Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی قبل پریود
با سلام .بنده به مدت دو سال بعد از ازدواج قرص ضد بارداری استفاده میکردم و هیچ مشکلی هم با استفاده از ان قرصها نداشتم فقط یکی دوروز قبل از پریود لکه های مایل به قهوه ای می دیدم اکنون که بیش از یکسال است قرصها را قطع کرده ام با اینکه پریود منظمی دارم . فاصله بین انها و تعداد روزهای پریودی منظم است و حجم خونریزی کاملا نرمال است باز هم یکی دوروز قبل دچار لکه بینی ام . که موقع دسشویی رفتن قبل پریود چن قطره خون میبینم و بعد از این حالت که یک یا گاها دوروز است پریود پیوسته شروع میشود . ایا مشکلی وجود دارد؟؟
- سلام من رفتم سونوگرافی نوشته رحم بواکوی میومنرهتروژن دیده شد اابعادبزرگترازنرمال
- کیست هموراژیک
سلام خانم دکتر. در سونو مشخص شد کیست هموراژیک به اندازه ی ۴۲ میلیمتر دارم. از آنجایی که قصد بارداری دارم ولی دکتر دارویی برای درمان کیست تجویز نکرد. دوتا سوال دارم اول اینکه آیا این کیست اگر درمان نشود مانع بارداری میشود؟ دوماینکه آیا این کیست باعث کم شدم حجم خونریزی در دوره های پریودی میشه؟در ضمن ۳۷ سال دارم
- بارداری
سلام من تو ۱۳ هفته و دوروز سونوگرافی غربالگری اول که رفتم اندازه جنین را ۷۱.۲ mm و ان تی را ۲.۰۹ mm زده ( ۶۷ درصد پرسنتایل ) . جواب را بعد گرفتن جواب آزمایش به دکترم نشون میدم ولی تا آنموقع خیلی نگرانم . آیا نرماله ؟
- ساکشن
سلام ساکشن انجام میدهید
- قاعدگی نامنظم
سلام من ۱۷ سالمه، ببخشید من بعد از ۲۸ روز که باید عادت ماهیانه بشم نمیشم و فقط به مدت ۷ روز در مایع سفید رنگی که از رحمم خارج میشود لخته هایی کم از خون مشاهده میشود، و بعد از ۷ روز قطع میشود. و ۲ هفته بعدش پریود میشوم. یعنی من هر ۵۰ روز پریود میشوم. مادرم میگن که اشکال نداره چون عمه هایم هم نامنظم مریض میشدن و شاید من هم مثله انها هستم. میخواستم بدونم که علت چیست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید مادرم میگن که
- بارداری
سلام.من یکسال ازدواج کردم اقدام سنو و آزمایش هم دادم.گفتن خوبی مشکل نداری.همسر من آزمایش اسپرم داد گفتن مشکل نداری ولی باردارنشدم
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر میخواستم بپرسم من وقتی که تو آینه به پرده بکارتم نگاه میکنم از بالا یعنی از مجرای ادرار تا سوراخ قاعدگی شبیه کتابه بازو بسته میشه یعنی من مادر زادی فاقد بکارت هستم
- انسداد لوله رحمی
سلام. من انسداد لوله راست دارم. شما تجربه جراحی لاپراسکوپی لوله رحمی برای رفع انسداد دارید؟ آیا ممکنه بعد از لاپراسکوپی دوباره دچار انسداد بشم؟
- لقاح آزمایشگاهی
سلام و ادب. این باور ک میگن در روش ivf یا لقاح آزمایشگاهی چون زمان شروع بارداری از زمان لقاح است و زمان آخرین Lmp ملاک نیست طول بارداری کمتر از بارداری های طبیعی میباشد درست است؟
- جواب آزمایش پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر جواب پاتولوژی Endometrialpolyp Atrophicلطفا بفرمایید چیه
- مایع آزاد در لگن
سلام ببخشید من چند وقته درد شدید قسمت راست شکم داشتم که هم سونو انجام دادم هم آزمایش هم سی نی اسکن که گفتن هیچ مشکلی نداری وفقط مایع آزاد در لگن وجود داره کهاحتمالا به خاطر ترکیدن کیست من الان قسمت لگنم خیلی درد دارم الان راه درمان من چیه ممنون خانم دکتر
- بارداری
میخواستم برا بارداریه دوم اقدام کنم و دوست دارم دختر باشه در مورد دوش واژینال شنیدم اما مقدار محلول و شرایطش رو نمیدونم متشکر
- آمنیوسنتز
سلام من آن تی ۲/۶۷ هستم باریکس ۱/۱۵ آمنیوشدم می ترسم مشکلی نشون بده توروخداکمکم کنید
- تاثیر سی تی اسکن
سلام و درود من سیکلم بین ۳۰ تا ۳۵ روز هست بعد اقدام دنده هام درد میکرد سی تی اسکن دکتر نوشت آزمایش بتا انجام دادم منفی بود بعد من یه دفعه بیشتر اقدام نداشتم ۷ خرداد اقدام داشتم ۲۱ آزمایش بتا منفی و سی تی اسکن گرفتم الان پریودی من عقب زده و نگرانم اگه یه درصد باردار باشم واسه جنین اون اشعه های سی تی اسکن مشکلی که ایجاد نمیکنن ممنون و تشکر
- با سلام. احتمال پولیپ های ریز یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر
با سلام در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۴ سونوگرافی احتمال پولیپ های ریز و یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر ولی در داپلر هیپوواسکولار است نشان داد. و در تخمدان چپ اندومتریا ۱۵*۱۹م م دیده شد که در داپلر هیپوواسکولار است. با ۳ دوره خوردن قرص دوفامد در ناریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۴ دوباره سونو دادم باز هم همونطور نشون داد فقط تخمدان چپ اندومتریا ۱۱*۱۵ م م دیده شد. باید چکار کنم. قاعدگی منظم هم دارم. و ۴۲ سال دارم
- لکه بینی هفته ۶
هفته ۶ بارداری ام و هیچ مشکلی نداشتم ولی نمیدونم چرا دکترم قرص واژینال Utrogestan 200 رو بهم داد که شبی یکی بزنم شب اول مشکلی نبود ولی امروز هم سمت چپ رحمم تیر میکشه هم لکه های قهوه ای دیدم. ممکنه از شیاف باشه؟ قطعش کنم آیا؟ راهنماییم کنید من بعد ۵ سال نازایی به طور طبیعی باردار شدم و خیلی نگرانم
- قرص وروژست وپریود
با سلام مجرد هستم و دوماه قرص وروژست خوردم و لکه بینی کمی داشتم و یک ماه نخوردم و مجدد شروع کردم به خوردن و سر تاریخ پریودی خودم مججدد پریود شدم با اینکه هر روز قرص میخورم طبیعی است؟ خطر نداره قرص رو ادامه بدم؟
- پیشگیری
سلام خانم دکتر عزیز. خسته نباشید. خاتم دکتر سال پیش توسط شما سزارین شدم، خیلی منشکرم از شما و زحماتتون. خانم دکتر میشه لطفا یک راه پیشگیری از بارداری را به من پیشنهاد بدهید به جز کاندوم. آیا میتونم از قرص های ضد بارداری استفاده کنم؟ خیلی مطلب میخونم که قرص های هورمونی باعث افزایش احتمال لخته ی خون و سکته میشود. شما چه پیشنهادی دارید؟ میشه یه قرصی معرفی کنید که عوارض کمتری داشته باشه لطفا راهنماییم کنید یک دنیا سپاس از شما دکتر محترم
- آمپول انفولانزا
برای سرما خوردگی میتونم دارو مصرف کنم؟


