Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نتیجه سونوگرافی به علت تاخیر پریود- سونوگرافی کامل از رحم
با سلام
فقط امیدم بعد خدا به پاسخ دقیق شماست
تو رو خدا منو کمک کنید
۴۶ سالمه و حدود یک دو سالس است که پریود نمیشم. درصورتی که این امر ارثی نبوده و مادرم در سن ۵۵ سالگی یائسه شدند…
سونوگرافی که دیروز از رحم و ضمائم (ابدومینال + ترانس واژینال) داشتم نتایجش به شرح زیر است:
رحم با ابعاد Top normal 77*55*98 میلی متر و با اکوی میومتریال Coarse در بعضی نواحی مختصری هتروژن دیده شد.
آندومتر با ضخامت برابر با ۹.۵ میلی متر (در دو لایه) مشاهده شد.
تخمدان چپ با ابعاد ۱۸*۲۷ میلی متر و با اکوی پارانشیمال طبیعی مشاهده می شود.
تخمدان راست با ابعاد ۳۵*۲۶ میلی متر و با اکوی پارانشیمال مختصر هتروژن دیده شد. یک تودخ هترواکو به ابعاد ۱۵*۲۰ میلی متر در تخمدان راست دیده می شود.
در ضمن مقدار کمی مایع آزاد نیز در آدنکس راست مشاهده می شود.
پیگیری س.ن.گرافیک و بررسی تکمیلی از جمله کنترل تومور مارکرها توصیه می شود.
تورو خدا بگیید چه وضعیتی دارم. خیلی نگرانم. توضیح دهید کامل و دقیق چه اتفاقی برام افتاده است.
منتظر پاسخ کامل و سریع شما هستم.
باتشکر - پولیپ و کیست
سلام طبق سونوگرافی انجام شده در ناحیه فوندوس رحم یک کانون اکوژن با ابعاد ۹*۱۲ میلیمتر دیده شده تخمدان چپ دارای فولیکول کیستیک ۲۵ میلیمتری ست مایع کیست شفاف است. لطفا راهنمایی کنید
- دیفکت
یک دیفکت به دیامتر عرضی ۲۰میلی متر وبه طول ۱۷ میلی متر در ناحیه اینفراامبلیکال رویت شده که حاوی هرنیاسیون فت مزانتریک به ابعاد ۴۴×۳۳×۳۵ میلی متر میباشد آیا حتما ضروری هست که عمل شود اگر عمل نشود چه اتفاقی میافتد
- سندروم راکی تانسکی
سلام خسته نباشید ببخشید من میخوام عمل انجام بدم چون واژنم مادرزادی کامل نشده میترسم خیلی سخت باشه گفتن سندروم راکی تانسکیه رحم دارم ولی خیلی کوچیکه میگن ایامیشه رحم بزرگ بشه؟
- بیماری اندومتریوز
سلام من 27 فرودین ماه به علت درگیری روده و بیماری اندومتریوز عمل کردم و هر ماه ترزیق امپول دیفرلین 37/5 رو دارم اما در طی این 5 ماه که 7 تا تزریق داشتم 4 بارش پریود شدم لطفا بگین چرا؟
- میشه نتیجه آزمایش و بگید
- سزارین دوم بافاصله ی ۳ماه
- زایمان
سلام خسته نباشیدتوروخداکمکم کنیدمن شهرستان میشینم ویه ماهه سزارین شدم بیشتروقت هابخیه هام میسوزه دکترم رفتم قرص دادولی فرقی نکرده چیکارکنم
- کیست بارتولن
سلام من کیست بارتولن داشتم، پارسال جراحی کردم و کیست رو تخلیه کردم، اما بعد از چندماه دوباره برگشت. متاسفانه بنده الان خارج از ایران هستم و امکان عمل جراحی مجدد ندارم، میخواستم بدونم اگر من همچنان کیست رو عمل نکنم (تا ۶-۷ ماه دیگه) آیا مشکلی نیست؟ خطرناک نیست اگر درمان رو به تعویق بندازم؟ البته من اصلا درد ندارم و کیست تقریبا هیچ مانعی برای کارهای روزانهام ایجاد نکرده، صرفا میخواستم بدونم خطرناک هست یا نه.
- ایا زنی زخم رحم بسوزاند می تونه شنا کنه
ایا کسی زخم رحم بسوزاند می تونه بره توی اب شنا کنه
- سلام خسته نباشین من پریودیم نامنظم امشب رفتم دکتر برام قرص سیبل بهم داده نوشته از روز 5 قاعدگی الان بخورم قاعده بشم یانه حس میکنم بهم گفت بخورم و اینکه وقتی پریود شدم همینطوری بخورم پریودی قطع شد من قطع کنم قرصم یا بخورم؟
باسلام. تنبلی تخمدان و پریودی نامنظم دارم.پزشک قرص سیبل بهم داده از روز ۳ پریودی مصرف کنم.متاهل هستم .ایا قرص سیبل باعث جلوگیری از بارداری هم میشود یا نه باید روش دیگه ای هم برای جلوگیری استفاده کنم؟؟؟!!!
- سرکلاژ
سلام زایمان زودرس چطور قابل پیشگیری هست در صورتی که سرکلاژ وازینال هم پاسخگو نباشه؟
- ………
سلام خانوم دکتر عزیز. موقه ی ارضا شدن تمام عضلات شکم و تناسلیم منقبض شده بود و در اثر ضربات محکم با آب بدنم خون زیادی اومد که کم کم خون با ترشحات برطرف شد. اما زیر شکمم درد دارم. نمیدونم دقیقا لوله یا رگن که سفت میشن و درد دارن. لبه ی بزرگ و بارتولنم درد داره و بارتولنم ورم داره و لبه ی کوچک خارش داره و کلیتوریس هم خارش داره.
زیر شکمم یکم ورم داره و از روی پوست تا روی شکمم خارش داره و قرمز میشه. گاهی احساس سردی در این قسمت ها دارم و موقه ی پریودی همون قسمت که درد داره و پام درد میگیره و پریودی هام نامنظمه . سنو دادم رحم و تخمدان ها خوب بودن و ازمایش ادرار دادم که عفونت ادرار دارم. فکر میکنم این عفونت ادرار بخاطر همون اتفاقه. مشکل جدی است یا خیر؟ من باید چیکار کنم؟ چه دارویی مصرف کنم؟ واسه بارداری نگرانم چون وقتی احساس کنم مثانم پر میشه به زیر شکمم که درد میکنه فشار میاد و دردش بیشتر میشه. سلام مددا خانوم دکتر عزیز شما به من گفته بودید نیاز به معاینه و ادامه ی درمان دارم. اما دکتر زنان به من میگه شما هیچ مشکلی ندارید. حالا من باید چیکار کنم؟ - سلام خانم دکتر خسته نباشیدمن ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم
من ۲۰روز پیش عمل سزارین را انجام دادم و همچنین لوله های رحم را بسته ام این سزارین چهارم بود خداراشکر بچه ام مشکلی نداره ولی خودم ازاول هم نفع کردم وهم درد شدیدی دارم مخصوصا درناحیه اطراف شکنم ازجایی که بخیه هست از هردوطرف به فاصله یک بند انگشت از سمت راست پیک بند انگشت از سمت چپ خیلی درد دارم از۵ روز پیش که بخیه هام را کشیدم خونریزی ام کمی بیشتر شده دراین مدت ۲۰ روز در روزهای ۱۵و ۱۶و۱۷تب ولرز شدید کردم میشه منو راهنمایی کنید چیکارکنم من ساکن روستا هستم دسترسی ندارم به جایی شما لطف کنید منو راهنمایی خواهشا
- جواب تست پاپ اسمیر
Satisfactory for evaluation .no transform tion zone....._negativ for untraditional..._Associated with inflammation...mild
این ازمایش رو برام تفسیر کنید
- سندرم آشرمن
سلام خانم دکتر عزیز ببخشید من سپتوم واژن داشتم وجراحی شده ام. خواستم بپرسم این بیماری من سپتوم واژن جز چسبندگی وسندرم آشرمن محسوب میشه یا خیر ؟
- درد مقعد زمان پریود
سلام من ۳۰ سالمه مدتی است ک پریود میشم زیر شکمم ک درد میگیره تیر میکشه به مقعدم طوری ک حتی نمیتونم مقعدمو جمع با ول کنم دردش بدتر میشه حتی اگه با دست زیر شکمم فشار بدم مقعدم درد میگیره
- کیست تخمدان فاقدسپتا
سلام تخمدان راستم کیست ۴۰ در ۳۰میلیمتری داره ک زده فاقد سپتا ایا خطر ناکه؟؟
- تنگ کردن واژن
سلام خانم دکتر، آیا شما تنگ کردن واژن با نخ انجام میدید؟
- وجود خون در مدفوع
سلام ببخشید من مدتی است که بعد از پریودی ترشحاتی همراه با مقدار بسیار کمی خون از ناحیه مقعد دارم ودارای ناراحتی معده نیز هستم واز قرص های مسکن زیاد مصرف میکنم آیا من به بیماری آندرو متروزیوس مبتلا هستم ودر آینده در زمینه بارداری برای من مشکل به وجود می آید؟


