Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ویتامین ها در بارداری
با سلام خدمت خانوم دکتر . هفته بیست و پنج بارداری هستم. قرص اهن فروفورت دئودنال و پرگمام از هر کدوم روزی یه عدد ، قرص امگا ۳ دوبار در هفته ، قرص کلسیم که خالی کلسیم نیست کلسیم همراه با زینک و منیزیم هست روزی یک عدد.خواستم ببینم مقداری زینک و منیزیم که تو قرص کلسیم هست با قرص پرگمام که مولتی وینامین هست ،زیاد نمیشه مقدار دوز داروییش؟ قرص هایی که بالا نوشتم مصرفشون مشکلی نداره؟ در ضمن دیابت بارداری هم دارم و تحت رژیم هستم.
- سلام من ماه پیش ۱۷ ۱۸ پریود شدم و الان یک هفتس درد پریودی دارم و پنجشنبه میخوام برم مسافرت میتونم تا یکشنبه صبر کنم اگه پریود نشدم قرص مدروکسی پروژسترون بخورم ؟!
سلام من ماه پیش ۱۷ ۱۸ پریود شدم و الان یک هفتس درد پریودی دارم ولی نشدم هنوز پنجشنبه میخوام برم مسافرت میتونم تا یکشنبه صبر کنم اگه پریود نشدم قرص مدروکسی پروژسترون بخورم یه باید زودتر شروع کنم ؟!
- سوزش واژن
سلام ۱۶ سالمه سوزش واژن دارم حتی بعد از ادرار اعصابما خورد کرد سونوگرافی و ازمایش ادرار هم دادم هیجی مشخص نبوده چکار کنم برای اینکه خوب بشه
- قرص اورژانسی
سلام، من تاریخ ۱۰م رابطه بدون جلوگیری داشتم، و فرداش قرص اورژانسی خوردم ولی تا به امروز که ۲۶م هست هنوز پریود نشدم. آیا ممکنه قرص اثر نکرده باشه و من باردار باشم ؟؟ ضمن اینکه حتی طبق تاریخ ماه قبلم باید تا دیروز پریود میشدم
- پرولاکتین
سلام خانم دکتر خواهرم متاهل هستن سنشونم 30 آزمایش هورمونی انجام دادن و عکس رنگی از رحم در آزمایش پرولاکتینشون بالا بود و 50 بود..هنوز پیش دکترشون نرفتن خواستم ازتون بپرسم دلیل بالا رفتن مرولاکتین چی میتونه باشه و اصولا چجوری نرمال نیشه و آیا مورد خطرناکیه ؟
- آبله مرغان و پریودی
سلام دکتر خسته نباشید من ۴ یا ۵ روزه آبله مرغون گرفتم ولی خیلی شدیده حتی داخل گلوم هم زخمه و پریودم هستم چطوری پد بزارم ؟ فقط یه سوال دیگه ؟ نیاز هست به دکتر عفونی مراجعه کنم یا آزمایش بدم
- بارداری
سلام . در سونوگرافی 19 هفته من در بررسی دهانه سرویکس نوشته funneling در قسمت فوقانی به طول 16مىلى دزده شد وطول قسمت بسته 15 مى است اىن یعنی نمى شه طبیعی اززمان کرد وآزاده بازداشت دهانه ى رحم بسته شود
- تنبلی تخمدان
باسلام مصرف پودر اینوفولیک در زمان قاعدگی مشکلی ندارد؟
- کیست بارتولن
با سلام.کیست من پکید و مقداری خون و چرک خارج شد ولی بقیش مونده چکار باید بکنم؟آنتی بیوتیکم استفاده کردم،تو آب گرمم میشینم ولی دیگه باز نیست
- فتق بارداری
سلام من 5 سال پیش زایمان داشتم و در بارداری دچار فتق ناف شدم، اما متاسفانه درمان نکردم ،الان مجددا باردار هستم ( هفته دهم ) سوال بنده این است : آیا این فتق ناف برای جنین خطرناک است ؟؟ با توجه به اینکه تغذیه جنین از ناف میباشد نیاز هست اقدامی انجام دهم ؟؟
- سوال.درمان
سلام از داخل قسمت بالا نزدیک بیرون سوزش و درد دارم و ترشحم بوی بد نمیده و سفید رنگ اما دیدم یه رگ قهوه ای تو ترشحم بود. دیواره ی رحم(منظور خود رحم است و دهانه رحم نیست) سوزش و درد داره دقیقا دردش مثل پارگی انگار میخواد پاره بشه و سرد هم هست من سرما رو تو رحمم سمت راست حس میکنم. سنوگرافی دادم تخمدان ها نرمال بود ولی من از تخمدان راست به پایین التهاب دارم یعنی سمت راستم از سمت چپم بلند تره و سفت و وقتی فشار یا زور بدم گرفتگی دارم و اگه با دست فشار بدم درد میگیره. موقه ی سنوگرافی دکتر انگار به یه چیزی شک کرده بود پرسید پریودیت منظمه که منظم نیست و تا نه روزی لکه بینی قهوه ای دارم و اینبار موقه ی پریودی لکه های سبز کمرنگ دیدم ولی قارچ ندارم یبار که معاینه ی موضعی انجام دادم گفتن عفونت خفیف داری ولی داخلی معاینه نشدم ایا عفونت به لوله های رحمم رسیده که التهاب و این احساس رو دارم؟برام مقدور نیست دکتر برم لطفا اگه میشه دارویی پیشنهاد بدید و ایا درمان میشم؟ نیازی به عکس رنگی است؟
- کیست بارتولن
با سلام لبیای داخلی من ب صورت یکطرفه اندازه یک لوبیا ورم کرده ،موقع تحریک احساس درد دارم،با سرچ احتمال خیلی زیاد میدم کیست بارتولن باشه،چه دارویی پیشنهاد میکنید؟شرایط دکتر رفتن ندارم لطفا راهنمایی کنید
- عفونت
خسته نباشید من دو هفته پیش به دکتر زنان مراجعه کردم به دلیل سوزش واژن. تشخیص عفونت قارچی و ادراری بود. به من قرص واژینال کلوترمازول و پماد موضعی کلوتریمازول و قرص فنازومکس و سیپروفلوکساسین دادن. بعد ۲هفته سوزش من بعد ادرار تشدید میشه و بهترم نشده. اگر ممکنه دارویی بگید واسه رفعش.
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من خانمی ۴۲ ساله هستم که الان فهمیدم کیست بزرگی در تخمدان من دیده شد. که نوشته تخمدان چپ به ابعاد ۳۸mm*۵۱ و حاوی یک کیست بایلوکوله با جدار و سپتوم نازک به سایز 43*38mm* است. این یعنی چی؟؟ با دارو درمان میشه؟؟؟
- بارداری
سلام هفته سیزدهم بارداری هستم و سنو ان تی را در سیزده هفته یک روز انجام دادم که بر اساس صحبت پزشک سنوگرافی خوب بود . اما از روز بعداز سنو در طول روز استفراغ میکنم . قبلا حالت تهوع داشتم ولی بالا نمیاوردم و یا خیلی کم بود . خواستم بدانم که این استفراغ کردن با توجه به اینکه سه ماه را پشت سر گذاشته ام نگران کننده است ؟؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من پنچ ماه درحال اقدام به بارداری هستم من سه ماه پریودیم منظم بود ولی الان دو ماه نامنظم شده و الان از پریودیم ۱۱ روز گذشته بی بی چک زدم منفی بود خیلی کمردرد دارم و صبح ها شکم درد هم دارم
- بارداری
سلام من به مدت 20:روز قرص ال دی مصرف کردم بعد رابطه داشتم هشت روز بعدازقطع قرص لکه بینی و یک روز پریود شدم هفت ماهه سزاین کردم در.طی این هفت ماه پریود نشدم آیا امکان بارداری هست؟ تست هم دادم منفی بود
- شیردهی
با سلام خدمت خانم دکتربنده کودک 6 ماهه دارم که از شیر مادر تغذیه میکنه. میخواستم تو این زمان دندان هایم رو ارتودنسی کنم. به نظر شما زمان مناسبی هستش یا نه؟ تاثیر مخربی بر روند شیردهی و بر کودک یا خودم دارد یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید
- خونریزی
سلام ، من ۲۰ روزه لک بینی و خونریزی بصورت نوسانی دارم ، ینی وقتی استراحت میکنم لک بینیه ، فعالیت های بدنی باعث خونریزی میشه ، دکتر بهم پروژسترون و اگناگول داده ، سوالم اینه چون من خونریزیم نوسان داره ینی گاهی لک بینیه گاهی خونریزی ،مشکلی نداره ک این دارو هارو مصرف کنم؟
- سقط جنین
سلام من هفته گذشته سقط کردم الان یه هفته دلدرددارم وسونوانجام دادم گفت 5سانت باقی مونده هرروزازم لخته های کوچک دفع میشه آیانیازبه کورتاژدارم لطفا جواب بدید ممنون


