Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریود
سلام من زمان مجردی پریود های نامنظم داشتم ولی پس از ازدواج پریودام کاملا منظم و ۲۸ روزه شدن ولی از وقتی که اقدام به بارداری کردم باز نامنظمیا شروع شد. من ۶ ماهه اقدامم و تو این مدت دو بار پریودام جلو افتادن. مشکل از چی میتونه باشه؟
- لتروزل
سلام این ماه پریودم طولانی شده و۱۳ روزه ک خونریزی دارم اولاکم بود ولی دوروزه خونریزی یکم زیاد شده .رفتم دکتر برام لتروزل دادن گفتن روز ۳ پریود بخورم گفتن از دیروز حساب کن پریودیتو چون خونریزی از دیروز بیشتره یعنی من فردا لتروزل رو بخورم اشکالی نداره؟؟؟
- نازایی
سلام و عرض ادب بین اینوفولیک و اووبوست کدومش رو پیشنهاد میکنید. ممنون
- سلام وقت بخیر مشکل تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر مشکل نازایی دارم دکتر از ۱۴سیکل قرص لتروزول تجویز کردن ،قرص دگزا متازون هم واسم تجویز کردن اما دستور مصرفش رو ننوشتن میخواستم بدونم کی باید استفاده کنم؟
- بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر.عذرمیخواهم من یک سقط در 9هفته داشتم به دلیل ایست قلبی جنین.پس از آن آزمایشات انعقادی را انجام دادم و مشخص شد که در پنج فاکتور انعقادی دچار جهش هستم.از پزشک که سوال کردم فرمودند که باید در دوران بارداری انوکساپارین و یا هپارین مصرف کنم.اما در دوران اقدام نباید از آسپرین استفاده کنم.الان در این دوماه اخیر که اقدام به بارداری داشته ام دقیقا یک هفته بعد از اقدام دچار گرفتگی در تخمدان چپ و یا راست میشم که درد آن به کشاله ران و پاها میرسد.و بعد حدودا سه روز پریودی ام عقب می افتد و بعد با لکه بینی آغاز میشود و در سونوگرافی که به هنگام عقب افتادن پریود میدهم جسم زرد در تخمدان باابعاد17تا 20میلیمتری دیده میشود. اکنون با این اوصاف آیا نیاز هست که از آسپرین در دوران اقدام هم استفاده کنم؟
- نازایی
سلام من 5سال ازدواج کردم دوسال اقدام به بارداری کردم تو ازمایشات فهمیدم که اسپرم شوهرم صفر واینکه بی تحرک باید چیکار کنم پیش کدوم دکتر بریم
- فیبروم
سلام.خسته نباشیدمن حدود ۴سال هست میوم دارم بزرگترینش ۳سانت هست. در این مدت بجز طولانی شدن عادت ماهانه مشکلی نداشتم اما الان ۴ماهه که خونریزی ماهانه ام خیلی زیاد شده و ضخامت اندومترم ۱۰سانته، دکتر برام دوفاستون تجویز کرده. سوالم اینه که ایا این دارو درمان قطعی هست. واینکه تا چه مدت مجاز به مصرف این دارو هستم. وایا ضخامت آندومترممکنه منجر به بدخیمی بشه درمانش چیه؟؟
- قرص سیبل برای تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر ... من تنبلی تخمدان دارم وقصد دارم باردار شوم دیروز رفتم دکتر برام قرص سیبل نوشت که 21روز استفاده کنم نزدیک دو ماه بود که پریود نشده بودم و دیروز بعد مطب پریود شدم آیا باید دارو رو طبق دستور پزشک مصرف کنم یا بعد از اتمام پریود شروع کنم ؟
- ناباروری
سلام من ۱۷سالمه و شش ماهه که ازدواج کردم الان سه ماهه که اقدام به بارداری میکنم ولی هیچ نتیجه ای دریافت نکردم پیش دکتر مامایی رفتم و منو به سونو فرستاد اونجا متوجه شدم که عفونت لگن دارم با تنبلی تخمدان دارم و بهم قرص داکسی سیکلین هالیک تجویز کرد خیلی میترسم ک باردار نشم
- سقط مکرر
با سلام ازمایش dna اسپرم شوهرم ۲۴٪ دارای شکستگی است و مرفولوژی ۸٪ نرمال و توتال اسپرم ۹۴ میلیون.خانم دکتر ایا اگر اقدام به بارداری کنیم احتمال سقط یا مشکل ژنتیکی وجود دارد؟
- عکس رنگی رحم
سلام خانم دکتر وقت بخیر. دوسال برای بارداری اقدام کردم اما باردار نشدم.دو دوره لتروزول هم مصرف کردم. دوبار هم آی یو آی ناموفق داشتم ، میشه لطفا عکس رنگی من را تفسیر بفرمایید. نوشته که لوله ها و رحم از ماده حاجب پر شده است. تجمع موضعی ماده، احتمال درجاتی از چسبندگی پری تیوبال را میدهد . متشکرم از پاسخگوییتون
- آیا از بین رفتن تخمدان در دختر مجرد۱۷ساله درمان دارد؟
- درموردپولیپ
سلام32سالمه .درجواب سونومنرحم باطول وابعادوشکل نرمال است درضخامتاندومتراکوژن سالیدبه ابعاد5.5*13مم مشاهده شده.تخمدانهادارای فولیکدلهای کوچک ودرحال افزایش حجم میباشند.درتخمدان راستکیستی به قطر30مم همراه بااکوی داخلی مشاهده شده.مایع آزادمشاهده نشد.لطفاراهنمایی کنیدممنون میشم.
- نازایی
با سلام ،من و همسرم ٢سال و نيم براي بارداري اقدام كرده ايم ولي بعد از آزمايشات كامل از هردوي ما و عكس رنگي از رحم ، تشخيص داده شد دچار نازايي بدون علت هستيم . ٣بار آي يو آي شدم ولي نتيجه نداد،يك دكتر لاپراسكوپي تشخيصي و چند دكتر آي وي اف را پيشنهاد كرده اند،ميخواستم ببينم بهترين گزينه با توجه به اينكه من ٢٨ سال و همسرم٣٣ سال دارن چي هست؟
- اسپرولاکتون و قرص ال دی
سلام خسته نباشید من دختر ۱۹ ساله هستم مدتی هست که قرص اسپرولاکتون میخوردم برای جوش هام انگار ک قعط کنی دوباره جوش ها برمیگرده و من مجبورم برای جوش صورتم هر ۳ ماه قعط کنم و بعد از دوباره در اوردن جوش دوباره همین قرص ها رو ادامه بدم ؟تا اخر عمرم خاستم بپرسم زیاد مصرفش باعث در اوردن موی زاعد نمیشه؟ و نازایی نمی اره؟
- آزمایشات ایمنی و انعقادی
با سلام، من ۳۸ سالمه و بعد از ۵ سال با ای وی اف حامله شدم، هیچ مشکل خاصی خودم و شوهرم نداریم جز تیرویید من که کنترل شدست. ولی همیشه انتی بادی بالا داشتم و هیچوقت پایین نبوده. هفته ۹ حاملگی بخاطر تشکیل نشدن قلب جنین سقط داشتم با دارو. بخاطر سنم میخوام قبل از اقدام بعدی آزمایش های ایمنی و انعقادی رو انجام بدم. سوال من از خانم دکتر: امکانش هست که این آزمایشات رو در رشت انجام داد؟ کدوم آزمایشگاه انجام میدن و میتونم از شما نوبت بگیرم که زحمت بکشید برام بنویسید؟
- استفاده از قرص پروژسترن برای باردارشدن
سلام من 19سالمه یک ساله ازدواج کردم وشش ماه اقدام به بارداری کردم ماما برام قرص مدروکسی پروژسترون و ویتامین اهن نوشتن برام دوماهم بود که خون ریزیم خیلی کم بوده در حدی که دوروز بوده و این دروز یک نوار استفاده کردم تستم دادم منفی بوده
- واریکوسل
سلام،خانم دكتر همسر من واريكوسل خفيف داره،ازمايش اسپرم داده،٤ ميليون وmotile٣١؟،تو از pct هم حركت اسپرم صفر.ايا ممكن به خاطر واريكوسل خفيفش باشه؟و شما متخصصاورنلوژيست خوب برا درمان واريكوسل ميشناسيد
- نازایی
سلام خواهر بنده ۳۳ سال دارد و دوتا دختر دارند نزدیک یک ساله اقدام به بارداری کردند ولی باز سر وقت پریود میشن سونوگرافی هم انجام دادن سالمن . تو روستا هستند و دسترسی زیادی به دکتر ندارن. علت باردار نشدن خواهرم از چی هست . ممنون
- اضافه وزن و حاملگی
سلام،من مشکل کیست نوع ساده تخمدان دارم دکترا میگن واسه اضافه وزنه 15کیلویی که پیدا کردم نمیتونم قرص جلوگیری مصرف کنم چون فشار خونمو میبره بالا از طرفی خودمم فشار خون بالا دارم و قرص مصرف میکنم.میخوام بدونم واقعا کیست واسه اضافه وزنه؟من 2سال در اقدامم ولی بچه دار نمیشم در صورتی که خیلیها رو دیدم با وزن بالاتر هم بچه دار شدن


