Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- حرکت جنین
سلام من بارداری دومم هست و ۲۰ هفته و ۴ روز بارداریم هستم . ولی حرکات جنین را حس نمیکنم. . حرکات جنین را از چند هفتگی میتوان واضح احساس کرد ؟ ممنون
- تزریق واریوپپتیل
سلام وقت بخیر من برای درمان اندومتریوز یک دوز واریوپپتیل زدم و به دلیل حساسیت بهش دوزهای بعدی رو نتونستم بزنم ۱۰ روز بعد از اولین دوز پریود طبیعی داشتم وحدود یک ماه بعد فقط در حد چند قطره خونریزی داشتم و تموم شد الان حدود ۴۰ روز میگذره از پریود طبیعی بعد تزریق و حدود دوماه از آمپول و من پریود نشدم آیا میتونه به دلیل عوارض تزریق باشه که پریود نشدم؟
- بی بی چک مثبت
خانم دکتر عزیز ممکنه که روز 7 تا 10 بی بی چک مثبت نشون بده
- سزارین
سلام خانم دکتر.سزارین رو ییمه قبول مینکنه یا آزاده؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من یک فرزند ۹ ماه دارم همزمان باردار شدم و فرزند دوم ۴ ماهه باردارم با توجه به اینکه همه اعضای خانوادم درگیر کرونا هستن جهت ایمنی بدن چه چیزهای می تونم مصرف کنم ممنونم
- قرص ضد بارداری
سلام. من در حال مصرف بسته ی دوم قرصم(قرص دیان) هستم. 1 شب مصرف قرص در ساعت مقرر رو فراموش کردم. 14 ساعت بعد از زمان مقرر به یاد آوردمو مصرف کردم. بقیه قرصارو مرتب مصرف کردم. آیا احتماله بارداری وجود داره؟
- درباره سونوی آنومالی
در سونوی آنومالی نوشته دبری های معلق اکوژن در مایع آمنیوتیک مشاهده شد آیا نیاز به چه اقدامی هست نیاز به تکرار سونو هست ؟و چند روزه دچار ترشحات و لکه سفید شده ام؟
- سقط جنین
سلام6هفته حامله ام برای سقط باید چیکار کنم
- انقباض
سلام بنده در هفته۲۴بارداری هستم و سرکلاژ شکمی در طول شبانه روز حدود دو الی سه بار شکمم سفت میشه و تنگی نفس میگیرم در حد چندثانیه بدون درد ایا این انقباض هست و ضرر دارد؟چه کنم؟
- احتمال بارداری
با سلام.خانم دکتر من پریود منظمی دارم و هر ماه ۶ ام برج پریود میشم این ماه با لکه بینی شروع شد و من ۸ ام برج بی بی چک گذاشتم و مثبت بود و بعدش سریع رفتم آزمایش دادم و آزمایش بتا هم ۳۱۹ بود. با دکتری که قبل بارداری میرفتم به من گفتن که نیا فعلا زوده که من بعد دو روز چون درد شدید مثل درد پریودی داشتم مراجعه کردم به مطب ازم سونو گرفتن گفتن ساک حاملگی تشکیل شده ولی برای تشخیص زوده هنوز و گفتن یه بتا دیگه بده اگر بالای ۱۵۰۰ بود بارداری که من بعد آزمایش دیدم بتای من شده ۲۷۵ .دکتر بعد دیدن بتا به من گفتن باردار نیستی و منتظر پریود باش میخواستم نظر شما رو بدونم و اینکه من هنوز دل درددارمو نمیدونم چی کار کنم.درد لگن هم بهش اضافه شده. خانم دکتر برای من ۲۵ ام وقت سونو داخلی نوشته بودن به نظرتون سونو انجام بدم یا نظر شمام اینه که بچه ای در کار نیست. آیااین پایین آمده بتانشانه عدم بارداریه
- بشرح متن
سلام وقت بخیر،سونو کلیه دادم،دو عدد سنگ ۵_۶میلی تو کلیه راست دارم،مثانه هم دارای دبری اکوژن متوسط،،اقدام به بارداری میتوان کرد؟
- جواب سونوگرافی
رحم با ابعاد ۸۵*۵۴ و با اکوی هموژن دیده میشود تصویر یک ناحیه سیستیک و هترون به سایز تقریبی ۵۱*۵۶ با واسکولاریته در کاویته اندومتررویت میشود که متواند مطرح کننده حاملگی مولار باشد لذا تیتر BHCG و سونوگرافی کنترل بصورت ترانس واژینال توصیه میشود
- بارداری
سلام من ۳ سال هست که سوزن زدم که باردارنشم حالامیخوام بارداربشم به خاطرسوزنی که زدم باردارنمیشم حالاباید چکار کنم
- تغذیه در بارداری
با سلام و خسته نباشيد در سه ماه اول بارداری چه غذاها و ویتامین هایی باید مصرف کنم؟
- سونوی دفرمه بارداری
سلام وقت بخیر سونوی بارداری دادم ۷ هفته و یک روز ساک کمی دفرمه بود با واکنش طبیعی قلب جنین هم تشکیل شده با حساب پریدد خودم هم دو روز تفاوت داشت یعنی چی؟امکان سقط وجود داره؟ بارداری سوم بدون سقط ۳۳ سالم هست ممنونم
- اقدام به بارداری
قبل از اینکه اقدام به بارداری کنم چه قرصهایی و برای چند ماه مصرف کنم لازمه ؟ فقط فولیک اسید میخورم . ممنون
- بارداری مهم
سلام من ۱۰ هفته باردارم . و قسمت لبه های بیرونی واژن خارش دارم از چه پمادی میتونم استفاده کنم . ممنون
- تست پاپی اسمیر در بارداری
سلام من سه ماهه که باردارم و به تازگی متوجه یه زائده گوشتی کنار دهانه واژنم شدم. میخوام بدونم شما تست پاپ اسمیر در حین بارداری انجام میدین؟ متخصصی که من تحت نظرشون هستم گفتن باید تا پایان زایمان صبر کنم ولی من خیلی استرس دارم و میترسم زگیل تناسلی باشه.
- ارضا شدن و رابطه
آیا ارضا شدن و رابطه در ماه هفت یا هشت بد یانه کدوم بیشتر ضرر داره ارضا شدن یا رابطه دخول
- بارداری»
سلام ،من بیست و یکم ماه قبل پریود شدم بعد تقریبا ۱۰ روز گذشت باز خونریزی کردم رفتم دکتر متخصص بهم دوفاستون داد تا ۱۰ شب بخورم هر شب دو عدد تقریبا چند شب بعدش خونریزیم بند اومد باز چند روز خونریزی نداشتم بعد هجدهم این ماه خونریزی خیلی کم داشتم در حدی که نوار بهداشتی نذاشتم فقط دستشویی میرفتم با ترشحم خون میومد فقط همون روز اینجوری شد بعد قطع شد ،حالا من باید بیست و یکم این ماه پریود میشدم هنوز نشدم چهار روز میگذره تست بارداری هم بیست و دوم انجام دادم هم بیست و چهارم ولی منفی بود الان درد پریودی ندارم شکمم انگار سنگینی داره خودمم حس خستگی و بی حوصلگی دارم البته شاید تلقین باشه بازم نمیدونم ،حالا من موندم پریودی چه جوری شده اصلا شدم یا نشدم یا احتمال این هستش که باردار باشم ولی بی بی چک منفی نشون داده باشه ،البته سه ماهه ازدواج کردم پریودی نامنظم شده مثلا یکی نهم بوده بعدی هفدهم بوده ،خواهش میکنم واضح توضیح بدید کلا گیج شدم ،جلوگیری هم نداریم ،ممنون میشم کمکم کنید...


