Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تداخل داروها
سلام حناب دکتر من کانسر برست دارم و۷سال پیش شیمی درمانی شدم والان بیماری کنترل شده..داروی لتروزول وزولادکس مصرف میکنم..ایندرال هم برای تپش قلب..چند روزه علائم کرونا دارم ودکتر داروی apixaban2/5 برام تجویز کردن ..ایا لتروزول وزولادکس وایندرال تداخلی با apixaban نداره؟ ممنونم از راهمناییتون
- بشرح متن
سلام وقت بخیر،سونو کلیه دادم،دو عدد سنگ ۵_۶میلی تو کلیه راست دارم،مثانه هم دارای دبری اکوژن متوسط،،اقدام به بارداری میتوان کرد؟
- سلام وقت بخیر من چندین سال پیش ده سال پیش تقریبا متوجه شدم که یک مقدار رحمم بزرگ شده یعنی دکتر زنان به من گفتن و گفتن چون سنت کم هست کپسول ترنسید ۲۵۰ رو گفتن تو دوران پریود که سه روزش زیاد هست روزی ۳ تا بخورم الان میخام بدونم که با وجوداین همه سال یه دکتر داخلی گفتن که با دکتر زنان مشورت کنم چون هیچ دارویی رو نباید تا آخر عمر خورد
- سنو گرافی رحم و تخمدانها
یک کیست اینترنال اکو به قطر ۳۳ mm در ناحیه سرویکس دارم ایا خطرناک است ی ن
- علت پریود
سلام من یه دختر ۱۵ ساله هستم که مدت ۴ ماه قرص سیپروترون کامپاند برای کیست و منظم شدن پریودم میخورم این ماه ۹ تاشو خوردم باز پریود شدم علتش چیه؟
- پرولاکتین
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز من حدودا ۲۰ سال بود که قرص اسپیرونولاکتون به خاطر جوش و بالا بودن هورمون مردانه مصرف میکردم و الان حدود ۲ ماه است که ازدواج کردم و دیگر قرص اسپیرونولاکتون مصرف نمیکنم و به جای آن برای جلوگیری از بارداری قرص سیپروترون کامپاند مصرف میکنم. ۳۸ سال دارم. دو ماه قبل که آزمایش خون هورمونی دادم پرولاکتین خونم بالا بود و دکترم گفت به خاطر استرس بالایی است که به خاطر شغلم دارم و دارویی هم بهم نداد و فقط گفت همان قرص سیپروترون کامپاند و برای پیشگیری از بارداری بخورم. حالا سوال اول اینه که آیا استفاده از قرص سیپروترون کامپاند باعث بالا رفتن بیشتر پرولاکتین خونم میشه یا نه؟ سوال دوم اینکه بالا بودن پرولاکتین خونم اثر قرص ضد بارداری و کم میکنه و باعث بارداری میشه یا خیر؟ ممنون میشم راهنماییم کنید. چون نگرانم که مبادا باردار بشم.
- درد و خارش
سلام زیر پوست سمت راست تناسلیم خارش دارم. روی یکی از لبه های واژنم نزدیک کلیتوریس اندازه یه جوش کوچیکه زیر پوستش هست و خارش کلیتوریس دارم اونم از زیر پوست و شما چه دارویی برای درمان عفونت زیر پوست پیشنهاد میکنید؟ بعضی از قسمت ها با معاینه دیده نمیشه. با چه روشی میشه تمام قسمت های تناسلی رو معاینه کرد و اگه عفونتی هست دیده بشه؟
- سلام من دو ماه بارداری هستم قرص کنکور میشه استفاده کرد
سلام من دو ماه باردارم قرص کنکور میشه استفاده کرد
- لکه بینی
سلام وقت بخیر چه زمانی سونوگرافی تشخیص موقعیت جنین بدم اولین سونوگرافی رو چه زمانی بدم
- مونس پوبیس مونس پلاستی
سلام روزتون بخیر خانوم دکتر ،شما جراحی زیبایی مونس پوبیس یا همون مونس پلاستی برای برداشتن چربی وپوست بالای دستگاه تناسلی انجام میدین،من بدلیل اصافه وزن خیلی قسمت مونس پلاستی چربی وشل میخواستم عمل زیبایی انجام بدم بردارم ،واینکه اگه انجام میدید ایا کاملا اون قسمت صاف میشه ،ممنون میشم پاسخ بدید
- لخته
سلام خانم دکتر من مجردم..تاریخ پریودم دقیق و منظمه ولی چند دوره هست که خونریزیم نسبت به قبل کمترشده یعنی قبلا که ۵تا۶روز بود الان تقریبا ۳ روزه و روز۴یا۵ لکه بینی دارم ..روزاول پریودم دل دردوکمردرد دارم که یه مسکن میخورم و این درد ادامه داره تاوقتی که میرم دستشویی و ببخشیدا ولی یه لخته ازم دفع میشه دردم یکم ارومتر میشه ..سمت راست شکمم هم تقریبا از روز اخر پریودم تا چند روز یه درد خفیف دارم یعنی دردی که میاد و میره ..خانم دکتر من تودروران پریودی خودم رو با اب سرد میشورم میخواستم ببینم مشکلی دارم؟ممنون میشم جواب سوالام روبدین ..راستش خانم دکتر من همش این ترس افتاده به جونم که فکر میکنم خدایی نکرده دراینده برای بچه دارشدن دچار مشکل میشم همش این فکر و میکنم بااین علایمی که من گفتم احتمالش هس خدایی نکرده دچار این مشکل بشم؟ خانم دکتر ازتون بخاطر همه زحمتایی که میکشین و صبروحوصله ای که دارین ممنونم شما خیلی خوبین واقعا ممنون
- خشکی واژن
سلام مندر ۲۶ سالگی بارتولن عمل کردم سال بعدش هم شد و باز هم سال بعدتر ۴ بار کیست بارتولن عمل کردم و میل جنسی ب شدت پایین خشکی واژن شدید الان ۳۰ سالم هست و همه راه های موضعی رو رفتم و دنبال درمان هستم فقط راهکار و اینکه راهم دوره بیام درمانی هست یا باز ژل ؟
- بیبی چک آیا ممکنه هست که نه هفته ای باردار باشیم اما بیبی چکی که صبح میگیریم منفی کاذب نشان دهد؟
- دوران بارداری
سلام. به ارگاسم رسیدن زن حامله ضرر داره؟ منظورم ارگاسم کلیتوریس
- حجم سینه و باسن
سلام روز خوش چه قرصی رو برای افزایش سایز سینه پیشنهاد میکنید لطفا جواب بدید ؟؟؟؟
- بارداری
سلام وقت بخیر من دوماه پیش ای یو ای کردم که نتیجه منفی شد علت ای یو ای هم بالا بودن سنم بود ۴۰ سالم هست و سیکل ماهانه ام هم همیشه۲۸ روز هست، اما ماه بعد پریودم ۱۴ روز عقب افتاد ضعف و تهوع هم داشتم اما بعد ۱۴ روز پریود شدم، آیا علتش مصرف داروهای ماه قبل بوده یا ممکنه باردار بودم سقط شده
- Hpv
سلام خانم دکتر من هفته پیش اومدم پیشتون و شما گفتید ک hpv مثبت و برم واکسنشو بزنم و گفتید کلا سه مرحله است و من دو نوعشو گرفتم . الان ت گوگل مطالبی خوندم ک نوشته بود Hpv 40 نوع اما Hiv سه نوع و من خیلی استرس گرفتم من باید چیکار کنم ؟ ب بچمم منتقل شده ینی؟
- سقط
سلام من دی ماه سقط داشتم که حدودا شش هفته بودم بعدش سونو شدم بقایا بود قرص مترژن خوردم دیگه سونو انجام ندادم الان سونو انجام دادم کانون اکوژن در کاویته رحم به ابعاد ۷/۵در۳/۵م م دیده شده خطرناکه؟
- کیست
سلام خسته نباشی یک ماه پریود نشدم رفتم دکتر سونو کیست ریز دارم دو طرف تخمدون زیاد امپول سینال اف زدم قرص کلومیفن خوردم اومدم آمپول پی دی برگ ۵۰۰۰بزنم زیر شکمم درد گرفته دکتر بهم گفت نباید بزنی چرا
- خونریزی شدید و طولانی
سلام مدت ۵۵روز است خونریزی شدید دارم تشخیص دکترم در آوردن رحم است سنم ۴۵ سال است دارای میوم های زیادی هستم که یکی از آنها۶سانت است.آیا باخوردن قرصترنسید خونریزیم قطع میشه تا بتونم بادکترم تماس بگیرم


