Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مایع لزج مقعدی
سلام وقتتون بخیر ببخشید من۲۸ سالمه وتقریبا۶ماهه ک یه هفته به عادت ماهانه ام ازمقعدم یه مایع لزج سفید خارج میشه ک گاهی اوقات هم رگه خونی داره وبالاخره عادت ماهانه هم ادامه داره ممنون میشم راهنماییم کنید
- سلام خانم دکتر من ای وی اف کردم سه تا انتقال دادم وروز نهم در شکم وکمردرد دارم علایمش چی مثبت یامنفی
- آندومتریوزپیشرونده
سلام من ۳۲ساله ازسن ۱۸سالگی آندومتریوز دارم یبارم عمل بازشکم شدم کیست برداشتن الان مریضیم پیشرفت کرده که باکیست آندومتریومای دوطرف وآندومتریوز۰بخاطرعمل شکمم هیچ دکتری آندومتریوزموعمل نمیکنه بخاطرجسبندگی های شدیدلگنم
- سونو گرافی رحم وضمائم
سلام خسته نباشید سونو گرافی دادم گفت هایپر اکو ژنیسیته یفو کال باحدود مشخص با حداکثر ابعاد 4*8در کاویتهی اندومتر مشهود است Tvsدر روز سوم menجهت برسی از نظر پولیپ اندومتر تغییرات فاز لو تئال تو صیه میشود به نظرتون مشکلم چیه وراه حل چیه
- باردارم
من با این سونو باردارم اکوژنیسیته میومتر غیر یکنواخت
- سلام وقت بخیر من سونوگرافی کردم از رحمم و گفتن در ناحیه هایپر هترواکو به ابعاد ۱۵٫۸٫۱۹ mmوحجم ۱.۱cc درون کاویته اندومتر در سگمان فوقانی میانی رحم رویت شد .میخواستم بدونم مشکل چیه ودرمانش باید چیکار کنم
- آزمایش آپکا
سلام وقت بخیر خانم دکتر.اگر عدد آپکا ۱۶باشد نیاز به لنفوسیت تراپی هست ؟
- پارگی فورشت
سلام دکتر وقتتون بخیر آیا آسیب دیدگی فورشت به اندازه یک دانه برنج کوچک در گواهی عروس مشکل ایجاد میکنه؟ و اینکه چون الان پریودم این آسیب دیدگی رو بخوام با کرم سیکازوم فیس دوکس ترمیم کنم ترمیم میشه؟
- جنین های فریز شده
سلام وقت بخیر، سوال داشتم: میخوام بدونم قبل انتقال جنین به رحم،اول شرایط رحم در سونو واژینال بررسی میشه بعد جنین هارا برای انتقال از فریز میارن بیرون؟ یا نه اول جنین ها از فریز میان بیرون بعد وضعیت رحم بررسی میشه؟ به صورت واضح بگم میخوام بدونم که بعد اطمینان از شرایط رحم، جنین ها از فریز میان بیرون؟ یا قبل بررسی شرایط رحم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید سوال ۲:گر شخص یک ماه قبل انتقال جنین، سونو واژینال رفته باشه، باز هم روز انتقال قبل انتقال جنین برای شخص سونو واژینال انجام میشه؟ ممنون میشم جواب هر سوالم را جداگانه بفرمایید.
- قرص دزوسپتیو
سلام خدمت شما دکتر عزیز. من با شکایت از لکه بینی های مکرر و مراجعه به دکتر و سونوگرافی متوجه شدم که میوم های ریز دارم الان دکتر برام دزوسپتیو تجویز کرده امروز روز پنجم قاعدگی اولین قرص رو مصرف کردم. آیا لکه بینی من بااین قرص برطرف میشه یا خیر؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- سقط مکرر
با سلام ازمایش dna اسپرم شوهرم ۲۴٪ دارای شکستگی است و مرفولوژی ۸٪ نرمال و توتال اسپرم ۹۴ میلیون.خانم دکتر ایا اگر اقدام به بارداری کنیم احتمال سقط یا مشکل ژنتیکی وجود دارد؟
- جلوگیری از بارداری
ببخشید شب یکشنبه اتفاق افتاد و من فرداش دوتا قرص اورژانسی خوردم ولی دیگه بعدش نخوردم یعنی 12ساعت یه بار نخوردم بعد میگم اگر یه هفته دیگش که میشه یکشنبه صبحش من بیبی چک بزنم اگه مثبت باشه دیگه هیچ راهی ندارم که بچه تشکیل نشه چون میخواستم سه ماه اسید فولیک بخورم بعدش ایشالله بشه تروخدا کمکم کنید
- کیست سینه چپ
- هورمونی
سلام من دو سال هست که عادت ماهیانه به مدت ۲۴ ساعت در طول یک ماه هست و دوروز بعد به صورت لکه .و اسفند ماه آزمایش دادم که گفتن یه مقدار هورمون مردونه فعال شده فینو اسکار تجویز شد خوردم و ریزش مو قطع شد الان به مدت یک ماه هست که دور لب و کنار لب جوش های چرکی و دردناک میزنم و خیلی عصبی و بی حوصله هستم میخواستم بدونم این مشکل میتونه هورمونی باشه یا نه ممنون
- خونریزی شدید در پریودی
سلام شبتون بخیر دکتر من ۱ هفته پریودم جلو افتاده یه دختر ۱۶ ماهه هم دارمکه شیرمیدم بهش امروز دومین روز پریودمه خیلی شدیده میتونم قرص ترنسید بخورم
- من اصلا شرایط بارداری رو ندارم چون مریضم چکار کنم که بچه رو سقط کنم
- سیگار
سلام آیا سیگار کشیدن مادر روی جنین چه تاثیری داره و اگر داره چه مدت باید از ترک بگذره تا بچه دار شد؟ ممنونم
- کیست تخمدان
با سلام در جواب سونوگرافی من نوشته شده یککیست به دیامتر 40*30mm مشاهده شد که داخل آن سالید کامپاننت اکوژن مشهود است(احتمال تراتو درموئید مطرح میباشد)آیا این جزوکیست خوش خیم حساب میشه و با داروممکنه رفع بشه یا نیاز به عمل داره،ممنون از شما پزشک محترم
- طول سرویکس
سلام آیا با استراحت طول سرویکس بالا میرود؟
- خونریزی شدید قاعدگی
با سلام و وقت بخیر ۲۸ سال دارم و با علائم ضعف شدید و تپش قلب و تنگی نفس آزمایش خون دادم و متوجه شدم فریتینم ۲ هست. علاوه بر اون سندروم هاشیموتو هم دارم که پزشک متخصص گفتند کم کاری ناشی از اون فعلن نیاز به درمان ندارد و کم هست. و خونریزی های شدید دارم. دل درد شدید در همه دوره ها ندارم و گاهی هست. زمان پریودم تقریبا منظم هست. علت این خونریزی های شدید چی میتونه باشه؟خطرناک هست؟


