Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ
سلام ایا با انجام سرکلاژ اندازه طول سرویکس بیشتر میشه؟امکان داره بعدسرکلاژهم طول سرویکس کاهش پیدا کنه؟اگه بازم کاهش پیداکنه راهی برای جلوگیری از سقط هست؟
- لاک ناخن
سلام و عرض ادب خدمت شما ، خانم دکتر در دوران بارداری میتوان از لاک ناخن استفاده کرد؟
- مصرف قرص در اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر.. اقدام به بارداری کردم و بدنم کهیر میزنه به پزشک پوست مراجعه کردم قرص کلرفینیرامین برام تجویزکرد..هنوز باردارنشدم میتونم از این قرصا بخورم یانه ؟ممکنه باعث ناباروری بشن یا اسیب به جنین میزنن.ممنونم
- مایع اکوفری در کاوینه آندومتر
سلام من ۷ هفته از حاملگی هستم و در سونوگرافی مایع اکوفری در ابعاد ۳۰*۱۵ اعلام شده .آیا برای جنین خطرناک هست ؟ چه باید انجام دهم؟ تشکر
- اقدام
من تنبلی دارم ۱۷.۸دکترم همش متفورمین میدن این ماه باعلائم بارداری رفتم ولی منفی بود باید۷آدرپریودمیشدم از ۱۵اذر لک بینی دارم البته ۲آذرم ز مدت ۲روز لک وترشح قهوه ای داشتم نمیدونم چکار کنم ایا شیاف سیکلوژست دردرمان تنبلی تخمدان موثره شمارو بخدا کمکم کنید
- پمپ درد زایمان طبیعی
سلام من یه خانم ۳۱ ساله هستم تو ۲۷ سالگی یه زایمان طبیعی داشتم الان برای بچه دومم میخوام بازم طبیعی زایمان کنم ولی چون برای اولی بین دوره های دردم حالت غش داشتم و بعدش بخاطر دردی که کشیدم تا یه مدت گریه میکردم میخوام اگه بشه از پمپ درد استفاده کنم.میشه؟باید به دکترم بگم یا به بیمارستان؟
- در مورد حاملگی
سلام ببخشید با توجه به اینکه قرص سیپروترون کامپاند میخوردم و فکر کنم روز اخری بود که قرص رو میخوردم رابطه جنسی بدون دخول در واقع لا پایی داشتم و یک قطره روی بالای ناحیه شرمگاهیم ریخت و چند روز بعدش هم پریود شدم امکان حاملگی وجود نداره؟ چون یکم بی اشتهام نسبت به غذا و نمیتونم بخورم و تنبلی تخمدان هم دارم
- تعیین جنسیت قبل از بارداری
سلام میخواستم بدونم چند درصد احتمال داره با سونو گرافی روز تخمک گذاری احتمال پسر دار شدن وجود دارد .
- سلام وقت بخیر
من قرص پرینامکس نیومام در بارداری خوردم . که حاوی ویتامین آ هست الان از استرس دارم میمرم . نکنه واسه جنین مشکل پیش بیاد . روزی یه دونه خوردم
- درد
سلام هفته۲۶بارداری ام همه ازمایش ادرارنرنال بوددکترم روزی یکی اریتروماسین ۴۰۰برام نوشت جلوگیری ازعفونت دربلند شدن خابیدم دلم دردمیگیر تیرمیکش نرمال میش مال سزارین قبلم باش توواژنم تیرمیکش
- سقط جنین
من ۲۳ مهر سقط جنین داشتم از اون قضیه سقط حدود سه هفته میگذره ولی همچنان شکم و زیر شکمم ورم داره و حس میکنم هی بیشتر میشه سونوگرافی رحم انجام دادم و سقط جنین کامل بوده و چیزی داخل رحمم وحود نداشته دلیل ورم شکم و زیر شکمم چیست؟
- بارداری؟
با سلام خانمی سی و نه ساله هستم که حدود پنج ماه هستش اقدام به با رداری کردم اما تنبلی تخمدان دارم این ماه قرص کلومفین ودگزا برام تجویز شد وروز دوازدهم سنو واژینال انجام دادم بدون استفاده از قرص دگزا با کلومیفن سایز فولیکول 18 20بودش در ماهای قبل اما این ماه شد 9و الان از تاریخ پریودم ده روز هستش که گذشته احتمال بار داری وجود داره یانه همه علایم پریودشدن رو دارم با درد در کشاله ران لطفا راهنمایی بفرمایید
- بارداری
سلام.من رابطه با کاندم داشتم و بخاطر مصرف قرص اعصاب پریودام منظم نیست.با قرص مدرکسی پروژسترون پریود شدم ، اینکه آدم پریود بشه یعنی دیگه باردار نیست؟
- ضخامت اندومتر
سلام وقت بخیر. ببخشید یک ماه پریودم عقب افتاد با نظر دکتر لتروزول استفاده کردم قبل از مضرف، ضخامت اندومتر 6 بود اما بعد از دو دوره استفاده شده 3. چه دارویی می تونه ضخامت را افزایش بد ممنون میشم از پاسخ
- بارداری
من آندومتریوز دارم ی سقط داشتم دوتا آمپول واریوپپتیل به فاصله یک هفته زدم که دوز دوم ۱۱مرداد بوده ولی من شدیدا پیگیر هستم باردار بشم،قرص اووبوست مصرف میکنم ولی تقریبا۴۰روز پریود نشدم الان باید چیکار کنم؟چ
- غربالگری مرحله دوم
سلام خانوم دکتر .ن امروز نتیجه سونوی مرحله دوم گرفتم همه چی خوب بود آزمایش غربالگری کواد مارکر دادم نوشته اسکرین مثبت. دارم دق می کنم هفته 19 بارداری هستمو 37 سال سن دارم نتایج براتون می فرستم لطفا راهنمایی کنید.jv, rvHk vhiklhddl ;kdn risk of down:1in3300(at term) risk of trisomy 18:1in1100(at term) risk of trisomy13:1 in11000(at term) risk of ntd:1 in 490 risk of pre-eclampsia: greater than1 in 5 comment: downs risk due to maternal age alone ia 1in 180
- بارداری
سلام خسته نباشید من مریض شما هستم.۶هفته باردارم برام کپسول فرنوژست۲۰۰رو تجویز کردین و گفتین شیاف کنم از داروخونه گرفتم ولی شبیه شیاف نیس مثل کپسول روکش داره میخواستم بدونم اشتباه بهم دادن یا نه؟جلدشم بنفشه.و اینکه یه سوال دیگه: برای چی باید این کپسول و مصرف کنم اخه سونوم خوب بود دکتر گفتن مشکلی نداری
- بارداری
سلام خسته نباشید.قاعدگی نامنظم داشتم دکتر زنان ۳ماه آخ هرماه ۲۰عدد گفتن باید مصرف کنم.ماه آخر مصرف اقدام به بارداری کردم آیا میتونم ۲۰ عدد قرص هم بخورم پروژسترون بوده برای بچه مشکلی نداره.۲۹سالمه ویه فرزند هم دارم
- طول سرویکس
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من بارداری قبلیم ۲۵هفته دهانه رحمم بازشد مرده زایی شد الان دوباره ۱۸هفته باردارم تو۱۷هفته رفتم سونو واژینال طول سرویکس ۳۰بود بنظرتون چیکارکنم بره بالا؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من تحت نظر شمام دوبار سقط داشتم و نمیدونستم باردارم مراجعه کردم هشت هفته و جنین ضربان قلب داشت مطب با توجه به پرونده من قرص اوی پنتو ۲۰ناشتا و اسپرین ۸۱روزی یک عدد شیاف سیکلوژست۴۰۰شبی یکی و امپول انوکساپارین ۴۰۰۰دادن فولبک اسید و ویتاوین ذی دارم الان پنج روز استفاده میکنم حالم خوبه اما یکروزه ادرارم تقریبا قرمز نمیدونم چیکار کنم دیگه هیچ علامتی ندارم به داروهام ادامه بدم


