبندگی میشه؟ واینکه لکه بینی بعد نیست و تا چند روز طبیعیه؟؟؟
- ازمایش پاتولوژی هیسترکتومی
specimen received labeled as uterus consists of uterus whit out annexed. the uterus measures 8*5*3cm. The cervix measures 2cm in diameter. one section the endocevix polyp measuring 2cm in diameter. on sections the endometrium measures 0.1 cm and the myometrium measures 1.5 cm in thickness. 1. chronic cervicitis whi endocervical polyp. 2.proliferative endomerium
- مصرف قرص سیبل/
سلام عمل پولیپ بهمن انجام دادم بعدش پریودی ام جلو می اومد و تخمدانم فعال بود ولی قصد بارداری نداشتم سونودادم نشون دکتر دادم گفت ازمایشات خوبه . ولی از اردیبهشت ماه دوبار در یک ماه پریود شدم و دیگه نشدم تا خرداد فکر کنم اخرش بود تا دوباره تیرماه ۱۸ پریود شدم . ۵روز بعدش قرص سیبل یه بسته دیگه مونده بود مصرف کردم تا به قرص سفید رسید چندتاش خوردم الان یک ماهه از مرداد تا الان پریود نشدم جلوگیری ام هم کاندوم بوده علت پریود نشدن چیست؟
- سرکلاژ شکمی و بسته شدن لوله های فالوپ
سلام خانوم دکتر عزیز خسته نباشید راستش من ۴ ساله پیش سرکلاژ شکمی شدم الان ۸ ماهه اقدام کردم به بارداری و نشدم تا دیروز با عکس رنگی فهمیدم که هردوتا لوله ها بسته بودن خواستم ببینم من که سرکلاژ هستم عمل هیسترو برای باز کردن لوله ها آسیبی نمیزنه به سرکلاژم ممنونم
- هیستروسکوپی
با سلام آیا دکتر یا مرکز خاصی در رشت وجود داره که بدون آسیب به هایمن بتونه پولیپ رو به وسیله هیستروسکوپ خارج کنه(برای ویرجین ها)؟
- ۱۳۸۴
سلام عزیزم من عمل رحم دوشاخ داشتم و آمپول دکاپپتیل زدم یکی 9/27 دومی 10/25 قاعدگی زدم .وتا الاناسفند ماه هنوزپریود نشدم واین چند روز خیلی ترشح دارم نرمال یا خیر ؟
- خونریزى بعد هیستروسکوپى
سلام خسته نباشين من حدود ٢ هفته عمل كورتاژ و هيستروسكوپى انجام دادم جواب نمونه ها هم خوب بود ولى خونريزى دارم و بند نمياد كم و زياد ميشه قرص ال دى و ترنسيد و منفاميك اسيد هم مصرف ميكنم فايده نداره اگر ممكنه راهنمايى بفرمايين
- خونریزی بعد از هیستروسکوپی
سلام. روز بخیر.من رحم دو شاخه داشتم که با هیستروسکوپی شاخه میان رحم رو برداشتم به من گفتند رحم آماده بارداری هستش بعد از دو ماه تست مثبت شد ولی بعد از یک هفته به خونریزی افتادم از اون به بعد هم سر آزادشدن فولیکول هم پریود خونریزی دارم علتش چی میتونه باشه؟آیا من میتونم بارداری بی خطر رو تجربه کنم
- درمان اختلال هورمونی
من با شکایت پریود نامنظم طی یک سال اخیر و اخیرا خونریزی طولانی رحم به دکتر مراجعه کردم. دکتر عمل هیستروسکوپی را تجویز کردند و نتیجه پاتولوژی بنده : پولیپ اندومتر و Disordered proliferative endometrium بوده. سوالم این است که جهت این اختلال آیا نیاز به پروژسترون درمانی دارم یا عمل هیستروسکوپی و لایه برداری رحم برایم کافی بوده؟ (با توجه به اینکه پریودم دچار بی نظمی بسیار شده) سن46 وزن 55
- جراحی پولیپ
سلام من حدود ۲۲ اسفند برام برداشتن پولیپ و کورتاژ تشخیصی باهم انجام شده چون مدت زیادی لک بینی بین دوقعدگی داشتم بعد برداشتن ۷ روز خونریزی داشتم بعدش تا ۵ اردیبهشت پاک بودم بعد پریود شدم از دیروز که میشه دوز ۱۳ لک بینی دارم باز جواب پاتولوژیست پولیپ خوش خیمه آیا طبیعی هست بازم لکه بینی؟
- پولیپ
سلام. من لا پاراسکوپی و هیستروسکوپی شدم و پولیپمو برداشتم .اوایل ترشحات خونی داشتم ولی الان مثل پریودی هستش. شما گفتید اگه شدید بیاید مطب. ولی چون احتمال پریود میدم خیلیم شدید نیس فعلا منتظرم.۱بهمن عمل شدم.بنطر شما تا کی خونریزی یا لکه بینی داشته باشم طبیعیه. خیلی نگرانم . چون میخوام اقدام کنم.
- رحم رترنژن با اکوژنیسبته میومتریال هتروژن چیه
سلام من لکه بینی قطع نمیشد بخاطر مدروکسی دکتر او دی داد تازه قطع شده است پاپیل خوبه سونو امروزم رده ادنومیوز خفیف هست رحم آنته پرند رتروفلمی با اکوزنیسسته میومتریال هتروژن و رحم ابعاد ۷۰ ۵۰و تجمع مقادیری مایع حاوی تکوهای داخلی پنج سی سی هست تخمدان طبیعی مایع آزاد نیست در لگن


