Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جراحی فیبروم و کیست درمویید
سلام ، لطفا بهم بگید برای جراحی فیبروم ۱۱ سانت اینترامورال و سابسروزال و کیست درمویید ۶ سانت باید متخصص انکلوژی عمل کنم با لاپاراسکوپی ،۴۰ ساله هستم ،قصد بارداری هم دارم،بین دکتر مدرس گیلانی و دکتر مهدیزاده کاشی مرددم
- آمپول دیفرلین
سوالی داشتم از خانم دکتر عزیز، موقع آماده کردن آمپول عضلانی، مقداری از ماده حلال موقع وارد کردن به ماده اصلی، از سرنگ خارج شد، حدود ۰.۱ سی سی، ولی محلول یکنواختی حاصل شد، تزریق این آمپول اشکالی نداره؟
- سلام وقتتون بخیرببخشیدامپول سینال اف یکبارتزریق شده برای باردوم که بردم درمانگاه بزنن
- سوال
سلام خسته نباشید الان ۵ روز که از مصرف قرص اووسیز ۰/۷۵ میگذره (بعد از نزدیکی بلافاصله یدونه ۰/۷۵ خوردم) فقط دو روز بعد از مصرف قرص شکم درد داشتم و حال وقتی یکم چیز سنگین بلند کنم باز یکم درد میگیره آیا امکانش هست باردار باشم؟ تا چه مدت عادت نشدم بی بی چک بزنم؟ من پریودی منظمی ندارم یبار اول ماه میشم بعضی وقتا هم آخر ماه
- تنبلی تخمدان
روز خوش مجرد و 31 ساله هستم، برای تنبلی تخمدان سیپروترون کامپاند کدوم کارخانه رو بگیرم. ابوریحان یا آتی فارمد؟ و اینکه برای آتی فارمد سیبل نوشته شده، یعنی چی؟
- سلام من قرص اوابوست استفاده میکنم شبی یک عد د چندروز پریود شدم یعنی براثر استفاده از قرص هستش
- عفونت
سلام من عفونت سبز رنگ دارم حتی قرص مترونیدازول رو هم دوره ای مصرف کردم یه هفته خوب بودم دوباره اینجوری شدم مخصوصا بعد از نزدیکی خیلی ازم میریزه لطفا بگید چیکار کنم دو بچه سزارینی هم دارم
- لکه بینی حین مصرف قرص ضد بارداری
سلام من بخاطر عدم پریود سونو شدم و متوجه شدم کیست ساده ۳۱*۲۰ دارم و دکترم قرص ضد بارداری کنتراسمین برای دوماه نوشت. من با شروع پریودی قرص رو مصرف کردم و الان چند روزه لکه بینی دارم. میتونم الان که لکه بینی دارم نزدیکی هم داشته باشم؟
- سونو سینه
اکوی سینه چپ افزایش یافته و coarse می باشد که نیتواند ناشی از التهاب باشد
- فیبروم
سلام سال نو مبارک مادرم ۷۴ سال سن دارند در سونوگرافی این رو نوشته بود. یعنی چی؟ رحم و تخمدان ها: آتروفیه می باشند. رحم ابعاد ۳۴×۶۳میلیمتر دارد.در دیواره قدامی بادی رحم تصویر فیبروم حاوی نواحی کلیسیفیه به ابعاد ۱۵×۲۴میلیمتر مشهود است و دارای موقعیت اینترامورال می باشد.
ضخامت اندومتر دو لایه ۲میلیمتر است. حفره رحمی خالی است. - ضربه به رحم
سلام من حدود یه ساعت پیش ضربه محکمی با پا غیر عمد به رحمم خورد اولش خیلی درد شدیدی داشتم الان دردش کمتر شده به نظرتون با ۱۵ سن مشکلی میتونه برام پیش بیاد؟ لطفا جواب بدین.
- زنان
سلام خانم دکتر خسته نباشید من برای بارداری اول کلومیفن مصرف کردم و همون ماه باردار شدم البته بدون امپول برای بارداری دوم چندماه اقدام کردم با توجه به اینکه پریود نامنظم دارم ماه قبل اومدم پیش شما و سون انجام دادید گفتید تخمدان پلی کیستیک دارم و امپول پروژسترون برای تاخیر پریو نوشتید و همچنین ازمایش سنم ۳۰ ساله و ازمایشاتم خوب بود tsh:0/43 Free t4:15.41 Prolactin:5.1 Anti mullerian hormone:4.7 و ازمایشهای قبل بارداریم هم خوب بود امروز ۵ امین روز پریودم هست میخواستم بدونم میتونم کلو میفن مصرف کنم ممنون
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر دختری ۲۳ ساله و مجرد هستم پریودی نامنظم دارم سنو دادم گفتن تنبلی تخمدان داری قرص پرژستورن بهم تجویز کرد دکتر میخوام بدونم بعدا واسه بچه دار شدن دچار مشکل نمیشم تا کی باید بخورم
- لکه بینی بعد از پریود
با سلام
بنده متاهلم و ۱۱ روز از پریودم میگذره که دو روزه لکه بینی به رنگ قهوه ای خونی کم مشاهده کردم و تاریخ آخرین پریودم ۲۴ تیر۹۷ بود و سیکل قاعدگی ۳۷ روزه دارم. علت این لکه بینی چیست ؟ آیا امکان داره باردار شده باشم ؟
- نازایی
سلام خانم دکتر من و همسرم تمام آزمایشات و انجام دادیم و هر دو سالم هستیم ولی هنوز بعد از 8 ماه اقدام باردار نشدم میشه کمکم کنید دارویی چیزی میشه استفاده کرد که زودتر نتیجه بگیرم
- عقب افتادن پریود
دخترم متولد ۸۹ هست. پارسال همین موقع ها اولین سیکل قاعدگیش شروع شد هر ماه خیلی منظم نبود ولی پریود میشد اما الان سه ماهه پریود نمیشه با دکتر خودم مشورت کردم گفت بهش ده شب ، شبی دو عدد قرص دوفامد ۱۰ بده سوالم اینجاست؟ آیا موردی نداره؟ دارو رو بهش بدم؟!
- مادرانه
سلام:این روزها مواظب خود باشید.سلامتی شما رو خواستارم.
- کیست بارتولن
سلام خسته نباشید خانوم دکتر
من دختری ۲۰ ساله و مجرد هستم. حدود یک ماه پیش متوجه شدم که کنار مهبل برآمدگی ایجاد شده که هیچ درد و سوزشی نداشت. الان که تو اینترنت جستجو کردم، زده بود که ممکنه کیست بارتولن باشه، ولی امروز متوجه شدم که طرف دیگه مهبل هم یه مقدار باد کرده(؟) میخواستم نظر شما رو بدونم. - عفونت واژن
سلام خسته نباشید من 20سالمه و مجردم حدود یک ماهه که از واژنم ترشحات پنیری سبز رنگ خارج میشه که بوی خاصی نداره ولی این اواخر بزرگتر شدن میخواستم بدونم مربوط به عفونته آیا نگران کننده اس میشه لطفا راهنمایی کنید از چه آنتی بیوتیکی استفاده کنم
- رنگ ابرو
سلام پسرم ۲۵ روزشه میتونم ابروهامو رنگ کنم؟ چون شیرمادر میخوره تاثیر بدنداره؟


