Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- وجود خون در مدفوع
سلام ببخشید من مدتی است که بعد از پریودی ترشحاتی همراه با مقدار بسیار کمی خون از ناحیه مقعد دارم ودارای ناراحتی معده نیز هستم واز قرص های مسکن زیاد مصرف میکنم آیا من به بیماری آندرو متروزیوس مبتلا هستم ودر آینده در زمینه بارداری برای من مشکل به وجود می آید؟
- غده روی لابیا کوچک
سلام خانم دکتر من مجردم و چند سالی هست روی لابیا مینور کوچک یک زایده گوشتی دارم که نه درد سوزش خارش یا قرمزی دارد تپل هستم و هیچگونه مشکلی از ناحیه تناسلی ندارم مشکلی دارد
- فیبروم
با سلام و خسته نباشید. 39 سالمه و مجرد. چند ماهی بود که نزدیکهای پرید چند ساعتی درد شکم داشتم و بجز اون مشکل دیگه ای ندارم. سونو انجام دادم در بررسي بعمل آمده از لگن با سونوگرافي آبدومینال: رحم بزرگتر از حد نرمال ، اكوي ميومتريال هتروژن و تغییرات لیومیوماتوزیس مشهود است. چسبیده به فوندوس فیبروم هاي متعدد با رشد اگزوفيتيك به ابعاد80×70mm و 42×26mm و 70×43mm و 55×46mm و 46×43mm مشاهده میشود ( فیبروم بزرگتر در سمت راست فوندوس است ) . در فوندوس و بادي نیز چند فیبروم اینترامورال و ساب سروزال با حداکثر دیامتر 35×23mm مشاهده میشود. در سمت چپ بادي فیبروم هاي ساب سروزال با رشد اگزوفيتيك به ابعاد 33×30mm و 50×38mm رویت میشود. ضخامت اندومتر 12mm است. سایز رحم برابر 102×51mm ( بدون در نظر گرفتن سایز فیبروم ها ) میباشد . تخمدانها ابعاد و اکوي پارانشیمال نرمال داشته و ضایعه فضاگیر پاتولوژيك در آنها مشاهده نگردید. RO=28×11mm,LO=22×17mm در لگن مایع آزاد دیده نشد. مثانه جدار نرمال داشته و سنگ ، دیورتیكول ، ضایعه مورال مشاهده نمي شود. میتونم با دارو فعلا درمان کنم مشکلم رو؟ لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
- کیست تخمدان
من 31 سالمه واسه بارداری اقدام کردم جواب سونو همه چیز طبیعی بود به جز تخمدان راست دارای ابعاد بزرگتر از نرمال و اکو هتروژن و حاوی یک کیست مولتی لاکونار با سپتوم ضخیم و دبری شناور بدون کلسیفیکاسیون بابعاد 35*31 میلیمتر رویت شد.. و آزمایش CA 125 .=13.9 و he 4=64.9 در محدوده نرمال ولی roma=13 روی مرز هستش. امکانش هست راهنماییم کنید که ممکنه این کیست بدخیم باشه ؟
- سلام خسته نباشی،دخترمن باید دو روز پیش پریود میشد ولی نشده جمعه این هفته هم کنکور داره میترسیم همون روز پریود بشه چیکار کنیم زودتر پریود بشه و از بیحالی و کسلی دربیاد
سلام،دختر من کنکوری هستش،باید دوروزپیش پریود میشد ولی نشده خیلی بیحال و کسل هستش واینجوری نمیتونه به برنامه برسه کنکورش هم سه روز دیگر چیکار کنیم که زودتر پریود بشه ،لطفا راهنماییتون کنید
- چجوری بفهمیم بعد سقط خونریزی پریودی هست
سلام بعد سقط حدود ۴۰ روز میگذره هفته اول ودوم خونریزی همراه لخته وزیاد دوهفته بعد لکه بینی مختصر به رنگ قهوه ای بعد دوهفته بعد خونریزی مثل قبل همراه لخته ودر حال حاضر در حال کم شدن وبه رنگ قرمز تیره سونو هم در اخرین گفتن ۳ سی سی مانده دفع میشه میخواستم بدون ایا این خونریزی پریودی هست که بعد مدتی شدید وکم شده یا همان خونریزی بعد از سقط هست از کجا باید فهمید یا رحم اگه زخم شده باشد یا چیز دیگری تو سونو ها نشان میداد ممنون
- التهاب تخمدان
در سنوگرافی رحم التهاب تخمدان ها مشخص میشود یا خیر
- بی نظمی پریود
سلام بعد پریودی سه هفته لکه دارم دکتر قرص مدرو کسی پرژسنون داد بازم قط نشده بعد مفنامیک اسیدهم استفاده میکنم قطع نشده . دختر هستم
- آندومتر ضخیم شده
سلام من چند وقت خونریزی شدید داشتم رفتم سونو گرافی گفت که آندومتر ضخیم شده باید کورتاژ کنیم تا بفهمیم چی هست من نرفتم کورتاژ کنم اما الان که پریود شدم درد خیلی شدیدی داشتم بعد از داخل واژنم ۳تیکه گوشت سفید بیرون اومد میشه بگین چی بوده که بیرون اومده آیا خطرناکه یا نه باتشکر
- درمان آندومتریوز
ازشهریورسال پیش خونریزی زیادداشتم موقع پریودودچارکم خونی شدم باسنوگرافی واژینال متوجه شدم این مشکل دارم دکترزنان برام ۶مرحله آمپول واریوپیپینل تجویزکردکه همشوهر۲۸روز۱بارتزریق کردم بعداز۳ماه قطع کردن امپول هادوباره پریودشدم باهمون وضع قبل خونریزی زیادمجددسنوگرافی واژینال دادم گفتم ابعادکیست هاکه درهر۲تخم دانم بودنسبت به قبل بزرگترشدن دوباره دکترم برام ازهمین آمپول نوشته گفته ۴۴سالمه بایدتایایسگی ازاین آمپول استفاده کنم یاکلن رحمم تخلیه کنم به نظرشماهم تنهاراه درمانم همینه؟ممنونم
- سندرم راکی تانسکی؟
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم یا خیر؟
- فیبروم؟
با سلام، من دخترم و ۳۷ سال سن دارم، سال ۹۳ سونوگرافی دادم گفتن میوم ساب سروزال داری حدود ۹ سانتی متر ، متأسفانه دیگه دنبالش نکردم تا امسال آذر ۱۴۰۱، که یه روز درد شدید داشتم در ناحیه پایین شکم سمت راست، بردنم بیمارستان سونو گرفتن گفتن کیست ۱۷ سانتی متری داری، عملم کردن و گفتن تخمدان راست رو آتروفی کرده با تخمدان و لوله راستم برداشته شد، میخواستم بدونم بالاخره این فیبروم بوده یا کیست؟ اگر فیبروم بوده، آیا فیبروم تخمدان رو آتروفی میکنه؟ و اگر کیست بوده پس چطور در سونوگرافی سال ۹۳ گفتن میوم ساب سروزال داری؟ مگر امکان داره میوم به کیست تبدیل بشه؟ آیا نباید تخمدانم برداشته میشد؟ من از این قضیه خیلی ناراحتم، لطفاً برام توضیح بدید ، آیا میتونستن تخمدان و لوله م رو حفظ کنن؟؟
- سلام وقت بخیر من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم
سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- خونریزی بعد زایمان طبیعی
سلام من زایمان طبیعی داشتم و الان۴۰ روزه که میگذره و هنوز خونریزی دارم که قرمز رنگ مداوم و گاهی با دفع لخته های کوچک دارم علت چیه؟
- درد کلیتوریس
سلام خسته نباشید من الان ۳ روزه که ناحیه کلیتوریس متورم شده قرمز شده خونریزی داره و خیلی درد میکنه نمیدونه بخاطر چی اینجوری شده
- دارو
سلام خانوم دکتر مهربون به من گفته بودید از ترکیبات ضدقارچ و ضد التهاب استفاده کنم؟ اینها چه دارویی هستن؟ هم برای داخل و هم بیرونی. من خارش و التهاب دارم که فکر میکنم قارچ چه داروی خوراکی در کنارش باید مصرف کنم؟ ممنون
- جراحی
سلام خدمت خانوم دکتر عزیز.من نزدیک سه ساله زایمان کردم بعد سزارین شدم.گاهی این گوشه های بخیم احساس درد دارم.واینکه موقع نزدیکی زیر دلم وبخیه هام بیشتر درد میگیره.علتش چیه؟باتشکر
- فیبرم
سلام خانم دکتر،وقت بخیر،آیا فیبرم بزرگ باشه نیاز به جراحی داره؟
- با سلام یک ماه پیش سزارین کردم دوروز است که متوجه شدم یک گوشه از زخم باز شده و مقداری عفونت کرده سفالکسین مصرف کردم بهتر شده آیا مصرف سفالکسین برای نوزاد ضرر دارد لطفاً راهنمایی کنید
- استفاده از کرم واژینال دالاواگ در دوران پریودی
سلام.خانم دکتر عزیز . من عفونت شدید داشتم تقریبا ۵ ماه بود پریود نمیشم . ولی همین که کرم واژینال کلیندامایسین رو استفاده کردم دچار خونریزی شدم. ایا روند درمان رو ادامه بدم یا نه ؟ درضمن همزمان دارم کپسول ازیترومایسین و افلوکساسین هم میخورم. ممنون از پاسخ گویی شما


