Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام ویتامین د3و50000روزی چند تا مصرف کنم وقرص دگزامتازون0/5روزی چند تا مصرف کنم ممنون میشم راهنمایی کنید لطفاً
- پریود و بارداری
سلام وقت بخیر ماه گذشته سکس بدون پیشگیری داشتم ولی مایع منی خارج از واژن ریخته شد که ۱۱ روز بعد پریود شدم ولی حجم خونریزی نسبت به قبل کم شده بود و دل درد هم کمتر شده بود این ماه هم با دو روز تاخیر پریود شدم که هم حجم خونریزی پریود خیلی خیلی کم شده و هر روز در حد ۶ ۷ قطره خون هست و تعداد پدهای مصرفی هم روزی یک عدد شده ممکنه باردار باشم؟ خیلی نگرانم
- دردمقعددر زمان پریود
باعرض سلام وخسته نباشید می خواستم علت درد شدید مقعد در زمان پریود بیشتر در سه روز اول که این درد شدید به کمر و زیر شکمم کشیده می شود ودر بعضی مواقع سریع درد تمام شده ولی این دفه درد شدیدتر بود وزمان بیشتری طول می کشید چیست؟ باتشکر
- Short septat
سلام خانم دکتر من قبل از بارداری سه بار سونو برای فولیکول دادم بعد از بارداری هم تا هفته هفتم چهار بار سونو دادم که قلب تشکیل نشده بود و منجر به سقط خودبخودی شد...طی دوماه بعد از سقط دوبار سونو برای تشخیص بقایا دادم که باردوم گفتن رحمم short septat هست ... حدودا هفت بار سونو داده بودم که هیچ کس این تشخیص و نداده بود .تمام این سونوها رو در بهترین مراکز انجام داده بودم امکانش هست که الان تشخیص درست باشه؟در حالی که دوبار در همین مرکز سونو واژینال داده بودم
- سزارین انجام دادهام 12سال پیش ولی از آن زمان دچار درد درناحیه شکم وعفونت شدید رحم هستم پماد وخشکن وامپول سفازولین زدم ولی خوب نشدم سونو گرافی رفتم مشکلی نبود وعفونت شدید دارد ودرد زیاد چه داردئی مصرف کنم
- پریود نامنظم
متاهل هستم و از همان دوران بلوغ پریود نامنظم دارم و الان 45 روزه پریود نشدم تست بارداری هم دادم که منفی بود.چیکار کنم؟
- کیست رحم
کیستی با جدار نازک فاقد septaبه ابعاد۲۲×۲۸در ادنکس راست بنده رویت شده میخواستم بدونم ایا برای بارداری خطری داره ؟ برای درمان چه راهکاری را پیشنهادمیدهید ؟
- سلام خسته نباشید من مجردم ۲۰ سالمه دو روزه زیر شکمم نبض میزنه ول میشه میشه لطفا راهنمایی کنید
سلام من دخترم ۲۰ سالمه مجردم ۲ روزه زیر شکمم نبض میزنه و ول میشه میشه راهنماییم کنید لطفا
- فتق ناف
سلام خانم دکتر من دو ساله که فتق نافمو عمل کردم الان حامله ام مشکلی برای جنین پیش نمیاد
- سلام من یک کورپوس لوتئوم هموراژیک در تخمدان سمت چپ دارم آیا طبیعی هست ؟
آیا این ضایعه طبیعی است
- قرص ویتامین
باسلام.آیا مادر پس از سزارین و در دوران شیردهی میتواند از قرص های ویتامین و مکمل استفاده کند؟مثل کلسیم،آهن و ....معمولا شما بعد از سزارین داروی خاصی تجویز می کنید؟
- تقویت سیستم ایمنی
سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و به زگیل تناسلی مبتلا شدم دکتر منو معاینه کردند و گفتن خطرناک نیست ولی نیاز هست با لیزر برداشته بشه و حتی من پرسیدم حتما باید لیزر کنم گفتن فعلا میتونی لیزر نکنی ولی خب اگه لیزر کنی بهترع و بیشتر نمیشه ....خاتم دکتر از این مراجعه بنده حدود ۵ یا ۶ ماه میگذره و خب من مراجعه ای نکردم و روی لبه های واژن وقتی با دست لمس میکنم برآمدگی های ریزی رو حس میکنم و من شنیدم با تقویت سیستم ایمنی میشه تا حدودی ویروس رو کنترل کرد میخواستم بدونم خوردن چه ویتامین ها یا قرص هایی میتونه به تقویت سیستم ایمنی بدنم کمک کنه( و البته من شنیدم خوردن سیر و فلفل دلمه و سبزیجات هم کمک کننده هست و خب این موارد رو میخورم ) و خانم دکتر سوال دوم بنده اینه که خوردن فولیک اسید هم موثر در این قضیه هست یا نه و آیا من میتونم بخورم و برام مشکلی نداره؟؟ لطفا کمکم کنید آخه به شدت استرس دارم میترسم در آینده برام مشکلی ایجاد بشه و حتی باعث نازایی بشه 🥺
- کاردیولیپین
سلام خانم دکتر خسته نباشید، عدد کاردیولیپینIgm در آزمایش 18.5 باشه یعنی چی؟
- مصرف قرص اورژانسی
باسلام و وقت بخیر من باهمسرم در ماه آبان رابطه محافظت نشده داشتیم. فردای اون روز من قرص اورژانسی استفاده کردم و از اونجا که ۱۵ هرماه منظم پریود میشم توی ماه آذر پریودنشدم. آزمایش بتاهم دادم دائم بی بی چک هم مصرف میکردم همه منفی بودن.آذرماه که پریود نشدم دی ماه هم متاسفانه نشدم. پیش متخصص زنان رفتم بهم چندتا قرص دادن گفتن یه هفته بعداز مصرف این قرص ها پریودمیشی.من درحال مصرف این قرص ها هستم که متاسفانه دوباره رابطه محافظت نشده ما تکرارشد و من نگران شدم و از ترسم فورا یک ساعت بعداز رابطه قرص اورژانسی مصرف کردم. فکرکنم هورمون هام کاملا بهم ریخته. ممکنه که پریودبشم؟ویا ممکنه که بارداربشم؟
- قرص جستیران
سلام بنده ۳ماهه پریود نمیشم برای همین به دکتر مراجعه کردم و تست باردارییم منفی هست بعد از سونوگرافی دکتر احتمال دادن که تخمدانم ظعیفه و قرص جستیران تجویز کردن درحالی که میبینم این قرص برای کم کردن خونریزی هستش.وماندم که استفاده کنم یا قرص رو قطع کنم
- خونریزی بعد از ۱۲ روز از تزریق آمپول دیفرلین
سلام ۵۰ سال سن دارم چند ماهی است پریود ام بی نظم شره و هر ۲ ماه یک بار پریود می شدم در ماه گذشته پریود شدم و قطع نمی شد ولی به صورت لکه بینی و گاهی فعال بود به متخصص زنان مراجعه و سونو واژینال انجام داد و بخاطر ضخامت رحم آمپول دیفرلین تجویز کرد که بعد هز تزریق خونریزی ام قطع شد.الن چند روزی است پریود و خونریزی فعال دارم به نظرتان طبیعی است يا نیاز به سونو مجدد دارم؟؟ ممنونم
- مصرف قرص دوفاستون
سلام وقت بخیر من ۴۴ سالمه با پریود های نامنظم و کیست تخمدان، دکتر قرص دوفاستون برام تجویز کردن قبلا این قرص رو مصرف کردم و دچار خونریزی شدید شدم الان میترسم دوباره مصرف کنم اگه جایگزینی براش هست معرفی کنید تا مصرف کنم و این که در ابتدا این لکه بینی ها و خونریزی ها با مصرف دوفاستون طبیعی هست یا نه؟
- جواب آزمایش
سلام وقت بخیردکتر زنان برام آزمایش نوشتن تو جواب آزمایش این موارد ستاره دار بود آیا خطرناکهNeutrophils 46٪ *Lymphocyte 49%*Eosinophil 1%Monocyte 4% *
- عفونت
سلام خانم دکتر خسته نباشید . من امروز سونوگرافی وایژینال انجام دادم که دکتر گفتن عفونت دارم . یه کیست کوچیم هم توی رحمم هست که احتمالا بخاطره تخمکگذاریه ولی بعدش گفتن که توی لگنت کمی آب هست . متوجه منظورشون نشدم . سوالم پرسیدم جواب ندادن . میشه کمی برام توضیح بدین که علتش و عوارضش چیه . ممنونم ازتون
- آمپول ترکسومازدم وبعدازیک ساعت به خونریزی افتادم . دکترزنان قرص مدروکسی پروژسترون دادوبعداز روز ۵ پریودی شبی یک عددمصرف کردم وخونریزیم قطع شدالان ۷ دونه استفاده کردم ولی دوباره به خونریزی افتادم. چه توصیه ای دارید؟ ممنون ازشما
باسلام آمپول ترکسومازدم بعدازیک ساعت ونیم به خونریزی افتادم طبق دستورپزشک زنان قرص مدروکسی روازروز۵پریودی هرشب یک عددشروع کردم وخونریزی قطع شدالان ۷ شب دارم میخورم (شبی یک عدد) ولی دوباره به خونریزی افتادم ممنون میشم راهنمایی کنید


