Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی کم
سلام وقت شما بخیر . من دوماه هست که دکتر برای هورمون برام قرص سیپرترون کامپاند تجویز کردن . ماه پیش رابطه بدون پیشگیری داشتم . قرص رو مصرف کردم .بعد از قطع قرص پریود شدم .اما خونریزیم خیلی خیلی کمه .اصلا خونریزی نیست . احتمال داره دلیلش بارداری باشه؟؟؟؟؟
- جوش در لبه واژن.
سلام من 14سالمه ، در لبه ی واژنم یه قسمت هست که باد کرده نمیدونم جوشه یا نه ، چرک هم نداره فقط باد کرده و درد داره .علتش چیه?
- پرده بکارت
سلام دختری ۲۱ ساله هستم در سن ۱۱ سالگی از روی کنجکاوی و بی اطلاعی انگشت خود را داخل واژنم فرو کردم اما خونی مشاهده نکردم و حالا در این سن متوجه شدم که بکارت در ورودی واژن قرار دارد و وقتی جلوی آینه نگاه کردم و با عکس های اینترنت مقایسه کردم متاسفانه این رو برداشت کردم که بکارتم پاره شده میخواستم بدونم با وجود این مسئله که خونی دیده نشده امکان داره پردم سالم باشه؟
- سلام من قرص ترنسید با قرص ال دی رو باهم مصرف کردم و الان ده روزه قطع کردم و پریود نشدم باید چیکار کنم؟؟
سلام من از قرص ال دی برای جلوگیری استفاده میکنم این دوره بعد از تموم شدن قرصم رابطه محافظت نشده داشتم الان یک هفته از مصرف قرص گذشته پریود نشدم میخام ببینم احتمال بارداری هست یانه مشکلی بوجود نمیاد؟
- هورمون مردانه
سلام دوست من ۱۶ سالشه و دختره میخاد هورمون تسترون تزریق کنه ( هورمون مردانه) چ اتفاقی براش میفته بعد از تزریق?
- کیست تخمدان
با سلام دختری 24 ساله هستم و مبتلا به سندروم PCO . اول مهر ماه 93 سونو کردم و یک کیست ساده 25 میلی متری داشتم که خداروشکر با مصرف قرص اچ دی برطرف شد. بعد مصرف این قرص در آزمایش خون متوجه شدم آنزیم های کبدیم بالا رفته . با این وجود پزشک برام قرص دزوسپتیو تجویز کرده . آیا باید مصرفش کنم؟ قرص دوفاستون برای مشکلم مفیده؟ ممنونم
- ززنان
سلام خسته نباشید رابطه مقعدی برای اولین بار چند روز قابل تشخیص است؟
- کیست تخمدان
سلام وقت شما بخیر.میخواستم بپرسم که توی جواب سونو خواهرم این جمله نوشته شده، آیا نیاز به پیگیری فوری هست یا اینکه مشکل خاصی نیست. A 47.5*25 mm cystic lesion containing fine internal echogenicity and few thin sepations is seen in Rt. ovary suggestive of hemorrhagic cyst.
- مصرف پماد
سلام خانوم دکتر من عفونت قارچی دارم و واژنم قرمز و خارش میکنه من پماد (میکونازول بهوزان ۲٪ کرم موضعی) چجوری استفاده کنم ایا به داخل واژن باید بره یا ن ؟ به بیرون بزنم لای پوست
- سونوگرافی شکم و لگن
سلام و خسته نباشید ببخشید من سونو گرافی دادم توش نوشته کیست اکو فری به سایز 23 در کولدوساک خلفی متمایل به آن کس چپ مطرح کننده کیست پارااوارین مشاهده شده این یعنی چی؟
- درصد موفقیت
سلام خانوم دکتر من ی زایمان زودرس تو هفته ۲۶ بدون سرکلاژ داشتم ایا دفعه بعد با سرکلاژ واژینال موفق میشن؟
- زخامت
من سی و یک سالمه مجردم و ذخامت مثانه دارم آیا درمان میشه و این تغییر شکل به حالت عادی بر میگرده از بچگی دچار این مشکل بودم
- سکس
سلام خانم دکتر من در دوران عقد هستم شوهرم کشتی رانی جوری که ۵ ماه نیستش و یک ماه هستش چگونه میتونم جلوگیری کنم با قرص ال دی؟میخام روش مطمئنی برای جلوگیری داشته باشم پیشنهاد شما چیه و چگونه باید ال دی مصرف کنم
- هاله سینه
باسلام من ۳۱ سالمه پسرمم ۳ سالشه یک ساله از شیر گرفتمش ولی هاله درو سینه چپم چند ساله بزرگتر از سینه راستم هست بچمم بیشتر از این سینه ام شیر میخورد به نظر شما هاله های دوسینه شبیه هم نباشه مسکلی داره؟
- میومترهتروژن
رحم بامحور رتروفلکس به ابعاد ۷۹×۴۲میلیمتربااکوی میومترهتروژن واندومترباضخامت ۸میلی متر وتخمدان راستmm26*15ودوفولیکول ۱۸و۲۴mmدرتخمدان چپ و۶هفته اس پریود روعقب انداختم وسن ۳۸ ساله سه بارسزارین شدم و نگران هتروژن ورتروفلکس رحم بی نظمی پریود هستم میشه راهنمایی کنید
- کیست کمپلکس اندکس راست
در اندکس راست کیست مولتی لوکوله با سپتاهای متعدد و ضخیم به ابعاد بزرگتر از 240*182*135 میلیمیتر رویت میشود.که به ساپ هپاتیک چپ و اپی گاستر امتداد یافته.جواب سونوم هس خیلی نگرانم. میشه بگین درمانش با چیه و اینکه خطرناکه
- حاملگی
سلام من امروز سونوگرافی دادم لکه بینی دارم ولی سونو گفته هنوز قلب مشاهده نشده ۶ هفته و ۵ روزم هستش چی کار کنم
- سلام دخترم ۱۱سال ۹ ماه دارد دو ماه امپول لوپرمر تزریق مکنم براش برای جلو گیری از پریودی ضرر دارد یا نه با دارو چه قرص های مصرف کند
آمپول لو پرورش برای جلوگیری از پریودی خوب با دارو ایا قرص ویتامین دو کلسیم مصرف کند
- خون ریزی
سلام من بعد از گذشت یک هفته از پریودیم از پماد کانسدرم استفاده کردم بعد از یک شب خون سیاه ازم میاد که باعث شده نوار بزارم خیلی زیاده علت رو به من میگید
- 24سالمه بارداریم خطرناکه یانه
سلام من امروز سونو دادم میشه جوابشو بگید خیلی نگرانم اکولوسنسی با حدودمنظم درکاویته رحم در لوکیشن فوندال دیده شد مایع ازاد در حفره لگن مشهود نیست توده اکویmixedبه ابعادmm۲۰×24 درمجاورت تخمدان راست مشاهده شد دربررسی کالرداپلر the ring of fire sign دراطراف ان مشهود است یافته های فوق به نفع E.Pمی باشد سونوگرافی کنترل توصیه شود کسی میدونه چی میشه


