سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درباره اواخربارداری
خانمم دراخربارداری یک لکه بینی کوچک خون دیده است آیا درحال فارق شدن است یانه
- ایا قرص جوانه گندم باعث پریدودی نامنظم شده
سلام ببخشی من قرص جوانه گندم رویال استفاده کردم و قرص تری فاربه میخورم چهار روزه پریود نشم مشکلی داره
- رژیم غذایی و جنیست فرزند
سلاممن میخوام پسر بیارم آیا با رژیم غذایی میشه؟
- سوال در مورد بارداری
سلام خانم دکتر من حدود یک ماه و نیم ک پریود نشدمو رابطه بدون خول محافظت نشده داشتم و ۲بار تست دادم منفی شد امروز ب دکتر مراجعه کردم قرص مدروکسی پروژسترون داد ک روزی ۲تا مصزف کنم بنظرتون احتمال بارداری هست؟؟
- آزمایش خون بارداری
سلام وادب.. خانم دکتر من دو روز پیش از شما سوالی پرسیدم.. ک 19 روز بعد از نزدیکی آزمایش دادم و جواب منفی شد یعنی عدد آزمایش 2 بود.. و گفتم میتونم به نتیجه مطمئن باشم.. شما عرض کردید در صورت تأخیر پریود میتوانید مطمئن باشید.. من در بسیاری از منابع علمی در اینترنت دیدم ک نوشته بود آزمایش خون بارداری 12 روز بعد از لقاح درست است.. و من گفتم اگه بگیم آسپرم بعد از نزدیکی 5 روز هم زنده بوده و سپس لقاح رخ داده.. میشود 17 روز.. و من 19 بعد از نزدیکی آزمایش دادم.. با توجه به حرف وبسایت های پزشکی باید نتیجه درست باشد.. ولی بازم گیج شدم.. چون من پریود های نامنظم دارم.. و یعنی بازم باید برم آزمایش خون؟. یعنی این حرف های وبسایت های مختلف دروغ و کذب است؟
- مصرف قرص فلوکونازول
سلام وقت بخیر بنده به مدت یک هفته سوزن و خارش شدید واژن داشتم که از قرص فلوکونازول استفاده کردم یک کپسول و سه روز بعد یک کپسول دیگر و هر ۱۲ ساعت یک عدد مترانیدازول ۵۰۰ و پماد کلوتریمازول یک درصد و بعد از چهار روز پریود شدم یا لکه بینی بهتره بگم.دلیل رو میخواستم بدونم برای چی هست .سپاس
- احتمال زایمان زودهنگام
سلام و خسته نباشید.با احتمال زایمان قریب الوقوع احتمال اینکه شروع زایمان( بدون علائم خاص) مثل درد یا خونریزی و پارگی ناگهانی مایع امنیون باشه هست؟ با توجه به استراحت مطلق در منزل نگران اسیب به پرده امنیون، بدون اینکه متوجه بشم هستم.و با توجه به تزریق کورتون در هفته ۲۹ بارداری باز هم لازم هست مجدد تزریق داشته باشم با توجه به اینکه GTT مختل بود؟
- کیست
۲۸ سالمه و ۲ ساله ازدواج کردم برای چکاب رفتم دکتر سونوگرافی نوشتن داخل سونوگرافی نوشته شده درهردوتخمدان تعدادی کیست ریز فونکسیونل به نفعpcom میباشد میخواستم ببینم این عبارت یعنی چی و ایا خطرناکه ممکنه اختلال در باروری ایجاد کنه ؟ درادامه نوشته شده مایع آزاد لگنی یافت نشد این چطور؟
- ژل مرطوب کننده Renorme
سلام وقت بخیر خانم دکتر ژل مرطوب کننده Renorme آیا فاقد استروژن هست وبرای پستان ضرری نداره؟ برای خشکی واژن ناشی از در آوردن رحم و تخمدانها می تونم از ژل مرطوب کننده Renorme استفاده کنم که برای پستان هم ضرری نداشته باشه؟
- عفونت ادراری در شیردهی
سلام من عفونت ادراری دارم دکتر قرص سیپروفلوکسین تجویز کرده به بچه هم شیر میدم چیکار کنم
- تاثیر داروها
سلام، آیا استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ،قرص لووتیوکسین ۵۰، قرص آسپرین ۸۰، فولیک اسید ۱ و ویتامین D3با دوز ۱۰۰۰، در نتایج آزمایشهای غربالگری مرحله اول و غربالگری مرحله دوم تاثیر دارند؟
- اکوژن تخمدان چیست چه خطری دارد؟
- درباره آمپول پروژسترون
سلام ،من چند روزه پریودیم عقب افتاده دکتر برام دو تا آمپول پروژسترون داده اگه باردار باشم باعث سقط جنین میشه
- قرص شیردهی
سلام من الان ۶ماهه زایمان کردم بعدچهلم زایمان قرص شیردهی خوردم ازپنج ماهگی دخترم قرص نخوردم تاپریودبشم ولی الان سه هفته هست پریودنشدم میخواستم ببینم احتمال بارداری هست وبعدازقطع قرص شیردهی چه مدت طول میکشه پریودبشم وبه دخترم فقط شیرخودمومیدم ممنون میشم جواب بدین
- آمپول واریو پپتیل0.1
سلام من تو روز ۱۵پریودیم دکتر دوتا آمپول0.1واریوپپتیل برام نوشت گفت جفتشو امشب بزن ۳تا فولی سایز۲۷_۲۲_۲۴ داشتم الان ۶روزه که پریودیم عقب افتاده بی بی چک استفاده کردم ولی خطی ننداخت ۲بارم استفاده کردم حالا اتفاقی خوندم تو اینترنت که این دارو باعث عقب افتادن پریودی میشه میخاستم بدونم یعنی من عقب انداختم بخاطر عوارض این آمپوله؟
- آی یوآی
سلام خانوم دکتر.۲بارآی یوآی شدم ولی باردارنشدم.بهترین سایز فولیکول وچندعددفولیکول احتمال بارداری رابیشترمیکند.درآی یوآی بارسوم احتمال بارداری بیشترازبار اول است یاهمان ۳۰درصداحتمال بارداری است باتشکرفراوان
- تنبلی تخمدان
سلام ببخشید میشه قرص... کامپاند رو از روز ششم پریود بخورم گذشته ی روز واینکه بار اوله میخام شروع کنم
- پریود دوم بعد از قرص اورژانسی
سلام وقتتون بخیر بیش از ۱ ماه پیش رابطه ی بدون دخول داشتم که حتی سطحی هم بود و قسمت های تناسلی باهم برخورد نداشت و مایع منی به هیچ عنوان نزدیک واژن یا کشاله ی ران تخلیه نشد و فقط شک داشتم که شاید دستشون به مقدار کم آغشته به مایع منی بوده باشه و وارد واژن من شده باشه حدود ۴ ساعت بعد رابطه قرص اورژانسی لونژیل ۱.۵ مصرف کردم و ۹ روز بعد (۵ روز زودتر از موعدم)پریود شدم به مدت ۷ روز که همراه با دفع لخته بود و بعد از پریود هم چندین بار از بیبی چک استفاده کردم و منفی شدن همشون من به هیچ عنوان دیگه توی این مدت رابطه نداشتم من سیکل پریودم ۲۵ روزه دارم و الان پریود سیکل جدیدم ۴ روزه به تاخیر افتاده و خیلی نگرانم بیبی چک هم امتحان کردم در این روزهای تاخیرم که منفی شد آیا این تاخیر طبیعیه ؟! نیاز به آزمایش بارداری هست یا صبر کنم که پریود شم ؟!
- بارداری
سلام خسته نباشید من و همسرم دو روز مونده بود به شروع پریودیم رابطه داشتیم و اینکه ریخت داخل واژنم و الان سه روز هستش که پریودم آیا احتمال بارداری هستش؟
- واکسن کزاز
سلام،خانم دکتر من ۹سال پیش واکسن کزاز زدم الان که باردارم باید واکسن بزنم؟اگه بله چه هفته ای!!! الان هفته۱۶هستم


