Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تفسیر جواب پاتولوژی
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من دو هفته پیش هیستروسکوپی داشتم جواب پاتولوژی رو گرفتم امکان داره تفسیرش رو بفرمائید Specimen
Endometrial curettage
Clinical data
R/O endometrial hyperplasia
Macroscopic
Specimen received in formalin container consists of multiple irregular pieces of tan brown soft tissue admixed
with mucus and blood clots totally measuring 2.5x2.5x0.7cm. T.S in one block
Microscopic
Endometrial tissue composed of turtuous and variable sized glands lined by benign-appearing epithelial cells
with orderly row of nuclei and homogenous sub & supranuclear vacuolation embedded in edematous stroma.
No hyperplasia, polyp or endometritis.
Diagnosis
Endometrial curettage:
- Secretory phase endometrium (16-17th day).
- No evidence of hyperplasia, polyp or endometritis.
- Fragments of chronically inflamed polypoid endocervical tissue are identified. - متخصص زنان
سلام . من چند وقتی بود که پریود نمیشدم به دکتر زنان رفتم و بعد از انجام سنوگرافی مشخص شد که تنبلی تخمدان دارم . دو تا آمپول پروژسترون و قرص گلای وانس 500 برام تجویز کردن که الان 17روز که پریود شدید شدم و پاک نمیشم . لطفاً راهنماییم کنید ممنون.
- سونورحم
سلام خسته نباشید در سونو من نوشته رحم به شکل Arcuated septate میباشد بد نوشته دانسیته کلسیفیه رویت شد نمیدونم یعنی چی میشه راهنمایی کنید ممنون
- بارداری
سلام خانم دکتر سی ویک سالمه و هفته سی و نه بارداریمه دوازده روزه که اسهال دارم وسرماخوردم و سرفه میکنم دارو چی استفاده کنم خیلی اذیتم لطفا جواب بدین ممنون میشم
- بارداری
سلام خانم دکتر ۳۲ هفته باردارم وزن جنین ۲۲۰۰ هست آیا خوبه؟؟؟
- بارداری
خوردن چه قرصی واسه ماه اول بارداری
- ۴۶ ساله با رحمبا سلام خانمیی به ابعاد ۹۱وضخامت اندومتر ۵میلی متر وتصویر میوم در بادی رحم به ابعاد ۱۰میلی متر ۱۵ روز خونریزی دارم البته به دلیل استفاده از قرص اظطراری لطفا راهنمایی کنید خواستم ببینم وضعیتم خطر ناک
باسلام خانمیی ۴۶ ساله با رحمی به ابعاد ۹۱وضخامت اندومتر ۵میلی متر وتصویر میوم در بادی رحم به ابعاد ۱۰میلی متر ۱۵ روز خونریزی دارم البته به دلیل استفاده از قرص اظطراری لطفا راهنمایی کنید خواستم ببینم وضعیتم خطر ناک
- قرص مدروکسی پروژسترون
سلام.من بمدت2ماه پریودنشدم 44سالمه پزشک زنان سونوگرافی وپاپ اسمیر وآزامایش تیروییدنوشتن انجام دادم مشکلی نداشتم.ماموگرافی کردم گفتن یه توده8میلی توسینه راستمه اماسونوی سینه اینوتکذیب کرد وتشخیص این بودکه هیچی نیست جزیه کیست ساده3میلی.پزشکم مدروکسی پروژسترون تجویزکردن.دوزی دونوبت.اما نمیدونم تاچه مدت بایدمصرف کنم واگه زمان قاعدگیم رسیدبایدبه مصرف ادامه بدم یا قطع مصرف کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید
- اندومتر اکوژن یعنی چه وباید چکار کرد
این جانب اندومتر اکوژن دارای صخامت 24mm شده راه درمانش چیه فقط باید عمل کرد یا با دارو رفع می شور
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکترمن ۱۸شهریورپریودشدم تقریبا ۱هفته بعدش باهمسرم رابطه مشکوک داشتم قرص اورژانسی مصرف کردم ک ۹روزبعدش پریودشدم یعنی ۱مهر الان ک ۱۹آبانه دیگ پریودنشدم بیبی چکم زدم منفی بود ایا احتمال بارداری هس؟
- سلام خانوم دکتر دارو واسه پلی کیست و تنبلی تخمدان چی خوبه. من کیست های ریز بخاطر پریود نشدن دراوردم یعنی روزی که باید پریود میشدم درد داشتم ولی نمیشدم. فکر میکنم بخاطر اینکه پریود نشدم کیست دراوردم چه دارویی باید بخورم. نمیتونم متخصص زنان یا داخلی برم لطفا بگید چی دارویی خوبه
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من میخواستم سونو گرافی رو برای شما ارسال کنم کجا ارسال کنم ؟؟ میخواستم در مورد سونو یه نظر بدهید ممنون
- بارداری
سلام خدمت خانم دکتر من چندروز پیش سونودادم گفت 4هفته وچندروزه ک باردارم الان 3روزه خونریزی مث پریودی دارم چکارکنم آسیبی ب جنین نزنه ممنون
- تست پاپسمیر
سلام خانم دكتر ج پاپ گرفتم زنگ زدم مطب دير نوبت دادن ميشه بگين ك مشكل داره يا نه Adeqacy of the specimen satifactory for evaluation. presence of trancsformation zone/endocervical componet. general categorization: negative for intraepithelial lesion or malignancy. Decriptive interprtations: non_neoplastic
- قرص مدرکسی پروژسترون
با سلام خانم دکتر عزیز . من پولیپ داشتم جراحی کردم و قرص مدرکسی پروژسترون تجویز نمودید 1ماه مصرف نمودم بعد در ماه ماموگرافی رفتم و و بدلیل مشکوک بودن به بد خیمی بیوپسی انجام دادم که خدای شکر مشکلی نبودیعنی سرطانی نیست ولی با ید هر 6ماه چک کنم دکتر جراح به من گفتند قرص را نخورم .،در ماموگرافی رسوب کلسیم بود و بدلیل اینکه شکل ظاهریش نشان دهنده بدخیم بود نمونه برداری انجام شد که نکروز چربی بود . اما با ید کنترل کنم در پروسه شش ماهه
- در مورد فیبرم
سلام من پارسال شهریور فیبروم عمل کردم خیلی کوچیک بود ولی جای بدی بود دائم خونریزی داشتم ۳تا آمپول ماهی یک مرتبه دور ناف زدم بعد از اون دیگه پرید نشدم چند وقت یه بار زیر شکمم درد شدید میگیره ولی خونریزی ندارم . سونوگرافی کردم گفتن سالمی بخاطر اون آمپولها یائسه موقت شدی میشه راهنمایی بفرمایید بخاطر دردم و پرید نشدنم چیکار کنم؟
- سلام میخواستم بدونم بعد از تزریق سومین امپول واریو پپتیل تا چه مدت در فاز یایسگی موقت هستم
- پریودی
سلام خسته نباشید از چند نفر شنیدم که دوران پریودی خودمونو نشوریم بهتره آیا بشوریم یا نه ؟؟ فقط زمانی که مدفوع کردیم بشوریم موقع ادرار نشوریم با ادرار خودمونو بشوریم آیا مشکلی پیش میاد ؟؟ بهتره یا نه؟؟
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من حدود یک سال هست که ماستیت پستان دارم. با انتی بیوتیک و قرص پردینوزول تحت درمان هستم. گاهی دکتر داروهامو قطع میکنه ولی بعد از چند ماه دوباره چرکی میشه. گاهی هم دردهای خیلی شدید در ناحیه سینه دارم. خواستم بدونم علت درد چیست. چون یک بار طی چند روز درد شدید داشتم که بعد متوجه شدم سینه ام چرک کرده. ایا هربار که درد دارم دلیلش چرکی شدن سینه ام است؟ راهی برای اروم شدن دردم هست. و لطفا بگید این پروسه درمان تا چند سال ادامه داره. و ایا بهبودی کامل حاصل میشود:؟
- کیست بارتولن
سلام خسته نباشید من میتونم کیست بارتولن خودم تخلیه کنم با سرنگ چون تو تزریقات هم انجام میدم


