Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ناباروری
باسلام و احترام ما برای مشکل ناباروری به متخصص ناباروری مراجعه کردیم وبا انجام آزمایش اسپرم متوجه دی آف ای بالا ۲۸درصد شدیم ودکتر ای یوای رو پیشنهاد کردن آیا باوجود این مشکل میتوان باردار شد باتشکر ؟
- افزایش سایز سینه
سلام خسته نباشید قرصی برای افزایش سایزسینه معرفی میکنید وچه دوره ای باید مصرف بشه من ۲۲سالمه سایز سینه ام خیلی کوچیکه
- مشکل دارم توی تخمین روز تخمک گذاری
سلام وقت بخیر.۲۱ساله هستم. من دوسالی بود پریودیام از سیکل ۲۸ روزه نهایتا ۳۰ روزه به هرسه ماه یک بار تغییر کرده بود ازوقتیم ک ازدواج کردم مشکلم بیشتر شد.از اردیبهشت۱۴۰۰هم تو اقدام بودم برای بارداری و تواین مدت ۳ سری پریودشده بودم.دکتر اولم اصلا کمک نمیکرد و فقط توی عقب افتادن ماهیانم آمپول تجویز میکرد تا آذرماه که دکترمو عوض کردم.ایشون چکاپ کامل کردن و فهمیدن ویتامینd3بدنم کمه و تنبلی تخمدان دارم.برای همین قرص ویتامینd350000که هفته ای یدونه بخورم باقرص دوفاستون ک از روز ۲۰سیکلم بخورم به مدت ۵ روز روزی دوتا.توی آذرماه هم گفتن از همون روز شروع کنم اون ماه رو. ۲۴آذرشروع کردم به مصرف قرص دوفاستون تا ۲۸ آذرماه و ۴ روز بعدش یعنی ۲دی ماه پریود شدم به مدت ۵ روز.دقیق نمیدونستم روزز تخمک گذارییم کی هست برای همین قشنگ اقدام نکردم تا۲۱دی ک قرص رو خوردم تا۲۵دی.ودقیق ۴ روز بعدش یعنی ظهر ۲۸ پریودشدم.وامروز روز۳ سیکلم هست .این یعنی دوره ماهیانم ۲۸ روزه شده و دیگ تغییر نمیکنه؟الان میتونم روزه ۱۴ سیکلم رو روز تخمک گذاری درنظر بگیرم و روزای قبلشم تا همون روز اقدام کنم؟ البته مصرف داروهام رو تا وقتی دکتر بگه ادامه میدم فقط این روز تخمک گذاری رو نمیدونم کی هست.ممنون میشم راهنماییم کنید
- نازایی
سلام من ۲۲ سالمه ۹۰ کیلو ام ۱۵۵ قدمه ۴ ساله ازدواج کردم دوتا بارداری نا موفق داشتم و ۴ ماهگی سقط شدن پریودام همیشه نامنظم بوده که با دارو پریود میشم آیا مادر میشم امیدی هست؟ دارم رژیم میگیرم کهوزن کم کنم آیا با رژیم و ورزش تنبلی تخمدانم برطرف میشه ؟
- فولیکول غالب 26
سلام خسته نباشید من روز ۱۳پریود سونوواژینال دادم و فولیکول سایز ۲۶ باضخامت آندومتر ۸/۵ داشتم و همون روز دوتا آمپول hcg تزریق کردم آیا احتمال بازداری برام هست با این سایز فولیکول؟
- سلام خسته نباشید من یک خانم ۲۴ساله هستم و۸ساله ازدواج کردم وبچه دار نمیشم چندبار به دکتر رفتم ولی نتیجه ای نگرفتم من قبلاً شیمی درمانی وبرق برام انجام دادن علتش توده در روده ای بزرگم بود کوچکی رحم هم داشتم که تقریباً ۹ماه پیش با قرص ال دی برطرف شد حالا من برای بارداری چه کارکنم و بهترین پزشک زنان و نازایی روبهم معرفی کنید لطفاً
- آی وی اف
سلام. روز هشتم بعد انتقال ام تموم شد وارد روز نهم شدم. کمردرد و گاهی دل درد پریودی دارم. میتونم بی بی چک بگیرم استفاده کنم؟
- دکترخوب
سلام من چندین سال بچه دارنمیشم کدوم دکتربرم نتیجه بگیرم راهنمایی کنیددوستان توحسرت یه بچه هستم
- وازایی
تنبلی تخمدان دارم وتخمک کذری ندارم من 45سالدارم
- قاعدگی نامنظم و لکه بینی
سلام خانم دکتر مدت ۲سال قرص مارولین مصرف میکنم حالا دکتر میگه مدروکسی پروژسترون باید مصرف کنی از روز ۱۲پریود شروع ب مصرف کردم و روز ۱۳پریود لکه بینی کردم علت چیه؟در ضمن تا ماه پیش مارولین مصرف میکردم
- بارداری
سلام دو فرزند دختر دارم برای بارداری سوم در حال اقدامم و دوست دارم پسر باشه کپسول اوابوست میخورم به نظر شما با این کپسول نتیجه میگیرم
- نازایی
باسلام،بنده براي بارداري ٣دوره كلوميفن همراه متفورمين مصرف كردم ولي بارداري صورت نگرفت،اين ماه دكتر استراحت داد و دارو تجويز نكرد الان يك هفته است پريودم عقب افتاده با وجود اينكه من هميشه پريودام منظم بوده حتي قبل مصرف دارو آزمايشات هورموني مم نرمال بود فقط كيست ريز داشتم، ممكنه به خاطره قطع داروها پريودم عقب افتاده باشه يا نه؟
- کاذب بودن بیبی چک دریائسگی زودرس
سلام.خانم دکترمن ۳۳سالمه.از۲۰سالگی دچاریائسگی زودرس شدم.چندروزپیش دچارترشح شدم کیت تخمک گذاری گرفتم مثبت شدچندروزمتوالی مثبت شد.بیبی چک تست کردم ۳بارهاله خیلی کم رنگ مثبت بودآیادریائسگی زودرس مثبت کیت وبی بی چک کاذب هست؟سپاسگزارم
- بارداری
باسلام من 18سالمه وسه ساله ک ازدواج کردم پریود هام منظم ودقیق و هفت روزه است وتا حالا لکه بینی نداشتم اما در روز چهارم پریود ناگهان دلم وبعد ران پاهام درد میکن وبا خوردن قرص ژلوفن خوب میش حدود یک سال اقدام ب بارداری کردم اما نمیش ممنون میشم جواب بدید این مشکل در دورران مجردی هم داشتم
- فولیکول سایز ۱۱ در روز ۱۳ سیکل
سلام من این ماه ۴تاروزی اووابوست واینوفولیک مصرف کردم رفتم یونو گفت به تعداد زیاد فولیکول داری توهردو تخمدانت که بزرگترینش ۱۱میلی هست سوالم اینه سیکل های قاعدگی من ۳۰روزه هستن!می تونم روز ۲۰ سیکلم امپول ازادسازی بزنم؟تااونموقع بزرگ میشه؟
- PRP تخمدان
سلام خسته نباشید من ذخیره تخمدانم خیلی پایین هست و مایل به انجام PRP تخمدان هستم استفاده از سلولهای بنیادی مغز و استخوان در کلینکهای شهر رشت قابل انجام هست یا باید برم تهران؟ سلولهای بنیادی خون قاعدگی چطور؟ چون نمونه گیریش راحتتر از مغز و استخوان هست ترجیح میدم اول سلول بنیادی خون قاعدگی رو انجام بدم در رشت انجام میشه؟خودتون میتونید برام انجام بدید؟
- تنبلی تخمدان
سلام وقتتون بخیر من رفتم سونو دکترگفت تخمدانام حاوی تعداد متعددی فولیکول هستش و گفت تنبلی تخمدان دارم و ازاین طرف هم برای صورتم قرص راکوتان داده و پریودی هامم نامرتب هست فعلا دارویی بهم ندادن چون گفتن تیروئیدم لب مرز که دارم دارومصرف میکنم و میخواستم بدونم باید چیکارکنم وچه دارویی مصرف کنم. ممنونم ازتون اگربتونین راهنماییم کنید.
- نازای
سلام خانم دکتر من بچه دادم ۱۱ سالش الان ۵سال اقدام هستم باردار نمیشم میخواستم بدونم چند یال پیش منو شوهرم واکسن کزاز زدیم نکنه از اون باشه لطفا جواب بدین ممنون،
- پریود
سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید من پریودم یه هفته جلو ميندازم آیا ممکنه مشکلی باشه یا اینکه نرماله.
- رحم من کدام یک از رحم های آنومالی مولرین هست ؟
سلام . میشه برای نوع رحم راهنمایی کنید در هر سونوگرافی من نوع رحم من را متفاوت میزنه. سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲ سپتوم آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم و کیست آندومتریوما داشتم وجراحی شده ام وسال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱نیزسپتوم واژن داشتم وجراحی شده ام جز آنومالی مولرین هستم اولین عمل که شکمم باز شد نوشته شده رحم دیدلفیس هست و من چندبار سونوگرافی واژینال انجام دادم هر دفعه در سونوگرافی های من نوع رحم من رامتفاوت زده شده . دو بار رفتم سونوگرافی واژینال زده شده رحم با نمای partialbicornate وسپتوم بلند و دو بار دیگه هم رفتم سونوگرافی زده شده رحم نمای bicorn و دوشاخ دارد و یک بار هم پارسال سونوگرافی انجام دادم گفته شده رحم نمای bicorn ندارد و سپتوم بلند هست . و یک بار هم ام آر ای پارسال انجام دادم زده شده رحم نمای long.septate هست و ماه پیش هم رفتم سونوگرافی زده رحم نمای سپتوم دار . واقعیت خانم دکتر من سر رحمم گیج شده ام هر دفعه سونوگرافی و ام آرآی رحم من رامتفاوت نشان میدهد. البته دکترم در اتاق عمل گفته من و دو دهانه رحم دارم . میشه راهنمایی کنید و نوع رحم من رابگید . من شنیدم اون هایی که دو دهانه رحم دارند رحم آن ها دیدلفیس هست . یعنی ممکنه رحم من دیدلفیس باشه ؟ .ممنونم میشم نوع رحم من رابگید.چون در هرسونوگرافی وام آر آی متفاوت گفته میشه من به دکترم دسترسی ندارم و در شهرستان زندگی میکنم. ممنون میشم جواب بدید.باتشکر


