Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت ادراری در شیردهی
سلام من عفونت ادراری دارم دکتر قرص سیپروفلوکسین تجویز کرده به بچه هم شیر میدم چیکار کنم
- مصرف سیپروترون کامپاند
سلام من ۱۸ سالمه و تنبلی تخمدان دارم و دکترم برام سیپروترون کامپاند تجویز کردن و من از روز اول قائدگی مصرف کردم اما الان متوجه شدم که باید از روز پنجم قائدگی مصرف کرد. حالا چکار کنم؟
- دردهای پریودی
باسلام و شب بخیر خانم دکتر
همسر بنده 26 سال سن داره و2 هست ازدواج کریدیم همیشه و هرماه یکی دو روز قبل از پریودی دچار ردر زیر دل و شکم و کلیه میشه و روزی که پریود میشه دردش زیاره و میریم درمانگاه دکتر معمولا کترولاک و هیوسین میده تو سرم و اروم میشه بعد از یک روز هم معمولا دردش خوب میشه تا زمانی که پاک میشه سونوگرافی هم رفته مشکلی نداشته ایا این درد هرماه طبیعی است البته الان چند روز هست که میگه سینم و زیر شکم درد میکنه وبعد از خوردن غذا میگه ضعفم میزنه و حالم یه کم بهم میخوره رفتیم دکتر ازمایش نوشت پرولاکتینش باید بین 5تا35 باشه ولی 47 بود این مشکل چی خودش ومن خیلی به خاطذ ازمایش نگرانیم تو رو خدا رااهنماییمون کنیدباتشکر - استفاده از اپیلیدی یا اپیلایتور برای ناحیه تناسلی
سلام، میخواستم بدونم استفاده از اپیلیدی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی خوبه یا نه؟ عوارضی نداره؟
- قرص اورژاانسی ممنون میشم زودتر پاسخ دهید
سلام آیا بعد از خوردن یه دونه قرص اووسیز ۰/۷۵ احتمال حاملگی وجود دارد؟ آیا این قرص باعث بروز علائم میشود؟ مثل خونریزی شدید و..؟ برای کسی که کیست و پرولاکتین دارد خوردن این قرص خطری ندارد؟
- تعین جنسیت
سلام با استفاده از iuiمیشه تعین جنسیت قطعی داشت؟
- کم شدن خونریزی
من سه ماه قرص سيبل براي تنظيم پريوديم خوردم و ماه پيش تموم شد و اين ماه رابطه داشتم و كاندوم تو واژنم موند و من قرص اورژانسي خوردم واسه پيشگيري يه هفته بعدم همينجوري شد ولي نخوردم
الان دقيقا سر ٢٧ روز پريود شدم ولي خونريزي خيلي كمي دارم خيلي كم
الان به نظرتون اين موضوع ربطي به حاملگي داره؟
براي چي انقدر خونريزيم كمه؟ - مشاهده ساک بارداری
سلام وقتتون بخیر.۵روز بعد از عقب انداختن پریود بتا ۵۷۴و یک هفته بعد ۱۷۵۰بود و ساک حاملگی در سونو واژینال دیده نشد.ضخامت آندومتر ۱۷میلی وکورپوس لوتئوم در تخمدان چپ هم ۱۴میلی مشاهده شد.بنظرتون بارداری من میتونه بارداری سالمی باشه
- آمپول واریو پیتل کودکان
سلام دکتر وقت بخیر ببخشید من برای دخترم به دکتر غدد مراجعه کردیم و ایشون برای قطع پریود آمپول واریو پیتل ۳/۷۵را داد اولین بار رو که زده امروز باز هم پریود شده علتش چیست اگر آمپول بعدی رو بزنه قطع میشه؟ من شنیده بودم وقتی اولین بار بزنی قطع نمیشه از بار دوم قطع میشه واقعا از بار دوم قطع میشه ؟ ویک سوال دیگه داشتم الان می تونه آمپول رو بزنه وقتی قاعدگی است یا باید تمام شود ؟ چون دختر من واقعا عذاب میکشه اگر براتون مقدور است راهنمایی بفرمایید ممنون
- اسپرموگرام
سلام ازمایش اسپرموگرام شوهرم،total sprem26/2 نرمال ازمایشگاه۴۰=<،،،،،sement volum0/7 نرمال ازمایشگاه۱/5=<،،،،progressive16/2 نرمال ازمایشگاه۴۰=<،،،،،Nonprogressive3/8،،،،، Imotile79/9 ،،،،motile20% نرمال ازمایشگاه۵۰=<٪،،،،،،vitality20/1 نرمال ازمایشگاه۵۸=<،،،مورفولوژی و بقیه موارد نرمال،خودمم سالم،ایا با این وضع میشه باردار شد،راه حل ودرمان چیه؟؟؟
- تاخیر در پریود شدن
سلام من یک دختر ۱۹ ساله دارم ک ماه قبل پریودیش ۵ روز افتاد عقب ولی روز ششم پریود شد این ماه الان ۹ روزه پریودیش بازم افتاده عقب آیا مشکلی داره ؟ ممنون
- سلام ایا قرص رویال باعث نازایی میشود
ایا قرص رویا نازایی میارد
- کیست هموراژیک
سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه سقط جنین داشتم حالا تخمدان چپ کیست هموراژیک داره سایزش ۴۶در ۳۵ میلیمتر هس دکتر برام دارو تجویز نکرد آیا این اندازش میشه بترکه یا باید عمل شه
- زخم دهانه رحم
سلام خانم دکتر خسته نباشین.من مریض شماهستم است برای زخم رحم میتونم از عسل هم استفاده کنم؟درکنار داردهای شما؟
- آیا تنگی واژن و لابیا پلاستی هم انجام میشه توسط،دکتر
ایا تنگی واژن و لابیاپلاستی هم انجام میشه؟
- قرص سالویگل مصرف کردم عادت نشدم
سلام خانم دکتر من ۲۹ سالمه بخاطر تعریق بدن بیش از حد سالویگل خوردم ۴۵ روزه عادت نشدم . آزمایشم داد بارداد نیستم
- لیزر بیکینی
سلام.میخواستم لیزر بکینی انجام بدم برد از بین بردن موهای زاعد. خواستم بدونم کاری که لیزر مونالیزاتاچ انجام میده و گفتن که میشه باهاش واژن ولبه هارو سفید کرد، همون لیزر بکینی هست؟ یا این دوتا باهم فرق دارن؟
- عادت ماهیانه
سلام من الان ۲۱ روزه ک دارم پریود میشم و لکه بینی های قهوه ای رنگ یروز شدید میشه یروز کم میشه باید چیکار کنم
- بارداری
با سلام خانم دکتر دخترخاله من در سن چهل سالگی در سال پنجم ازدواجش هشت ماه پیش پریود نشدند فکر کردن یائسه شدن هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند تا اینکه یک ماه پیش شکمشون کمی بزرگ شد و رفت دکتر پزشک سونوگرافی نوشتند و در عین ناباروری نشان داد ایشون باردارند حالا دخترخاله ام خیلی نگران جنین درون شکمش هست اولا شکمش زیاد بزرگ نیست. دوما هیچ گونه علایم بارداری رو نداشتند فقط گاها احساس سرگیجه و سردرد میکرد یا ترش کردن غذا که براش جدی به نظر نمی آمد اصلا فکر بارداری رو نمیکرد فکر میکرد قسمتش نبوده مادر بشه اما ایشون ماه هشتم بارداری هستند حالا بشدت نگران جنینشون هستند دلهره و اضطراب اینکه شاید جنینش مشکل داشته باشه روزهای بارداری رو براش غیر قابل تحمل کرده خانم دکترعزیز راه حلی برای اینکه دخترخاله ام بتونه متوجه بشه جنینش سالمه یا نه وجود داره وزن جنینشون یک و هشتصد ماه هشتم بارداری هست
- رحم بزرگ – اکوژنیسته هتروژن
رحم بزرگ بوده اکوژنیسته آن هتروژن میباشد توده هتروژن به ابعاد۹۰×۹۱-۹۴×۷۰_۸۷×۷۲


