Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر عزیز امکانش هست جواب پاتولوژی رو برای من تفسیر کنید ممنون از لطفتون
History: Not stated Gross: Specimens are received in two containers labeled as: (A) Endometrium: multiple pieces of grey tissue and blood clots measuring 3x3x1 cm totally (B) Endocervix: multiple pieces of grey tissue and blood clots measuring 2x2x0.6 cm totally. S.O.S: A) M/2+ B) M/1 Embedded: Totally (A&B) Diagnosis: (A) Endometrial curettage: - Early secretory endometrium - Endometrial polyp (B) Endocervical curettage: Unremarkable endocervical epithelium
- هسیتوسکوپی
Endometrial polyp. I\'d endocervicitisChronic polypo
- میومتر:هتروژن یعنی چه؟
سونو رحم ولوله های فالوپ ابعاد رحم۱۱۱*۳۶م.م. ضخامت آندومتر م.م. میومتر:هتروژن اندازه تخمدانها نورمال مایع آزاد دیده نشد. ببخشید من سه شنبه هفته گذشته عمل داشتم .پولیپ رحم را برداشتم.الان سونوی من چطوریه؟میشه توضیح بدید.
- تفسیر جواب پاتولوژی
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من دو هفته پیش هیستروسکوپی داشتم جواب پاتولوژی رو گرفتم امکان داره تفسیرش رو بفرمائید Specimen
Endometrial curettage
Clinical data
R/O endometrial hyperplasia
Macroscopic
Specimen received in formalin container consists of multiple irregular pieces of tan brown soft tissue admixed
with mucus and blood clots totally measuring 2.5x2.5x0.7cm. T.S in one block
Microscopic
Endometrial tissue composed of turtuous and variable sized glands lined by benign-appearing epithelial cells
with orderly row of nuclei and homogenous sub & supranuclear vacuolation embedded in edematous stroma.
No hyperplasia, polyp or endometritis.
Diagnosis
Endometrial curettage:
- Secretory phase endometrium (16-17th day).
- No evidence of hyperplasia, polyp or endometritis.
- Fragments of chronically inflamed polypoid endocervical tissue are identified. - کورتاژ تشخیصی
سلام من دیروز بخاطر خوتریزی زیاد وضخامت ۱۲ اندومتر .کورتاژ تشخیصی شدم وولی از دیروز پاهام خیلی سنگین وبی حس شدن
- تشریح گزارش سونوی واژینال
با سلام خانمی باسن ۳۸ سال. در سونوی واژینال نیچ محل اسکار سزارین به طول ۱۱ م.م و عمق ۴م.م در قدام سامان تحتانی دیده شده. ضخامت میومتر در این ناحیه کاهش یافته( ۱.۵ م.م )است. با این توضیحات آیا نیاز به عمل هیستروسکوپی هست؟ و آیا این موضوع باعث عدم باروری میشه؟ ۳تا سزارین تاحالا داشتم و قصد بارداری
- پولیپ
با عرض سلام مجدد پولیپی که عرض کردم بدون آسیب به هایمن بشه با هیستروسکوپ خارج بشه، ۱۲ میلیمتره، آیا با این شرایط امکان خارج کردنش هست؟
- پولیپ رخم
سلام من سونوگرافی انجام دادم ضخامت آندومترم ۱۶ و اکوژن ۲۸میلس متری مشاهده شده من اچ پی ویدازم ممکنه سرطان باشه درد شدید و مداوم دارم
- جراحی پولیپ
سلام من حدود ۲۲ اسفند برام برداشتن پولیپ و کورتاژ تشخیصی باهم انجام شده چون مدت زیادی لک بینی بین دوقعدگی داشتم بعد برداشتن ۷ روز خونریزی داشتم بعدش تا ۵ اردیبهشت پاک بودم بعد پریود شدم از دیروز که میشه دوز ۱۳ لک بینی دارم باز جواب پاتولوژیست پولیپ خوش خیمه آیا طبیعی هست بازم لکه بینی؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر راستش من حدودا یکماه پیش سرکلاژ شکمی شدم سر وقت خودش پریود شدم الان بعد دوهفته دوباره پریود شدم طبیعیه یا باید برم دکتر؟
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
در نثانه من اکوژن به اندازه 19mm وبه ضخامت 4mm ور وسط خط مثانه هست ایا نگران کننده هست
- هایپلازی اندومتر
سلام من خونریزی طولانی داشتم رفتم دکتر گفتن ضخامت رحمم زیاده باید هیستروسکوپی بشی بعد هیسترو انجام دادن جواب پاتولوژی اومد نوشته بود هایپلازی بدون اتیپی و ساده اس بعد دکتر قرص جستیران داد سه ماه خوردم بعد سه ماه که قطع کردم دوباره خونریزی طولانی دارم که قطع نمیشه ده روزه یعنی خوب نشدم یا طبیعیه؟ بعد من بچه میخوام یعنی دیگه بچه دار نمیشم از طرفی سنمم بالا رفته میترسم وقتم بره۳۸ سالمه اندومتریوزم دارم یعنی خوب میشم بچه دار میشم چیکار باید کنم
- نتیجه نمونه برداری از پولیپ با هیستروسکوپی
با سلام لطفا ننیجه ی نمونه برداری رو برامکامل توضیح میدین Diagnosis: endometrial polyp with in focus complexh hyperplasia without atypia. Microscopic: phalogic finding supportbelow diagnosis. macroscopic: the specimen recieved in formalin consistof multiple fragments of creamy tissue
- عکس رنگی
سلام وقت شما بخیر میشه لطفا عکس رنگی من را تفسیر بفرمایید و من را راهنمایی کنید در رادیوگرافی ساده در استخوانها و نسج نرم ناحیه true pelvis ضایعه ای دیده نمیشود. پس از تزریق ماده ی حاجب از راه سرویکس رحم حاجب شده و متمایل به چپ قرار گرفته است. اندازه ی کاویته ی رحم در حد طبیعی است. ضایعه فراگیر در کاویته ی رحم و کانال سرویکس دیده نمیشود. لوله های فالوپ دو طرف حاجب شده اند ، لوله ی فالوپ چپ به سوپرولترال کشیده شده، اتساع Mild در بهش آمپولر آن دیده میشود ، spillage آن به داخل حفره ی لگن صورت کرفته است. لوله ی فالوپ راست حاجب شده ، اتساع Mild در بخش آمپولر آن مشهود است، Spillage آن به داخل حفره ی لگن دیده میشود ، تجمع موضعی ماده حاجب در ناحیه ی پری تیوبال دوطرف احتمال درجاتی از peritubal Adhesion را مطرح می کند.
- عمل هیستروسکوپی
با سلام ...میخواستم جراحی هیستروسکوپی انجام بدم چطور نوبت بگیرم و هزینه عمل چقدر میشه با دفترچه نیروهای مسلح....با تشکر از شما
- نتیجه سونوگرافی من چیست
خانم دکتر رفتم سونوگرافی وازینال انجام دادم توی برگه نوشته توده اکوزن بیضی در دیوار خلفی مجاودت کاویته به ابعادmm12×6 مشهود است واندومتر بانمای سه خطوفاقد ضایعه رویت شدوچند میوم پراکنده خانم دکتر الان یک سال دوماه عمل هیستروسکوپی کردم وسه ماه دوفاستون خوردم میشه برام جواب سونوگدافی بدید یغنی چه وایا دارو بخورم خوب میشه یا باید دوباره عمل کنم
- امپول واریوپپتیل
با سلام من حدود یک ماه پیش عمل لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی انجام دادم دکتر برای من ۳ عدد امپول واریوپپتیل تجویز کردن که هر ۲۸ روز یکبار باید تزریق کنم من همونروز اولی رو تزریق کردم بعد ۲۸ روز دومی و الانم منتظرم که ۲۸روز اینده اخری رو هم تزریق کنم منتها سوالم اینه چرا اصلا پریود نمیشم من تو حالت عادی نهایتاچند روز تاخیر داشتم اما حالا حدودا دوماهه پریود نشدم طبیعیه؟قصدم از عمل هم جهت بارداری هست
- تفسیر آزمایش هیستروسکوپی
سلام . آزمایش هیستروسکوپی دادم . جوابش اومده ممنون میشم نتیجه آزمایش رو بفرمایید Fragments of unremarkable endocervical tissue
- پولیپ رحم
پولیپ درسای,ز14mm*8*12*دارم به من قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرده آیا این درمان کافیه یا بهتره همین الان هیستروسکوپی انجام بدهم
- زنان وزایمان
از۱۵ آذر که پریودم خونریزی قطع نشده گاهی شدید گاهی کمتر آمپول دکاپپتیل دادن که یائسه بشم یا هم کلا رحم رو بردارم کمخونی شدید هم دارم ۵۳ سالمه اول گفتن هیستروسکوپی بشی نتیجه هر چی اومد انجام بدیم آمپولها عوارض نداره؟نظر شماچیه


