Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی از مقعد هرماه نزدیک پریودی
۴۵ سال دارم به مدت ۵ ماه است نزدیک قاعدگی خونریزی از مقعد دارم خیلی نگران هستم لطفا راهنمایی کنید
- در کاویته رحم اندومیتر مایع دیده شده یعنی چی
- پیشگیری
سلام خسته نباشید از امپول پیشگیری بارداری سه ماهه استفاده میکنم میخواستم بدونم ک امکال باراری با امپول وجود داره واینکه گفتن اثر ضد بارداری کم کردن راست میگن
- هیستروسکوپی
سلام خانوم دکتر عزیز. من باید عمل هیستروسکوپی انجام بدم. میخواستم بدونم که چند روز بعد از پریود انجام میشه ؟ و اینکه اگر بخوام که شما عمل رو انجام بدین ، خلی باید منتظر باشم تا بهم وقت بدین ؟
- تب خال
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم آیا اگر مادر باردار تب خال بزند برای جنین خطر دارد؟
- ——
سوال برای معاینه دخل لگنی(مقعد)به چه کسی باید مراجعه کرد؟ جهت تشخیص
- اقدام به بارداری
قبل از اینکه اقدام به بارداری کنم چه قرصهایی و برای چند ماه مصرف کنم لازمه ؟ فقط فولیک اسید میخورم . ممنون
- زنان وزایمان
سلام خسته نباشین من نزدیک دوساله درحال اقدامم برای بارداری امانشدم آزمایش های قبل بارداری دادم تیروییدکم کاردارم نوشته بود۷/۰حالاناشتابرام نصف قرصی لووکسین۱۰۰نوشته مشکل دیگه ندارم این ماه یه هفته عقب انداختم چندقطره خون دارم لطفاراهنماییم کنین دسترسی به دکترندارم
- فوکوس اکوژنیک
سلام 16هفته هستم. سنم 39 یک فوکوس اکوژنیک به قطر 1/57در بطن چپ قلب هستش خیلی نگرانم لطفا پاسخ بدین
- تنبلی تخمدان
سلام وقتتون بخیر،آیاخودارضایی به مدت چندین سال باعث تنبلی تخمدان پلی کیست میشود؟
- فیبروم ساب سروزال
با سلام.جواب سونوی من اینه.یک فیبروم ساب سروزال۲۶ در ۲۰ میلی متر در خلف فوندوس و یک فیبروم ساب سروزال ۱۸ در ۱۲میلی متر در قدام فوندوس دیده شده ضخامت اندومتر۵میلیمتر طبیعی است.هر دو تخمدان در خلف رحم و نزدیک به خط وسطه.در تخمدان راست یک کیست ۷۲در ۳۵ و در تخمدان چپ۴۵در ۲۷میلی متر که در تشخیص اول اندومتریوما میباشد.آیا حتما باید عمل کنم؟ پزشک من گفته که باید شیراز عمل کنم چون در رشت پزشک متخصصی که این عمل رو یکبار انحام بده نیست احتمال دو بار عمل خیلی زیاده.من یه دختر هستم و ازدواج نکردم.آیا احتمال دو بار عنل وجود داره.
- سقط
سلام وقت بخیر بعد از سقط در اولین پریود سونو انجام دادم که ۴ سانت بقایا داشتم و کورتاژ شدم و متیل ارگونین مصرف کردم و مجدد سونو دادم که ۲ و نیم سانت بقایا داشتم که دکتر مدروکسی تجویز کردند و در روز ششم پریود سونو انجام دادم که متاسفانه بقایا داشتم ودر سونو نوشته بود که\"در سمت راست کاویته رحم منطقه میکس اکو حاوی کلسیفیکاسیون به ابعاد ۱۴*۲۵ م م دیده شده که در داپلر و اسکولار است و میتواند مطرح کننده بقایا و یا پولیپ جفتی باشد\" که دکتر تشخیص دادند باید هستروسکوپی بشم.آیا راه دارویی جز کورتاژ مجدد وجود نداره؟
- سونو
- من اولین سونوم مال برج 9 یعنی 6 ماه پیش بود دقیق بعد 5 روز تاخیری در پریودم همچی عادی بود
اولین روز اخرین پریودمم 27 فروردین 95 به مدت هفت روز بود
بعد اون دوباره 5 روز تاخیری داشتم و سونو زیر انجام شد ک البته دوتا تست بارداریم منفی بوده
ایا امکان داره باردار باشم؟
ضحامت رحم 57×41×84دیده شد اندرومتر به ضخامت 14mو single layerدر فاز لئوتال میباشد ساک جنین مشاهده نشده با توجه به ازمایش خون بعد از 5 روز عقب افتادگی طی ازمایش مجدد در صورت مثبت شدن سونوگرافی به سبک ترنس واژینال توصیه میشود توده میومتریال مشهود نیست ابعاد تخمدان چپ 15×28 و تخمدان راست 19×35 35دیده شد هر دو تخمدان حاوی تعدادی فیلیکون کمتر 1cm میباشد مشابه کورپوس لوتئون به قطر 13.5 در تخمدان راست دیده شده توده در ادنکس دیده نشده مایع ازاد در حد فیزیولوژیک در فضای لگن مشهود است
به نظرتون اندازه رحم واندازه کورپوس و ... طبیعیه؟تو ازمایش اذر ماه سال قبل حدود 6 ماه پیش اندازه رحم و تخمدان طبیعی زده اما اینجا به نظرتون کم کاری تخم دادن یا کیست یا مریضی خاصی دارم راستش تو ازمایش قبلیم اندرومترم با توجه به همین تعداد روز تاخیری در پریود یعنی 5 روز 12 بوده و اندازه تخمدان و رحم طبیعی
الان روز 8 که عقب افتاده و من سر خود امپول پرژسترون زدم
- من اولین سونوم مال برج 9 یعنی 6 ماه پیش بود دقیق بعد 5 روز تاخیری در پریودم همچی عادی بود
- کیست اندومتریوز
با سلام الان حدود پنج سال در گیر اندومتریوزم چسبندگی زیاده با ید عمل بشم شنا خودتون جراحی انجام میدید
- زخم دهانه رحم
سلام خانم دکتر خسته نباشین.من مریض شماهستم است برای زخم رحم میتونم از عسل هم استفاده کنم؟درکنار داردهای شما؟
- لنف نود گردن
سلام ،من دچار لنفوم گردن شدم و بعد از آزمایش تخصصی ihc مشخص شد reactive هست ،الان دردهای لحظه ای دارم ،در اطراف نخاع ،سمت راست شانه ،احساس درد در گاوها دارم ،آنکولوژی و جراح گفتن فعلا دارو نمیدهیم و جراحی نمیکنیم ،نظرشما چیست
- تنبلی تخمدان
من ۱۹ سالمه ۲ ساله پریودی نامنظم دارم و چنبار دکتر رفتم حتی سونو دادم گفت چیزی نیست برا وزنته دوهفته پیش باز سونو دادم گفتن تنبلی تخمدان داری و تخمدان هات کمی بزرگ شدن دکتر برام متفورمین و سیبل تجویز کردن آیا درمان میشم؟باید برای باردار شدن نگران باشم؟ هنوز مجردم ولی خب خیلی میترسم
- آمپول جهت پیشگیری از بلوغ زودرس
آیا آمپولهای جلوگیری از بلوغ زودرس برای کودکان در آینده خطرناک میباشد بیماریهای از قبیل یاءسگی زود و یا سرطان تخمدان
- عمومی
سلام خانم دکتر عزیز.خسته نباشید .من چندین سال بیمار شما بودم.و پیش شما سزارین شدم.اما الان شهرستان هستم و نمیتونم پیش شما بیام.در سونو گرافی در پستان چندین توده در پستان دارم (کیست.فیبرو آدنوم.هیپواکو)اما مشکل اصلی زیر بغلم است که ۸ ماه یک توده احساس میکنم .و در سونو گرافی آمده است در هر دو اگزیلاری چند لنف نود با کورتکس مختصر ضخیم حفظ هلیوم رویت شد..پزشک جراحم گفتن چیز مهمی نیست و برو ۶ ماه دیگه برای چکاپ بیا..اما من خیلی نگرانم چون یکی از توده های زیر بغل را کاملا احساس میکنم..و در ۸ ماه خوب نشده...و سوال مهمم اینه که مگه کورتکس مختصر ضخیم بد نیست؟؟؟آیا به غیر از سونو گرافی کار دیگری باید انجام دهم؟؟خواهش میکنم کامل جوابم را بدهید در ضمن ۲۹ ساله هستم..مرسی خانم دکتر مهربان
- ترشی خوردن
خوردن چیزهای ترش ولبنیات بستی درزمان پریود اشکالی داره خانم دکتر


